Joo, tuo on hyvä tapa asennoitua näihin.Onneksi tosiaan on se tietokoneen ostajan adage, että kone ostetaan silloin ja sellainen kuin tarvitaan eikä jäädä tuijottelemaan josko parempaa alennusta tai parempaa olisi kohta tarjolla.
Meilläkin on pari ThinkPadiä ja on ne omalla tavallaan todella mukavia, ja tosiaan voi itse sentään jotain vaihdella. Tuli SSD:tä vaihdettua isommaksi.Itselleni hankin 2,5 vuotta sitten Lenovon Ideapad Gaming 3:n mm. dual boot -tarpeita silmällä pitäen. Sen puolesta voin Lenovon alempaa keskisarjaa miettiville kertoa, että itseä ainakaan ei ole ostos päässyt harmittamaan. Ainakin Gaming-malli on helppo avata ja lisätä M.2-tallennustilaa vakiolevyn päälle. Laturi piti joskus vähän siritystä, joten lähettivät takuusta uuden, joka sekin kuitenkin joskus siritti, ja nyt olen sitten tyytyväisenä käytellyt kahta sirittävää laturia kotona ja töissä.
Oliko muuten sinulla tuo 65W vakiopoweri kyseessä? Meilläkin molemmat sirittää enemmän tai vähemmän. Varsinkin kun ei ole juuri kuormaa, kun kone pois päältä niin tuon kyllä herkkäkorvainen kuulee. Samoin nuo ThinkPadit pitää lievää vaihtelevaa coil whineä, jos korvan laittaa näppikseen kiinni. Ominaisuudeksi tuon itse päättelin. Sinänsä nuo Ompun vehkeet on siitä mukavia, että yhdessäkään ei ole koskaan ollut mitään coil whineä. Tuo MBP 14":kin on täysin hiljainen, ei minkäänlaista sirinää tai coil whineä, kerran olen tosin kuullut, että olisi tuulettimet lähteneet päälle omassa käytössä.