Mikä auto minulle?

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 926
tämä vissiin on yleinen vaiva mutta kunnon DIY tyyppi pystyy vissiin itsekin tuon korjaamaan. Öljyn syönti on toinen, se voi johtua huohotuksesta mutta myös männänrenkaista. Sitten tietty akku voi olla entinen, lohkoja voi vaihtaa mutta se on aika lyhytkestoinen korjaus. Imursarja ja EGR karstottuu tuon huohotuksen takia, öljynkerääjä lienee järkevä lisätä. Tuossa kai ne pahimmat viat.
Onneksi on vain tommosia pikku juttuja :cigarbeye:
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
677
lähteekö nuo kaasuautot kylmällä suoraan kaasulla vai käyttääkö ne bensaa alkumetrit? Itseäni jotenkin viehättää tuo Prius mutta onhan ne jo aika vanhoja vs. tuo Ibiza ja todennäköisesti ruoste vaivaa jo pahasti. Ainoa ongelma, että puoliso jolle tuo auto tulee, ei oikein handlaa käsivaihteita:rolleyes:
No sitten se Prius. Tai ehkä Yaris Hybrid? Jälkimmäistäkin saa alle kymppitonnin.
 
Liittynyt
26.04.2022
Viestejä
14
Uusi Toyota Rav4 phev kiikarissa. Active plus varusteet. Oletan, että Toyota on tähän jo korjannut takamoottorin sähköliitinvian. Ainakin 2019-22 malleissa mahdollisesti vikaa. Onko kokemuksia tai mielipiteitä autosta tai vahvaa kilpailijaa?
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 145
Tämmönen erittäin seksikäs pohdiskelu, että mikä perhe-auto siinä kuuluisassa(?) n. 10k€ luokassa? Pitkä kuljettaja ja taakke pitää mahtua kasvot yksi taaksepäin -turvaistuin ja yksi turvavyöistuin ilman että pitää ajaa polvet suussa. Jälkimmäisen ei toki pitäisi olla ongelma juuri missään autossa kun ei vie pituussuunnassa tilaa ollenkaan. Reiluhko tavaratila. Mieluiten automaatti, mutta kai sitä manuaali-vatkaintakin voi harkita. Vetokoukusta plussaa (normi peräkärryn vetokyky riittää).

Kilometrejä yleensä karvan päältä 10tkm/v, eli diesel ei kovin fiksu vaihtoehto ellei sitten autoa saa hyvään hintaan ja verot ole kohtuulliset tyyliin ~600e, niin voisi harkita. Tuppaa vaan yleensä vanhemmissa dieseleissä olemaan isommat päästöt ja sitä myöden isopi vero.

Seat Leon 5F (2013 -->), Skoda Octavia 5E (2013 -->), Renault Megane IV (2016 -->) tuossa pari mitä katsellut alustavasti. Skeidat näyttää pitäneen hintansa suht hyvin, ranskalaisista en tiedä uskaltaako sekaantua. Fordeista Focus III taitaa olla tiloiltaan turhan pieni(?), Mondeo V taas menee muutaman tonnin yli tuon kympin hinnan.

edit: mitenkähän tollanen Avensis, 2 litrasella vaparilla saattais rekastakin päästä ohi ilman hirveää hampaiden kiristelyä. Ei mitään hajua kuinka janonen sitten on... https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/14555439

Kuten näkee niin lähinnä farkkuja siis katsonut. Niissä yleensä parhaat tilat (etenkin tavaratilassa) ja erinäisissä crossovereissa kai kulutuksen voisi yleisesti ottaen ajatella hieman nousevan niiden muotoilun takia. Tiedä sitten kuinka merkittävä ero. Tuuripeliäkin osittain auton hankinta, mikäs siinä jos normi määräaikaishuolloilla selviää mutta jos alkaa tulla niitä nelinumeroisia ns. ylimääräisiä remontteja useampia niin...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
677
Tämmönen erittäin seksikäs pohdiskelu, että mikä perhe-auto siinä kuuluisassa(?) n. 10k€ luokassa? Pitkä kuljettaja ja taakke pitää mahtua kasvot yksi taaksepäin -turvaistuin ja yksi turvavyöistuin ilman että pitää ajaa polvet suussa. Jälkimmäisen ei toki pitäisi olla ongelma juuri missään autossa kun ei vie pituussuunnassa tilaa ollenkaan. Reiluhko tavaratila. Mieluiten automaatti, mutta kai sitä manuaali-vatkaintakin voi harkita.
Kilometrejä yleensä karvan päältä 10tkm/v, eli diesel ei kovin fiksu vaihtoehto ellei sitten autoa saa hyvään hintaan ja verot ole kohtuulliset tyyliin ~600e, niin voisi harkita. Tuppaa vaan yleensä vanhemmissa dieseleissä olemaan isommat päästöt ja sitä myöden isopi vero.

Seat Leon 5F (2013 -->), Skoda Octavia 5E (2013 -->), Renault Megane IV (2016 -->) tuossa pari mitä katsellut alustavasti. Skeidat näyttää pitäneen hintansa suht hyvin, ranskalaisista en tiedä uskaltaako sekaantua. Fordeista Focus III taitaa olla tiloiltaan turhan pieni(?), Mondeo V taas menee muutaman tonnin yli tuon kympin hinnan.

Kuten näkee niin lähinnä farkkuja siis katsonut. Niissä yleensä parhaat tilat (etenkin tavaratilassa) ja erinäisissä crossovereissa kai kulutuksen voisi yleisesti ottaen ajatella hieman nousevan niiden muotoilun takia. Tiedä sitten kuinka merkittävä ero. Tuuripeliäkin osittain auton hankinta, mikäs siinä jos normi määräaikaishuolloilla selviää mutta jos alkaa tulla niitä nelinumeroisia ns. ylimääräisiä remontteja useampia niin...
Vaggilaiset ja ranskalaiset tyypillisesti tuottavat nelinumeroisia remontteja. Automaattina vielä todennäköisemmin kuin muutoin, etenkin VAG. Osta Avensis, se on turvallisin veto. Mutta jos Meganea harkitset, niin mikset katsastaisi (myös) Talismania?
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 926
Mä en välttämättä suosittelis EDC vaihteistolla olevia Relluja aka Fr0din Powershittejä, mut keppivaihteena vahva ehkä. Talibanista jäi hyvät muistot.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
677
edit: mitenkähän tollanen Avensis, 2 litrasella vaparilla saattais rekastakin päästä ohi ilman hirveää hampaiden kiristelyä. Ei mitään hajua kuinka janonen sitten on... https://www.nettiauto.com/toyota/avensis/14555439
Jos ajat 10 tkm vuoteen, niin 1 litran ero kulutuksessa per 100 km tarkoittaa vuodessa 100 litraa eli ~200 euroa. Käytännössä ei siis mitään taloudellista järkeä juosta pienen kulutuksen perässä, kun ollaan ostamassa qäytettyä autoa. Vuosisäästö satasia, mutta sitten jos siitä hypermonimutkaisesta, saksalaisesta talousihmemoottorista hajoaa jotakin, niin se on nopeasti tuhansien eurojen homma.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
614
Vaggilaiset ja ranskalaiset tyypillisesti tuottavat nelinumeroisia remontteja. Automaattina vielä todennäköisemmin kuin muutoin, etenkin VAG. Osta Avensis, se on turvallisin veto. Mutta jos Meganea harkitset, niin mikset katsastaisi (myös) Talismania?
Noita ranskalaisia ollut 80-luvulta lähtien ja yksikään ranskalainen ei ole koskaan tuottanut nelinumeroisia laskuja.

Niveliä ne syö, mutta jos meyle HD alatukivarsi maksaa nykyiseen ranskalaiseen 35€/kpl niin ei ole kallista remonttia.

Automaattia kyllä karttaisin aika moneltakin merkiltä.

Toki jos ei ole tottunut itse autojaan ropaamaan, eikä tykkää laittaa niihin ylimääräistä rahaa, niin kannattaa ostaa Toyota.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 145
Jos ajat 10 tkm vuoteen, niin 1 litran ero kulutuksessa per 100 km tarkoittaa vuodessa 100 litraa eli ~200 euroa. Käytännössä ei siis mitään taloudellista järkeä juosta pienen kulutuksen perässä, kun ollaan ostamassa qäytettyä autoa. Vuosisäästö satasia, mutta sitten jos siitä hypermonimutkaisesta, saksalaisesta talousihmemoottorista hajoaa jotakin, niin se on nopeasti tuhansien eurojen homma.
Näinhän se pitkälti on. Autoilun kuluja voi mielessään minimoida vaikka kuinka paljon mutta kuten totesinkin, niin mikäli selviää pääsääntöisesti määräaikaishuolloilla ilman kalliita vikoja ja sitä myöten remontteja niin avot. Siinä vaiheessa pienet erot kulutuksessa on pieni murhe/ilo. Kuluvat osat tietysti kuuluu aina asiaan. Sikälis tuollainen wanha kunnon vaparikone on ok eikä ole mahdollisis turbon ym murheita, vaikka kyllähän se kyrsii kun lyö lapun lattiaan eikä ns mitään tapahdu. Tottunuskysymyksiä tietysti…

Mä en välttämättä suosittelis EDC vaihteistolla olevia Relluja aka Fr0din Powershittejä, mut keppivaihteena vahva ehkä. Talibanista jäi hyvät muistot.
Mikäs niissä? Samaa ongelmaa kuin DSG:ssä? Mulla kyllä ok kokemukset DSG:stä, niistä märkäversioista. Pienempien koneiden mukana tulevista kuivista laatikoista ei kokemusta.

Automaattiin kun on tottunut niin kyllä se vähän karulta tuntuis palata manuaalin veivailuun. Eri asia jos olis joku vähän tehokkaampi menopeli. Toisaalta taas se automaatti tekee tuollaisesta perus vaparikone Toyotasta tai vastaavasta yhä luumumman. Tottumus ja mieltymyskysymyksiä taas tämäkin.
 

Mariini

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 926
Kuivakytkimissä oli samaa **skaa kuin DSG:llä ja joku juttu oli myös siinä ainoassa märkäkytkimessä, (160dci) varsinkin jos öljynvaihtoväliä ei noudatettu, mut Renulla se kuului huolto-ohjelmaan; 90tkm.
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
677
Noita ranskalaisia ollut 80-luvulta lähtien ja yksikään ranskalainen ei ole koskaan tuottanut nelinumeroisia laskuja.

Niveliä ne syö, mutta jos meyle HD alatukivarsi maksaa nykyiseen ranskalaiseen 35€/kpl niin ei ole kallista remonttia.

Automaattia kyllä karttaisin aika moneltakin merkiltä.

Toki jos ei ole tottunut itse autojaan ropaamaan, eikä tykkää laittaa niihin ylimääräistä rahaa, niin kannattaa ostaa Toyota.
Nyt ollaan autoaiheisella keskustelualueella - harva perustallaaja huoltaa (varsinkaan korjaa) autoaan itse, joten käytännössä joku asentaa sen tukivarren sinne hintaan 100€/h ja nelipyöräsuuntaus päälle. Äkkiä 35€ on 350€.

^Tämä on asia, jota Suomessa ei vieläkään tahdota ymmärtää. Joku kysyi joskus perustellusti, miksi Saksassa 200 tkm ajettu auto on tonnin pommi, mutta Suomessa sitä mainostetaan maltillisilla kilometreillä. Että ei kai sellaisen ylläpitäminen voi olla kannattavaa Suomessakaan? Silloin takavuosina asiaa perusteltiin kysyjälle uusien autojen tolkuttomalla hinnalla (autoverolla), mutta nythän uudet autot alkavat olla jo samanhintaisia kuin sielläkin...

Näinhän se pitkälti on. Autoilun kuluja voi mielessään minimoida vaikka kuinka paljon mutta kuten totesinkin, niin mikäli selviää pääsääntöisesti määräaikaishuolloilla ilman kalliita vikoja ja sitä myöten remontteja niin avot. Siinä vaiheessa pienet erot kulutuksessa on pieni murhe/ilo. Kuluvat osat tietysti kuuluu aina asiaan. Sikälis tuollainen wanha kunnon vaparikone on ok eikä ole mahdollisis turbon ym murheita, vaikka kyllähän se kyrsii kun lyö lapun lattiaan eikä ns mitään tapahdu. Tottunuskysymyksiä tietysti…
Tosin ei ole turboviivettäkään... :D
 
Liittynyt
08.05.2021
Viestejä
109
70 wee isin puolesta kyselen: haussa pieniruokainen uudehko menopeli, jolla oikeesti liikutaan välillä esim. metsäautoteillä sun muuta kyntöä - ajo pääasiassa maantieajoa. Budjetti siinä pari kympin paikkeilla. Tällä hetkellä kiikarissa Q2 - mitä muita vaihtoehtoja kantsis katella?

- SUV/Sedan
- kiisseeli
- nelikko plussaa muttei pakollinen
 
Liittynyt
14.07.2018
Viestejä
677
70 wee isin puolesta kyselen: haussa pieniruokainen uudehko menopeli, jolla oikeesti liikutaan välillä esim. metsäautoteillä sun muuta kyntöä - ajo pääasiassa maantieajoa. Budjetti siinä pari kympin paikkeilla. Tällä hetkellä kiikarissa Q2 - mitä muita vaihtoehtoja kantsis katella?

- SUV/Sedan
- kiisseeli
- nelikko plussaa muttei pakollinen
Kuvailit juuri Dacia Dusterin.
 

hazaski

Merssu und och Saab
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
279
70 wee isin puolesta kyselen: haussa pieniruokainen uudehko menopeli, jolla oikeesti liikutaan välillä esim. metsäautoteillä sun muuta kyntöä - ajo pääasiassa maantieajoa. Budjetti siinä pari kympin paikkeilla. Tällä hetkellä kiikarissa Q2 - mitä muita vaihtoehtoja kantsis katella?

- SUV/Sedan
- kiisseeli
- nelikko plussaa muttei pakollinen
Dacia Duster taitaa olla ylivoimaisesti suosituin ja sopivin tuohon kuvaukseen sopiva. Villinä korttina jos Isäs tai sinä tykkää ropaamisesta, niin Mersun E-sarjan farkku täydellä ilmajousituksella (että saa maastoasentoon) ja nelivedolla+dieselmoottorilla voisi olla sellainen. Ja sitten toki Skodalta sai pitkään, en tiiä saako enää, Octaviaa huonon tien paketilla jossa korotettu maavara, toki sitten tulee moottori+vaihdelaatikko miinakenttä eteen keston kanssa.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
145
Suzuki Vitara (tai muu malli) sopisi myös kuvaukseen.

Näissä kannattaa olla tarkkana maalipinnan kanssa. Näihin näyttää tulevan herkästi yli 5 mm maalichippejä kiveniskeymistä. 2018-2019 mallisarjoissa taisi olla varustelutasot huomattavasti paremmat vakiona mitä tuoreemmissa malleissa.

Octavia Scout edellinen korimalli, Dacia Duster hyvä ehdotus. Suzuki Vitara, Jimny ei mene budjettiin.
Jimny kuulostaa todella hauskalta autolta, mutta ihan hyvä ettei mahdu budjettiin kerran tarkoitus ajaa enimmäkseen maantieajoa. Siihen käyttöön tuo auto ei sit sovellu laisinkaan kun ohjaus on todella kevyt ja vetelee miten sattuu 80 kmh nopeudessakin. :D

Kuukausi sitten Islannissa 2500 km tuollaista ajaneena ei tullut laisinkaan omistamisenhalua ainakaan ajokokemuksesta. Sympaattinen autohan se on ja toimi välttävästi sorateillä, kunnes lehtijousitettu ja lyhyt perä alkaa pomppimaan puolelta toiselle. Huonommilla teillä (=Suomen metsäautotiet) taas pieni ja kapea rengastus alkaa rajoittamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 585
Pientä autokuumetta pukkaa. Olen järkeillyt itselleni, että nyt voisi olla hyvä aika vaihtaa pois nykyisestä (Kia Optima PHEV 2019) kun akkutakuuta on vielä suunnilleen vuosi jäljellä, mutta ennen kuin 5v/125 tkm rullattuun autoon pitäisi alkaa vaihtamaan kaikenmaailman kuluvaa osaa jne. Ajatuksena olisi seuraavaksi siirtyä täyssähköiseen maailmaan. Vuodessa ajoa tulee n. 20 tkm, josta iso osa vaimon työajoa PKS:n sisällä, yleensä alle 100 km päivässä. Noin kerran kuussa-kahdessa heitetään mummolareissu Jyväskylään, eli sen noin 300 km / siivu ja siellä ei ole mahdollisuutta ladata edes schukolla.

Tärkeimmät speksit on:
  • Neliveto - asuinalueemme kuuluu kunnan aurausprioriteeteissa alimpaan mahdolliseen luokkaan ja on erittäin mäkinen. Vaimon olen saanut käydyä useamman kerran talvessa pelastamassa mäkijumeista, eikä itselläkään ole kaukana ollut jumiin jäämiset. Venetrailerin kanssa olen rampeilla huomannut myös toisinaan kaipaavani hieman enemmän pitoa muinakin vuodenaikoina.
  • Vetokoukku - pihassa tosiaan kalastuspaaddi trailerilla, joka liikkuu suunnilleen kerran viikossa koko avovesikauden ajan. Olen ollut siinä käsityksessä, että sähkiksiin ja muutenkin uudempiin autoihin jälkiasenteiset koukut ovat välillä vähän perseestä?
  • Tarpeeksi tilaa kahdelle aikuiselle ja kahdelle päiväkoti-ikäiselle lapselle kohtuullisenb runsaine kamoineen kamoineen. Nykyisessä autossa ei ole maailman suurin kontti, mutta ollaan pärjäilty. Yhdet kappaleet rattaita kulkee vielä toistaiseksi mukana.
  • Tarpeeksi rangea/latausnopeutta (~500 km / > 150 kW esim.) heittää tuo mummolakeikka järkevästi vuoden ympäri. Lataamaan pysähtyminen matkalla ei ole katastrofi, mutta kapaa olisi hyvä olla sen verran, että auton voi huoletta jättää talvellakin seisomaan mummolan pihaan useammaksi päiväksi myös sydäntelvella
Just nyt on useammallakin valmistajalla ihan hyviä korkotarjouksia uusista ja olen vähän miettinyt, että ostaisi uuden, mutta arvonalenema hirvittää. Toki voisi todeta, että ostaa uuden ja ajaa sen sitten käytännössä paaliin, jolloin arvonalenemasta ei varsinaisesti tarvitse murehtia, mutta uskon sähköautojen kehittyvän sen verran vauhdilla, että todellisuudessa tuskin jaksaisin katsella +10 vuotta tänä päivänä ostettua sähkäriä. Noin yleisellä tasolla uusista kiinnostaisi eniten korealaiset Ioniq 5 ja EV6, mutta molemmissa karkaa hinta turhan kovaksi noilla omilla spekseillä. Tuo toki tuo EV6 "EV6 edition" ns. karvalakki-neliveto on varsin kiinnostavasti hinnoiteltu (AWD+iso akku+koukku aika tasan viiskymppiä), mutta se on varusteluiltaan vähän karu ja vähän oudosti monia varusteita ei tuohon malliin saa edes rahalla (esim. kuolleenkulman varoitin).

Nissan Ariya vaikuttaa hyvin kiinnostavalta, erityisesti nyt 0.99% korkotarjouksen kanssa, mutta nelivedon, vetokoukun ja talvirenkaiden kanssa hinta karkaa myös aika korkeaksi. Lisäksi siinä epäilyttää vähän säilytystilat, frunkkia ja "alatakakonttia" ei ole ollenkaan ja muutenkin suht kova kulutus ja sitä kautta isosta akusta huolimatta vähän nihkeä range. Teslan Y:tä käytiin joskus kokeilemassa, mutta en näkisi järkeä ostaa nyt enää vanhaa Y:tä kaikkine ongelmineen kun Juniper on tulossa seuraavan parin vuoden sisään. Periaatteessa mahduttaisiin kolmoseenkin, mutta siinä rattivilkut, paska vakkari ja muutamat muut typeryydet aiheuttaa voimakasta inhoa.

Käytettyjen puolella Teslat voi ainakin jättää suoraan pois laskuista. Vanhoja malleja puutteineen ja turhan iso todennäköisyys kalliisiin korjauksiin takuuajan umpeutumisen jälkeen (esim. lämpöpumppu jne). Tuossa reilun neljänkympin "käytetyn kipuraja" - hintaluokassa noilla spekseillä on tarjolla pääasiassa Audi e-tronia (paska range, laatuongelmia), Polestar 2 (tilat/ergo?), Volvo XC40 (ihan mukava, mutta vähän pieni) ja Mach-E:tä (range taisi olla huono). Sitten on noita suunnilleen vm 2022 ja 50 tkm rullattuja vaggineita, id4/5 ja Enyaq. Isäpuolella on id4 ja se on jotenkin vähän kolho, joten Enyaq kiinnostaisi ehkä vähän enemmän, mutta olikos nyt niin että näissä vanhemmissa ei ole akun esilämmitystä ja latausnopeudet jättää muutenkin toivomisen varaa?

Onko jäänyt joku automalli kokonaan pois laskuista, uutena tahi käytettynä? Suht tiukat hintaraamit olisi 55/40 k€ uusi/käytetty.
Autokuume ei ole vieläkään helittänyt, melkeinpä pahenee vaan ja nykyisen auton polttomoottorin käyntiin hyrähtäminen vituttaa joka kerta enemmän. Paljon erilaisia vaihtoehtoja on tullut pohdittua ja nyt on melkeinpä alkanut kallistua vaihtoehtoon "ostaa uuden ja ajaa sen paaliin" (tai ainakin näin uskottelee itselleen/vaimolle :D) koska lähes kaikilla valmistajilla on varsin houkuttelevia korkotarjouksia päällä uusiin autoihin. Senkään puolesta ei vaan ole alkuunkaan helppoa, kun kaikissa autoissa on "jotain" vialla ja vaikea etukäteen sitten arvioida miten paljon se "jokin" vituttaa/realisoituu. Esim.

  • Korealaisista Ioniq 5 ja EV6 on edelleen kiinnostavia ja niitä saisi mahdollisesti halvalla nyt faceliftin tieltä, mutta luotettavuus epäilyttää (ICCU ja muut 12V - järjestelmän ongelmat) ja takalasin pyyhkijän puute Etelä-Suomen loskapaskassa vaikuttaa oikeasti aika kriittiseltä. Ioniq 6 taas ihan liian ruma edes harkittavaksi.
  • Nissan Ariya vaikuttaa muuten oikein hyvältä, mutta tavaratilat on vähän ihmeellisen pienet ja jostain käsittämättömästä syystä akun latausta ei pysty ohjelmallisesti rajoittamaan, mikä on vähän nihkeää kun akku kuitenkin on ilmeisesti NMC-kemialla ja Nissan itsekin suosittelee varauksen pitämistä alle 80%, eli latausta saisi olla koko ajan jotenkin käsin paimentamassa. Muutenkin epäilyttää, että jos näin perusjutut ei ole kunnossa, niin mistä muualta on oiottu?
  • Pösön 3008 / Rellun Scenic vaikuttaa muuten oivilta peleiltä, mut vajaavetoisuus sulkee suoraan pois. Pösöstä ilmeiesti Joskus™ tulossa nelivetomalli, mutta siinä on pienempi akku ja mieluiten hankkiutuisin nykyisestä autosta mahd pian eroon
  • Subaru Solterrassa nelivetoisuus, varusteet, maavara ja melkein kaikki muukin vaikuttaa hyvältä ja latauskin on nykyään ihan ok kantimissa, mutta useasta lähteestä on käynyt ilmi, että tosimaailman range on vaan oikeasti aika surkea varsinkin talvella.
  • VAGgineille rahoitustarjouksia ei tällä hetkellä ole, vaikka luulisi esim. Skodallakin olevan painetta päästä vanhasta pre-facelift mallistosta eroon. VAGin jälkimarkkinoinnista myös kuullut niin helvetisti kauhutarinoita, että epäilyttäisi lähteä uutta ostamaan, varsinkin kun takuukin taitaa nykyään olla lyhyimmästä päästä kaikkia sähköautoja
  • Tässäkin ketjussa mainittu Ford Explorer olisi sinänsä mielenkiintoinen, mutta toimitukset alkaa Sitten Joskus™, rahoitustarjous on aika huono ja ihan uuden sähköautomallin hankinta vähän epäilyttää
  • Mistä päästään sitten Teslaan. Niin paljon kun Teslassa moni juttu ärsyttääkin, niin helvetin kilpailukykyisiä sähköautoja ne vaan saatanan tekee ja tällä hetkellä näyttää, että siihen suuntaan olisin ehkä kallistumassa, varsinkin jos vielä pudottavat korkotarjouksia kuten monissa muissa Euromaissa on nähty (model Y 0% TVK monessa maassa ja Briteissä myös model 3). Sitten pitäisi vaan pystyä päättämään olisiko valinta kolmonen vai Y, eli vitutuksen joka kerta kun ajaa liikenneympyrästä (rattivilkut) vai vitutuksen joka kerta kun ylipäätään ajaa (alustan takia).
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 103
Viestejä
4 403 623
Jäsenet
73 111
Uusin jäsen
Aatu.o

Hinta.fi

Ylös Bottom