Minkä puhelimen ostan?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu. Kolmen vuoden aikana tulee parikin yleiskorotusta TESssiin ja kk-osamaksusumma on niin pieni, että se katoaa yleiseen rahankäytön kohinaan kun laskun laittaa automaattiseksi. 2,5 vuotta sitten tein elämäni ensimmäisen osamaksusopimuksen ja kk-erä on 27,74 € ja lopullinen hinta 998,64 €, käteismaksu olisi ollut 999 €. Sen verran nuuka olen, että seuraava puhelinkojeeni tulee tuolla 36 kk:n sopparilla. Saapa nähdä tuleeko Sony Xperiaa vielä 10-mallina.

Laitoin tilaukseen tuolla 299e hinnalla. Kiitos avusta.
(Myös DNA samaan hintaan)

Erittäin hyvä hintalaatusuhde. Kyllä näistä saa tosiaan hyvän säästön ku malttaa odottaa sen 0-3 viikkoa, että tuote päätyy samaan tai halvempaan tarjoukseen, kuin on säännöllisesti ollut.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu.

Aina tietysti ilmaisella osarilla, kun vaan mahdollista. Ansaintalogiikka on varmaan siinä, että ihmiset ylipäätään ostaa sen tuotteen. Pystyy valitsemaan esim pari-kolme sataa kalliimman tuotteen, kuin kertamaksulla.

Onhan siinä jopa 36 kertaa, että laskun maksaminen viivästyy ja voivat lätkäistä viivästysmaksun, jolloin hankintahinta on jo korkeampi.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla? Elisalla esimerkiksi on 12, 24 tai 36 kk sopimus, kuluton ja koroton (mikä tossa on ansaintalogiikka, en tiedä) ja esim. kolmen vuoden aikana inflaatio jo vaikuttaa vaikka on tasaerä ja pienellä kertolaskulla saamme loppusumman joka on toista euroa pienempi kuin käteismaksu. Kolmen vuoden aikana tulee parikin yleiskorotusta TESssiin ja kk-osamaksusumma on niin pieni, että se katoaa yleiseen rahankäytön kohinaan kun laskun laittaa automaattiseksi. 2,5 vuotta sitten tein elämäni ensimmäisen osamaksusopimuksen ja kk-erä on 27,74 € ja lopullinen hinta 998,64 €, käteismaksu olisi ollut 999 €. Sen verran nuuka olen, että seuraava puhelinkojeeni tulee tuolla 36 kk:n sopparilla. Saapa nähdä tuleeko Sony Xperiaa vielä 10-mallina.
Aika no-brainer nuo oikeasti kuluttomat ja korottomat osarit. Voi nekin sataset heittää vaikka indeksirahastoihin. Ja voihan sen maksaa pois koska vaan jos alkaa siltä tuntumaan.

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon jengi ostaa osamaksulla?

Kerran elämäni aikana nuorena ja tyhmänä ostin N73 osamaksulla ja makselin sitä sitten sen olikohan nyt 2 vai 3 vuotta. Myöhemmin toisen kerran elämäni aikana olen asuntolainan ottanut ja sitä makselen vieläkin pois.
Eli kaksi kertaa elämäni aikana olen ollut velkaa jollekin taholle ja kyllähän se sinänsä hieman ärsyttää mutta toisaalta ei viitsinyt kaikkia säästöjä laittaa sileäksi eikä niin paljoa ollut (edes järkevää pitää) pankissa että asunnon olisi suoraan saanut maksettua joten oli pakko ottaa osamaksulla...

Viimeiset kaksi luuria on ollut osamaksulla, toisen maksoin loppuun asti ja nykyisestä otin loppuerän maksuun kun jäljellä oli joku 500€. Tarkoitus on pitää puhelinta niin kauan kun vaan päivityksiä tulee ja käyttö on järkevää.

Kerran elämäni aikana nuorena ja tyhmänä ostin N73 osamaksulla ja makselin sitä sitten sen olikohan nyt 2 vai 3 vuotta. Myöhemmin toisen kerran elämäni aikana olen asuntolainan ottanut ja sitä makselen vieläkin pois.
Eli kaksi kertaa elämäni aikana olen ollut velkaa jollekin taholle ja kyllähän se sinänsä hieman ärsyttää mutta toisaalta ei viitsinyt kaikkia säästöjä laittaa sileäksi eikä niin paljoa ollut (edes järkevää pitää) pankissa että asunnon olisi suoraan saanut maksettua joten oli pakko ottaa osamaksulla...
Sillä erotuksella, että nykyään sen luurin osari on sinänsä kuluton ja koroton ostohintaan verrattuna (operaattoreilta ostaessa). Asuntolainassa taas pankki ottaa sievoiset summat välistä, eli maksat enemmän mitä olet lainannut. (mistä pankki tekee bisneksensä tottakai) :)

Hommasin samsungin A56n 399 e hintaan DNAlta. Ihan ok yleisluuri. 256 Gt tallennusta, hyvä näyttö ja pitkät päivitykset riittää taas 2030 asti.

Statistiikka

Viestiketjuista
272 652
Jäsenet
76 925
Uusin jäsen
antooz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom