Kun tästä tuli näinkin iso keskustelu niin tarkastin digikuitteja. Tapahtumissa joissa olen käyttänyt muovikorttia, on rivi "Bonukseen kirjattu xxxxx" jossa xxxxx on viisi numeroa siten että neljä ensimmäistä numeroa ovat samat kuin kortin jäsennumeron neljä viimeistä numeroa. Uudella S-mobiililla kerätyt bonukset kirjautuvat eri numerolla. Ilmeisesti S-ryhmä on valinnut saman kuin Kesko(*), ei ole siis sähköinen kopio bonus-/plussakortista vaan erillinen numero. Se ei taas ole automaattisesti tarkoituksellista hankaloittamista vaan syinä voi olla vaikka mitä.
Vaatisiko maksupääte tai jokin muu osa ketjussa päivityksen että nuo uudet numerot kelpaavat ja siirtyvät edelleen? Sillä jos tiedotteen lukee sanatarkasti, myöskään S-ryhmän "oikeissa" ravintoloissa mobiilikortti ei toimisi. Kukaan ei ole tainnut vielä raportoida siitä. Itse olen saanut bonuksia vain kerran tai kaksi Silmäasemalta ja muistikuva on että ostotapahtuma oli kömpelömpi kuin S-ryhmän omissa liikkeissä joten tuskin siellä on samat ohjelmistot. Tosin mielikuvaan on voinyt vaikuttaa että kuitti tuli A4-tulostimesta jos muistan oikein.
*) Ainakin se alkuperäinen, nyt poistettu, Android-sovellus loi uuden numeron. Uutta julkaisua en ole testannut.
MobiiliBonus - Apps on Google Play Tuosta mobiilibonuksesta puhuin siis. Pari kertaa koittanut silmäasemassa eikä ole toiminut.