Jaa-a, itse olen kokenut kännykän käyttötavaraksi ja käyttänyt pikalatausta Oneplussan puhelinten kanssa surutta. Ainakin jos on varaa tonnin puhelimeen, mitä joku alle satasen akun uusiminen siinä edes tuntuisi? Eikä ole tarvinnut uusia.
Tämän lisäksi esimerkiksi Oneplus on jakanut akun kahteen osaan, jolloin oho, hups. 50-100W pikalatauksesta tuleekin akun kuormituksen osalta 25-50W lataus. Ja täydellä teholla ladataan vain kun akun lataus on pienimmillään ja akku ottaa parhaiten virtaa. Pikalatausta tukevat puhelimet laskevat automaattisesti lataustehoa pian alun tehopurskeen jälkeen.
Juuri näin. Samsungia ei ole kiinnostanut tämä uusi tekniikka, vaikka luulisi, että tällaisissa ongelmatapauksissa (Applen ja Samsungin super fast charget) päivittäistä käyttöä helpottava asia olisi korkealla prioriteettilistalla.
Tuo on oikeasti monelle pikalataukseen tottuneelle jopa kynnyskysymys. Jos akkua pitää jotenkin suojella niin jumankauta tehkää siitä kestävämpi ja nykytekniikalla myös nopeasti lataava, sekä laittakaa ne milliampeerit sinne mitä OnePlussan lippulaivassakin.
Kuulostaa pelkältä tekosyyltä tuollainen kestävyyskulma. Kuinkahan monta vuotta sen varjolla jätetään nämä asiat hoitamatta... Ainakin omissa odotuksissa tuo on ollut ensimmäinen asia, jota olen kyttäillyt vuodetuissa ja julkaistuissa spekseissä.