Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 249
Mihinkään muuhun en tarvitse fyysistä korttia, paitsi tankkaamiseen. Puolet kylmäasemista on ilman etälukulaitetta ja ei oikeastaan koskaan voi tietää pelkän aseman ulkoasun perusteella tilannetta. Tätäkin voisi toki kiertää jokaisen palveluntarjojan omalla mobiilisoftalla ja tiukan paikan tullen varmaan nöyrtyisinkin.
Kaikki Shellit ja Nesteet on kai nykyään NFC laitteilla varutettu. ABC:llä ei taida olla?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 780
Kaikki Shellit ja Nesteet on kai nykyään NFC laitteilla varutettu. ABC:llä ei taida olla?
Ei ole jokaisella Shellillä ja St1:llä. ABC:lla ei ole. Nesteellä voi olla tai ei ainakaan vähään aikaan ole tullut vastaan Nesteen asemaa ilman lukijaa. Gt ja Seo ovat myös välillä ilman lukijaa. On tullut moottoripyörän selässä kokeiltua aika monta asemaa Uudeltamaalta ja naapurimaakunnista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
150
Kävin Akateeminen Kirjakauppa ostoksilla, kassalla oli MobilePay QRCode tarra. Maksuun ei tarvitse bluetooth/NFCtä maksupäätteelle vaan applarin Scan QR Code toiminnolla maksu. Applariin tulee swipe-hyväksyttäväksi maksusumma. Toimii nopeasti heti eka kerralla toisinkuin Prisma+Citymarketin kassalla yrittää bluetooth lukua maksupäätteelle. Onko Suomessa qrcode tarramaksu harvinaisuus vai tulossa oleva mobilepay trendi? Eka kerran itse törmäsin.

Kesällä olin lomamatkalla Thaimaassa ja tullut lähes joka paikkaan PromptPay/KasikornBank applarin QRCode maksuskannaus. Osa tapahtumista asiakas syöttää maksusumman ja osalle tulee automaattisesti summa näkyviin applariin hyväksyttäväksi. Näytti toimivan erittäin hyvin kun seurueen maksuja tarkkailin (disclaimer: en itse käyttänyt koska ei ole paikallista pankkitiliä).

MobilePay applari on hyvä ratkaisu kirppari-yksityishenkilöiden rahansiirtoon. QRCode tarralla näyttäisi toimivan yhtä hyvin myös kaupan kassalla. Se olisi helppoa tarran avulla markkinatori-myyjillekin. Tykkään applarin ideasta koska sbonus/kplussa sekä maksu tehdään saman applarin sisällä yhtä aikaa. Googlen NFC-Walletin osalta pitää ensin muistaa SBonus applari jonka jälkeen NFC-Wallet maksu, liian helppoa maksaa suoraan NFC-Walletilla eikä bonus kirjaudu automaagisesti sitä kautta.
* tosin itse haluan s-pankin kortilla pelkän bonuksen ja maksu tehdään Finnair Visa -kortilla. Paljon variaatioita käyttäjillä millä bonus+maksukortilla haluavat tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.05.2023
Viestejä
27
Onko Suomessa qrcode tarramaksu harvinaisuus vai tulossa oleva mobilepay trendi? Eka kerran itse törmäsin.
Mäkkäreissä ainakin itsepalvelukassoilla on ollut niiden koko olemassaoloajan ollut käytössä noi qr-koodit ja ainakin ennen oli myös ihan peruskassoillakin, muuten en ole kyllä pahemmin nähnyt. Kuitenkin kun S-Pankin saadessa Apple Payn kaikki pankit taitaa tukea nfc maksuja, ei varmaan tule mobilepay ainakaan yleistymään millään tavalla kassoilla
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
1 664
Minulla kaikki debit ja credit-kortit ovat olleet vuosikausia Gpayssa, enkä ole sen jälkeen käyttänyt kertaakaan fyysistä korttia, enkä myöskään syöttänyt mitään PIN-koodeja. Oletuksena siellä on minulla normaali debit-kortti ja jos joskus tarvitsee luottoa, niin sen kun vaan vaihtaa Walletissa aktiivisen kortin yksittäisen maksun ajaksi.
Jos tuohon Gpayhyn laittaa oletukseksi S-pankin kortin niin saako sillä myös bonukset? Eli ei tarvitse mitään muuta kuin vilauttaa kännykkää kaupan maksupäätteen lähimaksulukijan kohdalla niin homma on sillä selvä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 890
Jos tuohon Gpayhyn laittaa oletukseksi S-pankin kortin niin saako sillä myös bonukset? Eli ei tarvitse mitään muuta kuin vilauttaa kännykkää kaupan maksupäätteen lähimaksulukijan kohdalla niin homma on sillä selvä?
Ei saa bonuksia. Pitää avata se s pankki sovellus ja ottaa sillä ensin bonukset.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
663
Ei saa bonuksia. Pitää avata se s pankki sovellus ja ottaa sillä ensin bonukset.
Tai se mobiiilibonus softa (jonkun foorumilaisen kyhäämä) jolloin se ottaa bonarit ensin ja sitten softa sulkeutuu ja ottaa maksun heti perään automaattisesti. Toimii oikein hyvin ja kivuttomasti. Ainoastaan käsiskanneria ei tuolla softalla jostain syystä saa, vaan se vaatii sen s ryhmän virallisen softan. Ei kyllä haittaa yhtään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 738
Jeps, eli ei ole mikään muuttunut tuon suhteen. Sama mennä korttitaktiikalla siihen asti, kunnes saavat homman pelittämään.
Jokainen tavallaan, mutta kuten aiemmin todettiin, bonukset saa kerättyä joko S-mobiililla, tai erillisellä Mobiilibonus-sovelluksella. Molemmat toimivat samalla logiikalla, eli sovellus auki ja luuri maksupäätteen kylkeen. Pääte piippaa ensin bonukset ja sen jälkeen lähtee maksu Gpayn kautta. Itse suosin tuossa Mobiilibonusta.

Edit.
Niin, ja sinne Mobiilibonukseen saa laitettua myös Plussakortin. K-ryhmän kaupoissa ei tarvitse avata edes sovellusta ennen bonusten lukemista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
117
S-Pankin tukea Apple Paylle ei sitten taidakaan tulla, joten täytynee vaihtaa Android puhelimeen seuraavaksi. Harmittaa, koska mobiilimaksamisen pitäisi olla jo nykyaikaa. Kokeilin hetken Curvea, mutta jäi käyttämättä osin bonusten vuoksi, koska joutuu kantamaan korttia mukana sekä osin epäluotettavuuden vuoksi, jonka vuoksi joutui myös kantamaan korttia mukana. Curvessa aloitettaessa maksut hylättiin ensin kun Curve oli hetken käyttänyt ja jokin raja tuli täyteen, sitten maksut ei toiminut bensa-asemilla ja tämä piti aspasta erikseen anoa jotta maksut bensa-asemilla toimisi yms. Parempi olisi että saisi käyttöön suoraan maksut Applen tai Googlen kautta. Lähipiirissä mitä on käyttäjiltä kokemuksia kuullut, toimii maksut hyvin luotettavasti.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 029
S-Pankin tukea Apple Paylle ei sitten taidakaan tulla, joten täytynee vaihtaa Android puhelimeen seuraavaksi. Harmittaa, koska mobiilimaksamisen pitäisi olla jo nykyaikaa. Kokeilin hetken Curvea, mutta jäi käyttämättä osin bonusten vuoksi, koska joutuu kantamaan korttia mukana sekä osin epäluotettavuuden vuoksi, jonka vuoksi joutui myös kantamaan korttia mukana. Curvessa aloitettaessa maksut hylättiin ensin kun Curve oli hetken käyttänyt ja jokin raja tuli täyteen, sitten maksut ei toiminut bensa-asemilla ja tämä piti aspasta erikseen anoa jotta maksut bensa-asemilla toimisi yms. Parempi olisi että saisi käyttöön suoraan maksut Applen tai Googlen kautta. Lähipiirissä mitä on käyttäjiltä kokemuksia kuullut, toimii maksut hyvin luotettavasti.
Apple Pay on tulossa, se vaan vaatii ennemmän työtä kun ne bonukset halutaan saada myös sinne. Valitettavasti kestänyt tuhottoman pitkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 890
Käytän edelleen mobilepayta s kaupoissa maksutapaedun takia, jota ei saa mitrnkään muuten(paitsi kortilla, mutta en kanna ikinä kortteja mukana).

Surkean hidas tuo kyllä on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 160
@valexi olisiko muuten mitään mahdollisuutta saada Mobiilibonus toimimaan myös kelloissa. Uusi K-plussa ei näyttänyt käynnistyvän kellossa kunn kokeilin sideloadata sen, vanha äppi ilmeisesti toimi kellossakin epävirallisesti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 562
Lainasin vain sen osan johon vastasinkin. Tai ehkä oikeammin johon lisäsin, kun ei ollut tarkoitettu miksikään vastaukseksi juuri sinulle, vaan yleisempänä kommenttina, joka sattui vaan liittymään jo kirjoittamaasi.
Ok.

Joo, en ollut varma mitä ajoit takaa, kun jätit arjessa pääsääntöisesti toimii ja ne esimerkit missä voi olla haasteita, niin tuli mieleen että olitko niiden osalta erimieltä vai samaa mieltä.

No se ei tärkeää, kunhan reisussa muistaa.

Kannattaa varautua siihen ettei google NFC suoritus ei onnistu, oli syy summan suuruus tai joku muu.

Perustu toki menneeseen, en tiedä miten huomenna, enkä nyt kinaa elisenkin osalta vastaan jos elokuussa viimeinenkin rajoitus poistunut. Päivitteleehän toimijat järjestelmiään ja laitteistojaan.

En varma onko enään tänäpäivänä NFC lukijoita asennettu niin ettei niitä voisi käyttää puhelimella. (niitä on korjattu)

Lisätään nyt vielä se että maksu voi myös jarruttaa se kortin myöntäjä, tässäkin nyt koroston että näillä liitetyillä kotimaisilla valtavirta korteille toiminta ilmeisen sujuvaa.

Juu, tiedän että on käyttäjiä joilla ei ole ollut kertaankaan ongelmaa Google lähimaksun kanssa. (jos jätetään ne yleisesti maksuliikenne häiriöt poislaskuista, jotka koskeneet muitakin), mikä on varsin hyvä saavutus, melkein todennäköisempään että ongelma on omalla kortinmyöntäjällä.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 029
Applen Tap to Pay tulossa käyttöön nyt Hollannissa. Oletettavasti muitakin EU-maita tulossa pian mukaan, joten korttimaksupäätteiden markkinat voivat olla pian murroksessa
No eipä tuo mikään uusi idea enää ole. Näitä on suomessakin jo tarjolla useammalta toimijalta jossa pelkkää puhelinta voidaan käyttää maksupäätteenä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 738
Mulla on nyt watch4, joten olisi mahdollista devata. Pitää yrittää ehtiä aikaa vielä.

Katsotaan...
Toi olis kyllä kätevä. Ei tartteis ottaa luuria taskusta lainkaan kassalla. GW6:ssa ja varmaan muissakin WearOS-kelloissa on tosin pienenä miinuksena se, että ennen maksua pitää valita valikosta, että haluaa maksaa jotain, eli se ei ole koko aikaa valmiudessa ilman sitä. Tai en tiedä saisiko sitä muutettua jostakin, mutta noin olen sitä itse käyttänyt.

Jos tuo on ainoa tapa, niin sitten pitäisi varmaan valita ensin se Mobiilibonus ja bonusten piippauksen jälkeen erikseen Wallet.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 249
GW6:ssa ja varmaan muissakin WearOS-kelloissa on tosin pienenä miinuksena se, että ennen maksua pitää valita valikosta, että haluaa maksaa jotain, eli se ei ole koko aikaa valmiudessa ilman sitä. Tai en tiedä saisiko sitä muutettua jostakin, mutta noin olen sitä itse käyttänyt.
Eikös sen saa fyysisen napin tuplaklikkauksella päälle? Ei tartte säätää muuta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 738
Eikös sen saa fyysisen napin tuplaklikkauksella päälle? Ei tartte säätää muuta.
Jos haluaa sen painikkeen siihen käyttöön valjastaa, niin sitten kyllä. Siihen saa kuitenkin vain yhden toiminnon, joten jotain muuta jää sitten pois.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 029
Samsung saisi sallia myös sen toisen painikkeen muokkaamisen, se on nyt pakotettu Samsung Wallet:iin jota suomessa taitaa tukea ainoastaan Nordea.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
146
No eipä tuo mikään uusi idea enää ole. Näitä on suomessakin jo tarjolla useammalta toimijalta jossa pelkkää puhelinta voidaan käyttää maksupäätteenä.
Tämä on totta, itselläkin puhelimessa viva walletin ja tidypayn softat, jotka toimivat kassaan integroituina maksupäätteinä tai yksinään. Lisäksi netsillä on vastaava palvelu
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
150
(Prisma, SMobiili applari) Tuo skannerin lainauksen toimivuus tuntuu riippuvan ihan kaupasta ja skanneripisteestä, osassa toimii ensimmäisellä, osassa toisella yrityksellä ja osassa ei mitenkään...
Kuukauden ajalta kokemuksia omasta Prismasta skannerin lainaus Android puhelimella. Lukulaite piippaa mutta ei koskaan eka kerralla toimi, puhelinta pitää liikuttaa jotta piippaa uudestaan, 5-10 kerran jälkeen saa käsiskannerin. Tosin joskus ei saa vaikka mitä kokeilee ja otettava kortilla. Sama kauppa+skanneripiste+appsin käynnistysloitsut. Kortit on syytä pitää vielä mukana.

* käynnistän SMobiili applarin mutta en kirjaudu ja joskus kirjaudun sisään ennen skannerin lainausjumppaa.
* MobilePay maksu itsepalvelussa tai kassalla toimii yhtä hitaasti kuin ennenkin, maksupääte yrittää lukea puhelinta, kun lopulta lukee kestää joskus kymmeniä sekunteja summan näkyminen MP applarissa.
* S-Kortti ei ole GoogleWalletissa, MobilePay applarissa s-kortti jäsenyyskorttina eikä maksukorttina, MobilePayssä maksukorttina FinnairVisa.
 

Legend_Jon

Tukijäsen
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
92
Oon tässä vihdoin ottanut käyttöön mobiilimaksamisen kun kellonkin hommasin millä se hoituu, mutta joku ei nyt täsmää tässä hommassa. Oon nyt koittanut puhelimella, että kellolla maksaessa saada K-plussat ostoksiin mutta ei se vaan niitä suostu ottamaan.
Joka kerta tulee "Ei plussa korttia" ja sen jälkeen ollaan jo viemässä äkkiä rahat tililtä. Mikähän asetus on pielessä? On koitettu K-plussan mobiilikorttisovellustakin pitää auki puhelimessa kun maksaa puhelimella että kellolla mutta sekään ei tuo plussia.
Laitteet on Samsung S22+ ja Galaxy Watch 6. Ja Google Wallet käytössä, johon lisätty Debit-kortti.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
401
Oon tässä vihdoin ottanut käyttöön mobiilimaksamisen kun kellonkin hommasin millä se hoituu, mutta joku ei nyt täsmää tässä hommassa. Oon nyt koittanut puhelimella, että kellolla maksaessa saada K-plussat ostoksiin mutta ei se vaan niitä suostu ottamaan.
Joka kerta tulee "Ei plussa korttia" ja sen jälkeen ollaan jo viemässä äkkiä rahat tililtä. Mikähän asetus on pielessä? On koitettu K-plussan mobiilikorttisovellustakin pitää auki puhelimessa kun maksaa puhelimella että kellolla mutta sekään ei tuo plussia.
Laitteet on Samsung S22+ ja Galaxy Watch 6. Ja Google Wallet käytössä, johon lisätty Debit-kortti.
Onko sovellus kellossa?
 

Legend_Jon

Tukijäsen
Liittynyt
14.01.2022
Viestejä
92
Ei mulla ainakaa mahdollisuutta asentaa K-plussan mobiilikortti-sovellusta kelloon, ja eikä se puhelimenkaan kautta toiminut vaikka kuinka sitä puhelinta siinä maksupäätteellä heilutteli. :hmm:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 738
Ei mulla ainakaa mahdollisuutta asentaa K-plussan mobiilikortti-sovellusta kelloon, ja eikä se puhelimenkaan kautta toiminut vaikka kuinka sitä puhelinta siinä maksupäätteellä heilutteli. :hmm:
Kuten Mobiilibonuksen ohjeissa sanotaan, puhelimen asetuksista pitää laittaa päälle käytössä olevan sovelluksen priorisointi. Puhelinmallista riippuen se näyttää joltakin tämän tapaiselta (kuva on sieltä Mobiilibonuksen Play Store -sivulta):

1693218533147.png


Kun tuo on ok ja sovellus on auki, pitäisi maksupäätteen osata lukea kortin numero kun heilauttaa luuria lukijalle. Näin se on toiminut ainakin minulla useissa eri luureissa useamman vuoden ajan. Tuonne saa lisättyä myös Plussakortin, eikä sitä käytettäessä tarvitse avata edes sovellusta etukäteen.

Kelloon Mobiilibonusta ei tietääkseni saa lainkaan.

Edt.
Ääh, puhuitkin siitä K-plussan mobiilikortista.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
165
Meillä on yhdistyksen käytössä OP:n yritystili. Olemme järjestämässä tapahtumaa jossa olisi buffetti ja muuta myyntiä. Saako tuon yhdistyksen tilin linkattua MobilePayhin niin, että asiakkaat pystyisivät maksamaan suoraan tuonne yhdistyksen tilille?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 029
Meillä on yhdistyksen käytössä OP:n yritystili. Olemme järjestämässä tapahtumaa jossa olisi buffetti ja muuta myyntiä. Saako tuon yhdistyksen tilin linkattua MobilePayhin niin, että asiakkaat pystyisivät maksamaan suoraan tuonne yhdistyksen tilille?
MobilePay:n asetuksissa voi lisätä pankkitilin kyllä. Olisin kyllä vielä yhteydessä ensin MobilePay:hin että tarviiko jotain erikoista jos tuollaista myyntiä tekisi. Voi olla että vaatii jonkun "yritystilin" MobilePay:n puolelta tms.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
150
MobilePay omissa ohjeistuksissaan taitaa suositella tuollaiseen pienimuotoiseen käyttöön boksia, joka kylläkin tuottaa vähän kuluja.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
208
Omalla otannalla niin jokaisessa polttoaineautomaatissa missä olen käynyt paitsi keskisen kyläkaupalla on voinut määrittää summan mobiililähimaksulle etukäteen ja sitten vaan apple paylla 90€ tankki täytee, samoin scandicin hotelleiss joissa olen käynyt on voinut lisätä luottokortin huonelaskua varten apple paylla ilman summaa. Minulla henkilökohtaisesti ei ole ollut mitään syytä käyttää muovikorttia sen jälkeen kun OP siirtyi apple payhin. En sano etteikö jollain voisi ongelmia olla mutta harvemmasa on ne paikat joissa ei toimi kuin että toimii. Itseasiassa apple pay on toiminut useammin kuin muovikortti jolla maksamisessa on ollut silloin tällöin ongelmia kortin lukemisen kanssa. Applepayllä ei kertaakaan.
Suurin syy siirtyä applepayhin itsellä oli OP-visan toimimattomuus. Jostain syystä olin päätynyt jonnekin tarkkailuluokalle ja lähimaksu toimi kotimaassa 4/5 kerrasta ja ulkomailla yleensä 1-2 kertaa ja loppureissu mentiin aina pin-koodilla. Siihen verrattuna äppölpay toimii miljoona kertaa paremmin. Yksi 300 eur ostos on epäonnistunut Puuilosta, muuten toiminut joka kerta.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
216
hei tyhmä kysymys, mulla on Samsung Galaxy Watch 6 Classic, ja siinä google wallet, miksi puhelimen walletissa näkyvät kortit eivät näy automaattisesti kellon walletissa vaikka molemmat ovat saman tilin alla? en ymmärrä miksi maksutavat eivät synkronoidu vaan kelloon ne pitää lisätä manuaalisesti erikseen?
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 029
hei tyhmä kysymys, mulla on Samsung Galaxy Watch 6 Classic, ja siinä google wallet, miksi puhelimen walletissa näkyvät kortit eivät näy automaattisesti kellon walletissa vaikka molemmat ovat saman tilin alla? en ymmärrä miksi maksutavat eivät synkronoidu vaan kelloon ne pitää lisätä manuaalisesti erikseen?
Koska ne vaativat että se kortti tallennetaan sinne ”turvapiirille”. Samalla luodaan tokenit sekä se digitaalinen korttinumero jota välitetään päätteelle, nämä pitää olla erit jokaisessa laitteessa.

Sama homma myös ApplePay kanssa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 738
hei tyhmä kysymys, mulla on Samsung Galaxy Watch 6 Classic, ja siinä google wallet, miksi puhelimen walletissa näkyvät kortit eivät näy automaattisesti kellon walletissa vaikka molemmat ovat saman tilin alla? en ymmärrä miksi maksutavat eivät synkronoidu vaan kelloon ne pitää lisätä manuaalisesti erikseen?
Kortti liitetään varmistuksen myötä aina tiettyyn laitteeseen, ei siis pelkästään tunnukseen, jolla laitetta käytetään. Maksukortit pitää siksi lisätä jokaiseen laitteeseen erikseen.

Edit. hidas.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
216
Koska ne vaativat että se kortti tallennetaan sinne ”turvapiirille”. Samalla luodaan tokenit sekä se digitaalinen korttinumero jota välitetään päätteelle, nämä pitää olla erit jokaisessa laitteessa.

Sama homma myös ApplePay kanssa.
Kortti liitetään varmistuksen myötä aina tiettyyn laitteeseen, ei siis pelkästään tunnukseen, jolla laitetta käytetään. Maksukortit pitää siksi lisätä jokaiseen laitteeseen erikseen.

Edit. hidas.

No tämähän sen sitten selittää. kiitos paljon avusta :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 251
Jäänyt GW6:lla maksaminen pois kun ei vieläkään bonuksia saa kellolla maksettaessa. Huutakaa isosti heti kun tuohon löytyy ratkaisu! :kahvi:
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
976
Onko tosiaan niin, että Garmin Pay ja Op ei toimi yhteen?
Ainakaan Garminin sivuilla ei ollut mainintaa.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 844
Kyselen nyt tilannetta Herran vuonna 2023 iPhonen ja S-etukortin ja Plussakortin kannalta. Olen iloisesti käytellyt Apple Payta liitetyllä Nordean kortilla ja maksaminen toimii kuin junan vessa.

Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.

Sen tiedän, että bonuksia pystyy kerryttämään jos maksaa Mobilepayllä (vaikka maksu lähteekin Nordean kortilta), mutta onhan tuo kohtalaisen vaivallista vrt. Lähimaksu. Eikä tuota Mobilepay-mahdollisuutta ole läheskään kaikissa S-mafian toimipisteissä
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 185
Kyselen nyt tilannetta Herran vuonna 2023 iPhonen ja S-etukortin ja Plussakortin kannalta. Olen iloisesti käytellyt Apple Payta liitetyllä Nordean kortilla ja maksaminen toimii kuin junan vessa.

Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.

Sen tiedän, että bonuksia pystyy kerryttämään jos maksaa Mobilepayllä (vaikka maksu lähteekin Nordean kortilta), mutta onhan tuo kohtalaisen vaivallista vrt. Lähimaksu. Eikä tuota Mobilepay-mahdollisuutta ole läheskään kaikissa S-mafian toimipisteissä
Ässäpankin kortin saa curven avulla apple payhin, mutta niitä bonareita ei tällä hetkellä saa. Spankki kyllä lupaillut tukea mutta ei ole saatu käyttöön vielä ja aikataulu ei tiedossa. Haasteita kuulemma ollut...
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
150
Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.
Hommaat iPhoneen MagSafe korttikotelon, johon menee 3 korttia: ajokortti, S-kortti ja plussakortti ;-) Saa nähdä, missä järjestyksessä nämä rupeavat lopulta toimimaan digitaalisesti. Mutta niin kauan kun ajokortti pitää olla fyysisenä mukana, niin jotain tämänkaltaista pitää viritellä.
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 673
Kyselen nyt tilannetta Herran vuonna 2023 iPhonen ja S-etukortin ja Plussakortin kannalta. Olen iloisesti käytellyt Apple Payta liitetyllä Nordean kortilla ja maksaminen toimii kuin junan vessa.

Saako vieläkään S-etukorttia (tai S-Pankin Debit-korttia sen puoleen) tai Plussakorttia liitettyä puhelimeen mitenkään? Kaupassa käydessä raakasti arvioiden puolet kerroista jää boonukset ja plussat ottamatta, kun ei muista korttilämiskää napata mukaan autosta.

Sen tiedän, että bonuksia pystyy kerryttämään jos maksaa Mobilepayllä (vaikka maksu lähteekin Nordean kortilta), mutta onhan tuo kohtalaisen vaivallista vrt. Lähimaksu. Eikä tuota Mobilepay-mahdollisuutta ole läheskään kaikissa S-mafian toimipisteissä
Itse olen S-kaupoissa, missä lähes aina käyn, ottanut bonukset S-mobiili sovelluksella. Eli ensin käynnistät S-mobiilin ja kuittaat bonukset ja sit normaalisti G-payllä maksu. On toiminut sataprosenttisesti ainakin viimeiset puoli vuotta.
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 844
Hommaat iPhoneen MagSafe korttikotelon, johon menee 3 korttia: ajokortti, S-kortti ja plussakortti ;-) Saa nähdä, missä järjestyksessä nämä rupeavat lopulta toimimaan digitaalisesti. Mutta niin kauan kun ajokortti pitää olla fyysisenä mukana, niin jotain tämänkaltaista pitää viritellä.
Itsellä ollut pelkkä kuva ajokortista ties kuinka kauan eikä mitään muovikortteja, tainnut olla 1-2 tilannetta jossa on vaadittu fyysinen kortti.
Itse asiassa mulla on läpinäkyvä suojakuori, jonka alla oikea, fyysinen ajokortti on juuri noita tilanteita varten kun henkkareita tarvitsee. Eli pelkkä puhelin (ja kotiavaimet) taskussa selviän pyöreästi 99% menoistani :D Kokeilin pitää S-etukorttia ajokortin kaverina kuoren alla, mutta perhana alkoi käydä liian "tiukaksi" eikä istunut enää puhelimeen. Yksi kortti välissä mahtuu vielä. Alkaa kuulostaa kunnon first world problemsilta..
Itse olen S-kaupoissa, missä lähes aina käyn, ottanut bonukset S-mobiili sovelluksella. Eli ensin käynnistät S-mobiilin ja kuittaat bonukset ja sit normaalisti G-payllä maksu. On toiminut sataprosenttisesti ainakin viimeiset puoli vuotta.
Miten iOS:n S-mobiili-sovelluksella saa bonukset kuitattua? En löydä moista toiminnallisuutta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 471
Viestejä
4 216 668
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
Olkiluodon pääinsinööri

Hinta.fi

Ylös Bottom