Minkä puhelimen ostan?

Nuo dna:n lauseet netissä "Tuote on tilapäisesti loppu DNA Nettikaupasta." lie ihan fomaa, näähän myydään toisten mallien alta aina alella loppuun.

Tuo 19.5:9 on muistaakseni lähimpänä neliötä oleva kuvasuhde mitä nykykännyköissä on tarjolla. Apple ja Samsung käyttävät tuota 19.5:9 -suhdetta kun taas esim. Pixeleissä on 20:9. Sony käytti vielä ainakin muutama vuosi sitten jopa 21:9.
mm. Nokia N9 löytyi 16:9 kuvasuhde, ja puhelin oli oikein kompakti pitää kädessä.

Alkaa olla puhelin uusimisen tarpeessa. Seuraavalla toivottu käyttöikä on varmaan se perus 3-4 vuotta. Kamera ei tarvi olla huippuluokkaa. Kunhan on suorituskykyä pariin peliin ja normaaliin käyttöön ja hyvät päivitystuet niin oisin tyytyväinen. Mahdollisimman "puhtaan" puhelimen haluaisin eli ei mitään ylimääräistä tulis siinä mukana.

Mulla on jo Oneplussan nappikuulokkeet ja ajattelin ostaa myös oneplus watchin (eka älykello ikinä itelle) niin varmaan kääntyisin Oneplussan kelkkaan kännykässäkin.

Ostaisinko tämän hetken hinnalla 300e Oneplus nord 4, vai odottaisinko heinäkuuhun ja ostan Oneplus nord 5 (hinta tässä uusimmassa kait jotain 500e?, en tiedä).

Miten olisi hintalaatusuhteeltaan järkevin?

Oneplus Nord 4sen tarjousketjusta:

Itse sain tuon 220e hintaan. Tämä toki riippuu myös kierrätysluurien arvosta. Ehdottomasti hyvä hintalaatu suhde.

Alkaa olla puhelin uusimisen tarpeessa. Seuraavalla toivottu käyttöikä on varmaan se perus 3-4 vuotta. Kamera ei tarvi olla huippuluokkaa. Kunhan on suorituskykyä pariin peliin ja normaaliin käyttöön ja hyvät päivitystuet niin oisin tyytyväinen. Mahdollisimman "puhtaan" puhelimen haluaisin eli ei mitään ylimääräistä tulis siinä mukana.

Mulla on jo Oneplussan nappikuulokkeet ja ajattelin ostaa myös oneplus watchin (eka älykello ikinä itelle) niin varmaan kääntyisin Oneplussan kelkkaan kännykässäkin.

Ostaisinko tämän hetken hinnalla 300e Oneplus nord 4, vai odottaisinko heinäkuuhun ja ostan Oneplus nord 5 (hinta tässä uusimmassa kait jotain 500e?, en tiedä).

Varmaan menisin Nelosella, kun isäukkokin sen päätti nord 2:sen tilalle ostaa. Siitä jää rahaa kelloon vielä :) riippuu miten paljon haluaa panostaa. Esim 13r tai OP 12 sattuisi nord 5:sen kanssa varmaan samoihin mitä tällä hetkellä on myynnissä.

Itse kyllä odottelisin tuota viitosta. Nelosen prosessori ei ole kovin kummoinen ja tästä kun mietitään vaikka 3 vuotta eteenpäin niin päivitystuki on tuolle neloselle loppunut ja ainakin sen päivän mittapuulla prosessori on hyvin heikko. Tietty riippuu mitä peliä pelailee.

Niin. Olisiko se sitten Nord 5 vai 13R? Varmaan nämä jää parhaiksi vaihtoehdoiksi? 500e enempää en kännykästä tule maksamaan.

Niin. Olisiko se sitten Nord 5 vai 13R? Varmaan nämä jää parhaiksi vaihtoehdoiksi? 500e enempää en kännykästä tule maksamaan

Ymmärtääkseni suositellaan hankkimaan mieluummin op12 kuin 13r kun ovat nyt hyvin samaa hintaluokkaa.

Mielenkiintoista nähdä mitkä ovat Nord 5 speksit lopulta.

Pixel 8a on hyvin puhdas (varmaan puhtain) android puhelin ja mitä nyt hetken olen käyttänyt niin android 16 vaikuttaa oikein hyvältä.
Hinta on 319€: Google Pixel 8a 5G 256 Gt, Obsidian | DNA
Vielä on 6 vuotta päivityksiä ja myös 6 vuotta virus jne. päivityksiä.

Yllätyin myös todella positiivisesti siitä miten solakka ja hyvin käteen mahtuva tuo on, jotenkin jo tottunut siihen että aina kun päivittää joutuu väkisinkin ottamaan isomman "halon" käteen.

Ymmärtääkseni suositellaan hankkimaan mieluummin op12 kuin 13r kun ovat nyt hyvin samaa hintaluokkaa.

Mielenkiintoista nähdä mitkä ovat Nord 5 speksit lopulta.
Jep. Ehkä odotan siihen asti ja vertailen Nord 5 speksejä sit 13R ja 12 malleihin. Nord 4 muuten joo, ja todella halvallakin sais, mutta toki jos pienestä lisähinnasta saisin lisää käyttöikää kännykälle niin ei haittaisi yhtään.

Pixel 8a on hyvin puhdas (varmaan puhtain) android puhelin ja mitä nyt hetken olen käyttänyt niin android 16 vaikuttaa oikein hyvältä.
Hinta on 319€: Google Pixel 8a 5G 256 Gt, Obsidian | DNA
Vielä on 6 vuotta päivityksiä ja myös 6 vuotta virus jne. päivityksiä.

Yllätyin myös todella positiivisesti siitä miten solakka ja hyvin käteen mahtuva tuo on, jotenkin jo tottunut siihen että aina kun päivittää joutuu väkisinkin ottamaan isomman "halon" käteen.
Hmm joo. Toi Google ei vaan brändinä houkuttele kovin paljon. Varmaan johtuu siitä kun nykyisessäkin kännykässä kaikki Googlen toiminnot jotenkin outoja ja lagisia.

Tuossa nyt kameran osalta ainakin jotain. Itse varmaan ostaisin op12. "Huhujen" mukaan hasselbadin kanssa saattaa yhteistyö loppua op15ta kanssa. Nord 5 ei myös alert siideria enää, eikä tulevissakaan.

Tuossa nyt kameran osalta ainakin jotain. Itse varmaan ostaisin op12. "Huhujen" mukaan hasselbadin kanssa saattaa yhteistyö loppua op15ta kanssa. Nord 5 ei myös alert siideria enää, eikä tulevissakaan.
Niin. Toki Oneplus 12 android-päivitykset vain android 18 asti.

OnePlus 13 on pitkästä aikaa ko. firmalta puhelin oikeilla lippulaivaominaisuuksilla eikä oikeastaan mitään kompromisseja ole tehty. Itselläni kun ei niin akuutti tarve ole uudelle luurille niin saatan odotella jos 13 laskisi lähemmäs viittä hunttia lopouvuotta kohden

Toki Pixel sarja myös kiinnostaisi mutta nykyinen Xiaomi latautuu 0 -> 100% 20 minuutissa niin kovin paljon hitaampaan lataukseen en haluaisi vaihtaa.

OnePlus 13 on pitkästä aikaa ko. firmalta puhelin oikeilla lippulaivaominaisuuksilla eikä oikeastaan mitään kompromisseja ole tehty. Itselläni kun ei niin akuutti tarve ole uudelle luurille niin saatan odotella jos 13 laskisi lähemmäs viittä hunttia lopouvuotta kohden

Toki Pixel sarja myös kiinnostaisi mutta nykyinen Xiaomi latautuu 0 -> 100% 20 minuutissa niin kovin paljon hitaampaan lataukseen en haluaisi vaihtaa.
Tässä saa jo tunnin ainakin odotella, oneplussan laturin päässä. Saattaa omalla "ehkä" latautua nopeammin. Aamulla oli 7 aikaan täynnä ja äsken oli 10%. Toki 4-5h videopuhelu siinä, eli Whatsapp vei 56% tuosta kulutuksesta.

Edit: mukautuva lataus niin en nyt tiiä kun ilmoittaa ajan millon täynnä, niin vaihtelee vähän vuorokauden mukaan.

Tässä saa jo tunnin ainakin odotella, oneplussan laturin päässä. Saattaa omalla "ehkä" latautua nopeammin. Aamulla oli 7 aikaan täynnä ja äsken oli 10%. Toki 4-5h videopuhelu siinä, eli Whatsapp vei 56% tuosta kulutuksesta.

Edit: mukautuva lataus niin en nyt tiiä kun ilmoittaa ajan millon täynnä, niin vaihtelee vähän vuorokauden mukaan.
Tottumuskysymys tietty että kuinka nopea lataus riittää kullekin.

Itse olen ihmetellyt miksi Apple, Google ja Samsung ovat latausnopeudessa niin paljon kiinalaisia jäljessä?

Tottumuskysymys tietty että kuinka nopea lataus riittää kullekin.

Itse olen ihmetellyt miksi Apple, Google ja Samsung ovat latausnopeudessa niin paljon kiinalaisia jäljessä?

Oneplussan jälkeen on kyllä totuttelemista. Saa nähä tuleeko Huawein Pura 80 globaalisti markkinoille, jos tulee niin vaihtuu sitten siihen. Vivoja tässä myös katsellut jo. 🙄🫣

Meillä on ollut kestotestissä nyt kohta 4 vuotta Oneplus nord 2, jossa on 68w supervooc-lataus.
Ensimmäiset 1,5 vuotta omassa käytössä ja sitten reilut 2 vuotta teini-ikäisen poikani käytössä.

Puhelin kestää helposti päivän edelleenkin käyttöä, kapasiteetti on kyllä varmasti laskenut mutta ei vielä häiritsevästi.

Nopean latuksen ansiosta puhelinta ei ole tarvinnut koskaan latailla yön yli.

Perheen naisilla on iPhonet hitaalla latauksella joita on ollut pakko latailla yön yli.
Käytännössä kaikki perheen iPhonet on olleet kahden-kolmen vuoden käytön jälkeen akun vaihdon tarpeessa.

8a:sta sit näyttö rävähti säröiksi ja käyttö on kohtuu nihkeetä. Oiskohan se 9a järkevä korvaaja... Sampalta ois uudet taittuvat kyl kohta tulossa nii ehkä täl vois kituutella ja kattoo millasia ne on.
Näytön vaihto maksais enemmän ku uus 8a kaupasta. Mä vihaan tätä meinikiä...

Statistiikka

Viestiketjuista
280 449
Jäsenet
78 106
Uusin jäsen
Voimiz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom