- Liittynyt
- 24.11.2016
- Viestejä
- 1 702
On. Maanpetoksesta ja vakoilusta voi napsahtaa edelleen. Luultavasti kuitenkaan ei.
Ei napsahda. Lopettakaa hatusta mutujen heittely.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On. Maanpetoksesta ja vakoilusta voi napsahtaa edelleen. Luultavasti kuitenkaan ei.
Liekö kuolemanrangaistus vielä voimassa Suomen sotaoikeudessa? Sodassa voimassa ns puolustustilalaki, mutta en löytänyt vastausta.
Onko tästä jotain parempaa tietoa, vai onko ihan vaan spekulaatiota?Ei ole, on poistettu. Käytännössä se vaan säädetään uutena lakina voimaan kun puolustustilalaki astuu voimaan.
Itse olen sitä mieltä että toistuvista henkirikoksista tulisi tuomita kuolemaan. Otetaan nyt vaikkapa aiemminkin keskustelussa mainitu "Kanaali Koskinen" esimerkiksi. Selkeästi jatkuva haitta sekä riski muulle ympäröivälle yhteiskunnalle, ja plakkarissa jo 4 henkirikosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jarmo_Koskinen_(surmaaja)
Tai vaikkapa Esa Åkerlund
https://fi.wikipedia.org/wiki/Esa_Åkerlund
Toki kuolemanrangaistuksessa puhutaan ääritapauksista, mutta tuon mahdollisuuden pitäminen ns. keinovalikoimassa olisi minusta perusteltua. Tämä täytyisi sitten rajata vain henkirikoksiin, ja toistuviin sellaisiin. Missään muussa tuo ei tule minusta kyseeseen.
Ei ole, on poistettu. Käytännössä se vaan säädetään uutena lakina voimaan kun puolustustilalaki astuu voimaan.
murha infossa tuosta åkerlundin keissistä lisää... perus meininkiä Suomessa.. poliisi ei suostunut tekemään töitään ja nainen kuoli murhan uhrina... hyi helvetti
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=3325
Kesäkuussa -97 Helsingin hovioikeus mätkäisi Säde Svartille seitsemän vuoden kakun, jota tämä lähetettiin välittömästi lapioimaan. Esa Åkerlundin elinkautinen siis säilyi hovissa ennallaan.
Hovioikeus piti tekoa suunniteltuna, koska Åkerlund ja Svart olivat puhuneet tappamisesta jo matkalla surmapaikalle. Åkerlund oli myös viikkoa ennen surmaa pahoinpidellyt vaimonsa törkeästi ja uhannut tappaa tämän. Ennen surmaa van den Hoek piileskeli Åkerlundia, mutta tämä sai olinpaikan selville.
Van den Hoek teki poliisille rikosilmoituksen. Poliisin mielestä asia ei antanut aihetta toimiin.
Uudenmaan lääninsyyttäjä Ari-Pekka Koivisto ei nostanut syytteitä poliiseja vastaan. Näyttöä virkatehtävien laiminlyönneistä ei ollut.
Surmatun naisen omaiset tekivät poliisien toimesta sittemmin valituksen oikeuskanslerille. Surmatun vanhempien ja Isnäsin kyläläisten mielestä poliisi ei reagoinut pahoinpitelyn jälkeisiin tappouhkauksiin. Asian tutkinnan yhteydessä kuultiin viittä Loviisan ja Porvoon poliisia epäiltynä tuottamuksellisesta virkavelvollisuuden rikkomisesta. Rikosta ei todettu tapahtuneen.
Jutun esitutkinnassa kuultiin 35:ttä henkilöä. Tutkintaa johtanut komisario pyysi myös paikallislehdistössä asiasta tietäviä henkilöitä ilmoittautumaan. Kukaan ei ilmoittautunut, vaikka oikeuskanslerille toimitetussa kirjelmässä oli kymmeniä nimiä.
Apulaisoikeuskansleri Jukka Pasasen mielestä poliisi ei menetellyt virheellisesti ns. Pernajan surmajutun yhteydessä. Sen verran saatiin edistystä, että poliisi lupasi vastedes puuttua ripeämmin perheväkivaltajuttuihin.
Murhan ja kahden haavoittumisen syynä oli mustasukkaisuus ja riita lapsen huoltajuudesta.
Lähteet HS arkisto
Suomi on ratifioinut Euroopan ihmisoikeussopimuksen 13. lisäpöytäkirjan, joka kieltää kuolemantuomion kaikissa oloissa. Lisäpöytäkirjan 2. artiklan mukaan kielloista ei ole sallittua poiketa edes sodan tai muun yleisen hätätilan aikana.Ei meillä ole kuolemantuomiota mutta sellainen on mahdollista säätä poikkeustilanteessa.
Täyttä spekulaatioita tietenkin, mutta hyvin todennäköinen lopputulema. Sotatilanteessa se kuolemantuomio on tarpeellinen ja käytännöllinen rangaistus.
Tällaisillä asioilla ei kukaan poliitikko suostu tietenkään edes spekuloimaan rauhan aikana eikä valmiussuunnitelmien olemassaolosta ja sisällöstä kukaan tule ikinä kertomaan mitään.
Voidaan vaan laskea yhteen laajat valtuudet antava puolustustilalaki ja tarve kuolemantuomiolle. Lopputuleman voi sitten arvata jokainen.
Article 1 – Abolition of the death penalty
The death penalty shall be abolished. No one shall be condemned to such penalty or executed.
Article 2 – Prohibition of derogations
No derogation from the provisions of this Protocol shall be made under Article 15 of the Convention.
Ei tuollaisilla ole mitään virkaa siinä tositilanteessa kun koko valtion olemassaolo on uhattuna, silloin tehdään kaikki mikä hyödyksi koetaan. Maa vaan irtautuu osin tai kokonaan sopimuksesta ja se siitä.
Ei ole.Liekö kuolemanrangaistus vielä voimassa Suomen sotaoikeudessa? Sodassa voimassa ns puolustustilalaki, mutta en löytänyt vastausta.
Ei sitä mihinkään kiireettömiin tapauksiin käytetä eikä suuriin joukkoihin. Todennäköisesti vakavista rikoksista kenttäoikeudessa, paikoissa ja tilanteissa, joissa resurssit ovat niukilla ja tarvitaan välittömiä toimia eikä vaihtoehtoiset menettelytavat ole järkeviä tai niistä aiheutuu kohtuutonta haittaa ja vaarantavat muiden turvallisuuden.Ihan mielenkiinnosta kyselen. Mikä olisi sellainen tilanne, jossa valtion olemassaolo on vakavasti uhattuna ja kuolemantuomiosta olisi jotain hyötyä?
Kun Suomessa on reserviläisarmeija, niin en oikein näe että esimerkiksi aseistakieltäytyjien teloittamisella olisi ainakaan positiivista vaikutusta mihinkään.
Ei ole.
Tuo oli EU-kriittisten tahojen levittämää propagandaa. Kyse oli EU:n perusoikeuskirjaan liittyvästä asiakirjasta, jossa oli selostettu muun muassa hätävarjelua ja viranomaisten voimankäyttöoikeuksia koskevia Euroopan ihmisoikeussopimuksen määräyksiä, joista jotkut tekivät päättömiä tulkintoja. Kyseiset sopimusmääräykset eivät todellakaan salli tappavan voiman käyttämistä rangaistuksena. Perusoikeuskirjalla ihmisoikeussopimus saatettiin osaksi Euroopan unionin oikeusjärjestystä. Suomi oli toki jo sitoutunut paljon aikaisemmin Euroopan ihmisoikeussopimukseen. On huomattava, että ihmissoikeusopimus asettaa vain ihmisoikeuksien suojan vähimmäistason. Kuten jo tässä säikeessä aiemmin selvitin, ihmisoikeussopimuksen 13. lisäpöytäkirja kieltää kuolemanrangaistuksen kaikissa tilanteissa, myös poikkeusoloissa.Eikös siinä takavuosien "Lissabonin sopimuksessa" merkitty kuolemantuomio EU:n perustuslakiin, oikeutena valtion käyttää sellaista mellakoissa, poikkeustilanteissa ym.?
Murhaajien ja seksuaalirikollisten osalta ehdottomasti kannatan!
Tuo oli EU-kriittisten tahojen levittämää propagandaa. Kyse oli EU:n perusoikeuskirjaan liittyvästä asiakirjasta, jossa oli selostettu muun muassa hätävarjelua ja viranomaisten voimankäyttöoikeuksia koskevia Euroopan ihmisoikeussopimuksen määräyksiä, joista jotkut tekivät päättömiä tulkintoja. Kyseiset sopimusmääräykset eivät todellakaan salli tappavan voiman käyttämistä rangaistuksena. Perusoikeuskirjalla ihmisoikeussopimus saatettiin osaksi Euroopan unionin oikeusjärjestystä. Suomi oli toki jo sitoutunut paljon aikaisemmin Euroopan ihmisoikeussopimukseen. On huomattava, että ihmissoikeusopimus asettaa vain ihmisoikeuksien suojan vähimmäistason. Kuten jo tässä säikeessä aiemmin selvitin, ihmisoikeussopimuksen 13. lisäpöytäkirja kieltää kuolemanrangaistuksen kaikissa tilanteissa, myös poikkeusoloissa.
Entä mitä sitten kun se rikollinen, joka päästetään vapaaksi teloittaakin jonkun syyttömän sivullisen avioparin? Kun tällaiselle saastaiselle rikolliselle oltaisiin annettu tappava ruiske suoniin oltaisiin säästetty kaksi kunnollista ihmistä. Nyt säästettiin vain yksi saastainen otus.Tuo on kyllä vähän huono jos syytön teloitetaan.
On. Maanpetoksesta ja vakoilusta voi napsahtaa edelleen. Luultavasti kuitenkaan ei.
jos joku päihteiden vaikutuksen alaisena, mahdollisessa psykoosinomaisessa tilassa tekee tapon/murhan niin käyttäisin nykyistä rangaistus käytäntöä eli toisinsanoen katsoisin päihteiden aiheuttaman psykoositilan olevan tuomiota alentava tekijä
mikäli sama tyyppi toistaa rikoksensa, olkoot taas päihdepsykoosissa tai ei, niin sen jälkeen rangaistuksen tulee olla mahdollisimman kova eli toisinsanoen elinkautinen vankeus. Ei mahdollisuutta ehdonalaiseen. Vangilla toki voisi humanitaarisista ja taloudellisista syistä oikeus vaatia eutanasiaa jos ei halua loppuelämäänsä olla sellissä.
Entä mitä sitten kun se rikollinen, joka päästetään vapaaksi teloittaakin jonkun syyttömän sivullisen avioparin? Kun tällaiselle saastaiselle rikolliselle oltaisiin annettu tappava ruiske suoniin oltaisiin säästetty kaksi kunnollista ihmistä. Nyt säästettiin vain yksi saastainen otus.
Ehdottomasti kannatan kuolemantuomiota ja sen pikaista käyttöönottoa, yksi rikollinen sinne tai tänne, se on aivan se ja sama. Ihmisoikeuksiin ja kaikkiin muihinkin oikeuksiin uskovat vain kaikkein hölmöimmät hölmöt.
Entä mitä sitten kun se rikollinen, joka päästetään vapaaksi teloittaakin jonkun syyttömän sivullisen avioparin? Kun tällaiselle saastaiselle rikolliselle oltaisiin annettu tappava ruiske suoniin oltaisiin säästetty kaksi kunnollista ihmistä. Nyt säästettiin vain yksi saastainen otus.
Ehdottomasti kannatan kuolemantuomiota ja sen pikaista käyttöönottoa, yksi rikollinen sinne tai tänne, se on aivan se ja sama. Ihmisoikeuksiin ja kaikkiin muihinkin oikeuksiin uskovat vain kaikkein hölmöimmät hölmöt.
Tässäpä tämä hyvin tiivistettynä.Mikään rangaistus ei ole tarkoitettu jälkikäteen yhteiskunnan langetettavaksi kostoksi rikoksentekijää kohtaan, vaan ehkäisemään ennalta impulsiivisten ja häiriintyneiden ihmisten tekoja. Ajatus on, että ilman rangaistuksia tällaiset henkilöt tekisivät mitä mieleen juolahtaisi ilman seuraamuksia. Normaalit ihmiset osaisivat käyttäytyä vaikka kaikki lait poistettaisiin huomenna.
Ymmärrän kostomentaliteetin. Uhrien omaiset tuskin toivovat sarjaraiskaajamurhaajalle miellyttävää loppuelämää. Kosto on kuitenkin emotionaalinen reaktio. Yhteiskunnan tasolla rangaistuksia ei pidä säätää sen mukaan, mikä tuottaa joillekin henkilöillä emotionaalista helpotusta, vaan mikä on eri näkökulmista katsottuna rationaalisin ratkaisu.
Kuolemantuomio on perusteltu, jos se tutkitusti vähentää merkittävästi vakavien rikosten tekoa verrattuna vankilatuomioon. En tunne statistiikkaa. Toisekseen moni vakavan rikoksen tehnyt voi elää vielä pitkän ja tuottavan rikosvapaan elämän vankilassa olon jälkeen. Tämä ei tietysti ole mahdollista, jos henkilö saa kuolemantuomion. Kustannukset ovat luultavasti pienemmät kuolemantuomiossa kuin elinkautisessa, mutta tällä periaatteella kaikista rikoksista kannattaisi antaa ehdonalainen, koska se säästää kustannuksia.
Monimutkaiseen kysymykseen ei ole yksinkertaista vastausta.
Kannatan kuolemantuomiota, mutta valtavirrasta poiketen, en kannata sitä murhaajille. Suurin osa murhaajista ei murhansa jälkeen tee rikoksia. Jos tekee, niin sitten toki samantien Burana 9mm otsaan. Mutta ei, murhaajiakin häiritsevämpiä yhteiskuntarauhalla ja hyvälle elämälle on taparikolliset, jotka toistuvasti syyllistyvät väkivaltarikoksiin ja muiden uhkailuun väkivallalla. Nämä luolamiehet ovat tuntemattomille ihmisille kaikista vaarallisimpia, siinä missä joku vaimonsa murhannut ukko on teostaan huolimatta muille täysin vaaraton tapaus. Asemaaukion hyppypotkijallakin oli paljon aikaisempaa väkivaltataustaa, ja yksi rage lisää koitui sitten jonkun hengelle. Sellaiset muista välinpitämättömät ja väkivaltaa normaalina toimintamallina pitävät ihmiset ovat mielestäni niitä "pahoja ihmisiä", joista Mr.Perse Ap:ssä puhuu, ja nämä veisin verikammioon vuotamaan enkä muita.
Kuolemantuomion malli toki pitäisi olla täysin salattu. Kuolemantuomiota ei voi kirjoittaa lakiin, sillä se vaan lisää äärettömästi oikeudenkäyntikuluja ja tuo harmia ja jatkuvaa tappelua. Ei, pitää olla vaan oikeuslaitoksesta täysin irrallaan oleva death squad, joka saa automaattisesti tiedon poistettavasta henkilöstä, kun tälle on kertynyt liikaa rikoksia. Sitten tämä death squad kaikessa hiljaisuudessaan iskee tapauksen pään asfalttiin, ajaa sen päälle, upottaa sen suohon tjms. Ja asiasta ei sitten sen enempää puhuta.
Ei tässä puhuta koko järjestelmän uusimisesta. Järjestelmässä on selviä ongelmakohtia, vai tuleeko sinulle mieleen mitään hyvää syytä, miksi esim. kolminkertaisen tappajan pitäisi olla keski-ikäisenä taas jo vapaalla jalalla? Näin ollen ei noita ongelmakohtia voi kuitata jollain yleisellä, että järjestelmä toimii. Osittain toimii, mutta onhan siinä selvästi parantamisen varaa.Uusijoistahan se pitäisi puhua, kun puhutaan siitä, miten meidän vamkeinhoitilaitos toimii. Ja meillä on huomattavan pieni uusintaprosentti, ts. järjestelmä toimii.
No, senhän voi tulkita kuolemantuomiota puoltavaksi seikaksi, koska sen jälkeen uusiminen ei onnistu, mutta muuten voisi onnistua, jos kerran rangaistukset eivät edes vaikuta.Rangaistusasteikko vaikuttaa erittäin harvoin päätöksiin tehdä henkirikoksia.
USA menee nimenomaan siinä metsään, että siellä kuolemaan tuomitaan ihan random tapoistakin ja jopa huterin perustein. Mutta voisihan tehdä toisinkin. Minusta toisen henkirikoksen jälkeen kuuluisi laittaa nirri pois nopeasti ja tehokkaasti. Valitusoikeus saisi olla, mutta valituksen nopea käsittely. Enemmän siinä säästyisi kuin elinkautisessa tai vapautumisen jälkeisissä sosiaalituissa, uusissa oikeudenkäynneissä ja mahdollisesti uusissa menetetyissä elämissä, joilla on muutakin arvoa kuin raha.Itse olen sitä mieltä että toistuvista henkirikoksista tulisi tuomita kuolemaan.
USA menee nimenomaan siinä metsään, että siellä kuolemaan tuomitaan ihan random tapoistakin ja jopa huterin perustein. Mutta voisihan tehdä toisinkin. Minusta toisen henkirikoksen jälkeen kuuluisi laittaa nirri pois nopeasti ja tehokkaasti. Valitusoikeus saisi olla, mutta valituksen nopea käsittely. Enemmän siinä säästyisi kuin elinkautisessa tai vapautumisen jälkeisissä sosiaalituissa, uusissa oikeudenkäynneissä ja mahdollisesti uusissa menetetyissä elämissä, joilla on muutakin arvoa kuin raha.
Muista tämä sitten, kun tulee vastaan tilanne, jossa sinun tarvitsisi vedota oikeuksiisi tai hyödyntää niitä.
`Voitko hieman avata että mitä tällä saavutettaisiin. Onko myös tiedossa että kuolemantuomio ei lisää väkivaltarikollisuutta kuten sen epäillään lisäävän sitä maissa joissa se on käytössä?
Mitenkäs kustannukset? Jos kaadetaan tähän prosessiin miljoonia ja tukitaan oikeuslaitosta tämän uuden tuomion käsittelyillä ja opettelemisella, niin heikkeneekö kansalaisten oikeusturva vielä entisestään? Jo nyt käsittelyajat on helvetin pitkiä ja sitoo myös poliisin resursseja.
Vai onko kyse taas lausunnosta jossa asiaa ei mietitä sen enempää kunhan vaan murhaajat pitäisi tappaa?
En tiedä, eikä oikeastaan niin paljoa kiinnostakaan, koska on tärkeämpikin asioita kuin raha, jota valtiovaltamme syytää tälläkin hetkellä paljon turhempiinkin asioihin. Jos yhden ihmiselämän hinta on 1 918 809 (Liikenneviraston mukaan), niin eiköhän muutamalla tuollaisella perustamispalaverit pitäisi, ostaisi muutamat myrkyt ja maksaisi tuomareille sekä asianajajille ajastaan pyöveliä unohtamatta.Ja kuinkahan paljon ne perustamiskustannukset ja jatkuvat kustannukset tälle järjestelmälle olisivat?
En tiedä, eikä oikeastaan niin paljoa kiinnostakaan, koska on tärkeämpikin asioita kuin raha, jota valtiovaltamme syytää tälläkin hetkellä paljon turhempiinkin asioihin. Jos yhden ihmiselämän hinta on 1 918 809 (Liikenneviraston mukaan), niin eiköhän muutamalla tuollaisella perustamispalaverit pitäisi, ostaisi muutamat myrkyt ja maksaisi tuomareille sekä asianajajille ajastaan pyöveliä unohtamatta.
Lisäksi taitaa aika monella tappajalla kertyä muitakin rötöksiä kontolleen, ja niidenkin käsittelyyn menee hurjasti rahaa. Ja elättäminen sosiaaliturvalla tai vankilassa jne. Jos teloitussysteemistä tekisi kevyemmän jonkin Kiinan tyylin enemmän kuin USA:n, niin eiköhän se maksaisi itsensä takaisin oikein sovellettuna. Mutta samapa tuo raha on, halvempaa tai kalliimpaa, koska sen kuitenkin voisi tehdä riittävän halvalla, kun ei menisi jenkkityyliin.
Ei minulla tuossa keskeinen motiivi ole raha, vaan esitin tuon vain vastauksena siihen, että jotkut vastustavat tuota vedoten rahaan.
Millä oikeudelle rikollisella on oikeus riistää toiselta henki?
Mielestäni kuolemantuomio on hyvä asia. Uskon että suurin osa länsimaalaisistä ihmisistä ovat hyviä ja oikeudenmukaisia ihmisia. Siksi en mitenkään voi ymmärtää että miksi nämä hyvät ihmiset haluavat roikottaa yhteiskunnissaan mukana riesana pahoja ihmisiä jotka eivät edes yritä olla hyviä vaan ovat pahoja ja haluavat tehdä ja myös tekevät ja ovat todistetusti tehneet pahaa muille ihmisille. Miksi näitä paskoja ihmisiä jotka tappavat, raiskaavat ja pahoinpitelevät muita, liittyvät united brotherhoodeihin yms. pahojen ihmisten järjestöihin ei vain yksinkertaisesti tapeta? Mitä haittaa siitä olisi? Joku amnesty tms. pilipali-järjestö voisi ulista mitä haluaa mutta ei siitä oikeasti tarvitsisi mitään välittää.
Toisin kuin moni tuntuu kuvittelevan, suomalaisten vankiloiden tarkoitus ei ole niinkään rangaista vaan yrittää ohjata oikealle tielle. Siellä tehdään päivittäisiä askaria ja yritetään ikään kuin siedätyshoidattaa yhteiskunnan tavoille. Mielestäni niin kauan kuin edes pieni osa vangeista saadaan "parannettua", systeemi toimii paremmin kuin esim ehdotettu instant kuolemantuomio.
Ymmärrän kostomentaliteetin. Uhrien omaiset tuskin toivovat sarjaraiskaajamurhaajalle miellyttävää loppuelämää. Kosto on kuitenkin emotionaalinen reaktio. Yhteiskunnan tasolla rangaistuksia ei pidä säätää sen mukaan, mikä tuottaa joillekin henkilöillä emotionaalista helpotusta, vaan mikä on eri näkökulmista katsottuna rationaalisin ratkaisu.
Millä oikeudelle rikollisella on oikeus riistää toiselta henki? Vastaa kysymykseen.Mitä oikeutta kenelläkään on elämään, jos ihmisoikeudet on paskaa?
Millä oikeudelle rikollisella on oikeus riistää toiselta henki? Vastaa kysymykseen.
Ja kuten sanottu, niin heti alkuunsa totesin, että pidän USA:n järjestelmää huonona, ja että mielestäni on keskustelun ongelma rinnastaa kuolemantuomiot USA:n tapaan toteuttaa niitä. Sitä paitsi niputit tuossa sekä raskaan että kevyen järjestelmän, joten vedit mattoa alta omalta argumentiltasi, että keventäminen vaikuttaisi asiaan.Niin, ja kuten sanottu, USA:ssa ja Kiinassa tapetaan jatkuvasti syyttömiä. Mekö nyt tehdään sitten vielä kevyempi ja nopeampi järjestelmä?
Näköjään täytyy toistaa. Esitin kaksi pääohjenuoraa.Mitkä on ne asiat jotka estää sen että meillä ei laiteta syyttömiä kärventymään jos nyt kuitenkin jo USA:ssa menee viattomia vaikka kuinka yritetään kitkeä kaikki virheet pois?
Kansanedustajille maksetaan joka tapauksessa. Kyllä siellä luppoaikaa näyttäisi olevan ja ihan hölönpölynkin käsittelyä.Muutama perustamispalaveri? Pitäis ihan ensinnäkin lähteä perustuslain muuttamisesta ja erilaisten kansainvälisten sopimusten purkamisesta.
No, ei tarvitsisi mitenkään nykyisestä poikkeavalla tavalla, koska lait muuttuvat nykyisinkin välillä ja uusia esitellään.Sen jälkeen kouluttaa juristeja uusia lakeja varten.
Kuulostaa hyvältä. Vallan kolmiopin tarkoituksen mukaisesti tuolla tulkitaan ja sovelletaan lakeja, eikä laadita niitä omasta päästä omien fiilisten mukaan. Jos tämä olisi ongelma joillekin, niin olisi vain hyvä saada sellaiset ihmiset järjestelmästä pois tai ainakin siirtymään toisiin tehtäviin.Osa tuomareista ja syyttäjistä ei varmasti suostuisi tuomitsemaan kuolemaan, joten vaadittaisiin ihan varmasti lisää henkilöitä töihin.
Eikä tulisi. Paljonko maksaa yksi luoti tai myrkkyruiske? Vaihtoehtoja on. Mitä ihmeen jäätävän kalliita valvontakomiteoita? Yksi vankilavuorokausi on pyöreästi 200 euroa. 365 päivää x esim. 40 vuotta x 200 € / vrk = 2 920 000. Eiköhän sillä jo hetken muutama henkilö valvoisi, koska eihän noita tapauksia edes tulisi kuin harvoin.Tähän sitten vielä ihan kaikki muut laitteiden hankinnat ja erilaisten valvontakomiteoiden kulut ja muut satunnaiset. Tulisi aivan jäätävän kalliiksi yhteiskunnalle
Pahimmillaan rikolliset alkavat ottaa mahdollisimman monta sivullista mukaan, kun tietävät, että kumminkin tulee vain sama elinkautinen. Tuossahan olisi yksi mahdollinen käyttö kuolemanrangaistukselle. Jos tekisi "ottaisi mahdollisimman monta mukaan", niin kuolemantuomio tulisi vaihtoehdoksi, mutta muuten ei. Ei tuolle ajattelulle ole muutenkaan perusteita etenkin, kun samaan aikaan moni kuolemantuomion vastustaja vetoaa siihen, että rangaistuksilla ei ole näissä ennalta ehkäisevää vaikutusta. Niillä kuitenkin on mahdollisia seuraavia tekoja ehkäisevä vaikutus.pahimmillaan rikolliset alkaa ottaa mahdollisimman monta sivullista mukaan kun tietää että kummiski joutuu kuolemanselliin.
Kehotan sinua pidättäytymään arvauksista, mitä haluan ja mitä en.Tosin sä taidat haluta semmoisen järjestelmän että jengi viedään siitä läpi kuukaudessa minimimiehityksellä ja sen jälkeen sähkötuoliin istumaan?
Päinvastoin. Oletko eri mieltä siitä (tuskin olet), että rangaistukset kuvaavat teon vakavuutta ja näin ollen kertovat mm. miten yhteiskunta arvostaa erilaisia asioita? Näpistyksestä tulee sakkoja ja murhasta vankeutta. Se viestittää, että karkkipussia ei arvosteta yhtä paljon kuin ihmiselämää.Mitä oikeutta kenelläkään on elämään, jos ihmisoikeudet on paskaa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.