Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 981
Pari näyttöä olisi hakusessa ja apuja kaivataan.
Toinen ns. päänäyttö joka soveltuisi pelaamiseen, mediatoistoon, kevyeen kuvan- ja videoidenkäsittelyyn.
Toinen lähinnä mediatoistoon.

Silmät tottuneet nyt 27 tuumaisiin, mutta en sulje pois mahdollisuutta myöskään 24 tuumaisista.
Myös eri kokoiset näytöt menevät.
1000€ olen ajatellut laittavani rahaa palamaan, mutta tämä ei täysin kiveenlyöty ole.

Koneesta löytyy potkua 4090:n ja 7800X3D:n muodossa.

Tässä pari mitä olen tuumaillut:
https://www.proshop.fi/Naeyttoe/27-...e=hinta&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
AOC 27" G3 Q27G3XMN QHD, VA - gaming monitor
Katso myös tuo näyttö Samsung G95C jonka itse tilasin.
Tai oled G93SC joka on paljon parempi, gsync on, hiukan kalliimpi , alipikselien asettelu tekstille huonompi, ja itse veikkaan hiukan vikaherkempi.

Nämä olisi juuri sopivia 4090 kanssa.

Ehkä ymmärsin väärin ja yhtä konetta varten sittenkin tarvitaan kaksi pienempää näyttöä yhden ison sijasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Pari näyttöä olisi hakusessa ja apuja kaivataan.
Toinen ns. päänäyttö joka soveltuisi pelaamiseen, mediatoistoon, kevyeen kuvan- ja videoidenkäsittelyyn.
Toinen lähinnä mediatoistoon.

Silmät tottuneet nyt 27 tuumaisiin, mutta en sulje pois mahdollisuutta myöskään 24 tuumaisista.
Myös eri kokoiset näytöt menevät.
1000€ olen ajatellut laittavani rahaa palamaan, mutta tämä ei täysin kiveenlyöty ole.

Koneesta löytyy potkua 4090:n ja 7800X3D:n muodossa.

Tässä pari mitä olen tuumaillut:
https://www.proshop.fi/Naeyttoe/27-...e=hinta&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
AOC 27" G3 Q27G3XMN QHD, VA - gaming monitor
Vastaan vaan sen verran, että kakkosnäytöksi ostaisin itse mieluummin LG:n IPS-näytön kuin tuon valitsemasi AOC:n VA-näytön. Tulee myös halvemmaksi ja näyttää olevan varastosaldoilla tällä hetkellä. Valitsemasi OLED-näyttö käsittääkseni on hyvä valinta.

 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
110
Voisin vielä kysäistä, osaako joku auttaa kun olisin tässä tänään tilailemassa proshopilta tai jostain uutta näyttöä (27 tuumainen mieluiten). Tulee siis p4/ps5 pelaamiseen pääosin, peleinä uusi tuleva GTA, nhl, codit jne. Joskus myös saattaapi olla käytössä tietokonepeleissä/rallipeleissä. Elokuvia/sarjoja en katsele tuolla näytöllä.

Aiemmin mulle avattiin VA ja IPS paneelien erot. Haluaisko joku nyt vielä kertoa, kumpi paneeleista sopisi tähän mun käyttötarkoitukseen paremmin ja minkä takia? Budjetti voisi olla max 300e about. Ei oo täysin tarkka mut tuskin kalliimpaa tarvin näihin mun käyttötarkoituksiin?

Ja tietenkin saa sitä itse näyttöä suositella, millainen olisi hyvä? Tällaista olen nyt katsellut mutta onko jotain suositusta halvemmasta/hiukan kalliimmasta ja millä perustein?

 

dingonyrjalaofficial

Tukijäsen
Team AMD
Liittynyt
04.09.2019
Viestejä
137
Voisin vielä kysäistä, osaako joku auttaa kun olisin tässä tänään tilailemassa proshopilta tai jostain uutta näyttöä (27 tuumainen mieluiten). Tulee siis p4/ps5 pelaamiseen pääosin, peleinä uusi tuleva GTA, nhl, codit jne. Joskus myös saattaapi olla käytössä tietokonepeleissä/rallipeleissä. Elokuvia/sarjoja en katsele tuolla näytöllä.

Aiemmin mulle avattiin VA ja IPS paneelien erot. Haluaisko joku nyt vielä kertoa, kumpi paneeleista sopisi tähän mun käyttötarkoitukseen paremmin ja minkä takia? Budjetti voisi olla max 300e about. Ei oo täysin tarkka mut tuskin kalliimpaa tarvin näihin mun käyttötarkoituksiin?

Ja tietenkin saa sitä itse näyttöä suositella, millainen olisi hyvä? Tällaista olen nyt katsellut mutta onko jotain suositusta halvemmasta/hiukan kalliimmasta ja millä perustein?

Tämä ollut itsellä joitain kuukausia ja vieläkin mielestäni hyvää vastinetta 199e:lle. Tällä hetkellä vähän kallis, ellei halua ostaa droonikaupasta mutta ainakin aiemmin on tämän tästä ollut tuon 199 muuallakin.
 

hik

Liittynyt
06.04.2017
Viestejä
1 981
Samsung G9 G95C saapui postista, ja on alkuperäisen G9 2020 refresh. G95C on takaa mustan värinen (ei enää valkoinen), mikä on kiva. HDMI 2.1 löytyy ilmeisesti uutena juttuna mutta en tiedä onko sillä väliä. Tai olisiko joku monitorin ominaisuus joka toimii vain HDMI:n yli. Näytön jalka säästää pöytätilaa alkuperäiseen 2020 malliin verrattuna ja on hyvin painava ja luultavasti tukeva.
Näyttö on selvästi nopeampi kuin 144 Hz CHG90. Kontrasti on ehkä vähäsen huonompi eli musta ei ole ihan yhtä mustaa, värit ehkä vähäsen paremmat. Kulmissa on valovuotoa.
1000R miellyttää vaikka pelkäsin että olisi liian jyrkkä.
240 Hz vsync off näytti ihan hyvältä ja repimistä en huomannut. Periaatteessa blurrin pitäisi olla pienin tuossa 240 Hz vsync off.
G-sync lähti pelaamaan vasta kun resetoin näytön takaisin alkutilaan. Huomasin pientä vilkkumista kun peli latautui. Laitoin VRR controlin päälle ja en huomannut että se tekisi mikrostutteria pelissä jota paljon pelaan.

Eiköhän tämä ole itselle sopiva LCD-monitori pelaamiseen ja yleiskäyttöön. Kirkas kuva, LCD:ksi nopea, hyvä kaari, refresh-mallissa ei toivottavasti ole kauheasti firmis-lastentauteja.
 
Liittynyt
12.03.2024
Viestejä
61
Olen hankkimassa uutta pelinäyttöä ja tällainen Asus TUF Gaming VG34VQL3A 34" kaareva pelinäyttö osui silmään, kun se olis nyt Gigantissa kesä alessa vain 345€: Asus TUF Gaming VG34VQL3A 34" kaareva pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa



No toisena hieman kalliimpana vaihtoehtona olisi sitten tällainen 34" ASRock PG34WQ15R2B Proshopista hintaan 420,05€:
https://www.proshop.fi/Naeyttoe/34-...8O0z6MhuhEmZKiqGz_PNIAbUwXnFjFc8aAnptEALw_wcB

Ja kolmas vaihtoehto olisi sitten tämä Verkkiksen Blackstorm Curved 34" WQHD Mini LED hintaan 519,99€:
Blackstorm Curved 34" WQHD Mini LED -pelinäyttö 519,99

Onko mistään kotoisin nämä näytöt? Tiedän että OLED näyttöihin verrattuna kaikki mainitsemani esimerkit ovat täyttä kuraa, mutta ihan niin kalliisiin näyttöihin ei lompakko taivu...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 357
Viestejä
4 281 113
Jäsenet
71 658
Uusin jäsen
JoeBB

Hinta.fi

Ylös Bottom