Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Oletan että maksutapaetu tulee siitä kortista mitä käytät ja luulisi että myös nuo GPayn tapahtumat linkittyy kuitenkin sinne oikealle kortille eli myös maksutapaetu tulisi.
Ei saa jos S-kanavan keskeneräiseen sivuun voi luottaa: "Mobiilibonuksen avulla asiakasomistaja saa puhelimeensa samat asiakasomistajaedut kuin S-Etukortillakin – maksutapaetua lukuun ottamatta"

Huomattavaa URL:n loppu ja sivun selkeä keskeneräisyys, ainakin ensimmäisen kuvan päällä teksti placeholder ja jonkun nappulan tekstinä "Lue lisää (>S-Pankin GP-ländärille)". Google on kuitenkin sivun jo löytänyt.

Edit: Tai no voisihan se toimia silti Googlen kautta. Teksti voi tarkoittaa että maksaessa S-Pankin kortilla jossa bonusasiakkuus linkattuna maksutapaetu tulee automaattisesti mutta puhelimella S-mobiilista siirtyy vain asiakasnumero tms.

Ei saa jos S-kanavan keskeneräiseen sivuun voi luottaa: "Mobiilibonuksen avulla asiakasomistaja saa puhelimeensa samat asiakasomistajaedut kuin S-Etukortillakin – maksutapaetua lukuun ottamatta"
Niin tuo koskee sitä pelkkää bonusta, mutta ei tuossa puhuta mitään siitä että jos maksun suorittaa S-visalla Google Pay:llä.

Kautium

IOdootti
Bonusten keräys nähtävästi käytetään s-mobiilia samaan tapaan kuin nykyistä Mobiilibonus appia, joka on vähän pettymys.
On kyllä ihan aunuksesta, jos nämä ohjeet pitävät paikkaansa ja tosiaan pitää avata se S-mobiili aina ensin. Sen verran ovat sentään hoksanneet, että vaatimus kirjautumisesta olisi tuossa liikaa, joten ilmeisesti se bonusten lukeminen toimii pelkästään käynnistämällä sovellus, eli siinä mielessä sama kuin Valexin Mobiilibonuksessa S-kortin kanssa.

1665561110683.png

Niin tuo koskee sitä pelkkää bonusta, mutta ei tuossa puhuta mitään siitä että jos maksun suorittaa S-visalla Google Pay:llä.
Toivottavasti, muokkasin viestiäni samaan aikaan kun vastasit. No eiköhän selviä melko pian kun noin pitkällä ovat. Tosin sivulla on ohjeet Google Payn käyttöön että olisihan siinä yhteydessä voinut mainita että maksutapaetu tulee jos käyttää Ässän maksukorttia.

Mutta, saakos Google siivun joka maksusta? Jos näin, kenties se maksutapaedun osuus kilahtaakin Googlelle jatkossa.

Haha. Ja tuon ohjeen mukaan pitää vielä erikseen avata google pay maksua varten. :facepalm:
Eihän sitä tarvitse tehdä nytkään niin miksi jatkossakaan, ellei ole tarve erikseen valita S-kortti maksutavaksi (jos on useampi kortti Wallet:ssa)? Eli bonukset luetaan avaamalla s-mobiili jonka jälkeen sen voi "pyyhkäistä" pois ja maksaa normaalisti google payllä

EDIT: Tosin olishan se parempi jos se S-mobiili vaikka sitten sulkisi itsensä automaattisesti bonuslukemisen jälkeen.

Viimeksi muokattu:
@archy Kyllä minä sen ymmärsin. Sanoin vaan, että se pitää vaihtaa pois näytöstä/vaihtaa maksusovellusta bonuksen lukemisen jälkeen.

Kautium

IOdootti
Tosin olishan se parempi jos se S-mobiili vaikka sitten sulkisi itsensä automaattisesti bonuslukemisen jälkeen.
En jaksa uskoa että olisivat sellaista tuossa toteuttaneet ja siksi siellä on varmaankin myös se ohje avata GPay bonusten piippaamisen jälkeen. Pihtiputaan mummoilla menisi elämä sekaisin, jos "sovellus häviää aina kun lukee bonukset".

Jatkan siis suosiolla sillä Valexin mobiilibonuksella. Paitsi että tuota S-ryhmän softaa pitää varmaankin käyttää niitä viivakoodinlukijoita lainatessa, jos se toimii niiden päätteiden kanssa.

Miten sait ton kortin Google payhyn? Mulla menee melkein maaliin, mutta ilmoittaa jotain yhteysongelmaa loppumetreillä.
Ei tuo toimi omallakaan luurilla tällä hetkellä. Kuvan sain tutulta eräässä Telegram ryhmässä tosiaan eilen ja oli silloin onnistunut sen sinne lisäämään.

Onko kukaan muuten testannut MoobiliBonusta uudella Android 13 versiolla, joka on tullut nyt ainaki OnePlussalle sekä Google Pixelille? Lukenut myös jostain, että Android 13 kärsii tällä hetkellä NFC bugista, enkä sen takia tiedä uskallanko päivittää OnePlus 10 Pro:ta vielä tuolle versiolle.

Onko kukaan muuten testannut MoobiliBonusta uudella Android 13 versiolla, joka on tullut nyt ainaki OnePlussalle sekä Google Pixelille? Lukenut myös jostain, että Android 13 kärsii tällä hetkellä NFC bugista, enkä sen takia tiedä uskallanko päivittää OnePlus 10 Pro:ta vielä tuolle versiolle.
Ainakin omassa Pixel 6 Prossa Mobiilibonus toimi viime viikonloppuna K-Kaupassa normaalisti plussien osalta. Toimi myös muistaakseni Prismassa tuossa jokin aika sitten.

Oliko mistä NFC bugista kyse, ettei ole kuitenkin vaan joku Oneplussan oma bugi?

Ainakin omassa Pixel 6 Prossa Mobiilibonus toimi viime viikonloppuna K-Kaupassa normaalisti plussien osalta. Toimi myös muistaakseni Prismassa tuossa jokin aika sitten.

Oliko mistä NFC bugista kyse, ettei ole kuitenkin vaan joku Oneplussan oma bugi?
Lukenut että Android 13 versiossa ihan yleisesti, mutta ilmeisesti korjattu Pixelin puolella. OnePlus tulee tuttuun tapaan jälkijunassa :/

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Jostain syystä tänään plussat ei tullut tuolla vanhalla sovelluksella. En tiedä johtuiko siitä kun en muistanut laittaa NFC:tä päälle ja olin jo epätoivoisesti heilutellut luuria päätteellä. Sitten hoksasin että sehän ei ole tosiaan päällä. Eikä K-ruoka-sovellus sitten näyttänyt kuittia jälkeenpäin. Johtuiko tämä nyt sitten siitä että kassa kytki plussan kysymisen pois vai eikö K-mobiili vain enää toiminut?
Itse itseäni lainaten. Nyt viikon päästä ne plussat ja kuitit näkyy sovelluksessa tuostakin ostoksesta.

Tänään sitten ihan normaalisti toimi K-Plussa mobiilikortti. Joten eipä ole syytä poistella sovellusta.

K-plussasta tässä on nyt muutkin kirjoitelleet, ilmeisesti siellä on nyt tehty jotain muutoksia. Luin pari sivua taaksepäiin ja ilmeisesti tuon plussa numeron voi nyt lisätä tuohon mobiilibonus sovellukseen? Vai pitääkö tähän betan nyt jotenkin ilmottautua erikseen? Plussat on kyllä lukenut kassalla, mutta nykyään puhelimen ruudulle maksaessa k-kaupassa ilmestyy kuvake missä on k-plussa ja mobiilibonus "painikkeet".

Ei tarvi pitää vain maksaa sen euron, sovellus löytyy Play-kaupasta. Ei mitään aavistustakaan kuinka tuo maksu tapahtuu tai mitä se vaatii.
Ihan samalla tavalla kuin minkä tahansa sovelluksen osto Play Storesta. Sieltä valitaan haluttu maksutapa (kortti jne jne) ja painetaan "Osta" nappia.

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Luulin että pitää syöttää Googlelle pysyvästi. Mutta että onnistuu noinkin ok.

Ei tarvi pitää vain maksaa sen euron, sovellus löytyy Play-kaupasta. Ei mitään aavistustakaan kuinka tuo maksu tapahtuu tai mitä se vaatii.
Mie tuon ostinkin jo silloin ku siitä ekan kerran täällä juttua oli. Hyvin näky pelittävän kun kävin äsken K-Kaupassa :thumbsup:

Luulin että pitää syöttää Googlelle pysyvästi. Mutta että onnistuu noinkin ok.
Jos ei halua Googlelle luottokortti tietojaan antaa tilille, niin käväsee hakee esim. Ärrältä lahjakortin, tietenkin silloin joutuu ostamaan sen 15e verran saldoa tilille, mutta sitten voipi ostella muitakin käteviä sovelluksia (esim. Tasker).

Täytyyhän se Google Payn käyttämiseksikin syöttää ne korttitiedot googlelle pysyvästi.

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Itseasiassa jos kortin lisää pankkiapplikaation napin kautta (eikä manuaalisesti tietoja syöttämällä), taitaa se kortti jäädä vain paikallisesti laitteeseen. Itse en ainakaan näe näin lisättyjä Google-tilin maksutavoissa ollenkaan.
Kyllä mulla näkyy Play-kaupan tiedoissa ihan kaikki kortit vaikka osan noista olenkin syöttänyt pankin sovelluksen kautta.

Muistaakseni nämä tiedot siirtyivät automaattisesti uuteen puhelimeen. En katsonut kuin Walletin ja siis puhelimen Play-Storen tiedoista että näkyi kaikki.
Mulla ei kesällä siirtyny uuteen puhelimeen automaattisesti kuin ne kortit, jotka näkyy tuolla Google-tilin tiedoissa (eli jotka olen lisännyt jollakin muulla tapaa kuin pankin napista). Esim OP:n debittiä en siellä näe, eikä se myöskään siirtynyt automaattisesti. Saman kortin credit, jonka olen lisännyt Google -tilille palvelinlaskujen ja YouTube premiumin maksamista varten ilmestyi automaattisesti.

edit: Juuri tarkistin myös Play-kaupan puhelimessa. Mulla on kaksi Google Payssa olevaa korttia, joita ei Play-kaupan puolella näy. Näillä korteilla yhteinen tekijä on se, että olen lisännyt ne pankin napista Google Payhyn. Kyllä ne kaks korttia taitaa olla ihan vaan paikallisesti puhelimessa, eikä Google -tilillä.

Viimeksi muokattu:

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
K-Ruoka-sovelluksessa voi nyt uusimman päivityksen jälkeen tehdä ns. Lidlit elikäs fyysisen kuitin voi laittaa optioksi. Ominaisuus on liitetty plussakortin näyttämiseen.

K-Ruoka-sovelluksessa voi nyt uusimman päivityksen jälkeen tehdä ns. Lidlit elikäs fyysisen kuitin voi laittaa optioksi. Ominaisuus on liitetty plussakortin näyttämiseen.
Jotain edistystä sentään. Pistin palautetta joku aika sitten että lisäisivät siihen sovelluksen plussakortin numeroon mahdollisuuden avata se qr-koodina näytölle niin helpottaisi edes vähän sen käyttöä kaupassakin. Nyt kun sitä numeroa klikkaa niin se kopio vain sen numeron leikepöydälle.

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Jotain edistystä sentään. Pistin palautetta joku aika sitten että lisäisivät siihen sovelluksen plussakortin numeroon mahdollisuuden avata se qr-koodina näytölle niin helpottaisi edes vähän sen käyttöä kaupassakin. Nyt kun sitä numeroa klikkaa niin se kopio vain sen numeron leikepöydälle.
Niin näytti olevan, mutta onko K-kaupoissa QR-lukijaa?

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Niil on semmone taikalaite, joka tuotetta näyttämällä kertoo hinnan/lisää ostoksiin.

Mutta joo. Viivakoodinlukijalla voi lukea QR-koodin.
Nojuuh, mutta Lidlissä tuo on ostajalle päin, ja ehkä jopa vähän vaikeakäyttöinen, saatika että pitäisi kaikkien sörkkiä myyjän puolelle luurejaan.

Mutta joo. Viivakoodinlukijalla voi lukea QR-koodin.
Kuinka yleisiä ne on plussa paikoissa ? ja siis toimii pluskortin lukijana ?
Siis mietin olisko viivakoodi parempi, mutta viivakoodin lukijat ei perinteisesti kovin hyvin näytöltä lue ja jos lukee hyvin, niin todennäköisyys QR tukeen jonkinmoinen.

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Mie tuon ostinkin jo silloin ku siitä ekan kerran täällä juttua oli. Hyvin näky pelittävän kun kävin äsken K-Kaupassa :thumbsup:
Missähän mahtaa olla vika, kun Zenfone 9:llä ei tule Plussat talteen. MobiiliBonus sovellukseen lisätty sekä S-bonus että K-plussa mutta vain S-bonukset kilahtaa kuten kuuluu. K-kaupoissa lukijan näytössä vain vilkkuu jokin teksti mutta Plussat ei kirjaudu mihinkään. Mobiilibonuksesta pitää sitten poistua, että saa maksettua.

Olen kokeillut lisätä K-plussakortin NFC:n kautta ja manuaalisesti mutta sama lopputulos. Asuksen puhelimilla tosin ei toiminut Keskon omakaan K-plussasovellus (kts. Asus ZenFone 8).

Kuinka yleisiä ne on plussa paikoissa ? ja siis toimii pluskortin lukijana ?
Siis mietin olisko viivakoodi parempi, mutta viivakoodin lukijat ei perinteisesti kovin hyvin näytöltä lue ja jos lukee hyvin, niin todennäköisyys QR tukeen jonkinmoinen.
2D-lukijat on olleet ihan arkipäivää jo vuosikausia, taitaa olla yleisin viivakoodin muoto toi QR-koodi mobiiliäpeissä. Lonkalta heitän että todennäikösyys jotain 99,9% luokkaa.

Ja joo tarkoitin tosiaan että voi kassalle vilauttaa koodia jos tarve tulee ja kuvittelisi että toimii myös itsepalvelukassalla. Tuollaisia lidl-tyylisiä lukijoita jotka asiakkaalle päin en ole plussapaikoissa nähnyt. Koodin lukeminen näytöltä on myös aina onnistunut ihan hyvin kun siihen ollut tarvetta, esim postissa.

2D-lukijat on olleet ihan arkipäivää jo vuosikausia,
Ok, kiitos tiedosta. Onhan noita silmämääräisesti päivitelty, muuallakkin kuin noissa pakettipalvelu pisteissä.

Onko se toteutettu kaikilla kassoilla käsikapulalla ?

Jos päätteissa tuki QR koodille, ja sillä tuki kortinluvulle, niin QR koodi on näytöltä parempi vaihtoehto kuin viivakoodi, eli kannatan kyllä. Ja toimii laitteissa joissa ei ole NFCtä. Noissa voi tulla jarrua siinä että jos halutaan estää kopiointi, niin vaatii kehittelyä miten aitous varmistetaan.

Koodin lukeminen näytöltä on myös aina onnistunut ihan hyvin kun siihen ollut tarvetta, esim postissa.
Vasta sen jälkeen kun posti asiamiespisteet päivitti viivakoodinlukijat.

K-kaupoissa lukijan näytössä vain vilkkuu jokin teksti mutta Plussat ei kirjaudu mihinkään. Mobiilibonuksesta pitää sitten poistua, että saa maksettua.
K-kaupassa mobiilibonusta ei tarvitse avata plussien kirjaamista varten. Plussat on helppo nähdä, että kirjautuvat siten, että käyttää puhelinta lukijassa ennen kun loppusumma on näytössä.

Tasalakki

BANNATTU
BANNED
Miksi K-kauppojen plussat kun ne ensin näyttää niin ennen maksua se vielä ottaa sen uudestaan?

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
K-kaupassa mobiilibonusta ei tarvitse avata plussien kirjaamista varten. Plussat on helppo nähdä, että kirjautuvat siten, että käyttää puhelinta lukijassa ennen kun loppusumma on näytössä.
Eli puhelinta pitää käyttää lukijassa ennen kuin myyjä (tai omatoimisesti itsepalvelukassalla) menee maksunäkymään (loppusummaan) eikä MobiiliBonus saa olla avattuna? Eilen kokeilin ottaa Plussat talteen juurikin ennen loppusummaa mutta MobiiliBonus oli avoinna eikä siis onnistunut. Sitten suljin MobiiliBonuksen ja myyjä klikkasi loppusummaan ja meni suoraan maksuun siinä vaiheessa.

Kautium

IOdootti
Eli puhelinta pitää käyttää lukijassa ennen kuin myyjä (tai omatoimisesti itsepalvelukassalla) menee maksunäkymään (loppusummaan) eikä MobiiliBonus saa olla avattuna? Eilen kokeilin ottaa Plussat talteen juurikin ennen loppusummaa mutta MobiiliBonus oli avoinna eikä siis onnistunut. Sitten suljin MobiiliBonuksen ja myyjä klikkasi loppusummaan ja meni suoraan maksuun siinä vaiheessa.
Ei pidä, mutta se on yksi vaihtoehto. Joskus se lukija kuitenkin piippaa plussat uudestaan maksuvaiheessa.

Minä olen toiminut aina niin, että avaan luurin lukituksen ja laitan sen maksuvaiheessa lukijan viereen, josta laite piippaa ensin plussat ja sitten perään maksun. Tämä on toiminut minulla joka kerta sekä Mobiilibonuksen kanssa, että aiemmin sillä K-ryhmän omalla sovelluksella.

S-ryhmän kaupoissa muuten sama, mutta Mobiilibonus pitää avata ensin. Se osaa sulkeutua automaattisesti bonusten luvun jälkeen, eli sitä ei tarvitse sammutella itse.

Joskus ensimmäinen maksuyritys epäonnistuu, mutta se ei haittaa, eli pitää vaan luuria lukijan vieressä, niin se tekee perään uuden yrityksen.

Näin tuo siis on toiminut minulla kolmessa eri luurissa satoja käyttökertoja.

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
Ei pidä, mutta se on yksi vaihtoehto. Joskus se lukija kuitenkin piippaa plussat uudestaan maksuvaiheessa.

Minä olen toiminut aina niin, että avaan luurin lukituksen ja laitan sen maksuvaiheessa lukijan viereen, josta laite piippaa ensin plussat ja sitten perään maksun. Tämä on toiminut minulla joka kerta sekä Mobiilibonuksen kanssa, että aiemmin sillä K-ryhmän omalla sovelluksella.

S-ryhmän kaupoissa muuten sama, mutta Mobiilibonus pitää avata ensin. Se osaa sulkeutua automaattisesti bonusten luvun jälkeen, eli sitä ei tarvitse sammutella itse.

Joskus ensimmäinen maksuyritys epäonnistuu, mutta se ei haittaa, eli pitää vaan luuria lukijan vieressä, niin se tekee perään uuden yrityksen.

Näin tuo siis on toiminut minulla kolmessa eri luurissa satoja käyttökertoja.
Itsellä ei tosiaan kirjaudu Plussat ainakaan MobiiliBonus avattuna, vaikka vielä ei olla loppusummassa (testattu pari kertaa). En ole kokeillut niin, ettei MobiiliBonus ole avattuna (kun luulin ensin että pitää avata etukäteen).

S-bonuksen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Avaan sovelluksen ja bonukset kirjautuu. Sen jälkeen MobiiliBonus sulkeutuu suoraan ja pääsen maksamaan.

Kautium

IOdootti
Itsellä ei tosiaan kirjaudu Plussat ainakaan MobiiliBonus avattuna, vaikka vielä ei olla loppusummassa (testattu pari kertaa). En ole kokeillut niin, ettei MobiiliBonus ole avattuna (kun luulin ensin että pitää avata etukäteen).

S-bonuksen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Avaan sovelluksen ja bonukset kirjautuu. Sen jälkeen MobiiliBonus sulkeutuu suoraan ja pääsen maksamaan.
En usko että sillä on teknisesti merkitystä onko sovellus K-plussien osalta etukäteen auki vai ei.

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Tukijäsen
En usko että sillä on teknisesti merkitystä onko sovellus K-plussien osalta etukäteen auki vai ei.
Okei, sitten tuo ei näytä toimivan Asuksen puhelimella. Pitänee testata vielä Sonylla, niin saa varmuuden, johtuuko puhelimesta.

Mobiilibonus ei saa olla auki plussia ottaessa, kun se tarjoaa s-korttia sille maksupäätteelle ja maksupääte ei sitä hyväksy K-kaupassa.

Mobiilibonus ei osaa sulkeutua itse tuossa tapauksessa, kun ei saa tietoa että s-bonus olisi luettu.

Tälle voisi jossain välissä tehdä jotain, mutta käyttötapaus on aika ohkainen tuolle plussien ottamiselle sovellus auki, kun sitä ei niille tarvitse avata.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
193 674
Jäsenet
62 386
Uusin jäsen
mikli

Hinta.fi

Ylös Bottom