Kerro miksi tänään vituttaa! :(

Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 725
Olin poissa kokonaiset viisi arkipäivää ja jo on saatu jumalaton haloo aikaiseksi sinä aikana ja luonnollisesti pitäisi olla jälleen kerran heti tiistaiaamuna vastailemassa niihin asioihin, joiden pitäisi olla kyllä tiedossa ja joihin löytyy vastaus, kun hiukan viitsii katsoa.

Yleensä nämä etelän lomalennot eivät ole mitenkään miellyttävään aikaan perillä ja koneet on myöhästelleet viime aikoina enemmänkin.

Lähinnä ahdistaa jo palatakin..

Noh, ehkäpä se on nyt syytä kertoa että ei voi olla noin vaikeaa ja ottaa vaikka saikkua jos ei muu auta. Ei nyt voi yhden kioskin elämä olla yhdestä miehestä kiinni..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 614
Fazerin suklaat ovat 180g, eikä enää 200g. Mitoiltaan ovat kuitenkin samankokoisia. Vittu, mitä kusetusta.
ei ole levyä vieressä, mutta?


Ilmeisesti meinaat jotain ”makusuklaita”. En tarkistanut niiden painoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 614
Jotkut levyt maksaa jo yli 5€. Nousua tullut hintoihin vähintään se pari euroa vuoden sisään.
Tottakai, mutta niitä muita tai eri kaupasta voi saada myös hieman edullisemmin…
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
949
Uunin puhdistus. Ei hitto.

Ehkä ärsyttävintä koko hommassa, että tuli käytettyä tuollaista kaupasta ostettua uuninpuhdistusainetta, joka on syövyttävää ja kai muutenkin myrkyllistä. Ja sen kanssa pitää luonnollisesti olla varovainen. Vaikuttaa kyllä olevan sellaista myrkkyä, että ehkä olisi parempi viedä loppu purkki vaarallisten kemikaalien keräyspisteelle. Pakko saada kämppään kunnon läpiveto, että tuota uskaltaa käyttää, kun tuntuu vielä höyrystyvän kun sitä suihkuttaa uuniin :eek:
 
Liittynyt
08.04.2022
Viestejä
949
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 292
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
No ei kiinni palanut rasva millään miedolla käsisaippuaseoksella irtoa. Kovaa ajoa vaan, ei pidä olla noin herkkähipiäinen.
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 725
Kävin eilen varaamassa late-check-outin ja ei ollut mitään ongelmaa.

Kuitenkin oveen tultiin koputtamaan kymmeneltä että lennon aikataulu on muuttunut ja pitäisi lähteä puolen tunnin päästä.

Kävin hiukan tämän jälkeen ilmoittamassa että tällä varoitusajalla me lähdetään sitten kun ehditään.

Nyt kun tässä venaillaan hotellin aulassa, niin ei muuten näy ketään muita. Toisella suomalaispariskunnalla oli myös sama järjestely, eikä tuntunut olevan mitään ongelmaa.

Kerroin että maksoin kyllä tästä yhdellä lailla ja sanottiin, että rahat saa takaisin. Iskin kaksikymppisen ukolle käteen ja sanoin että ”Kun meni vähäsen pidempään kuin pyydettiin”.

Noh, edelleen sentään saa juomaa baarista ja toinen yritti äsken kysellä rahaa. Toinen ilmoitti että ”later” - eli meni kaiketi jakeluun että nyt ei toinna koittaa. :D
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 127
Onko oikeasti tänä päivänä liikaa pyydetty, että ihmisillä olisi ammattiylpeyttä tekemiseensä? Tämä puutos tuntuu vaivaavan erityisesti autokorjaamoja. Korjaamolla onnistutaan samaan ehkä se alkuperäinen syy korjattua, jonka vuoksi auto sinne alun perin tuli, mutta siinä ohessa sitten saadaan kaikenlaista muuta harmia aikaiseksi.

Tuorein tapaus on lasinvaihdosta. Nyt sitten pitänee tilata varmastikin omaan piikkiin uusia verhoiluja kun vanhoja on rikottu. :mad: Jos joku miettii, niin kyllä, kävin asiasta mainitsemassa heti autoa noutaessani, mutta vastaus on näissä tapauksissa A) ne oli jo rikki ja/tai B) asiakas on ne rikkonut. Että näin. Toki kokemusasiantuntijana olen dokumentoinut auton kunnon hyvin yksityiskohtaisesti ennen korjaamolle vientiä, että mikäli jotain isompaa vielä löytyy, niin sitten pitää laittaa reklamaatiota menemään.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
340
Onko oikeasti tänä päivänä liikaa pyydetty, että ihmisillä olisi ammattiylpeyttä tekemiseensä? Tämä puutos tuntuu vaivaavan erityisesti autokorjaamoja. Korjaamolla onnistutaan samaan ehkä se alkuperäinen syy korjattua, jonka vuoksi auto sinne alun perin tuli, mutta siinä ohessa sitten saadaan kaikenlaista muuta harmia aikaiseksi.

Tuorein tapaus on lasinvaihdosta. Nyt sitten pitänee tilata varmastikin omaan piikkiin uusia verhoiluja kun vanhoja on rikottu. :mad: Jos joku miettii, niin kyllä, kävin asiasta mainitsemassa heti autoa noutaessani, mutta vastaus on näissä tapauksissa A) ne oli jo rikki ja/tai B) asiakas on ne rikkonut. Että näin. Toki kokemusasiantuntijana olen dokumentoinut auton kunnon hyvin yksityiskohtaisesti ennen korjaamolle vientiä, että mikäli jotain isompaa vielä löytyy, niin sitten pitää laittaa reklamaatiota menemään.
Tuttu kokemus, Länsiautolla vaihdatin tuulilasin, niin ekana koittivat tarjota sitä takaisin listat AIVAN irti, toisella kertaa sitten tarjosivat vinkuvana ja viheltävänä sen takaisin, ja listat solmussa, kolmatta kertaa en enää kokeillut onnea ja kärsin vinkumisesta vieläkin ajoittain, et sellasta paskaa saa merkkiliikkeestä.

edit: Tämän takia pitäisi vaan itse tehdä kaikki, varsinkin kun tietoa, taitoa ja vehkeitä löytyy. Vituttaa silti kun ei tosiaan edes kovalla rahalla saa laatua.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
1 127
Tuttu kokemus, Länsiautolla vaihdatin tuulilasin, niin ekana koittivat tarjota sitä takaisin listat AIVAN irti, toisella kertaa sitten tarjosivat vinkuvana ja viheltävänä sen takaisin, ja listat solmussa, kolmatta kertaa en enää kokeillut onnea ja kärsin vinkumisesta vieläkin ajoittain, et sellasta paskaa saa merkkiliikkeestä.

edit: Tämän takia pitäisi vaan itse tehdä kaikki, varsinkin kun tietoa, taitoa ja vehkeitä löytyy. Vituttaa silti kun ei tosiaan edes kovalla rahalla saa laatua.
Mulla on tämä sama tilanne. Sinänsä tietotaitoa autojen laitosta löytyy, vaikka ammatiltani en mikään autonasentaja ole. Myös tässäkin tapauksessa jossain määrin esivalmistelin autoa (irrotin joitakin verhoiluja itse), jotta välttäisin juuri nämä ongelmat, joita sitten kuitenkin kohtasin. Piti auto kuitenkin toimittaa katulaillisena korjaamolle ja kun autossa kuitenkin lasivakuutus, niin ei sitä viitsisi aivan kaikkea itse tehdä. Näköjään pitäisi.

Ei viitsisi lasinvaihdon takia tuota itse opetella ja varsinkin hommata työkaluja sitä varten, joten varmaan toiseksi paras vaihtoehto on jatkossa etsiä kokemuksia hyväksi todetuista paikoista ja ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea homma hoitamaan, jos tietää, että se tulee kunnialla kuntoon. Tää on ihan uskomatonta, mitä joutuu tänä päivänä sietämään. Mietin vaan, että onko työn laatu tänä päivänä keskimäärin oikeasti tätä tasoa ja hyväksytäänkö se? Jotenkin vaikea uskoa, että kokemattomammallekaan autoilijalle verhoilujen repsotus ja räminä ovat sellaisia juttuja, jotka nyt ihan ohi menevät, jos auto on ehjänä sinne korjaamolle kiikutettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 059
Mulla on tämä sama tilanne. Sinänsä tietotaitoa autojen laitosta löytyy, vaikka ammatiltani en mikään autonasentaja ole. Myös tässäkin tapauksessa jossain määrin esivalmistelin autoa (irrotin joitakin verhoiluja itse), jotta välttäisin juuri nämä ongelmat, joita sitten kuitenkin kohtasin. Piti auto kuitenkin toimittaa katulaillisena korjaamolle ja kun autossa kuitenkin lasivakuutus, niin ei sitä viitsisi aivan kaikkea itse tehdä. Näköjään pitäisi.

Ei viitsisi lasinvaihdon takia tuota itse opetella ja varsinkin hommata työkaluja sitä varten, joten varmaan toiseksi paras vaihtoehto on jatkossa etsiä kokemuksia hyväksi todetuista paikoista ja ajaa vaikka toiselle puolelle Suomea homma hoitamaan, jos tietää, että se tulee kunnialla kuntoon. Tää on ihan uskomatonta, mitä joutuu tänä päivänä sietämään. Mietin vaan, että onko työn laatu tänä päivänä keskimäärin oikeasti tätä tasoa ja hyväksytäänkö se? Jotenkin vaikea uskoa, että kokemattomammallekaan autoilijalle verhoilujen repsotus ja räminä ovat sellaisia juttuja, jotka nyt ihan ohi menevät, jos auto on ehjänä sinne korjaamolle kiikutettu.
Tuntuu olevan vähän joka hommassa nykyään sama juttu, oli sitten autosta tai vaikka jostain kodinkoneen korjauksesta kyse. Jotain kolhuja tai naarmuja tulee, ruuveja puuttuu tai jotain vastaavaa. Ei nykyään enää mitään ammattiylpeyttä tunnu monillakaan olevan vaan mennään juuri rimaa hipoen että voidaan sanoa että on korjattu se mikä oli vikana mutta ei oteta mitään kantaa siihen että samalla tuli "pari naarmua" tms.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 065
Unettomuus.
Johtuikohan flunssasta ja vatsavaivoista vai siitä että taivaankappaleet (Aurinko, Maa ja Kuu) olivat samassa linjassa? :hmm:
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 189
Eihän merkkiliikkeissä enää mitään ammattitaitoista porukkaa ole töissä. Ne on perustaneet omat korjaamot tai siirtyneet muuten pois merkkiliikkeistä, koska ne eivät halua maksaa sitä minkä oikeasti osaava ammattihenkilö haluaa.
 
Liittynyt
09.10.2020
Viestejä
308
Vähän kyllä mietityttää että miten tuollaista saa edes myydä. Kun tuota suihkauttaa uuniin, niin tuntuu että meinaa ottaa vähän henkeen, ja on pakko siirtyä toiseen huoneeseen odottamaan että se haihtuu. Purkissa ei ole mitään varoitusta tuosta :hmm:

Ja oli siis kylmä uuni
Korona-aikana tuli opittua että kasvomaski suodattaa sen pahimman käryn noista uuninpuhdistusaineista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 125
Viestejä
4 404 337
Jäsenet
73 115
Uusin jäsen
NorthTech

Hinta.fi

Ylös Bottom