Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
26.05.2023
Viestejä
27
Oottaakohan S-Pankki sitä, että IOS:n NFC avautuisi laajempaan käyttöön, kun vielä(kään) ei ole heiltä kuulunut mitään Apple Payhin liittyen? Sinänsä ihan ymmärrettävää, sais ainakin samanlaiset systeemit molempiin käyttiksiin
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Oottaakohan S-Pankki sitä, että IOS:n NFC avautuisi laajempaan käyttöön, kun vielä(kään) ei ole heiltä kuulunut mitään Apple Payhin liittyen? Sinänsä ihan ymmärrettävää, sais ainakin samanlaiset systeemit molempiin käyttiksiin
Tuskin odottavat kun sen avautumisesta ei ole minkäänlaista tietoa tai aikataulua. Tietysti jos WWDC:ssä viikon kuluttua asiasta kerrotaan niin silloin ehkä. Eli tapahtuisi joskus syksyllä.

Ainakin omasta mielestä todennäköisempi skenaario on, että joko S odottaa jonkinlaista päivitystä Applelta että saavat myös S-Bonukset toimimaan tai sitten testaus on edelleen kesken. Jenkeissähän nämä bonus/kantissysteemit ovat hiukan erilaisia, joten voi olla ettei Apple Pay tällä hetkellä suoraan taivu sellaiseen toimintaan mitä S tarvitsee.

Ovat kuitenkin todenneet että Apple Pay on heillä työn alla, mutta mitään muuta eivät voi tietenkään sanoa koska Apple ei salli mitään tiedonantoa ennenkuin toteutus on hyväksytty ja julkaisusta on Applen kanssa sovittu.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Olen viime päivinä kokeillut vaihteen vuoksi mobilepaytä ja huomannut että nykyään toimii varmasti ja pyytää vahvistamaan maksun alle viidessä sekunnissa.

Aikaisemmin ei toiminut yhtä hyvin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
892
Olen viime päivinä kokeillut vaihteen vuoksi mobilepaytä ja huomannut että nykyään toimii varmasti ja pyytää vahvistamaan maksun alle viidessä sekunnissa.

Aikaisemmin ei toiminut yhtä hyvin.
Siinä on kuitenkin "alle neljä ja puoli sekuntia liikaa" kun nfc ylitse homma hoituu bonuksineen noin puolessa sekunnissa.
Siihen päälle se takaraivossa tykyttävä pelko siitä että kestääkö tässä tällä kertaa 10 minuuttia vai toimiiko tämä tällä kertaa niin kuin viimeksi.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
Siinä on kuitenkin "alle neljä ja puoli sekuntia liikaa" kun nfc ylitse homma hoituu bonuksineen noin puolessa sekunnissa.
Siihen päälle se takaraivossa tykyttävä pelko siitä että kestääkö tässä tällä kertaa 10 minuuttia vai toimiiko tämä tällä kertaa niin kuin viimeksi.
Ei ole kertaakaan mennyt yli 10 sekunttia, eikä ole vaatinut PIN kortin kirjoittamista toisin kuin Google Walletin kanssa käynyt useasti, elikkä nykyään tämän MobilePayn kanssa uskaltaa jättää debitin kotiin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Ei ole kertaakaan mennyt yli 10 sekunttia, eikä ole vaatinut PIN kortin kirjoittamista toisin kuin Google Walletin kanssa käynyt useasti, elikkä nykyään tämän MobilePayn kanssa uskaltaa jättää debitin kotiin.
Mobilepay on hidas ja epäluotettava paska, enkä voi käsittää miksi kukaan haluaisi sitä käyttää Android-laitteilla korttimaksamiseen, kun parempia, luotettavampia ja kaikkien päätteiden kanssa yhteensopivia vaihtoehtoja on olemassa (Google Pay/Wallet).

Näköjään kuitenkin löytyy edelleen muutama innokas mainostamaan sen autuutta. Ja ei kai siinä, ei se ole minulta pois, mutta vähän vierastan tuota liioittelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 873
Mobilepay on hidas ja epäluotettava paska, enkä voi käsittää miksi kukaan haluaisi sitä käyttää Android-laitteilla korttimaksamiseen, kun parempia, luotettavampia ja kaikkien päätteiden kanssa yhteensopivia vaihtoehtoja on olemassa (Google Pay/Wallet).

Näköjään kuitenkin löytyy edelleen muutama innokas mainostamaan sen autuutta. Ja ei kai siinä, ei se ole minulta pois, mutta vähän vierastan tuota liioittelua.
S maksutapaetu. Siinä kai se ainoa syy.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
S maksutapaetu. Siinä kai se ainoa syy.
Vaikka kuukausittain aika paljon S-Ryhmän kaupoista ostetaankin, niin 0,5% on aivan liian vähän ainakin omalla kohdalla siitä kärsimyksestä ja epävarmuudesta mitä huonosti toimiva sovellus tuottaa.

Pelkästään ajallinen säästö siitä ettei tarvitse sietää Mobilepayn hidasta toimii/ei toimi - prosessia on vuodessa arvokkaampi.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Mulla on Google Pay mennyt usein jumiin siinä vaiheessa kun se yli 50€:n ostoksissa pyytää sormenjälkeä. Siinä ei auta kuin tappaa sovellus ja yrittää uudelleen. Puhelimena S23 ultra. Onko muilla samaa tai ratkaisua tähän?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Mulla on Google Pay mennyt usein jumiin siinä vaiheessa kun se yli 50€:n ostoksissa pyytää sormenjälkeä. Siinä ei auta kuin tappaa sovellus ja yrittää uudelleen. Puhelimena S23 ultra. Onko muilla samaa tai ratkaisua tähän?
Ei Google Pay kyllä vaadi sormenjälkeä enää maksuvaiheessa jos luuri on avattu lukituksesta sormenjäljellä.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 654
Joo jos näkee että summa on yli 50, niin avaa lukituksen vaan valmiiksi ennen maksamista. Toiminut kyllä kuin junan vessa tuo Google Pay, jotain 9kk ollut käytössä ja ei kertaakaan mitään ongelmia.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mulla on Google Pay mennyt usein jumiin siinä vaiheessa kun se yli 50€:n ostoksissa pyytää sormenjälkeä. Siinä ei auta kuin tappaa sovellus ja yrittää uudelleen. Puhelimena S23 ultra. Onko muilla samaa tai ratkaisua tähän?
Avaat näytön lukituksen ennen kuin viet puhelimen maksupäätteelle niin ei vaadi mitään vahvistuksia enää sen jälkeen. Avattu lukitus vastaa pin-koodilla vahvistettua maksua.

Käytät varmasti GPaytä etkä samsung paytä?

Ei ole kertaakaan mennyt yli 10 sekunttia, eikä ole vaatinut PIN kortin kirjoittamista toisin kuin Google Walletin kanssa käynyt useasti, elikkä nykyään tämän MobilePayn kanssa uskaltaa jättää debitin kotiin.
Jos näytön lukitusta ei ole avattu, toimii GPay maksu kuin maksukortin lähimaksu, eli välillä pääte vaatii vahvistamaan maksun. Kuten edellä mainittu, jos avaat lukituksen valmiiksi, se vastaa pin-koodilla vahvistettua maksua eikä mitään lisävahvistuksia tulla koskaan vaatimaan.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Avaat näytön lukituksen ennen kuin viet puhelimen maksupäätteelle niin ei vaadi mitään vahvistuksia enää sen jälkeen. Avattu lukitus vastaa pin-koodilla vahvistettua maksua.

Käytät varmasti GPaytä etkä samsung paytä?



Jos näytön lukitusta ei ole avattu, toimii GPay maksu kuin maksukortin lähimaksu, eli välillä pääte vaatii vahvistamaan maksun. Kuten edellä mainittu, jos avaat lukituksen valmiiksi, se vastaa pin-koodilla vahviste
Avaat näytön lukituksen ennen kuin viet puhelimen maksupäätteelle niin ei vaadi mitään vahvistuksia enää sen jälkeen. Avattu lukitus vastaa pin-koodilla vahvistettua maksua.

Käytät varmasti GPaytä etkä samsung paytä?
Gpayta käytän. Olen toki kokeillut avata näytön etukäteen mutta sama juttu tapahtuu siltikin.
 
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
46
Olet aktivoinut kortin maksamalla sillä kerran päätteellä, nostamalla rahaa automaatista tai aktivoimalla sovelluksen/nettipalvelun kautta mikäli OP sellaista aktivointimahdollisuutta tarjoaa?
Mä lisäsin uuden OP:n kortin Google Payhyn jouluussa heti kortin myöntämisen jälkeen ja maksoinkin sillä kaupassa, vaikka tehdaskaan tuskin oli ehtinyt vielä puolessa tunnissa nimeä siihen muovinpalaan printtaamaan.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Ei Google Pay kyllä vaadi sormenjälkeä enää maksuvaiheessa jos luuri on avattu lukituksesta sormenjäljellä.
No kyllä vain vaatii. Varmaan pankkikohtainen juttu sitten, mutta Danskella minulla sama ongelma, Pixel 7 puhelimena. Lukee bonukset tai plussat, avaa Walletin ja maksupäätteeseen tulee teksti "seuraa puhelimen ohjeita" tms. Vaatii sormenjäljen uudestaan, mutta tuossa yhteydessä tosiaan jää jumiin välillä.

Ei mulla koskaan aikaisemmin ole tällaista ongelmaa ollut, kuin nyt Pixelillä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
No kyllä vain vaatii. Varmaan pankkikohtainen juttu sitten, mutta Danskella minulla sama ongelma, Pixel 7 puhelimena. Lukee bonukset tai plussat, avaa Walletin ja maksupäätteeseen tulee teksti "seuraa puhelimen ohjeita" tms. Vaatii sormenjäljen uudestaan, mutta tuossa yhteydessä tosiaan jää jumiin välillä.

Ei mulla koskaan aikaisemmin ole tällaista ongelmaa ollut, kuin nyt Pixelillä.
Täällä kans Danske ja ei ole Pixel kysellyt kertaakaan sormenjälkivahvistusta erikseen. Avaan siis luurin sormenjäljellä ja sen jälkeen normaalisti maksu.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
177
No kyllä vain vaatii. Varmaan pankkikohtainen juttu sitten, mutta Danskella minulla sama ongelma, Pixel 7 puhelimena. Lukee bonukset tai plussat, avaa Walletin ja maksupäätteeseen tulee teksti "seuraa puhelimen ohjeita" tms. Vaatii sormenjäljen uudestaan, mutta tuossa yhteydessä tosiaan jää jumiin välillä.

Ei mulla koskaan aikaisemmin ole tällaista ongelmaa ollut, kuin nyt Pixelillä.
Avaatko lukituksen kasvontunnistuksella? Se on vahva tunnistus vain muutamalla Android-laitteella, ja muilla laitteilla vaaditaan silloin sormenjälkeä yli 50€ maksujen yhteydessä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Mielenkiintosta, itse olen käyttänyt GPaytä/Wallettia päivästä 1 lähtien kun se Suomessa lanseerattiin Nordean korteille vuonna 2018, ja olen käyttänyt sen kanssa Nordean, Dansken, Norwegianin, Komplett/Morrow Bankin, Curven ja S-Pankin korttia eikä multa ole kertaakaan näyttölukituksesta avatulla puhelimella kysytty lisävarmistuksia. Maksutapahtumia on tähän mennessä ollut useita satoja, en tiedä olisko tuhannen maksun raja puhelimen kanssa mennyt jo rikki, laitteina ollut OnpePlussan, Samsungin ja Nothingin puhelimia ja maksuja tehnyt Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Saksassa ja Espanjassa.

Ainoat kohtaamani ongelmat ovat olleet pari kyykkäystä Curven kanssa kun heillä on ilmeisesti ollut palvelut alhaalla kun yrittänyt maksaa, mutta se nyt onkin sellainen purukumiviritys että ongelmia on odotettavissa. Pankin korttia suoraan käyttäessä nolla epäonnistumista, nolla ongelmaa, nolla lisävahvistuspyyntöä.

Tosiaan tosta kasvolukituksesta kun yllä mainittiin, niin Googlen tukiartikkelissa erikseen mainitaan että Pixel 7 kasvojentunnistus ei tue lähimaksujen vahvistamista vaan tarvitsee sormenjälkeä (en tiedä voiko tämä olla samaan aikaan käytössä) tai pin-koodia...
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
393
Mulla on kyllä ollut kasvojentunnistus päällä, mutta mielestäni olen avannut monella tavalla lukitusta ja silti vaatinut lisävarmistuksen. Nyt otin varmuuden vuoksi naamalukituksen pois päältä, jottei vahingossakaan avaa sillä. Katsotaan, mitä tästä seuraa.

Mielenkiintoista, jos ei ole Dansken juttu. Eikä Pixelin juttu. Pakkohan tässä jotain mätää on olla, jos ei nyt lähde toimimaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Itsellä on Smart Lock päällä / käytössä. Eli kun kuulokkeet on yhdistetty puhelimeen niin ei kysy sormenjälkeä (mukavampi esim pyöräillessä kun puhelin ei mene lukkoon jne). Tämä taas aiheuttaa sen, että jos olen kaupasssa ja kuuntelen musiikkia niin joudun lukemaan sorjmenjäljen kun sovellus sitä kysyy yli 50€ ostoksista. Se tosin toimii aina moitteetta, eikä softamene jumiin tms.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
109
Itsellä myös tuo Smart Lock päällä S22:ssa kellon kanssa (eli yhteys aina päällä), mutta tuntuu olevan ihan randomia koska tuo lisävahvistus vaaditaan. Vähän meinasi alkaa mietityttämään kun hujahti kerran melkein tonnin velotus läpi ilman vahvistuksia. Mutta jumituksia ei myöskään ole ollut.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Mielenkiintosta, itse olen käyttänyt GPaytä/Wallettia päivästä 1 lähtien kun se Suomessa lanseerattiin Nordean korteille vuonna 2018, ja olen käyttänyt sen kanssa Nordean, Dansken, Norwegianin, Komplett/Morrow Bankin, Curven ja S-Pankin korttia eikä multa ole kertaakaan näyttölukituksesta avatulla puhelimella kysytty lisävarmistuksia. Maksutapahtumia on tähän mennessä ollut useita satoja, en tiedä olisko tuhannen maksun raja puhelimen kanssa mennyt jo rikki, laitteina ollut OnpePlussan, Samsungin ja Nothingin puhelimia ja maksuja tehnyt Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Saksassa ja Espanjassa.

Ainoat kohtaamani ongelmat ovat olleet pari kyykkäystä Curven kanssa kun heillä on ilmeisesti ollut palvelut alhaalla kun yrittänyt maksaa, mutta se nyt onkin sellainen purukumiviritys että ongelmia on odotettavissa. Pankin korttia suoraan käyttäessä nolla epäonnistumista, nolla ongelmaa, nolla lisävahvistuspyyntöä.
Samat kokemukset myös minulla. Curvea en ole käyttänyt sen jälkeen kun OP:n kortin sai lisättyä suoraan GPayhin. Toimii joka kerta loppusummasta riippumatta kuin junan vessa. Lompakkoa en ole pitänyt mukana pariin vuoteen (paitsi autoillessa ajokortin vuoksi).

Pari kertaa kaupassa maksupääte on kysynyt pin-koodia, mutta se on sen pään virhe ja siitä on selvinnyt aina kun on pyytänyt myyjää aloittamaan maksutapahtuman alusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Tämä puhelimella maksaminen taitaa olla melko yleistä nykyään. Voisiko joku tehdä palikkaohjeet boomerille?

Luurina on Xiaomi, joten onko Google Wallet tälle puhelimelle oikea?
Miten ne bonus jutut luetaan? S-bonus ja K-plussa?

Luottokortteja on lompakossa paljon, mutta ehkä riittäisi että puhelimeen saisi:
S-pankin kortin jossa myös S-bonukset ja Osuuspankin Visa-kortin, jossa on samassa K-Plussakortti.

Miten tämä tehdään? Miten se ottaa ne bonustiedot? Miten valitaan kaupan kassalla mitä tiliä käytän maksamiseen?
 
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
46
Tämä puhelimella maksaminen taitaa olla melko yleistä nykyään. Voisiko joku tehdä palikkaohjeet boomerille?

Luurina on Xiaomi, joten onko Google Wallet tälle puhelimelle oikea?
Miten ne bonus jutut luetaan? S-bonus ja K-plussa?

Luottokortteja on lompakossa paljon, mutta ehkä riittäisi että puhelimeen saisi:
S-pankin kortin jossa myös S-bonukset ja Osuuspankin Visa-kortin, jossa on samassa K-Plussakortti.

Miten tämä tehdään? Miten se ottaa ne bonustiedot? Miten valitaan kaupan kassalla mitä tiliä käytän maksamiseen?
S-ryhmän maksutapaetua ei Google Paylla saa, mutta vastaavan 0,5 prosenttia saa vaikka Norwegianin kortilla. Osuuskaupan jäsenyyden kirjaus ennen maksua S-mobiililla ja K-kaupoissa plussapallot sillä Keskon applikaatiolla.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
S-ryhmän maksutapaetua ei Google Paylla saa, mutta vastaavan 0,5 prosenttia saa vaikka Norwegianin kortilla. Osuuskaupan jäsenyyden kirjaus ennen maksua S-mobiililla ja K-kaupoissa plussapallot sillä Keskon applikaatiolla.
Meidän perhe tankkaa niin paljon prismasta ruokaa, että bonukset on aika hyvät, joten s-bonuksen näyttäminen on aika ehdoton.
Ok, eli ekana s-pankin appi auki. Sitten GPlay. Joo, GPlayssä pitää sitten valita että mitä korttia käyttää maksamiseen.

Pitää miettiä jos jaksaa tuon ottaa käyttöön. Se vaan on jotenkin liian helppoa maksaa kortilla kun samassa kortissa on ne bonukset mitä tahtoo, eli s-kaupassa s-kortilla ja k-kaupoissa op:n kortilla on plussat.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Meidän perhe tankkaa niin paljon prismasta ruokaa, että bonukset on aika hyvät, joten s-bonuksen näyttäminen on aika ehdoton.
Ok, eli ekana s-pankin appi auki. Sitten GPlay. Joo, GPlayssä pitää sitten valita että mitä korttia käyttää maksamiseen.

Pitää miettiä jos jaksaa tuon ottaa käyttöön. Se vaan on jotenkin liian helppoa maksaa kortilla kun samassa kortissa on ne bonukset mitä tahtoo, eli s-kaupassa s-kortilla ja k-kaupoissa op:n kortilla on plussat.
Minulla homma menee niin, että avaan luurin ja käynnistän pikapainikkeesta @valexi'n tekemän Mobiilibonus-sovelluksen ja laitan luurin maksupäätettä vasten. Pääte piippaa S-bonukset, Mobiilibonus sammuu automaattisesti ja sen jälkeen maksu lähtee Gpayn kautta oletuskortilta. Luuri on koko ajan päätettä vasten ja koko hommassa menee 2-5 sekuntia riippuen siitä kuinka nopeasti pääte huutelee maksua luurilta. Mitään muuta ei siis tarvitse tehdä missään vaiheessa. K-kaupoissa ei tarvitse tehdä tuota ensimmäistä vaihetta lainkaan, kun se K-ryhmän sovellus osaa taustalla piipata plussapisteet.

S-ryhmän omaa softaa en siis käytä tässä lainkaan, kun se on kömpelömpi. Sitä tarvitsee kuitenkin mm. viivakoodinlukijan lainaamisessa, kun Mobiilibonus ei jostain syystä toimi siinä lainauslaitteessa (eikä kyllä toimi useimmiten ensimmäisellä yrittämällä se S-ryhmän omakaan softa).
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Minulla homma menee niin, että avaan luurin ja käynnistän pikapainikkeesta @valexi'n tekemän Mobiilibonus-sovelluksen ja laitan luurin maksupäätettä vasten. Pääte piippaa S-bonukset, Mobiilibonus sammuu automaattisesti ja sen jälkeen maksu lähtee Gpayn kautta oletuskortilta. Luuri on koko ajan päätettä vasten ja koko hommassa menee 2-5 sekuntia riippuen siitä kuinka nopeasti pääte huutelee maksua luurilta. Mitään muuta ei siis tarvitse tehdä missään vaiheessa. K-kaupoissa ei tarvitse tehdä tuota ensimmäistä vaihetta lainkaan, kun se K-ryhmän sovellus osaa taustalla piipata plussapisteet.

S-ryhmän omaa softaa en siis käytä tässä lainkaan, kun se on kömpelömpi. Sitä tarvitsee kuitenkin mm. viivakoodinlukijan lainaamisessa, kun Mobiilibonus ei jostain syystä toimi siinä lainauslaitteessa (eikä kyllä toimi useimmiten ensimmäisellä yrittämällä se S-ryhmän omakaan softa).
Itsellä on toiminut joka kerta ensimmäisellä kerralla ilman ongelmia. Se valexin tekemä softa, ei toimi lainauksessa, koitin sitä kerran myyjän kanssa. Tikkurilan Prismaan tulivat nuo nyt käyttöön ja siinä ollut myyjä / myyjiä opastamassa sen käytössä, sekä jakamassa ensimmäistä kertaa sitä käyttäville suklaalevyjä.

Kun taas kassalla toimii tuo valexin Mobiilibonus softa kätevästi. Ainoa "haitta" on jos näytät sitä kun olet normi kassalla, vielä kun kassa skannaa ostoksiasi. Se softa sulkeutuu heti ja Google Pay koittaa ottaa maksua, vaikka summa ei ole vielä lukijassa. Tästä tulee sitten virheilmoitus luuriin. Silloin kätevämpi näyttää tuota virallista S-Mobiilibonus softaa. Eli vähän tilanteesta riippuen vaihtelee kumpaa käytän.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Itsellä on toiminut joka kerta ensimmäisellä kerralla ilman ongelmia. Se valexin tekemä softa, ei toimi lainauksessa, koitin sitä kerran myyjän kanssa. Tikkurilan Prismaan tulivat nuo nyt käyttöön ja siinä ollut myyjä / myyjiä opastamassa sen käytössä, sekä jakamassa ensimmäistä kertaa sitä käyttäville suklaalevyjä.
Minä olen käyttänyt niitä viivakoodilukijoita jo useamman vuoden, kun ne tulivat Keski-Suomeen ensimmäisenä. Täälläkin uusittiin ne lainauspäätteet alle 6kk sitten, mutta edelleenkään lukijoita ei saa niistä välttämättä ensimmäisellä kerralla ja samaa tapahtuu fyysiselläkin kortilla.

Jos jossakin toimii paremmin, niin hyvä juttu.

Kun taas kassalla toimii tuo valexin Mobiilibonus softa kätevästi. Ainoa "haitta" on jos näytät sitä kun olet normi kassalla, vielä kun kassa skannaa ostoksiasi. Se softa sulkeutuu heti ja Google Pay koittaa ottaa maksua, vaikka summa ei ole vielä lukijassa. Tästä tulee sitten virheilmoitus luuriin. Silloin kätevämpi näyttää tuota virallista S-Mobiilibonus softaa. Eli vähän tilanteesta riippuen vaihtelee kumpaa käytän.
Voi sitä Mobiilibonusta näyttää normikassallakin ennen maksua, vaikka siitä ei mitään hyötyä olisikaan. Pääte ottaa bonukset ja jos ottaa siinä vaiheessa luurin päätteeltä, ei tule virhettä. Ja vaikka hidastelisi ja tulisikin virhe, se ei haittaa mitään, kun maksu on tuolloin mahdollista onnistua vasta toisella piippauksella tietenkin vasta sitten kun kassa on hoitanut hommansa ja pääte on valmis.

Ei sitä S-Ryhmän omaa softaa tuon vuoksi tarvitse käyttää. Se on sitten eri asia, jos tarvitsee sitä muutenkin jonkun alennuskoodin vuoksi tms. Tosin silloinkin käytän itse mieluummin sitä Mobiilibonusta.

Edit.
Testasin eilen tuota Mobiilibonuksen näyttämistä samaan aikaan kun myyjä vielä piippailee tuotteita hihnalla ja näköjään jotain on muuttunut, sillä puhelinta ei saanut otettua niin nopeasti pois lukijasta Mobiilibonuksen näyttämisenjälkeen, etteikö olisi tullut virhettä Gpayssä. Virhe sinäänsä ei haittaa, kun maksun voi tehdä normaalisti sitten kun se on päätteessä odottamassa, mutta erikoisena nyanssina pääte näytti "bonus ok" ja sitten kuitenkin jätti bonukset ottamatta maksuvaiheessa. Pitänee testata vielä uudestaan, että oliko tuo vain yksittäinen sattuma.

Normaalisti kannattaa toki näyttää sitä luuria Mobiilibonuksen kanssa päätteelle vasta sitten kun on aikeissa maksaa, niin sujuu kerralla oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
Itsellä on toiminut joka kerta ensimmäisellä kerralla ilman ongelmia. Se valexin tekemä softa, ei toimi lainauksessa, koitin sitä kerran myyjän kanssa. Tikkurilan Prismaan tulivat nuo nyt käyttöön ja siinä ollut myyjä / myyjiä opastamassa sen käytössä, sekä jakamassa ensimmäistä kertaa sitä käyttäville suklaalevyjä.

Kun taas kassalla toimii tuo valexin Mobiilibonus softa kätevästi. Ainoa "haitta" on jos näytät sitä kun olet normi kassalla, vielä kun kassa skannaa ostoksiasi. Se softa sulkeutuu heti ja Google Pay koittaa ottaa maksua, vaikka summa ei ole vielä lukijassa. Tästä tulee sitten virheilmoitus luuriin. Silloin kätevämpi näyttää tuota virallista S-Mobiilibonus softaa. Eli vähän tilanteesta riippuen vaihtelee kumpaa käytän.
Itse en käytä mobiilibonusta, vaan kauppojen omia appeja. K-plussat se osaa hakea automaattisesti sovellusta avaamatta, mutta s-bonukset sovellus jostain syystä pitää avata erikseen. Muuten G-wallet hoitaa asiansa automaattisesti bonuksien jälkeen.
 
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
356
Itse en käytä mobiilibonusta, vaan kauppojen omia appeja. K-plussat se osaa hakea automaattisesti sovellusta avaamatta, mutta s-bonukset sovellus jostain syystä pitää avata erikseen. Muuten G-wallet hoitaa asiansa automaattisesti bonuksien jälkeen.
Tämä johtuu kauppojen maksupäätteiden erilaisesta toiminnasta ja siihen ei sovellukset pysty vaikuttaan. S-ryhmällä vain on avattava aina etukäteen se bonus sovellus.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Tämä johtuu kauppojen maksupäätteiden erilaisesta toiminnasta ja siihen ei sovellukset pysty vaikuttaan. S-ryhmällä vain on avattava aina etukäteen se bonus sovellus.
S:n mukaan asia johtuu heidän nykyisestä kassajärjestelmästään ja siihen oli jo tulossa päivitystä "joskus"
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Käytin pitkään Valexin softaa K:ssa ja S:ssä. Sitten kun K:lta tuli uusi mobiilibonus, asensin sen ja tyhjensin Valexin softan tallentamat tiedot (koska siinä ei mun nähdäkseni ole kortinpoistotoimintoa), ja laitoin siihen tällä kertaa pelkän S-kortin. S-kaupassa kaikki toimii kuten ennenkin, mutta K:ssa on mennyt hankalaksi. Vaikka millä eri tavoilla kokeilen, aina se tarjoaa maksuvaiheessa G-walletin maksun sijaan valikkoa, josta pitäisi valita Valexin ja K-kaupan softien väliltä. Teenkö jotain väärin, onko muilla samaa? Puhelimesta on asetettu oletusmaksusoftaksi G-wallet.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Käytin pitkään Valexin softaa K:ssa ja S:ssä. Sitten kun K:lta tuli uusi mobiilibonus, asensin sen ja tyhjensin Valexin softan tallentamat tiedot (koska siinä ei mun nähdäkseni ole kortinpoistotoimintoa), ja laitoin siihen tällä kertaa pelkän S-kortin. S-kaupassa kaikki toimii kuten ennenkin, mutta K:ssa on mennyt hankalaksi. Vaikka millä eri tavoilla kokeilen, aina se tarjoaa maksuvaiheessa G-walletin maksun sijaan valikkoa, josta pitäisi valita Valexin ja K-kaupan softien väliltä. Teenkö jotain väärin, onko muilla samaa? Puhelimesta on asetettu oletusmaksusoftaksi G-wallet.
Liittyisikö siihen, että sinun pitää määritellä puhelimen asetuksissa oletusmaksutavaksi Google Pay ja lisäksi laittaa päälle samasta valikosta "Pay with currently open app". Siis jos näin ei jo ole.

Aloin vielä tarkistamaan tätä omista asetuksista ja tajusin, että minullahan onkin edelleen molemmat kortit siellä Valexin Mobiilibonus-sovelluskessa, eikä uutta Plussa-mobiilikorttia ole asennettuna lainkaan. Tämä setti on toiminut niin ongelmattomasti, että en viitsi rikkoa kokonaisuutta ennen kuin on ihan pakko. En siten osaa sanoa olisiko siellä Plussa-mobiilikortin asetuksissa vielä jotain asetuksia, mutta kannattaa tarkistaa.

@valexi Voisiko sinne Mobiilibonukseen lisätä mahdollisuuden poistaa ja nimetä sovellukseen aiemmin liitettyjä kortteja?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 001
Käytin pitkään Valexin softaa K:ssa ja S:ssä. Sitten kun K:lta tuli uusi mobiilibonus, asensin sen ja tyhjensin Valexin softan tallentamat tiedot (koska siinä ei mun nähdäkseni ole kortinpoistotoimintoa), ja laitoin siihen tällä kertaa pelkän S-kortin. S-kaupassa kaikki toimii kuten ennenkin, mutta K:ssa on mennyt hankalaksi. Vaikka millä eri tavoilla kokeilen, aina se tarjoaa maksuvaiheessa G-walletin maksun sijaan valikkoa, josta pitäisi valita Valexin ja K-kaupan softien väliltä. Teenkö jotain väärin, onko muilla samaa? Puhelimesta on asetettu oletusmaksusoftaksi G-wallet.
Tuossa tulenee ongelmaksi se että mobiilibonus sekä plussan sovellukset molemmat "taistelee" keskenään siitä NFC:stä jolloin puhelin haluaa tietää kummalla sovelluksella ne bonukset otetaan. Sovellushan ei sinällään tuossa viaheessa osaa katsoa ettei sulla ole sitä plussa korttia Mobiilibonus sovelluksessa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 701
Tuossa tulenee ongelmaksi se että mobiilibonus sekä plussan sovellukset molemmat "taistelee" keskenään siitä NFC:stä jolloin puhelin haluaa tietää kummalla sovelluksella ne bonukset otetaan. Sovellushan ei sinällään tuossa viaheessa osaa katsoa ettei sulla ole sitä plussa korttia Mobiilibonus sovelluksessa.
Ei se ollut ongelma ainakaan aiemmin sen vanhan K-plussasovelluksen kanssa. Siinä vaiheessa minulla ainakin oli S-kortti Mobiilibonuksessa ja plussapisteet hoituivat K-ryhmän omalla sovelluksella taustalla ilman että sitä piti koskaan avata tai valita mitään mistään. Vaihdoin K-kortin Mobiilibonukseen siinä vaiheessa kun se vanha softa lakkasi toimimasta.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
Itsellä myös tuo Smart Lock päällä S22:ssa
SmartLockin ja mm
naamatunnistuksen kanssa aina tulee S21:ssä sormenjälkivahvistuspyyntö, kun summa on yli 50e.
Tuota voi näköjään välttää kun laittaa lockdown-tilan päälle ja avaa ennen maksua pin-koodilla.
S21:ssä toimii sormenjälki suojalasin kanssa niin kankeasti, että ei noita muita vaan voi olla käyttämättä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
SmartLockin ja mm
naamatunnistuksen kanssa aina tulee S21:ssä sormenjälkivahvistuspyyntö, kun summa on yli 50e.
Tuota voi näköjään välttää kun laittaa lockdown-tilan päälle ja avaa ennen maksua pin-koodilla.
S21:ssä toimii sormenjälki suojalasin kanssa niin kankeasti, että ei noita muita vaan voi olla käyttämättä.
Tuo johtuu siitä, että smartlock ei ole vahva tunnistautuminen mitä yli 50 euron maksut vaativat. Myöskään 2D kasvojen tunnistus ei ole vahva tunnistautuminen. 3D kasvojen tunnistun käsittääkseni toimii vahvana, mutta jos silloinkin laite pidetään avattuna smartlockilla, niin tunnistautuminen vaaditaan silti.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Mulla on ollut ongelmina K-plussan kanssa kassalla. Huomasin että puhelimessa oli kaksi plussakortti-sovellusta. Poistin molemmat ja latasin sitten Play-kaupasta sen ainoa version joka siellä oli saatavilla. Mutta mikäs tässä on kun tähän ei kirjaannuta mitenkään eikä kortinnumeroa voi syöttää? Sovelluksessa on ikäänkuin kortin kuva jossa on eri numero vs Plussa-sivuilla oleva minun plussanumero. Pankkikorttia ei ole tähän mukana josta voisi numeron tarkistaa... Oli oikein, siellä Plussa sivuilla olikin monta numeroa kun otti silmän käteen ja katsoi. Saa nähdä toimiiko nyt.
Puhelin S23 Ultra
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
109
Täytyy testailla miten toimii käytännössä, mutta äkkiseltään Samsung Payn sormipyyhkäisy -> sormenjälkitunnistus -> maksu kuulostaa paremmalta kuin Google Payn virtanapin tuplapainallus -> maksu ( -> tarvittaessa sormenjälki -> maksu uudelleen). Riippuu myös siitä miten tuo toimii s-bonuksen ja plussan kanssa yhteen, ja onko vahinkopyyhkäisyt ongelma. Edenrediä varten tarvitsee vielä Google Payn, toivottavasti tuki vielä laajenee.
 
Liittynyt
27.12.2018
Viestejä
2 389
-> sormenjälkitunnistus -> maksu kuulostaa paremmalta kuin Google Payn virtanapin tuplapainallus -> maksu ( -> tarvittaessa sormenjälki -> maksu uudelleen).
Kyllä tuo suora maksu onnistuu turvallisella puhelimen avauksella suoraan myös GP:ssä, mutta puhelimesta riippuen YMMV.

Tärkeintä minusta on, että on kilpailua näissä maksumetodeissa, ettei yksikään tarjoaja tule liian itsetyytyväiseksi
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Täytyy testailla miten toimii käytännössä, mutta äkkiseltään Samsung Payn sormipyyhkäisy -> sormenjälkitunnistus -> maksu kuulostaa paremmalta kuin Google Payn virtanapin tuplapainallus -> maksu ( -> tarvittaessa sormenjälki -> maksu uudelleen).
Google payhan toimii yksinkertaisimmillaan siten, että avaat puhelimen lukituksen ja viet luurin maksupäätteelle niin maksu (minkä suuruinen tahansa) lähtee oletusmaksukortilta matkaan ilman muuta kikkailua. Asetuksista riippuen sitten voi alle 50€ maksuja maksella avaamatta lukitusta, mutta Walletin ei tarvitse olla auki maksaakseen oletuskortilla.

Sitten jos tarvitsee vaihtaa eri korttia niin pitää puhelinvalmistajasta ja käyttäjästä itsestään riippuen yksinkertaisemmin tai monimutkaisemmin avata Wallet ja valita sieltä kortti jota haluaa käyttää maksuun. Itsellä on ihan pikakuvake työpöydällä ja Nothingissa saa lukitusruudulta Walletin korttivalinnan auki jos sen laittaa pikakuvakkeeksi lukitusruudulle.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
109
Mulla vaikuttaa vielä se että lukitus on aina "auki" kun kelloon on BT-yhteys, vaatii vielä oikean tunnistautumisen lisäksi. Mutta tosiaan hyvä että alkaa tulla vaihtoehtoja Suomeenkin.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Mulla vaikuttaa vielä se että lukitus on aina "auki" kun kelloon on BT-yhteys, vaatii vielä oikean tunnistautumisen lisäksi. Mutta tosiaan hyvä että alkaa tulla vaihtoehtoja Suomeenkin.
Jos smart lock pitää lukituksen avattuna, niin voit lukitusnäytöltä painaa sitä lukon kuvaa (eli lukita laitteen vaikka smart lock on päällä) ja sen jälkeen aukaista sormenjäljellä puhelimen, niin sitten onnistuu Google Pay maksu minkä suuruisena tahansa. Eli vaatii käytännössä kaksi laitteen painallusta, niin maksut onnistuu.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
657
Jos smart lock pitää lukituksen avattuna, niin voit lukitusnäytöltä painaa sitä lukon kuvaa (eli lukita laitteen vaikka smart lock on päällä) ja sen jälkeen aukaista sormenjäljellä puhelimen, niin sitten onnistuu Google Pay maksu minkä suuruisena tahansa. Eli vaatii käytännössä kaksi laitteen painallusta, niin maksut onnistuu.
Tai vaan lähteä maksamaan sitä ostosta. Toki silloin maksupääte ilmoittaa tyyliin et "katso lisäohjeita puhelimesta" ja puhelin kysyy sormenjälkeä, jonka antamalla ja puhelimen uudelleen lukijalle näyttämällä menee maksu läpi. Itse käytän tuota tapaa kun siihen tottunut.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Tai vaan lähteä maksamaan sitä ostosta. Toki silloin maksupääte ilmoittaa tyyliin et "katso lisäohjeita puhelimesta" ja puhelin kysyy sormenjälkeä, jonka antamalla ja puhelimen uudelleen lukijalle näyttämällä menee maksu läpi. Itse käytän tuota tapaa kun siihen tottunut.
Juu voi kyllä tehdä noinkin. Jos ei halua enää maksutilanteessa pyöritellä puhelinta ja syöttää sormea, niin sitten etukäteen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Muilla tullut ilmoituksia ettei toimi?
Xiaomi, Android 12 ja kevään turvapäivitykset. Kaikki vakiona.

Google ilmoittaa ettei toimi koska rootattu (ei ole), tai liian vanha käyttöjärjestelmä. Eipä ole sekään.
No koska ei kuulemma toimi niin testailin tuossa tutun pubin kanssa. Kaikki toimii? Oli vielä ilmoitus näytöllä ettei toimi kun nostin 20e. Ja kyllä ne maksut sinne meni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
711
Nord 2T 5G. Miten tän bonushomman saa toimimaan? Gwallet toimii hienosti
One+ vissiin poistanut asetuksen, adb avulla saa päälle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 441
Viestejä
4 199 545
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom