Minkä puhelimen ostan?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu. Kolmen vuoden aikana tulee parikin yleiskorotusta TESssiin ja kk-osamaksusumma on niin pieni, että se katoaa yleiseen rahankäytön kohinaan kun laskun laittaa automaattiseksi. 2,5 vuotta sitten tein elämäni ensimmäisen osamaksusopimuksen ja kk-erä on 27,74 € ja lopullinen hinta 998,64 €, käteismaksu olisi ollut 999 €. Sen verran nuuka olen, että seuraava puhelinkojeeni tulee tuolla 36 kk:n sopparilla. Saapa nähdä tuleeko Sony Xperiaa vielä 10-mallina.

Laitoin tilaukseen tuolla 299e hinnalla. Kiitos avusta.
(Myös DNA samaan hintaan)

Erittäin hyvä hintalaatusuhde. Kyllä näistä saa tosiaan hyvän säästön ku malttaa odottaa sen 0-3 viikkoa, että tuote päätyy samaan tai halvempaan tarjoukseen, kuin on säännöllisesti ollut.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu.

Aina tietysti ilmaisella osarilla, kun vaan mahdollista. Ansaintalogiikka on varmaan siinä, että ihmiset ylipäätään ostaa sen tuotteen. Pystyy valitsemaan esim pari-kolme sataa kalliimman tuotteen, kuin kertamaksulla.

Onhan siinä jopa 36 kertaa, että laskun maksaminen viivästyy ja voivat lätkäistä viivästysmaksun, jolloin hankintahinta on jo korkeampi.

• Tykkää
Reactions: 3me
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu. Kolmen vuoden aikana tulee parikin yleiskorotusta TESssiin ja kk-osamaksusumma on niin pieni, että se katoaa yleiseen rahankäytön kohinaan kun laskun laittaa automaattiseksi. 2,5 vuotta sitten tein elämäni ensimmäisen osamaksusopimuksen ja kk-erä on 27,74 € ja lopullinen hinta 998,64 €, käteismaksu olisi ollut 999 €. Sen verran nuuka olen, että seuraava puhelinkojeeni tulee tuolla 36 kk:n sopparilla. Saapa nähdä tuleeko Sony Xperiaa vielä 10-mallina.
Aika no-brainer nuo oikeasti kuluttomat ja korottomat osarit. Voi nekin sataset heittää vaikka indeksirahastoihin. Ja voihan sen maksaa pois koska vaan jos alkaa siltä tuntumaan.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla?

Kerran elämäni aikana nuorena ja tyhmänä ostin N73 osamaksulla ja makselin sitä sitten sen olikohan nyt 2 vai 3 vuotta. Myöhemmin toisen kerran elämäni aikana olen asuntolainan ottanut ja sitä makselen vieläkin pois.
Eli kaksi kertaa elämäni aikana olen ollut velkaa jollekin taholle ja kyllähän se sinänsä hieman ärsyttää mutta toisaalta ei viitsinyt kaikkia säästöjä laittaa sileäksi eikä niin paljoa ollut (edes järkevää pitää) pankissa että asunnon olisi suoraan saanut maksettua joten oli pakko ottaa osamaksulla...

Viimeiset kaksi luuria on ollut osamaksulla, toisen maksoin loppuun asti ja nykyisestä otin loppuerän maksuun kun jäljellä oli joku 500€. Tarkoitus on pitää puhelinta niin kauan kun vaan päivityksiä tulee ja käyttö on järkevää.

Kerran elämäni aikana nuorena ja tyhmänä ostin N73 osamaksulla ja makselin sitä sitten sen olikohan nyt 2 vai 3 vuotta. Myöhemmin toisen kerran elämäni aikana olen asuntolainan ottanut ja sitä makselen vieläkin pois.
Eli kaksi kertaa elämäni aikana olen ollut velkaa jollekin taholle ja kyllähän se sinänsä hieman ärsyttää mutta toisaalta ei viitsinyt kaikkia säästöjä laittaa sileäksi eikä niin paljoa ollut (edes järkevää pitää) pankissa että asunnon olisi suoraan saanut maksettua joten oli pakko ottaa osamaksulla...
Sillä erotuksella, että nykyään sen luurin osari on sinänsä kuluton ja koroton ostohintaan verrattuna (operaattoreilta ostaessa). Asuntolainassa taas pankki ottaa sievoiset summat välistä, eli maksat enemmän mitä olet lainannut. (mistä pankki tekee bisneksensä tottakai) :)

Hommasin samsungin A56n 399 e hintaan DNAlta. Ihan ok yleisluuri. 256 Gt tallennusta, hyvä näyttö ja pitkät päivitykset riittää taas 2030 asti.

Vanha OnePlus Nord alkaa reistailemaan näytön kosketuksen osalta. Pitäs uutta hommata. Edelliset peri puhelinta olleet OnePlussia ja oon tykästynyt tuohon liukukytkimeen, mutta ei ole välttämätön. Hintahaarukka max noin 300-400€. Onko muita järkeviä vaihtoehtoja, kuin OnePlus Nord 4?

Vanha OnePlus Nord alkaa reistailemaan näytön kosketuksen osalta. Pitäs uutta hommata. Edelliset peri puhelinta olleet OnePlussia ja oon tykästynyt tuohon liukukytkimeen, mutta ei ole välttämätön. Hintahaarukka max noin 300-400€. Onko muita järkeviä vaihtoehtoja, kuin OnePlus Nord 4?
Mulla levisi näyttö nord 2:ssa pari viikkoa sitten. Alkoi violetti väri levitä alakulmaan reunasta ylöspäin. Kolahti ehkä edellisenä päivänä taskussa johonkin.

Mietin itsekkin että liukukytkin on kiva lisä kun siihen on tottunut. Fakta on kuitenkin se että puhelin ollut värinällä 3,5vuotta putkeen. Kello värisee kun tulee puhelu tai viesti.

Päädyin itse nord 4 299€+suojakuori 20€ DNA:lta. On tämä ainakin todella sulava ja nopeasti toimiva + akun kesto huomattavasti parempi kuin vanhassa nord2 luurissa. En ole katunut yhtään valintaa.

Kaverin puolesta kyselen. Mikä Samsung S22 tilalle? Vaatimuksina aböut saman kokoinen, hyvä akku ja kamera ja android ja 2 x sim-korttipaikat. ? Alle 500€

Mulla levisi näyttö nord 2:ssa pari viikkoa sitten. Alkoi violetti väri levitä alakulmaan reunasta ylöspäin. Kolahti ehkä edellisenä päivänä taskussa johonkin.

Mietin itsekkin että liukukytkin on kiva lisä kun siihen on tottunut. Fakta on kuitenkin se että puhelin ollut värinällä 3,5vuotta putkeen. Kello värisee kun tulee puhelu tai viesti.

Päädyin itse nord 4 299€+suojakuori 20€ DNA:lta. On tämä ainakin todella sulava ja nopeasti toimiva + akun kesto huomattavasti parempi kuin vanhassa nord2 luurissa. En ole katunut yhtään valintaa.
Oneplus nord 4 329e nyt DNA:lta laturin kanssa:

Itse ostin viime kuun lopulla Verkkiksestä 299e +laturin erikseen 40e muualta.

Edit: Laturi tarjous päättyi viime viikolla (13.4).

Viimeksi muokattu:
Eikö joku Oneplussa?
Ei löydy Oneplussalta S22:n kokoista puhelinta. Tässä sun vaihtoehdot:
1744229252151.png

Ja tässä pikkusen isommat vaihtoehdot:
1744229691710.png

• Tykkää
Reactions: Sir
Oneplus nord 4 329e nyt DNA:lta laturin kanssa:

Itse ostin viime kuun lopulla Verkkiksestä 299e +laturin erikseen 40e muualta.
Eipä taida pitää paikkansa tuo mainintasi, että sisältää laturin: "Sisältää laturin: Ei"

Vai ymmärsinkö jotain väärin?

Eipä taida pitää paikkansa tuo mainintasi, että sisältää laturin: "Sisältää laturin: Ei"

Viime viikolla oli kampanja jossa kaupan päälle sai 80W laturin, mutta tarjoukset ovat voimassa viikon kerrallaan ja maanantaisin tulee uudet.

Viime viikolla oli kampanja jossa kaupan päälle sai 80W laturin, mutta tarjoukset ovat voimassa viikon kerrallaan ja maanantaisin tulee uudet.
Juurikin näin. Lisäsin edittinä kommentin tarjouksen päättymisestä viime sunnuntaihin.

Kaverin puolesta kyselen. Mikä Samsung S22 tilalle? Vaatimuksina aböut saman kokoinen, hyvä akku ja kamera ja android ja 2 x sim-korttipaikat. ? Alle 500€
Mun on pakko suositella Nothing Phone 3a. Näytön koko menee reilusti yli mutta en jaksa uskoa että hirveästi parempia saa tähän hintaan.

Mun on pakko suositella Nothing Phone 3a. Näytön koko menee reilusti yli mutta en jaksa uskoa että hirveästi parempia saa tähän hintaan.
Ei pysty.. Mulla on ensimmäinen nothing malli ja on vituttanut ensi huuman jälkeen päivittäin. Mutta tällä mennään niin pitkään kun kestää. Ei kelpaa nothing rouvalekkaan, jolle tässä nyt puhelinta haetaan

Viimeksi muokattu:
Ei vitussa. Mulla on ensimmäinen nothing malli ja on vituttanut ensi huuman jälkeen päivittäin. Mutta tällä mennään niin pitkään kun kestää. Ei kelpaa nothing rouvalekkaan, jolle tässä nyt puhelinta haetaan
Jokaisella on oma henk.koht mieltymys käyttöliittymästä mutta mainituilla kriteereillä ja hinnalla ei voinut olla suosittelematta. Pixeli myös hyvä vaihtoehtos jos on nyt mahdollisuus hyödyntää esim. meneillä olevaa extravaihtohyvitys kamppaniaa, huomiona pixelissä on sit "tupla siminä" (nano+esim).

Jokaisella on oma henk.koht mieltymys käyttöliittymästä mutta mainituilla kriteereillä ja hinnalla ei voinut olla suosittelematta. Pixeli myös hyvä vaihtoehtos jos on nyt mahdollisuus hyödyntää esim. meneillä olevaa extravaihtohyvitys kamppaniaa, huomiona pixelissä on sit "tupla siminä" (nano+esim).
Tuota Pixeliä just katsoi, mutta hyvä kun tuli puheeksi simit, ei sekään kelpaa. Kaksi normaalia tarvitsee.
Toi OP-T on kyllä erittäin hyvä vaihtoehto jos sinne asti malttaa odottaa. Ja toki kattoo mikä on hinta

Vähän sama dilemma kuin käyttäjällä @Sir.
S21 nyt ja tykkään koosta ja muutenkin luurista. S25 karkaa liian kalliiksi, joten pohdin S24.

Alkanut kuitenkin arveluttaa pitäisikö kuitenkin ottaa joku muu, kun kaverit esim. OP Nord 4 kanssa kehuskelee 2päivän akkukeston kanssa, kun taas itsellä aina klo 18-19 maissa akku tipahtaa alle 20% ja saa laittaa varmuuden vuoksi lataukseen. Isompaa näyttöä en haluaisi, mutta isomman akun kyllä.

Ehdotuksia? Ja toisin kuin ed. käyttäjälle, mulle taas eSIM olemassaolo on aivan ehdoton MUST. Nord4:stä esim. tuo näkyy puuttuvan. 1 fyysinen SIM riittää hyvin.

S21 nyt ja tykkään koosta ja muutenkin luurista. S25 karkaa liian kalliiksi, joten pohdin S24.

Alkanut kuitenkin arveluttaa pitäisikö kuitenkin ottaa joku muu, kun kaverit esim. OP Nord 4 kanssa kehuskelee 2päivän akkukeston kanssa, kun taas itsellä aina klo 18-19 maissa akku tipahtaa alle 20% ja saa laittaa varmuuden vuoksi lataukseen. Isompaa näyttöä en haluaisi, mutta isomman akun kyllä.

Ehdotuksia? Ja toisin kuin ed. käyttäjälle, mulle taas eSIM olemassaolo on aivan ehdoton MUST. Nord4:stä esim. tuo näkyy puuttuvan. 1 fyysinen SIM riittää hyvin.
Itse suosittaisin Pixel 9. Gigantissa normi version ostaessa saa sen 500€ lisähyvityksen kun vie vanhan puhelimen ja tähän päälle sitten vielä normi hyvitys nykyisesta puhelimesta. Riippuen nyt vähän mikä versio S21 on ja missä kunnossa, niin saisi 50-100€ tuohon päälle, eli 550-600€ pois pixelin hinnasta. Pixel 9 pro saa 600€ lisähyvityksen ja Pro Xl 700€ lisähyvityksen. Eli todella edullisia puhelimia kun vertaa muihin.

Itse päivitin Pixel 9 kun tarjosivat 400€ lisähyvityksen ja olen kyllä ollut todella tyyväinen. Jos lataisin akun täyteen, niin selviäisin itse kaksi päivää tuolla.

S21/S22 jatkeeksi ottaisin S24 tai S25, mutta jos ehdottomasti liian kallis niin 500€ hintaluokkaan miettisin Google Pixel 9/9a. Alle 500€ löytyy toki luuria, mutta lähtökohtaisesti puhelimet on isompia. Ite ostan aina luurit black fridaysta niin 500€ luokkaan alkaa samaan hyviä laitteita.

OnePlus 13T sitten kun tänne julkaistaan.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
274 728
Jäsenet
77 220
Uusin jäsen
ateks

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom