En tiedä sopiiko tämä tähän kylmennystreadiin vai ilmanvaihto&ilp topicciin, mutta kokeillaan.
Olisi pieni ongelma kämpän ilmanvaihdon ja oman ilmastointilaitteen kanssa, mulla on 2-putkinen Matsui MPA12KH jota olen luukuttanut jo tässä kuukauden ongelmitta, viime vuonna 3kk. 2x125mm poisto ja 2x125mm korvausilma.
Nyt kuitenkin huomasin että poistokanavat puhaltavat kämppään (kananmunapaskan tuoksut vessassa), ehdinkin jo haukkua vuokranantajan korjaamaan sitä, mutta huippari imee eli ongelmaa ei ole, kai.
Tein koneelle täyshuollon, pölyt pois kennosta, kondenssivedet pois (normaalisti menee poistoilman mukana, mutta oli sitä kertynyt) jne. Päivitin samalla korvausilmaputket 2x150mm ja teippasin lisäilmareiät josta laite voisi imeä putkien ohi (liite), mutta edelleen sama ongelma. Putki on myös teipillä tiivistetty laitteeseen kiinni.
Ranetuskorjauksena raotin sisempää ikkunaani jossa ulompi falskaa hieman, niin paine-ero tasaantuu, mutta siten raitisilma ei tule suodattimen kautta.
Onko esim. muiden asuntojen ilmastointilaitteiden takia huipparin asuntooni vaikuttava teho vähentynyt, ja jopa minun 2-putkinen saa aikaan tarpeeksi ison alipaineen niin että poistoilmakanavat puhaltavat asuntooni? Kannattaako edes vaivata päätä vai ruuvaanko luukut kesäksi kiinni, vai pidänkö ikkunaa raolla? En nyt tiedä mikä on kokonaisvaltaisesti paras ratkaisu asiaan.