Mobiilimaksaminen kaupan kassalla

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Katselin tossa että noin 5€/kk tulee maksutapaetua minulle keskimäärin. Eli jatkan varmaan mobilepayn käyttämistä s-kaupoissa. Harmi sinänsä, olisi kätevää jos saisi NFC:llä bonukset, maksutapaedun sekä maksamisen helposti.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Varmaan tuo maksutapaetu tulee jos kerran ongelmana on vain ässän kassaohjelmisto joka tulee päivittää.

Se että kauanko tuossa sitten menee onkin toinen juttu.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Ihan normaali NFC toiminta tuossa bonarissa. Avaat S-Mobiilin -> viet luurin päätteelle niin tulee bonukset. Eli toiminta ihan sama kuin Mobiilibonuksessa. S-Mobiili pitää vain olla auki, siihen ei tarvitse kirjautua tms
Se ei vaan näyttäisi osaavan sulkeutua automaattisesti, joten GPay-maksu ei voi onnistua ilman lisätoimia. Pääsen itse testaamaan tuota vasta vähän myöhemmin, mutta näyttää siltä, että pitää palata takaisin Mobiilibonuksen käyttöön.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 719
Se ei vaan näyttäisi osaavan sulkeutua automaattisesti, joten GPay-maksu ei voi onnistua ilman lisätoimia. Pääsen itse testaamaan tuota vasta vähän myöhemmin, mutta näyttää siltä, että pitää palata takaisin Mobiilibonuksen käyttöön.
Ei osaa sulkeutua automaattisesti, ainakaan vielä. Bonusten jälkeen alareunaan tulee iso vihreä nappi josta saa GPay auki. Parempi tuo olisi jos se vain sulkisi itsensä niin hyppäisi suoraan maksuun.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Se ei vaan näyttäisi osaavan sulkeutua automaattisesti, joten GPay-maksu ei voi onnistua ilman lisätoimia. Pääsen itse testaamaan tuota vasta vähän myöhemmin, mutta näyttää siltä, että pitää palata takaisin Mobiilibonuksen käyttöön.
Juu ei osaa tosiaan sulkea itseään.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Ei osaa sulkeutua automaattisesti, ainakaan vielä. Bonusten jälkeen alareunaan tulee iso vihreä nappi josta saa GPay auki. Parempi tuo olisi jos se vain sulkisi itsensä niin hyppäisi suoraan maksuun.
Joo, sen painikkeen huomasin esittelyvideolla ja siitä tuli heti mieleen sanonta "ei niin pientä asiaa, etteikö sitä voisi paskoa". Tuo on tuulipuvuille varmaan hyvä näin, kun eivät ymmärrä että se voisi olla vielä paljon parempikin. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa sellainen luurinheiluttelu/näpyttelysulkeinen kassalla, mutta jatkossa sitä saa vissiin seurata muiden kohdalla.

Mutta onneksi on tuo Mobiilibonus toiminnassa ainakin vielä tässä vaiheessa, niin pitää jatkaa sillä. Tätä S-kikkaretta voi sitten käyttää niiden viivakoodinlukijoiden lainaamisessa, jos se vaikka edes siinä toimisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Noh itselle tuo on ihan ok kun on useampi kortti Wallet:ssa ja riippuen sitten ostoksista ne ostetaan joku perheen yhteisellä kortilla tai omalla. Eli joudun joskus joka tapauksessa avaamaan sen Walletin jos haluan maksaa eri kortilla kuin defaultilla (oma kortti)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Noh itselle tuo on ihan ok kun on useampi kortti Wallet:ssa ja riippuen sitten ostoksista ne ostetaan joku perheen yhteisellä kortilla tai omalla. Eli joudun joskus joka tapauksessa avaamaan sen Walletin jos haluan maksaa eri kortilla kuin defaultilla (oma kortti)
Varmaan se jossakin poikkeustapauksessa on ok, mutta mielestäni on silti typerää tehdä toteutuksia siltä pohjalta, että joku marginaaliskenaario toteutuu. Ja siis eihän se walletin avaaminen edes suoranaisesti liity tähän. Haluamasi kortin joudut valitsemaan jo ennen maksua. Tuossa tulee nyt yksi ylimääräinen välivaihe, kun pitää ensin luetuttaa bonuskortti eri sovelluksella ja sitten joko sammuttaa se sovellus, tai vaihtoehtoisesti painaa siellä olevaa erillistä painiketta, jolla vaihdetaan maksusovellukseen ja sitten sohia luuria uudestaan lukijalle. Ei ole hyvä tämä tässä nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Varmaan se jossakin poikkeustapauksessa on ok, mutta mielestäni on silti idioottimaista tehdä toteutuksia siltä pohjalta, että joku marginaaliskenaario toteutuu. Ja siis eihän se walletin avaaminen edes liity tähän. Sen haluamasi kortin joudut valitsemaan jo ennen maksua. Tuossa tulee vaan nyt yksi ylimääräinen välivaihe, kun pitää ensin luetuttaa bonuskortti eri sovelluksella ja sitten joko sammuttaa se sovellus, tai vaihtoehtoisesti painaa siellä olevaa erillistä painiketta, jolla vaihdetaan maksusovellukseen ja sitten sohia luuria uudestaan lukijalle. Ei ole hyvä tämä tässä nyt.
no kyllä se nyt nopeampaa tässä tapauksessa on painaa sitä s-mobiilin painiketta kuin että suljen s-mobiilin, avaan walletin ja valitsen sieltä kortin millä maksan.

eli en minä näe omassa käytössä tuossa toisessakaan tavassa sen suurempaa hyötyä, paitsi silloin kun se maksu lähtee omalta kortlta, muussa tapauksessa on ihan sama sulkeutuisiko se sovellus itse vai se että painan nappia josta wallet avautuu.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 719
Joo, sen painikkeen huomasin esittelyvideolla ja siitä tuli heti mieleen sanonta "ei niin pientä asiaa, etteikö sitä voisi paskoa". Tuo on tuulipuvuille varmaan hyvä näin, kun eivät ressukat ymmärrä että se voisi olla vielä paljon parempikin. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa sellainen luurinheiluttelu/näpyttelysulkeinen kassalla, mutta jatkossa sitä saa vissiin seurata muiden kohdalla.

Mutta onneksi on tuo Mobiilibonus toiminnassa ainakin vielä tässä vaiheessa, niin pitää jatkaa sillä. Tätä S-pasketta voi sitten käyttää niiden viivakoodinlukijoiden lainaamisessa, jos se vaikka edes siinä toimisi.
Varmaan se jossakin poikkeustapauksessa on ok, mutta mielestäni on silti idioottimaista tehdä toteutuksia siltä pohjalta, että joku marginaaliskenaario toteutuu. Ja siis eihän se walletin avaaminen edes liity tähän. Sen haluamasi kortin joudut valitsemaan jo ennen maksua. Tuossa tulee vaan nyt yksi ylimääräinen välivaihe, kun pitää ensin luetuttaa bonuskortti eri sovelluksella ja sitten joko sammuttaa se sovellus, tai vaihtoehtoisesti painaa siellä olevaa erillistä painiketta, jolla vaihdetaan maksusovellukseen ja sitten sohia luuria uudestaan lukijalle. Ei ole hyvä tämä tässä nyt.
Ei tuota voida automatisoida oletuksena. Joku haluaisi bonukset ja maksaa käteisellä, hups rahat meni jo.

Toivon että tuohon tulee kuitenkin vaihtoehto sille automatisoinnille, jos sellaista haluaa käyttää. Disclaimeri vain että maksu menee sitten heti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
no kyllä se nyt nopeampaa tässä tapauksessa on painaa sitä s-mobiilin painiketta kuin että suljen s-mobiilin, avaan walletin ja valitsen sieltä kortin millä maksan.

eli en minä näe omassa käytössä tuossa toisessakaan tavassa sen suurempaa hyötyä, paitsi silloin kun se maksu lähtee omalta kortlta, muussa tapauksessa on ihan sama sulkeutuisiko se sovellus itse vai se että painan nappia josta wallet avautuu.
En minä nyt niitä sinun skenaarioita tässä sen kummemmin jaksa ajatella, mutta omalla kohdalla tuo joka tapauksessa tuottaa ylimääräisen välivaiheen Mobiilibonukseen verrattuna, joten jatkan sillä.

Ei tuota voida automatisoida oletuksena. Joku haluaisi bonukset ja maksaa käteisellä, hups rahat meni jo.

Toivon että tuohon tulee kuitenkin vaihtoehto sille automatisoinnille, jos sellaista haluaa käyttää. Disclaimeri vain että maksu menee sitten heti.
Niin, siis tokihan se pitäisi olla valittavissa, eikä niin että pakotetaan jotain tiettyä mallia. Mutta koska suurin osa käyttäjistä on mallia saappaanvarsi, niin lopputulos on tämä.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Voi olla, että S-mobiili toimii viivakoodilukijan lainaamisessa juuri tuon sulkeutumattomuuden ansiosta, korttiakin joutuu usein pitämään alustalla kauan ennen kuin suostuu tunnistumaan. Kertokaa kokemuksia jos ehditte kokeilla.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
254
Vaihdoin puhelimen ja latasin tuon uuden K-plussa mobiilikortin ja se on toiminut oikein. Nyt sideloadasin sen myös Galaxy Watch 4 classiciin mutta kirjautuminen ei onnistu. Tulee vaan herja että nimi tai plussakortin numero on väärin, no ei tietenkään ole... Puhelimella kun avasin sovelluksen niin kirjautumista vailla sekin on ja sama virheilmoitus. Onko ideoita?
miten teillä muilla? Oletteko saaneet plussat toimimaan kellossa?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Voi olla, että S-mobiili toimii viivakoodilukijan lainaamisessa juuri tuon sulkeutumattomuuden ansiosta, korttiakin joutuu usein pitämään alustalla kauan ennen kuin suostuu tunnistumaan. Kertokaa kokemuksia jos ehditte kokeilla.
Hetki sitten kävin kokeilemassa. Ensimmäisellä yrityksellä S-mobiilia avattaessa ei tullut luurin näytölle lainkaan sitä "näytä puhelinta lukijalle" -ilmoitusta. Suljin sovelluksen pari kertaa, kunnes se lopulta ilmaantui. Sen jälkeen näytin luuria lainauslaitteelle sellaiset 10 kertaa ja se piippaili tyhjää ihan samalla tavalla kuin Mobiilibonuksenkin kanssa.

Kysäisin ohi kulkeneelta myyjältä, että pitäisikö sen edes toimia, niin tämä sanoi että ei tietenkään, kun ei S-bonuskortista ole olemassa mobiiliversiota. Kerroin sitten, että se on juuri julkaistu S-mobiiliin, mutta eivät uskoneet sitä ennen kuin näytin, eli erityisen hyvin eivät ole henkilökuntaa sisäisestikään asiasta tiedottaneet. Testailtiin siinä sitten myyjän kanssa muutaman kerran ja yhtäkkiä lainauslaite päättikin toimia ja viivakoodinlukija vapautui käyttöön. Eli kyllä se todistettavasti toimii, mutta ilmeisen epävarmasti. Siinä on tosiaan joskus ongelmia kortinkin kanssa, joten voi olla että se lainauslaitteen toiminta on vaan yleisesti ottaen vähän huonosti toteutettu.

Kokeilin myös maksua ja se toimii kuten oli puhettakin, eli S-mobiili ei sulkeudu automaattisesti, vaan sovellus pitää avata, näytttää bonusten lukemiseksi lukijalle ja sitten erikseen painaa maksusovellus auki. Siinä vaiheessa on kyllä ihan kätevä valita haluttu kortti, jos on sellainen tarve. Henkilökohtaisesti jatkan maksun osalta kuitenkin sillä Mobiilibonuksella, kun se ei tarvitse tuota ylimääräistä välivaihetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Op7pro käytössä ja asetuksista kadonnut se asetus että ohittaa oletusmaksusovelluksen jos joku muu sovellus on auki. Tosin s mobiili näyttää että tämä asetus on kunnossa.

Eli onko vakiona niin että käytetään avointa sovellusta nfc juttuihin ja jos mikään ei ole auki niin käytetään oletusta?

En ole vielä siis koittanut toimiiko, täytyy varmaan käydä testaamassa.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Op7pro käytössä ja asetuksista kadonnut se asetus että ohittaa oletusmaksusovelluksen jos joku muu sovellus on auki. Tosin s mobiili näyttää että tämä asetus on kunnossa.

Eli onko vakiona niin että käytetään avointa sovellusta nfc juttuihin ja jos mikään ei ole auki niin käytetään oletusta?

En ole vielä siis koittanut toimiiko, täytyy varmaan käydä testaamassa.
Oneplus poisti Android 12 versiosta lähtien graafisesta käyttöliittymästä kyseisen asetuksen. Joten jos sen haluaa laittaa päälle, niin sen joutuu tekemään ADB komennolla.

Koodi:
adb shell settings put secure nfc_payment_foreground 1
Tässä vielä ohjeet ADB:n käyttämiseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Oneplus poisti Android 12 versiosta lähtien graafisesta käyttöliittymästä kyseisen asetuksen. Joten jos sen haluaa laittaa päälle, niin sen joutuu tekemään ADB komennolla.

Koodi:
adb shell settings put secure nfc_payment_foreground 1
Tässä vielä ohjeet ADB:n käyttämiseen.
Miksiköhän s mobiili sanoo että se on ok? Minulla kyllä oli se päällä edellisessä android versiossa, olisiko sitten jäänyt päivityksessä päälle ja vain tuo täppä kadonnut asetuksista?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Miksiköhän s mobiili sanoo että se on ok? Minulla kyllä oli se päällä edellisessä android versiossa, olisiko sitten jäänyt päivityksessä päälle ja vain tuo täppä kadonnut asetuksista?
Voi olla asetus jo päällä.

Jos ADB:n käyttäminen on tuttua (tai noilla ohjeilla haluaa kokeilla), niin voi tarkistaa onko nfc_payment_foreground arvo 0 (ei päällä), vai 1 (päällä).
Koodi:
adb shell settings list secure
Tai sitten vain kokeilee kaupassa tuleeko bonukset :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 864
Voi olla asetus jo päällä.

Jos ADB:n käyttäminen on tuttua (tai noilla ohjeilla haluaa kokeilla), niin voi tarkistaa onko nfc_payment.foreground arvo 0 (ei päällä), vai 1 (päällä).
Koodi:
adb shell settings list secure
Tai sitten vain kokeilee kaupassa tuleeko bonukset :)
Täytyy adb:lla testailla, kai tuo on vielä asennettunakin läppäriin, joskus op3 aikoihin tuli rootattua ja asenneltua uusia rommeja melkein viikottain, mutta enää ei ole jaksanut.

Tosin nyt kun oli tullut pixel puhelimille githubiin tiedosto saataville millä volte ja vowifi toimii elisallakin niin taitaa mennä puhelin vaihtoonkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
832
Esimerkiksi Taskerilla on helppo rakentaa automaatio, että kun Mobiilisovellus sammuttaa itsensä automaattisesti, se myös käynnistää Google Walletin heti perään. Mulla ei ole S-kortti valittuna vakiona, mutta tuolla saan valittua sen nopeasti ilman ylimääräistä klikkausta.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Testasin nyt niin ainakin S-mobiilin digibonuskortilla saa lunastettua noita piippareita. Eli tämä ainakin toimii tällä uudella systeemillä.
 
  • Tykkää
Reactions: TLA
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 868
En tiedä mitä kukin tarkoittaa S-mobiilin sulkemisella, minulla riitti painaa kotinäyttö esille. Ts. jos S-mobiiliin on kirjautuneena niin kyseisen operaation jälkeen sen voi avata uudelleen ja avoin sessio on yhä päällä. Käytännössä toki ihan sama mitä painaa kun yhden ylimääräisen kosketuksen joutuu tekemään.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
En tiedä mitä kukin tarkoittaa S-mobiilin sulkemisella, minulla riitti painaa kotinäyttö esille. Ts. jos S-mobiiliin on kirjautuneena niin kyseisen operaation jälkeen sen voi avata uudelleen ja avoin sessio on yhä päällä. Käytännössä toki ihan sama mitä painaa kun yhden ylimääräisen kosketuksen joutuu tekemään.
bonusten lukuun riittää että s-mobiilin avaa, ei siinä muuta kikkailua tarvitse
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
bonusten lukuun riittää että s-mobiilin avaa, ei siinä muuta kikkailua tarvitse
Kikkailua tarvitaan siinä, että saa maksettua sen jälkeen. Nyt pitää ottaa luuri lukijasta ja painaa erillistä painiketta, että voi jatkaa maksulla. Tuo on lisävaihe, jota ei millään Taskerilla saa korjattua. Siksi minä ja moni muukin on sanonut, että jatkaa suosiolla Mobiilibonuksen käyttämistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
S-mobiilin digi kortilla saa nyt myös ostoskapulan otettua
Niin saa, mutta ei välttämättä ihan ongelmattomasti -->

 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 160
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Jep täällä toimi kerralla kun vaan piti S-Mobiili auki luuria siinä lukijalle hetken. Eli toimii oikein hienosti ja jää käyttöön.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Jep täällä toimi kerralla kun vaan piti S-Mobiili auki luuria siinä lukijalle hetken. Eli toimii oikein hienosti ja jää käyttöön.
Kuten tuossa aiemmassa sanoin, myös fyysinen kortti temppuilee joskus sen lainauslaitteen kanssa, joten varmaan mobiilikortti toimii siinä ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin fyysinenkin.

Mobiilibonus taas ei niiden kanssa toimi, mutta se voi johtua samasta syystä kuin miksi se fyysinenkin kortti temppuilee joskus. En tiedä mitä se lainauslaite tekee eri tavalla kuin kassapääte, mutta selvästi jotain kuitenkin.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Kuten tuossa aiemmassa sanoin, myös fyysinen kortti temppuilee joskus sen lainauslaitteen kanssa, joten varmaan mobiilikortti toimii siinä ihan yhtä hyvin tai huonosti kuin fyysinenkin.

Mobiilibonus taas ei niiden kanssa toimi, mutta se voi johtua samasta syystä kuin miksi se fyysinenkin kortti temppuilee joskus. En tiedä mitä se lainauslaite tekee eri tavalla kuin kassapääte, mutta selvästi jotain kuitenkin.
"En minä nyt niitä sinun skenaarioita tässä sen kummemmin jaksa ajatella"

Täällä toimii hienosti joten jatketaan tällä :p
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
"En minä nyt niitä sinun skenaarioita tässä sen kummemmin jaksa ajatella"

Täällä toimii hienosti joten jatketaan tällä :p
Se liittyi maksamiseen. Nyt oli puhe viivakoodinlukijan lainaamisesta. Nämä ovat eri asioita ja se lainauslaite toimii eri tavalla kuin kassapääte. Sovellus ei sulkeudu kummassakaan tapauksessa, mutta sillä ei ole lainauslaitetta käytettäessä merkitystä, kun ei siinä olla maksamassa mistään.

Se että sinulle joku asia toimii, ei tarkoita että se toimisi samalla tavalla aina, kaikkialla muualla ja/tai muilla.

Lainaus ei ehkä ihan kohdalleen -
Kuten aina, en ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitat. Linkki menee suoraan viestiin, jossa kerron oman ensimmäisen käyttökokemuksen viivakoodilukijan lainaamisesta S-mobiilisovelluksella.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Se liittyi maksamiseen. Nyt oli puhe viivakoodinlukijan lainaamisesta. Nämä ovat eri asioita ja se lainauslaite toimii eri tavalla kuin kassapääte.

Se että sinulle joku asia toimii, ei tarkoita että se toimisi samalla tavalla aina, kaikkialla muualla ja/tai muilla.
Se kertonee sen että tuolla S-Mobiililla tuo lainaus keräilylaitteelle toimii. Olkoonkin samoja ongelmia kuin fyysisellä kortilla, se taas ei ole ohjelman vika vaan sen vehkeen mikä niitä laitteita vapauttaa ja rekisteröi.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Se kertonee sen että tuolla S-Mobiililla tuo lainaus keräilylaitteelle toimii. Olkoonkin samoja ongelmia kuin fyysisellä kortilla, se taas ei ole ohjelman vika vaan sen vehkeen mikä niitä laitteita vapauttaa ja rekisteröi.
Juuri näin. Tosin sillä erolla, että se ei ole koskaan minulla näin montaa kertaa peräkkäin epäonnistunut fyysisellä kortilla, mutta se voi kuitenkin olla sattumaa.

Enkä minä ollut tässä sitä erityisesti mollaamassa, kerroin vaan omat kokemukset. Sanoin kyllä ihan selvästi että se toimii, mutta että joskus saattaa joutua hinkkaamaan vähän enemmän.

Ja siis tuo sovellushan on vielä beta-tasolla, joten se voi siitä vielä matkalla parantua. Olen tosin hieman skeptinen palautteen kuuntelemiseen, suuriin muutoksiin, tai edes päivitysten ripeään aikatauluun, kun tuntuu olevan niin varovaista kehitystä.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 160
Kuten aina, en ymmärtänyt yhtään mitä tarkoitat. Linkki menee suoraan viestiin, jossa kerron oman ensimmäisen käyttökokemuksen viivakoodilukijan lainaamisesta S-mobiilisovelluksella.
Niin saa, mutta ei välttämättä ihan ongelmattomasti -->
Mobiilimaksaminen kaupan kassalla
Katselin tossa että noin 5€/kk tulee maksutapaetua minulle keskimäärin. Eli jatkan varmaan mobilepayn käyttämistä s-kaupoissa. Harmi sinänsä, olisi kätevää jos saisi NFC:llä bonukset, maksutapaedun sekä maksamisen helposti.
bbs.io-tech.fi
Linkki meni ilmeisesti oikeaan vistiin, vaikka tuo teksti on ihan muuta.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Nyt ymmärsin tuosta vieläkin vähemmän. En ole koskaan edes sanonut mitään tuollaista minkä nyt minun suuhun tuossa laitoit. Keskity ja oikolue viestisi, kiitos.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Se mikkihiiri avatar sanoi tuon et sinä.
Niin, mutta tuossa pulatunnuksen viestissä se oli laitettu minun sanomaksi. Quoten linkki osoitti eri viestiin kuin viestisisällössä oleva linkki. Quoten tekstiosuus ei ollut minun sanomaani ja oli se nyt sitten kenen muun tahansa, niin se ei liittynyt edes koko keskusteltuun asiaan. Virheitä sattuu, mutta ei näin monta virhettä kerralla voi olla enää vahinko. En voi käsittää miksi niitä viestejä ei voi edes pienemmässä määrin oikolukea ajatuksen kanssa ennen postausta. Huoh.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230
Hmmm, jostain syystä tämä Google Pay/Wallet muutos tuhosi itselä Galaxy Flipistä mahdolisuuden maksaa avaaatta puhelinta, ollut side buttoniin ohjelmoitu GPay tuplaklikkauksella eli maksu kassu ollut todella nopeata ja mennyt yhdellä kädellä noin 2sekunnissa.

Ilmeisesti Google Paytä ei enään ole vaan kaikki maksaminen tapahtuu Google Walletin kautta? Jos sen ohjelmoi sidebuttoniin niin pitää avata puhelin että toimii.

Any ideas?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 160
Hmmm, jostain syystä tämä Google Pay/Wallet muutos tuhosi itselä Galaxy Flipistä mahdolisuuden maksaa avaaatta puhelinta, ollut side buttoniin ohjelmoitu GPay tuplaklikkauksella eli maksu kassu ollut todella nopeata ja mennyt yhdellä kädellä noin 2sekunnissa.

Ilmeisesti Google Paytä ei enään ole vaan kaikki maksaminen tapahtuu Google Walletin kautta? Jos sen ohjelmoi sidebuttoniin niin pitää avata puhelin että toimii.

Any ideas?
Siis maksat niin että avaat ensin Gpayn ? onko sinulla useita maksuohjelmia, tarkoitan / kysyn että mistä syystä pitää/haluat tehdä noin. (Edit, vai tarkoititko että laitteesi arpoo/ hidastalee ilman tuota?)

Jos sovelluksen nimi on vaihtunut (se millä makrosi kutsuu), niin vaihda oikeaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230
Siis maksat niin että avaat ensin Gpayn ? onko sinulla useita maksuohjelmia, tarkoitan / kysyn että mistä syystä pitää/haluat tehdä noin. (Edit, vai tarkoititko että laitteesi arpoo/ hidastalee ilman tuota?)

Jos sovelluksen nimi on vaihtunut (se millä makrosi kutsuu), niin vaihda oikeaan.
Aikaisemmin sidebutton 2-click -> Gpay auki default kortilla puhelimen kannen ollessa kiinni -> NFC lukijaan ja maksu menee samantien (alle 50e ostoksissa). Nyt jostain syystä asetukissa sidebuttonin kohdalla lukee "Gpay is disabled" tms ja kun vaihdan sovellukseksi Google Walletin niin se ei suostu avaamaan sitä kannen ollessa kiinni vaan tulee "open your phone" tms.

Eli siis vanhaa Google Paytä ei näytä olevan enään, korvautunut tuolla GWalletilla.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Eli siis vanhaa Google Paytä ei näytä olevan enään, korvautunut tuolla GWalletilla.
Tuo tosiaan muuttui tuossa oliko muutama kuukausi takaperin, kun Google päätti brändätä Pay:n takaisin Wallet:ksi.

Jännä sinällään että tuo nimenmuutos on sitten tuonut myös tollaisen muutoksen toimintaan.
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
38
onko joku saanut s-bonukset kerättyä silmäasemassa mobiilibonuksella? nyt kaksi kertaa koittanut ja aina heittänyt jotain virhettä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
158
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia uuden plussa mobiilikorttisovelluksen kanssa?
En saa toimimaan OnePlus 8T. Google pay on käytössä maksusovelluksena. Maksaessa puhelimessa ei tapahdu mitään, eikä päätekkään sano mitään. Heti kun vetää puhelimen pois, hyppää google pay esiin ja herjaa ettei maksu onnistunut.

Vanha plussakortti sovellus toimi hyvin, kunnes tuli puhelimeen android 13. Se on poistettu tietenkin ja olen ollut muutaman kuukauden ilman, kunnes tällä viikolla huomasin tuon uuden sovelluksen.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Onko kenelläkään muulla ollut ongelmia uuden plussa mobiilikorttisovelluksen kanssa?
En saa toimimaan OnePlus 8T. Google pay on käytössä maksusovelluksena. Maksaessa puhelimessa ei tapahdu mitään, eikä päätekkään sano mitään. Heti kun vetää puhelimen pois, hyppää google pay esiin ja herjaa ettei maksu onnistunut.

Vanha plussakortti sovellus toimi hyvin, kunnes tuli puhelimeen android 13. Se on poistettu tietenkin ja olen ollut muutaman kuukauden ilman, kunnes tällä viikolla huomasin tuon uuden sovelluksen.
Oneplus poisti graafisesta käyttöliittymästä sen "maksa avoinna olevalla sovelluksella" asetuksen. Joten jos Google Pay on oletuksena, niin pitää laittaa asetus päälle ADB:llä, jolloin se S-mobiili pystyy toimimaan maksupäätteellä, eikä Google Pay hoida maksua ensin.

 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
158
Oneplus poisti graafisesta käyttöliittymästä sen "maksa avoinna olevalla sovelluksella" asetuksen. Joten jos Google Pay on oletuksena, niin pitää laittaa asetus päälle ADB:llä, jolloin se S-mobiili pystyy toimimaan maksupäätteellä, eikä Google Pay hoida maksua ensin.
Ei ole nyt kyse s-mobiilista vaan K-plussa mobiilikortista. Ei ole mitään sovellusta päällä, kun sitä käytetään. Ja toisaalta..Eihän olemassa olevat asetukset saisi kuitenkaan vaihtua päivityksissä? Ehkä kuitenkin tutkin tuota asetusta, josko siitä olisi kyse.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Ei ole nyt kyse s-mobiilista vaan K-plussa mobiilikortista. Ei ole mitään sovellusta päällä, kun sitä käytetään. Ja toisaalta..Eihän olemassa olevat asetukset saisi kuitenkaan vaihtua päivityksissä? Ehkä kuitenkin tutkin tuota asetusta, josko siitä olisi kyse.
Ai joo sori, ymmärsin pikaisesti luettuna väärin ja sekoitin sitten sen tuohon Oneplussan poistettuun ominaisuuteen.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
492
Siis miten ihmeessä näitä bonuksia pitäisi nyt S-mobiililla kerryttää?

Yritin testata itsepalvelukassalla. Tuotteiden lukemisen jälkeen kokeilin lukea S mobiilin käynnistämällä etukorttia, mutta mitään ei tapahdu. Jos painan kassalta maksa ja laitan sitten puhelimen S mobiilin kanssa päätteelle, niin sehän menee maksamaan samantien Google Walletin avulla?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 630
Siis miten ihmeessä näitä bonuksia pitäisi nyt S-mobiililla kerryttää?

Yritin testata itsepalvelukassalla. Tuotteiden lukemisen jälkeen kokeilin lukea S mobiilin käynnistämällä etukorttia, mutta mitään ei tapahdu. Jos painan kassalta maksa ja laitan sitten puhelimen S mobiilin kanssa päätteelle, niin sehän menee maksamaan samantien Google Walletin avulla?
Tarkista että on varmasti uusin versio S-mobiilista ja sieltä asetuksista digitaalinen S-kortti käytössä. Kun se on ok, niin sovellusta käynnistettäessä tulee ilmoitus "näytä puhelinta lukijalle", jolloin voit sillä piipata ne bonukset talteen. Maksutapahtuma ei ala omia aikojaan, eli se edellyttää erillisen painikkeen painamista.

Edit.
Tosiaan vielä luurista oletusmaksusovellukseksi Google Wallet ja päälle asetus "Salli maksu avonaisella sovelluksella". Bonukset voi lukea avamaalla S-Mobiilin ja maksu hoituu normaaliin tapaan Google Walletilla, jonka avaamiseksi S-mobiilissa on erillinen painike.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 355
Vaihda oletusmaksutavaksi s-pankki. Nyt voi etälukea bonuskortin. Vaihda maksutavaksi takaisin googlepay/wallet ja voit maksaa. Vielä on tekemistä s-pankilla tuon bonuskortin kanssa.

Kesko uudelleenjulkaisi plussa-kortti mobiilin kauppapaikkaan. Sinne plussakortin numero ja sovellus kiinni. Toimii aina eikä sekoita oletusmaksutapaa.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
1 967
Vaihda oletusmaksutavaksi s-pankki. Nyt voi etälukea bonuskortin. Vaihda maksutavaksi takaisin googlepay/wallet ja voit maksaa. Vielä on tekemistä s-pankilla tuon bonuskortin kanssa.
Ei tätä tarvitse tehdä.

Oletusmaksusovellus pitäisi olla Google Wallet ja sitten päällä "salli maksu avonaisella sovelluksella" (jota ei uusista Oneplus luureista tosin löydy). Tällöin bonukset saa luettua avamaalla S-Mobiilin ja maksu sitten normaalisti GWalletilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 523
Viestejä
4 189 946
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom