@Leitson
Kaupassa testailin P10:ä ja voin sanoa, että se lensi ohjelmasta toiseen aivan häkellyttävän sulavasti. En ole koskaan nähnyt minkään puhelimen toimivan näin jouhevasti, en edes iPhonen, mutta testini tosin rajottui vakiosovelluksiin, joten mitään kiveenhakattua on vaikea luvata.
Henkilökohtaisesti ostaisin silti G6:n isomman näytön, vedenpitävyyden ja laajakulmakameran takia, ja lisäksi tulevan plus mallin erillisen kuulokevahvistimen vuoksi, sillä kuuntelen paljon musiikkia puhelimella. Perusmalli sekin riittää hyvin jos kuuntelet ihan perus alle 60 euron tai vakionapeilla.
Tehokkaimmasta päästä tämän vuoden puhelimista ei G6 kuitenkaan ole, sillä siinä on edellisvuoden Snapdragon 821 sisässä, mutta LG:n jo pitkään jatkunut järkevä resurssienhallinta keskusmuistin käytön suhteen takaa kyllä varsin sulavan toiminnan, vaikka ohjelmia kuinka käynnistelisi, vaihtelisi ja sammuttelisi. Tämän voin todeta jo omasta G5:stä, jossa hiukan hitaampi Snapdragon 820.
Kiitos hyvistä arvioista @BOT
Tähän asti olen pyristellyt jo useat vuodet Sampan Galaxy S3:lla. Sekä P10 että G6 ovat kummatkin varmasti siis isoja hyppyjä tuosta. Enemmän tässä nyt taitaa tällä erää painaa näytön koon kasvattaminen. Vaikka P10 vähän tehokkaampi olisikin. En tuota Galaxyakaan ihan uutena ostanut ja hyvin on kestänyt. Tuskinpa siis G6 heti on mihinkään hyytymässä vaikka olisikin viimevuoden prosessorilla. Ja kyllä, IP68 tosiaan myös iso plus.
Mainitsemasi G6+ ei todnäk. ole mulle niin suuri hyppy, että sitä odottaisin. Hintakin siinä taitaa Suomessa kasvaa vähintään 50+ euroa, vai? Ja tarjolla koska? Isomman tallennustilan ja kuulokevahvarin perässä en niin ole. Perustasollaan nekin varmasti hyvät jos vertauskohtana edelleen Galaxy S3. Muistikorttikin mulla on omasta takaa.
Viimeksi muokattu: