Mikä auto minulle?

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 689
Tuntien lantaruiskun hintatason aika yksisarvista haet.


Vähimmästä päästä ajokilometrit, vois olla jopa suht hyvin vielä säilynyt ruosteen osalta.
Yhtä kävin viime vuonna koeajamassa ”vahingossa” kun oma auto oli huollossa, mittarissa taisi olla puoli miljoonaa mutta ei se tuntunut ja näkynyt oikein kuin kuskin penkissä.

Projektejakin löytyy: https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/14284858
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
462
A6 allroad himottaisi edelleen, vaikka nykyään aika alkaa olla jo ajanut ohi isoista dieselmoottoreista.
Audi A6 Allroad vaihtoautot - Nettiauto
esim. kiinnostaisi vm. 2016 ja hinnaltaan 20 k€ molemmin puolin olevat

Onko järkeä? Onko mitään isompia vikoja? V6-koneen ketjuviat ja ilmapussit?
En kyllä muista että noissa uudemmissakaan olisi hirveästi ketjuvikoja ollut. Se huono noissa on edeltävään korimalliin, että s-tronic laatikko on tullut, joka ei ole niin luotettava kuin aiempi tiptronic, mutta onhan tuo korimalli muuten 100 vuotta nuoremman näköinen kuin edeltäjänsä :D
Tuohonkin varmaan tarvikeosaa saa ilma-alustaan, joten ei siihen remonttiin munuaista tarvitse myydä. C6 koriseen oli etupussi + iskari n. 450€ ja takapussi 120€.
Huonona puolena näkisin hankalan jälleenmyynnin, jos niin pitkälle ajattelee. Tuntuu että dieselit, varsinkin isokoneiset on menettänyt kiinnostustaan ja kauppa ei käy. Näin ainakin omat kokemukset, kun yrittänyt tässä jonkun kk myydä C6 korista Allroadia pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 548
Kellään kokemusta Ds 7:sta? Noissa oli muistaakseni vielä 2021 7 vuoden takuu. Olisi vain tarvetta nelivetoiselle ja tollaista sais vähän ajettuna kohtuu hintaan.
 
Liittynyt
07.11.2023
Viestejä
35
Jatkan vähän kyselyä noista land cruisereista, itsekin katsellut noita kohta vuoden päivät mutta ei ole ainakaan vielä tullut laitettua ostohousuja jalkaan.
Niin, onko järkeä ostaa noita +25k€ vehkeitä "pienillä" kilsoilla vai kannattaako suosiolla katella enemmänkin tuota 20k€ hintaluokkaa? Eniten noissa ruoste huolettaa, ja toiseksi tärkeintä taitaa olla tarkistaa että hihnat ja suuttimet ois vaihdettu ajallaan?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 689
Niin, onko järkeä ostaa noita +25k€ vehkeitä "pienillä" kilsoilla vai kannattaako suosiolla katella enemmänkin tuota 20k€ hintaluokkaa? Eniten noissa ruoste huolettaa, ja toiseksi tärkeintä taitaa olla tarkistaa että hihnat ja suuttimet ois vaihdettu ajallaan?
En usko että kilometreja kannattaa liikaa tuijottaa. Kalliita kyllä ovat vanhat paljon ajetutkin Suomessa. Itsellä ei edes tule paljon kilometreja enää eli eihän tuossa mitään järkeä ole veroineen mutta olisihan se sitten harrasteauto samalla. Ja eihän sitä ole mies eikä mikään jos ei ole kerran edes Land Cruiseria omistanut!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
25
Haluttais farkku Focus vaihtaa, mutta mikä tilalle...

-vähintään yhtä paljon tilaa (lisätila plussaa)
-ajoa tulee noin 15 tkm/v (työmatkaa 40 km/pv ja kerran kuussa tai kahdessa 250 km (kesällä kärrin kanssa) + pari pitempää reissua vuodessa)
-ajosta 90% maantietä/motaria
-saisi tietysti olla huoleton peli, mieluummin sillä ajaisi kun pitäisi korjaamolla
-tavoite pitää vähintään 4-5 vuotta
-budjetti 15 t€ (voinee venyttää perustellusti)

Tähän mennessä katsellut Opel Astra K, Volvo V60 ja Kia Optima. Onkohan noissa mitään pahoja tyyppivikoja?
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
19
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
Ei ole enää M32.
Mulla on ollut Astra K 1.0t manuaali kohta 5 vuotta, eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Normaalin huolto-ohjelman mukaan huollettu, takajarrun levyt ja palat piti vaihtaa, kun oli kuluneet.
Veljellä on 1.4T manuaali eikä siinäkään ole tainnut mennä rikki muuta kuin takaluukun kaasujousi. Uusi älykaasujousi olisi maksanut 1200e niin laittoi tavallisen joka maksoi muutaman kympin.

On kyllä ollut luotettavin auto tähän asti minulla ja varmaan veljelläkin.
Mun autolla ajettu 150tkm ja veljen 230tkm.
 
  • Tykkää
Reactions: eba

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 027
Haluttais farkku Focus vaihtaa, mutta mikä tilalle...

-vähintään yhtä paljon tilaa (lisätila plussaa)
-ajoa tulee noin 15 tkm/v (työmatkaa 40 km/pv ja kerran kuussa tai kahdessa 250 km (kesällä kärrin kanssa) + pari pitempää reissua vuodessa)
-ajosta 90% maantietä/motaria
-saisi tietysti olla huoleton peli, mieluummin sillä ajaisi kun pitäisi korjaamolla
-tavoite pitää vähintään 4-5 vuotta
-budjetti 15 t€ (voinee venyttää perustellusti)

Tähän mennessä katsellut Opel Astra K, Volvo V60 ja Kia Optima. Onkohan noissa mitään pahoja tyyppivikoja?
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
Jos tilaa kaipaa niin harkitsisin myös loppupään V70, selvästi isompi kuin vanhan korimallin V60, ja ei juuri kalliimpi. Ja jos diesel (kuten helposti Volvoissa on niin) niin itse jättäisin sen Fordin 1.6:en väliin ja katsoisin isompia Volvon omia koneita, varsinkin kun automaateissa se 1.6 on käsittääkseni aina Fordin kaksoiskytkinvaihteisto, kun taas Volvon omat momentimuuntimia. Bensana taas vähän janoisia, toki noilla kilsoilla ei valtava ongelma.

Hyviä vaihtareita muuten molemmat, etenkin Volvon penkit on suurinta osaa kilpailijoista edellä, ainakin jos perusjakkatoista puhutaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
25
Haluttais farkku Focus vaihtaa, mutta mikä tilalle...

-vähintään yhtä paljon tilaa (lisätila plussaa)
-ajoa tulee noin 15 tkm/v (työmatkaa 40 km/pv ja kerran kuussa tai kahdessa 250 km (kesällä kärrin kanssa) + pari pitempää reissua vuodessa)
-ajosta 90% maantietä/motaria
-saisi tietysti olla huoleton peli, mieluummin sillä ajaisi kun pitäisi korjaamolla
-tavoite pitää vähintään 4-5 vuotta
-budjetti 15 t€ (voinee venyttää perustellusti)

Tähän mennessä katsellut Opel Astra K, Volvo V60 ja Kia Optima. Onkohan noissa mitään pahoja tyyppivikoja?
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
MItäs jos nostaa budjetin 25k?
Saako järkevää hybridiä? Sähkövehkeitä ei tuolla vielä taida saada.
Ja onko dieselin osto riski, kun uutisoidaan kovasta hinnan noususta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
312
MItäs jos nostaa budjetin 25k?
Saako järkevää hybridiä? Sähkövehkeitä ei tuolla vielä taida saada.
Ja onko dieselin osto riski, kun uutisoidaan kovasta hinnan noususta?
25k saa farkkucorollan hybridinä, ihan ok ja luotettava. Pitää hintansa ainakin perinteisesti. Dieselit noilla kilsoilla vähän kyseenalainen vaihtoehto, säästöpotentiaali pienillä kilsoilla pieni ja ja remppariski suhteellisesti isompi kuin muilla tekniikoilla, esim. adblue-systeemit…
Sähköisistä joku MG5 voisi onnistua tai ranskalaiset/-taustaiset katumaasturit, mutta riittääkö tilat ja range talvella? Koukkuvaatimuskin voi rajata.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 027
MItäs jos nostaa budjetin 25k?
Saako järkevää hybridiä? Sähkövehkeitä ei tuolla vielä taida saada.
Farkku Corolla joka jo mainittiinkin on varmasti ihan pätevä peli jos luotettavaa hakee.

Ja kyllähän 25k saa jo esim. ID4 tai halvimpia Skoda Enyaqeja.
Ja onko dieselin osto riski, kun uutisoidaan kovasta hinnan noususta?
En pitäisi kovin isona riskinä, kaikissa käyttövoimiasa on riski että käyttövoiman hinta tai verot muuttuu. Kannattavuus riippuu myös paljon autosta, esim. Volvossa bensa voi olla hankalampi löytää ja järkevään hintaan, kun taas toisessa merkissä voi olla toisin päin. Itse ajattelisin mieluummin niin että noilla kilometreillä on etu kun molemmat käy niin voi ottaa sen mistä löytyy hyvä ja järkevän hintainen yksilö ja/tai kumpi on missäkin mallissa parempi, enkä tekisi mitään periaatepäätöstä suuntaan tai toiseen.
Dieselit noilla kilsoilla vähän kyseenalainen vaihtoehto, säästöpotentiaali pienillä kilsoilla pieni ja ja remppariski suhteellisesti isompi kuin muilla tekniikoilla, esim. adblue-systeemit…
Ei ole läheskään kaikissa AdBlueta tuossa ikä/hintaluokassa, esim. mutuna väittäisin että 15k€ tekee tiukkaa löytää diesel Volvoa jossa on AdBlue, tai ainakin on helppo välttää.

Ja muuten en kyllä oman kokemuksen perusteella koe että diesel vaatisi yhtään kalliimpaa huoltoa, omissa ollut melkeinpä päinvastoin, mutta YMMV.
 
Liittynyt
05.04.2022
Viestejä
285
Tyttökaveri katsellut Ford Fiesta 1.0 ecoboostia automaattina ja vm. 2019 tai uudempi. Käytiin koeajamassa yhtä ja ihan hyvältä vaikutti. Ecoboostin jakohihnaongelma noita koskee, mutta onko noissa muuta mitä pitäisi tietää/hoksata katsoa? En äkkiseltään löytänyt Googlettamalla juuri muita tyyppivikoja, kuin tuon surullisen kuuluisan öljyssä uivan hihnan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 120
Tyttökaveri katsellut Ford Fiesta 1.0 ecoboostia automaattina ja vm. 2019 tai uudempi. Käytiin koeajamassa yhtä ja ihan hyvältä vaikutti. Ecoboostin jakohihnaongelma noita koskee, mutta onko noissa muuta mitä pitäisi tietää/hoksata katsoa? En äkkiseltään löytänyt Googlettamalla juuri muita tyyppivikoja, kuin tuon surullisen kuuluisan öljyssä uivan hihnan.
Jos hakusessa on paikasta a paikkaan b liikutin, niin Honda Jazz kannattaa vilkaista myös.
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
94
Tyttökaveri katsellut Ford Fiesta 1.0 ecoboostia automaattina ja vm. 2019 tai uudempi. Käytiin koeajamassa yhtä ja ihan hyvältä vaikutti. Ecoboostin jakohihnaongelma noita koskee, mutta onko noissa muuta mitä pitäisi tietää/hoksata katsoa? En äkkiseltään löytänyt Googlettamalla juuri muita tyyppivikoja, kuin tuon surullisen kuuluisan öljyssä uivan hihnan.
Sitä kuivakytkimellä olevaa powershit vaihteistoa kannattaa vältellä ja näissä uudemmissa taitaa olla märkäkytkimellä.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 936
onko kellään tietoa, onko tuo Renault Traficin uudempi 2.0 kone oikeasti taloudellisempi kuin vanha 1.6dci joka itsellä ollut ajossa nyt noin 80tkm ja kulutus pitkälle mallille aika tasan 6l/100km.
Mitenhän kestävä tuo ilmeisesti Getragin valmistaja EDC kaksoiskytkinlaatikko on, uskaltaisiko sellasta harkita? Vissiin huolto-ohjelmassa ei ölpän vaihtoja ole, mutta ovat helposti vaihdettavissa jolloin voisi saada lisäaikaa laatikolle ellei siinä ole jotain tyyppivikoja? Välillä tuntuu, että alustan osat ja mittaristo on lainattu suoraan Cliosta, ettei tuo laatikkokin ole alimitoitettu?
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 027
Mites tuo 1.5TDCI Focus automaatti, ilmeisesti on ilman AdBlueta johonkin 2020 asti, onko muuten millainen vehje? Diesel työmatkakulkine jollain 30k kilsoilla pohdinnassa, toimen suurempi auto on jo taloudessa eli kokoa ei tarvita. V40 toinen kärkipään vaihtari (tai S60), sellainen on jo aiemmin taloudessa ollut. Ei ole ihan vielä ajankohtainen niin lähinnä etsitään mitä katsella, ei vielä yksilöä. Budjetti jossain kympin ja kahden välillä, ja pieniruokainen ja maantiellä kelvollinen ajatteva. Webasto pitäisi löytyä, mikä on toki viimekädessä yksilökysymys, mutta toisissa huomattavasti helpompi löytää kuin toisissa.

A-Mersu voisi kanssa olla ihan mielenkiintoinen, mutta siitä ei mitään käryä millainen on ja koska tuli AdBlue.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
486
Moi!

Minkä segmentin autoja ovat seuraavat? Kysyin tekoälyltä näistä autoista ja vastasi tälleen.
Mutta osaako joku selittää paremmin että mitä ja miten näitä segmenttejä luetaan. Tuolla alimmaisessa tekoäly kertoi A-segmentistä, mitäs nämä muut ovat?




Skoda Scala
  1. Skoda Scala on Škodan alemman keskiluokan automalli, joka korvasi Škoda Rapidin. Se perustuu Volkswagen Polossa käytettyyn MQB A0 -pohjalevyyn, mutta on 10 senttimetriä pidempi kuin Volkswagen Golf ja 30 senttimetriä lyhyempi kuin suurempi Octavia -malli.


Skoda Octavia
  1. Skoda Octavia on keskiluokan auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta ja viimeisintä tekniikkaa. Se on tilava ja monipuolinen, ja sen suorituskyky sopii vaativampaankin makuun.


Skoda Fabia Combi
  1. Skoda Fabia Combi on farkkukorinen auto, joka tarjoaa runsaasti tilaa ja innovatiivisia ratkaisuja. Se on ylellinen ja käytännöllinen valinta.


Skoda Superb
  1. Skoda Superb on ensiluokkainen auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta, huippuluokan turvallisuutta ja edistyksellisiä liitettävyysmahdollisuuksia.


Toyota Avensis, Volkswagen Golf
  1. Toyota Avensis ja Volkswagen Golf ovat myös keskiluokan autoja, joilla on omat vahvuutensa ja ominaisuutensa.


Volkswagen Polo
  1. Volkswagen Polo on pienempi auto, joka kuuluu A-segmenttiin, ja se on suunniteltu erityisesti kaupunkiajoon.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 218
Moi!

Minkä segmentin autoja ovat seuraavat? Kysyin tekoälyltä näistä autoista ja vastasi tälleen.
Mutta osaako joku selittää paremmin että mitä ja miten näitä segmenttejä luetaan. Tuolla alimmaisessa tekoäly kertoi A-segmentistä, mitäs nämä muut ovat?




Skoda Scala
  1. Skoda Scala on Škodan alemman keskiluokan automalli, joka korvasi Škoda Rapidin. Se perustuu Volkswagen Polossa käytettyyn MQB A0 -pohjalevyyn, mutta on 10 senttimetriä pidempi kuin Volkswagen Golf ja 30 senttimetriä lyhyempi kuin suurempi Octavia -malli.


Skoda Octavia
  1. Skoda Octavia on keskiluokan auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta ja viimeisintä tekniikkaa. Se on tilava ja monipuolinen, ja sen suorituskyky sopii vaativampaankin makuun.


Skoda Fabia Combi
  1. Skoda Fabia Combi on farkkukorinen auto, joka tarjoaa runsaasti tilaa ja innovatiivisia ratkaisuja. Se on ylellinen ja käytännöllinen valinta.


Skoda Superb
  1. Skoda Superb on ensiluokkainen auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta, huippuluokan turvallisuutta ja edistyksellisiä liitettävyysmahdollisuuksia.


Toyota Avensis, Volkswagen Golf
  1. Toyota Avensis ja Volkswagen Golf ovat myös keskiluokan autoja, joilla on omat vahvuutensa ja ominaisuutensa.


Volkswagen Polo
  1. Volkswagen Polo on pienempi auto, joka kuuluu A-segmenttiin, ja se on suunniteltu erityisesti kaupunkiajoon.
A-segmentti (kaupunki-/miniautot):
Skoda Citigo
Toyota Aygo
VW Up

B-segmentti (pienet autot):
Skoda Fabia
Toyota Yaris
VW Polo

C-segmentti (alempi keskiluokka):
Skoda Scala (lyhyiden ylitysten hatchback, vrt. Golf HB)
Skoda Octavia (suuret koriylitykset)
Toyota Auris/Corolla
VW Golf

D-segmentti (ylempi keskiluokka):
Skoda Superb
Toyota Avensis
VW Passat
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 027
Moi!

Minkä segmentin autoja ovat seuraavat? Kysyin tekoälyltä näistä autoista ja vastasi tälleen.
Mutta osaako joku selittää paremmin että mitä ja miten näitä segmenttejä luetaan. Tuolla alimmaisessa tekoäly kertoi A-segmentistä, mitäs nämä muut ovat?




Skoda Scala
  1. Skoda Scala on Škodan alemman keskiluokan automalli, joka korvasi Škoda Rapidin. Se perustuu Volkswagen Polossa käytettyyn MQB A0 -pohjalevyyn, mutta on 10 senttimetriä pidempi kuin Volkswagen Golf ja 30 senttimetriä lyhyempi kuin suurempi Octavia -malli.


Skoda Octavia
  1. Skoda Octavia on keskiluokan auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta ja viimeisintä tekniikkaa. Se on tilava ja monipuolinen, ja sen suorituskyky sopii vaativampaankin makuun.


Skoda Fabia Combi
  1. Skoda Fabia Combi on farkkukorinen auto, joka tarjoaa runsaasti tilaa ja innovatiivisia ratkaisuja. Se on ylellinen ja käytännöllinen valinta.


Skoda Superb
  1. Skoda Superb on ensiluokkainen auto, joka tarjoaa ylellistä mukavuutta, huippuluokan turvallisuutta ja edistyksellisiä liitettävyysmahdollisuuksia.


Toyota Avensis, Volkswagen Golf
  1. Toyota Avensis ja Volkswagen Golf ovat myös keskiluokan autoja, joilla on omat vahvuutensa ja ominaisuutensa.


Volkswagen Polo
  1. Volkswagen Polo on pienempi auto, joka kuuluu A-segmenttiin, ja se on suunniteltu erityisesti kaupunkiajoon.
Virallisestihan tuohon ei ole oikeaa vastausta kun mitään virallista segmenttinä ei autoilla ole.

Mutta jos minun pitäisi nuo luokitella niin Fabia ja Polo on B:tä, Octavia, Scala ja Golf C:tä ja Superb ja Avensis D.

Edit: Tuo Scalan varmaan voisi teoriassa laittaa B:henkin alustan perusteella, toisaalta se taitaa ulkomitoiltaan olla Golfia isompi. Mitään täysin tiukkaa määrittelyä ole, ja koothan muuttuukin korimallien välissä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 973
Viestejä
4 343 708
Jäsenet
72 327
Uusin jäsen
vltne

Hinta.fi

Ylös Bottom