Mikä auto minulle?

Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 500
Itsellä oli vm 2013 Citroen C5 2.2 diesel-farkku kaikilla mahdollisilla varusteilla. Edelleen mukavin auto ajaa jonka olen omistanut ja muutenkin tykkäsin, eikä muuten ollut mitään valittamista tai vikoja kunnes tuli n joku helvetin mystinen sensorivika, joka esti ilmastoinnin (jäähdytys) toiminnan. Sitä selvittelin aikani itsekseni, mutta en saanut ikinä fiksattua, enkä halunnut siitä maksaa huoltoonkaan, joten pistin kiertoon kun olisi pitänyt siinä alkaa sitten jakohihnaa, turboa sun muutakin jossakin kohtaa uusimaan.

Ylivoimaisesti paras juttu ranskalaisissa autoissa, että niiden kanssa saa yleensä hitosti autoa kohtuuhinnalla kun autosnobit elää edelleen jossain 70-luvulla Esson miesten kanssa. :D
 
Viimeksi muokattu:

muf

Liittynyt
25.04.2021
Viestejä
13
https://classic-m.nettiauto.com/citroen/c5/14482987?vifAdCount=10&vifNav=Y :hmm:

Sähköautot hyvä ehdotus, mutta en itse keksi AP:lle lähellekään soveltuvaa budjettiraameissa.
Mainittakoon näin jälkikäteen, että kärsin kroonisesta hylkimisreaktiosta ranskaisia ajoneuvoja kohtaan. :lol:
Sähköautoista on pulaa halvassa päässä. Nettiautossa roikkuu ~vuosikymmenen vanhoja ~200 tkm ajettuja Nissan Leafeja ~10k€ pyynnillä. Ne ovat sähköautoja, joita monikaan ei halua, koska Leafeissä on akun jäähdytyksen kanssa ongelmia ja koska pikalataus on harvinaistuvaa Chademo-standardia.

Että jos nyt hypoteettisesti osto osuisi ID.3:een, joka on mielestäni hieman aliarvostettu auto, niin pahin skenaario lienee arvon romahtaminen tuonne kymppitonnin luokkaan. Kuitenkin siinä on enemmän tehoa ja tilaa, CCS-standardin pikalataus ja se on sentään saksalainen auto, joten odottaisin arvonaleneman olevan maltillisempaa. Toki se on muovinen ja halpuutettu, mutta köyhällä ei ole varaa valita. Esim. tuollainen 58 kWh akullinen, 3v/22tkm ajettu ja pyynti karvan alle 25 k€.

Heitin rahoituslaskuriin oletuksen, että auto ostetaan 25k€:lla eikä laiteta senttiäkään käsirahaa ja maksuaika on 60 kk 10 k€ jämärillä. Koroksi arvoin 4% ja todelliseksi vuosikoroksi muodostui 5,26%. Kuukausieräksi tulee noilla oletuksilla 331,74€.

Että suunnilleen nyt palavan dieselin kustannuksella maksaisi sähköauton arvonaleneman pahimmassa skenaariossa. Sähkökin maksaa jotakin ja vakuutukset on kalliimmat, mutta käyttövoimaverosta, korjauksista ja huolloista säästyy rahaa, joten kokonaisuus mennee tuollaisella 5 vuoden tähtäimellä nykytilan paikkeille. Tai halvemmaksikin, jos ja kun dieselin litrahinta nousee useammalla kymmenellä sentillä lähivuosien aikana.

Toki omia tarpeita pitää ja kannattaa miettiä rahan ohella. Kuopissa ja jäätyneessä hangessa ajelemalla saa pahimmillaan aikaan kolhun akkukoteloon ja katsastusmiehen hylyn sekä kymppitonnin korjaamolaskun. Eikä takavetoiset MEB-pohjalevyn autot ole tunnettuja parhaista liukkaan kelin ominaisuuksista, vaan yliagressiivinen vetoluistonesto on kuulemma välillä hyydyttänyt liikkellelähdön kaltevalla ja jäisellä kotipihallakin.

Jos ostaa jonkin suositumman auton nelivetona (Model Y? ID4? XC40? Polestar 2?), niin sellainen on tietysti sitten ainakin kymppitonnin kalliimpi. Mutta käyttöominaisuudet voi olla itselle paremmat ja se voi säilyttää arvonsa paremmin, joten euromääräinen ero kokonaiskustannuksissa ei välttämättä ole hirmu kova.
Hyvää pohdintaa ja ihan jopa mielenkiintokin kyllä heräsi. En jotenkin ole osannut aikaisemmin miettiä sähköautoa edes teoreettisella tasolla. Pitääpä tässä joku ilta vähän excelöidä kustannuksia ja miettiä josko tässä olisi oikeasti potentiaalia. Pitää myös tietty selvittää, miten tuollaisen latausaseman saa asennettua nykyiseen taloon. Sen toki voi nähdä sijoituksena taloon ja laskea pois kustannuksista, sikäli mikäli nyt pärjää ilman sähkökeskuksen uusimista. :D
Paalua jos olisi ns. riittävästi, pihaan tulisi sen kummempia miettimättä Model Y nelivetona.
Ja vaikka olisikin tiedossa, niin siitä huolimatta "uusi" alle 10k€ auto on epävarma ratkaisu. Toki jos molemmat rengassarjat on loppu, jakopää remontin tarpeessa ja katsastuskehotuksia olisi korjattavana parin tonnin edestä, niin sitten voi jo alkaa miettiä. Mutta tässä tapauksessa oman haasteensa muodostaa suuri kilometrimäärä ja "tarve" dieselautolle, jotka on lähtökohtaisesti joko uusia ja monimutkaista tekniikkaa tai vanhoja ja paljon ajettuja. Tuossa hintaluokassa ostaa muutenkin usein jonkun toisen ongelmat ja virhevastuu on lähinnä perävalotakuu.
Tämäkin totta. Koskaan ei teidä minkälaisen pommin sitä sattuu ostamaan. Dieseltekniikankin osalta nykyinen Focus valikoitui aikanaan tietoisesti lajinsa viimeisenä, ilman DPF:ää olevaa mallia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 927
Kakkos auto etsinnässä tässä noin kuukauden päästä, kun Volvo V60 hajosi ja meni paaliin.

Opel Astra voisi olla yksi hyvä vaihtoehto? Luin että jakopää on ketjulla.

2016, 109tkm, 9900€:

Toinenkin Astra olisi, joka on farkku ja 104tkm ajettu. Siinä vaan ei ole tuota automaatti-ilmastointia, eikä parkkitutkia. Se olisi 2018, mutta kilometrit siis lähes samat. Itse en farmari korille laske oikein arvoa, vaikka onhan siinä tavaratilaa toki enemmän. Jos siis saisin hieman vielä tingittyä farkun hintaa, että se olisi samaa 9900€ luokkaa sekin. Tuo farkku ei ole nettiautossa myynnissä, vaan yksityisellä, tavallaan hiljaisessa myynnissä.

Mutta tuossa linkin autossa taas olisi plussana automaattinen kaksialueinen ilmastointi. Sekä parkkitutkat. Mutta parkkitutkat ei ole niin tärkeät muutenkaan.

Lähinnä siis juuri tuollainen Opel Astra kiinnostaisi. Ei siinä varmaan mitään isompaa vikaa ole, tai kummempia tyyppivikoja? Noissa ei ole vetokoukkua valmiina, mutta onhan sellainen mahdollista asennuttaa toki, jos välttämättä tulisi sille joskus tarvetta.

Farmari Astran plussana, että saisi vaihdettua nykyiseen ykkösautoon (mahdollisesti). Itselle siis tulisi rahaa samalla.

Toki itsekin saan katsottua Astran tyyppiviat, mutta Astra taitaa olla ihan hyvä perus auto 1.0 turbolla ja manuaalina? Olisi siis 104-109tkm ajettu. Toisaalta ihan hyvä, että ei olekaan vetokoukkua, niin ei ole vedetty mitään raskasta, joka olisi moottorille, kytkimelle ja vaihteistolle ehkä raskasta.


Tuossa vielä esimerkkinä farmari, 2017, 107tkm, 10900€. Siinä myös automaattinen ilmastointi ja perkkitutkat.

Eli se yksityisen myymä olisi huonoimmilla varusteilla. Toisaalta sitten hinta saattaa ratkaista, jos saisin (hyvän) vaihtokaupan tehtyä. Tämän auton olen koeajanut ja ajolleen vaikutti ehjältä ja normaalilta Astralta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 741
Eiks toi satatonnia ole litraselle koneelle jo paljon vai joko ne on kestävämpiä? En sitten tiedä kuinka ”Enjoy” tuollainen on.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
496
Eiks toi satatonnia ole litraselle koneelle jo paljon vai joko ne on kestävämpiä? En sitten tiedä kuinka ”Enjoy” tuollainen on.
Riippuu niin moottorista, mutta kyllä noilla 200tkm pääsee perus huolloilla, ellei ole jotain fataalia suunnittelu mokaa kuten Ford tai VAG.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 215
Itse lukenut noista K-Astroista, että olisi laadukkaasti tehty, eikä tyyppivikoja pahemmin ole. Myös litrainen motti on saanut kehuja ja jotkut on ajanut lähemmäs 300tkm ongelmitta. Tuollainen voisi olla farkkuna ja 1.4 litraisella koneella potentiaalinen itsellekin. Myös Insignia houkuttaa erityisesti ulkonäöllään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 927
Eiks toi satatonnia ole litraselle koneelle jo paljon vai joko ne on kestävämpiä?
Niin. Aika normaali ajomäärä tuo vielä olisi 2018 autolle. 17,3 tkm vuosi (104tkm).

En nyt ole kuullut, että Opelin 1.0 turbo olisi mitenkään tyyppivikainen tai että hajoaisi ennen aikojaan.

176tkm olisi eniten ajettu vastaava.

Yksi noista erottuu hinnaltaan, 7590€. On yksityisellä, niin ehkä hinta olisi siksi hieman liikkeen hintoja halvempi.

Riippuu niin moottorista, mutta kyllä noilla 200tkm pääsee perus huolloilla, ellei ole jotain fataalia suunnittelu mokaa kuten Ford tai VAG.
Fordissa on se öljyssä uiva jakohihna, joka murenee. Sen ainakin tiedän. Kallis se jakohihnan vaihto kanssa on.
Itse lukenut noista K-Astroista, että olisi laadukkaasti tehty, eikä tyyppivikoja pahemmin ole. Myös litrainen motti on saanut kehuja ja jotkut on ajanut lähemmäs 300tkm ongelmitta. Tuollainen voisi olla farkkuna ja 1.4 litraisella koneella potentiaalinen itsellekin. Myös Insignia houkuttaa erityisesti ulkonäöllään.
Tuo lähemmäs 300tkm on kyllä jo hyvä. Eipä sen tarvitsisi sen paremmin kestääkään :) 105hv 1.0 turbo, niin ei kumminkaan liian korkeaviritteinen moottori ole. Ihan hyvältä perus autolta tuo Astra ajossa vaikutti. Takapenkin tilat on suuret jo Astrassa. Ja farmarin takakontti on tosi iso. Ingigniaa en ole tainnut koskaan ajaakaan vielä, vaikka joskus sekin on ollut harkinnassa.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
496
Niin. Aika normaali ajomäärä tuo vielä olisi 2018 autolle. 17,3 tkm vuosi (104tkm).

En nyt ole kuullut, että Opelin 1.0 turbo olisi mitenkään tyyppivikainen tai että hajoaisi ennen aikojaan.

176tkm olisi eniten ajettu vastaava.

Yksi noista erottuu hinnaltaan, 7590€. On yksityisellä, niin ehkä hinta olisi siksi hieman liikkeen hintoja halvempi.


Fordissa on se öljyssä uiva jakohihna, joka murenee. Sen ainakin tiedän. Kallis se jakohihnan vaihto kanssa on.

Tuo lähemmäs 300tkm on kyllä jo hyvä. Eipä sen tarvitsisi sen paremmin kestääkään :) 105hv 1.0 turbo, niin ei kumminkaan liian korkeaviritteinen moottori ole. Ihan hyvältä perus autolta tuo Astra ajossa vaikutti. Takapenkin tilat on suuret jo Astrassa. Ja farmarin takakontti on tosi iso. Ingigniaa en ole tainnut koskaan ajaakaan vielä, vaikka joskus sekin on ollut harkinnassa.
Mikäs sulla Volvoon tuli?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 927
Mikäs sulla Volvoon tuli?
Volvo V60 (2.4 bensa) akku rikkoontuu ja yritin toisen akun ja pienen akkulaturin kanssa antaa sille apuvirtaa. Ei silti käynnistynyt. Tämän jälkeen hain isältä mun vara-akun takaisin ja laitoin sen Volvoon. Eli starttasi kyllä, mutta ei käynnistynyt. Sulakkeet ja releet menin kaikki läpi (myös bensapumpun rele).

Volvo olisi täytynyt myös katsastaa. Auto maksoi 500€ ja romuttaja haki auton pihasta ja maksoi 150€. Eli 350€ tuli maksamaan tuo Volvoilu onneksi vaan, kun ei ollut sen kalliimpi auto ostaa.

Ei oikein netistä löytyvät ohjeetkaan auttaneet siinä vian haussa. Toki olisi sitä voinut enemmänkin purkaa ja testailla, mutta melkein helpommalla pääsi myymällä romuttamolle. Olisi melko varmasti ollut jotain korjattavaa katsastukseen, kun 23 vuotta vanha auto jo.
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
496
Volvo V60 (2.4 bensa) akku rikkoontuu ja yritin toisen akun ja pienen akkulaturin kanssa antaa sille apuvirtaa. Ei silti käynnistynyt. Tämän jälkeen hain isältä mun vara-akun takaisin ja laitoin sen Volvoon. Eli starttasi kyllä, mutta ei käynnistynyt. Sulakkeet ja releet menin kaikki läpi (myös bensapumpun rele).

Volvo olisi täytynyt myös katsastaa. Auto maksoi 500€ ja romuttaja haki auton pihasta ja maksoi 150€. Eli 350€ tuli maksamaan tuo Volvoilu onneksi vaan, kun ei ollut sen kalliimpi auto ostaa.

Ei oikein netistä löytyvät ohjeetkaan auttaneet siinä vian haussa. Toki olisi sitä voinut enemmänkin purkaa ja testailla, mutta melkein helpommalla pääsi myymällä romuttamolle. Olisi melko varmasti ollut jotain korjattavaa katsastukseen, kun 23 vuotta vanha auto jo.
Ai, mä luulin että se hybridi hajosi?
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
496
Mikähän noissa Vw-konsernin litrasissa pikkuturboissa on se fataali suunnittelumoka? Noihan ovat tähän mennessä kestävämpiä ja vähävikaisimpia litrasia mitä on tarjolla.
Olet oikeassa että tuossa litrasessa ei juuri fataaleja ongelmia ole, koskee ehkä enemmän noita vanhempia 1.2 ja 1.4 tsi koneita. Toki moottorin kuin moottorin saa rikki väärällä öljyllä ja liian pitkillä vaihtoväleillä.

Paljon haukuttu Fordin Duratec, ei itsellä syönyt koskaan öljyä vaikka autolla ajoin yli 300tkm.

Toki VAG konserni on kuuluisa myös siitä että jos jotain pitää korjata niin se voi olla kallista koska työtä on paljon, vaikka itse vika on yksinkertainen ja halpa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 927
Olet oikeassa että tuossa litrasessa ei juuri fataaleja ongelmia ole, koskee ehkä enemmän noita vanhempia 1.2 ja 1.4 tsi koneita. Toki moottorin kuin moottorin saa rikki väärällä öljyllä ja liian pitkillä vaihtoväleillä.

Paljon haukuttu Fordin Duratec, ei itsellä syönyt koskaan öljyä vaikka autolla ajoin yli 300tkm.

Toki VAG konserni on kuuluisa myös siitä että jos jotain pitää korjata niin se voi olla kallista koska työtä on paljon, vaikka itse vika on yksinkertainen ja halpa.
1.0tsi manuaalina on varmaan aika luotettava valinta tosiaan. Ei ole ainakaan riskiä dsg:n vikaantumisesta. Vaikka ne dsg ongelmatkin tulee melko varmasti vasta, kun autolla on jo ajettu paljon.

1.0tsi on ilmeisemmin aina hihna jakopäällä, koska on niin uusi moottori.
 
Liittynyt
18.08.2021
Viestejä
2 500
Pientä autokuumetta pukkaa. Olen järkeillyt itselleni, että nyt voisi olla hyvä aika vaihtaa pois nykyisestä (Kia Optima PHEV 2019) kun akkutakuuta on vielä suunnilleen vuosi jäljellä, mutta ennen kuin 5v/125 tkm rullattuun autoon pitäisi alkaa vaihtamaan kaikenmaailman kuluvaa osaa jne. Ajatuksena olisi seuraavaksi siirtyä täyssähköiseen maailmaan. Vuodessa ajoa tulee n. 20 tkm, josta iso osa vaimon työajoa PKS:n sisällä, yleensä alle 100 km päivässä. Noin kerran kuussa-kahdessa heitetään mummolareissu Jyväskylään, eli sen noin 300 km / siivu ja siellä ei ole mahdollisuutta ladata edes schukolla.

Tärkeimmät speksit on:
  • Neliveto - asuinalueemme kuuluu kunnan aurausprioriteeteissa alimpaan mahdolliseen luokkaan ja on erittäin mäkinen. Vaimon olen saanut käydyä useamman kerran talvessa pelastamassa mäkijumeista, eikä itselläkään ole kaukana ollut jumiin jäämiset. Venetrailerin kanssa olen rampeilla huomannut myös toisinaan kaipaavani hieman enemmän pitoa muinakin vuodenaikoina.
  • Vetokoukku - pihassa tosiaan kalastuspaaddi trailerilla, joka liikkuu suunnilleen kerran viikossa koko avovesikauden ajan. Olen ollut siinä käsityksessä, että sähkiksiin ja muutenkin uudempiin autoihin jälkiasenteiset koukut ovat välillä vähän perseestä?
  • Tarpeeksi tilaa kahdelle aikuiselle ja kahdelle päiväkoti-ikäiselle lapselle kohtuullisenb runsaine kamoineen kamoineen. Nykyisessä autossa ei ole maailman suurin kontti, mutta ollaan pärjäilty. Yhdet kappaleet rattaita kulkee vielä toistaiseksi mukana.
  • Tarpeeksi rangea/latausnopeutta (~500 km / > 150 kW esim.) heittää tuo mummolakeikka järkevästi vuoden ympäri. Lataamaan pysähtyminen matkalla ei ole katastrofi, mutta kapaa olisi hyvä olla sen verran, että auton voi huoletta jättää talvellakin seisomaan mummolan pihaan useammaksi päiväksi myös sydäntelvella
Just nyt on useammallakin valmistajalla ihan hyviä korkotarjouksia uusista ja olen vähän miettinyt, että ostaisi uuden, mutta arvonalenema hirvittää. Toki voisi todeta, että ostaa uuden ja ajaa sen sitten käytännössä paaliin, jolloin arvonalenemasta ei varsinaisesti tarvitse murehtia, mutta uskon sähköautojen kehittyvän sen verran vauhdilla, että todellisuudessa tuskin jaksaisin katsella +10 vuotta tänä päivänä ostettua sähkäriä. Noin yleisellä tasolla uusista kiinnostaisi eniten korealaiset Ioniq 5 ja EV6, mutta molemmissa karkaa hinta turhan kovaksi noilla omilla spekseillä. Tuo toki tuo EV6 "EV6 edition" ns. karvalakki-neliveto on varsin kiinnostavasti hinnoiteltu (AWD+iso akku+koukku aika tasan viiskymppiä), mutta se on varusteluiltaan vähän karu ja vähän oudosti monia varusteita ei tuohon malliin saa edes rahalla (esim. kuolleenkulman varoitin).

Nissan Ariya vaikuttaa hyvin kiinnostavalta, erityisesti nyt 0.99% korkotarjouksen kanssa, mutta nelivedon, vetokoukun ja talvirenkaiden kanssa hinta karkaa myös aika korkeaksi. Lisäksi siinä epäilyttää vähän säilytystilat, frunkkia ja "alatakakonttia" ei ole ollenkaan ja muutenkin suht kova kulutus ja sitä kautta isosta akusta huolimatta vähän nihkeä range. Teslan Y:tä käytiin joskus kokeilemassa, mutta en näkisi järkeä ostaa nyt enää vanhaa Y:tä kaikkine ongelmineen kun Juniper on tulossa seuraavan parin vuoden sisään. Periaatteessa mahduttaisiin kolmoseenkin, mutta siinä rattivilkut, paska vakkari ja muutamat muut typeryydet aiheuttaa voimakasta inhoa.

Käytettyjen puolella Teslat voi ainakin jättää suoraan pois laskuista. Vanhoja malleja puutteineen ja turhan iso todennäköisyys kalliisiin korjauksiin takuuajan umpeutumisen jälkeen (esim. lämpöpumppu jne). Tuossa reilun neljänkympin "käytetyn kipuraja" - hintaluokassa noilla spekseillä on tarjolla pääasiassa Audi e-tronia (paska range, laatuongelmia), Polestar 2 (tilat/ergo?), Volvo XC40 (ihan mukava, mutta vähän pieni) ja Mach-E:tä (range taisi olla huono). Sitten on noita suunnilleen vm 2022 ja 50 tkm rullattuja vaggineita, id4/5 ja Enyaq. Isäpuolella on id4 ja se on jotenkin vähän kolho, joten Enyaq kiinnostaisi ehkä vähän enemmän, mutta olikos nyt niin että näissä vanhemmissa ei ole akun esilämmitystä ja latausnopeudet jättää muutenkin toivomisen varaa?

Onko jäänyt joku automalli kokonaan pois laskuista, uutena tahi käytettynä? Suht tiukat hintaraamit olisi 55/40 k€ uusi/käytetty.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 848
Kyllä täs rahoitustarjouksia alkaa tulemaan vuoden loppua kohti, rauhassa vain. Käy kokeilemassa kaikkia, Enjakki saattais olla sulle se oikea. Mutta mieluummin uusi/uudehko, että olis softatuki kunnossa. :comp:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
685
Isäpuolella on id4 ja se on jotenkin vähän kolho, joten Enyaq kiinnostaisi ehkä vähän enemmän, mutta olikos nyt niin että näissä vanhemmissa ei ole akun esilämmitystä ja latausnopeudet jättää muutenkin toivomisen varaa?

Onko jäänyt joku automalli kokonaan pois laskuista, uutena tahi käytettynä? Suht tiukat hintaraamit olisi 55/40 k€ uusi/käytetty.
Ihan hyvää pohdintaa ja aika samoja autoja itsekin pyöritellyt. Ei kannata mitenkään mahdottomasti antaa arvoa kuitenkaan tuolle akun esilämmitykselle ja teoreettisesti hitaammalle latausnopeudelle. Olen reilun 2 vuotta ajellut ID3:lla ja lapsiperheen käytössä tuolla latausnopeudella ei käytännössä ole mitään merkitystä sillä stoppi kestää aina syömisineen/vessakäynteineen pidempään kuin lataus. ID sarjan suurin heikkous on toki se että päivityksiä on aika turha haikailla ja mitään teslan kaltaisia uusia ominaisuuksia ei ole tulossa vanhempiin autoihin. Nuo on kuitenkin pääasiassa ihan toimivia ja suhteellisen vähävikaisia…kop,kop… ja harvoin on mitään tielle jättävää vikaa. Alkupään GTX versio ID4:stä menisi vielä budjettiin ihan mukavasti.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
729
Tärkeimmät speksit on:
<clip>
Vetokoukku - pihassa tosiaan kalastuspaaddi trailerilla, joka liikkuu suunnilleen kerran viikossa koko avovesikauden ajan. Olen ollut siinä käsityksessä, että sähkiksiin ja muutenkin uudempiin autoihin jälkiasenteiset koukut ovat välillä vähän perseestä?
Tuo riippuu autostakin paljon, esimerkiksi jos Polestar 2 tilat saisi muuten riittämään niin siihen saa jälkeenkin päin Polestarin omasta verkkokaupasta tilattua alkuperäisen sähköisesti vapautettavan taittuvan vetokoukun niin, että asennus merkkihuollossa kuuluu hintaan. Toki se on kalliimpi kuin tarvikepajojen koukut, mutta ei ole ongelmaa peruutustutkien tai ajonvakautusten kanssa. Eikä tarvitse nettiautoa selatessa pakosti valita vain koukullisia.
 
Liittynyt
25.07.2023
Viestejä
4
3 vaihtoehtoa olisi jäljellä seuraavaksi perheen phev autoksi. Kaikki aikalailla samassa hintakategoriassa.

Työajoa päivässä noin 40km. Lämpöinen talli molemmissa päissä.

Lisäksi toisinaan pidempää ajoa maalle yms.

Mitä näistä suosittelette?

BMW 225XE Active Tourer M-Sport
2019 - 58000 km

Kia Ceed 1,6 GDI Plug-In Hybrid EX SW
2021 - 31000 km

RENAULT Captur E-TECH Plug-in
2021 - 31000 km
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 405
On kyllä jokainen ihan järkyttäviä laitteita, millä ihmeen kriteereillä olet saanut nuo kolme viimeisiksi kilpakumppaneiksi? Itse varmaan noista ottaisin KIA:n, mutta en sitäkään mielelläni.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 454
Viestejä
4 363 810
Jäsenet
72 634
Uusin jäsen
Jota

Hinta.fi

Ylös Bottom