Mikä auto minulle?

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 668
Tuntien lantaruiskun hintatason aika yksisarvista haet.


Vähimmästä päästä ajokilometrit, vois olla jopa suht hyvin vielä säilynyt ruosteen osalta.
Yhtä kävin viime vuonna koeajamassa ”vahingossa” kun oma auto oli huollossa, mittarissa taisi olla puoli miljoonaa mutta ei se tuntunut ja näkynyt oikein kuin kuskin penkissä.

Projektejakin löytyy: https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/14284858
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
462
A6 allroad himottaisi edelleen, vaikka nykyään aika alkaa olla jo ajanut ohi isoista dieselmoottoreista.
Audi A6 Allroad vaihtoautot - Nettiauto
esim. kiinnostaisi vm. 2016 ja hinnaltaan 20 k€ molemmin puolin olevat

Onko järkeä? Onko mitään isompia vikoja? V6-koneen ketjuviat ja ilmapussit?
En kyllä muista että noissa uudemmissakaan olisi hirveästi ketjuvikoja ollut. Se huono noissa on edeltävään korimalliin, että s-tronic laatikko on tullut, joka ei ole niin luotettava kuin aiempi tiptronic, mutta onhan tuo korimalli muuten 100 vuotta nuoremman näköinen kuin edeltäjänsä :D
Tuohonkin varmaan tarvikeosaa saa ilma-alustaan, joten ei siihen remonttiin munuaista tarvitse myydä. C6 koriseen oli etupussi + iskari n. 450€ ja takapussi 120€.
Huonona puolena näkisin hankalan jälleenmyynnin, jos niin pitkälle ajattelee. Tuntuu että dieselit, varsinkin isokoneiset on menettänyt kiinnostustaan ja kauppa ei käy. Näin ainakin omat kokemukset, kun yrittänyt tässä jonkun kk myydä C6 korista Allroadia pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 548
Kellään kokemusta Ds 7:sta? Noissa oli muistaakseni vielä 2021 7 vuoden takuu. Olisi vain tarvetta nelivetoiselle ja tollaista sais vähän ajettuna kohtuu hintaan.
 
Liittynyt
07.11.2023
Viestejä
35
Jatkan vähän kyselyä noista land cruisereista, itsekin katsellut noita kohta vuoden päivät mutta ei ole ainakaan vielä tullut laitettua ostohousuja jalkaan.
Niin, onko järkeä ostaa noita +25k€ vehkeitä "pienillä" kilsoilla vai kannattaako suosiolla katella enemmänkin tuota 20k€ hintaluokkaa? Eniten noissa ruoste huolettaa, ja toiseksi tärkeintä taitaa olla tarkistaa että hihnat ja suuttimet ois vaihdettu ajallaan?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 668
Niin, onko järkeä ostaa noita +25k€ vehkeitä "pienillä" kilsoilla vai kannattaako suosiolla katella enemmänkin tuota 20k€ hintaluokkaa? Eniten noissa ruoste huolettaa, ja toiseksi tärkeintä taitaa olla tarkistaa että hihnat ja suuttimet ois vaihdettu ajallaan?
En usko että kilometreja kannattaa liikaa tuijottaa. Kalliita kyllä ovat vanhat paljon ajetutkin Suomessa. Itsellä ei edes tule paljon kilometreja enää eli eihän tuossa mitään järkeä ole veroineen mutta olisihan se sitten harrasteauto samalla. Ja eihän sitä ole mies eikä mikään jos ei ole kerran edes Land Cruiseria omistanut!
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
24
Haluttais farkku Focus vaihtaa, mutta mikä tilalle...

-vähintään yhtä paljon tilaa (lisätila plussaa)
-ajoa tulee noin 15 tkm/v (työmatkaa 40 km/pv ja kerran kuussa tai kahdessa 250 km (kesällä kärrin kanssa) + pari pitempää reissua vuodessa)
-ajosta 90% maantietä/motaria
-saisi tietysti olla huoleton peli, mieluummin sillä ajaisi kun pitäisi korjaamolla
-tavoite pitää vähintään 4-5 vuotta
-budjetti 15 t€ (voinee venyttää perustellusti)

Tähän mennessä katsellut Opel Astra K, Volvo V60 ja Kia Optima. Onkohan noissa mitään pahoja tyyppivikoja?
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
19
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
Ei ole enää M32.
Mulla on ollut Astra K 1.0t manuaali kohta 5 vuotta, eikä siinä ole ollut mitään vikaa. Normaalin huolto-ohjelman mukaan huollettu, takajarrun levyt ja palat piti vaihtaa, kun oli kuluneet.
Veljellä on 1.4T manuaali eikä siinäkään ole tainnut mennä rikki muuta kuin takaluukun kaasujousi. Uusi älykaasujousi olisi maksanut 1200e niin laittoi tavallisen joka maksoi muutaman kympin.

On kyllä ollut luotettavin auto tähän asti minulla ja varmaan veljelläkin.
Mun autolla ajettu 150tkm ja veljen 230tkm.
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
3 016
Haluttais farkku Focus vaihtaa, mutta mikä tilalle...

-vähintään yhtä paljon tilaa (lisätila plussaa)
-ajoa tulee noin 15 tkm/v (työmatkaa 40 km/pv ja kerran kuussa tai kahdessa 250 km (kesällä kärrin kanssa) + pari pitempää reissua vuodessa)
-ajosta 90% maantietä/motaria
-saisi tietysti olla huoleton peli, mieluummin sillä ajaisi kun pitäisi korjaamolla
-tavoite pitää vähintään 4-5 vuotta
-budjetti 15 t€ (voinee venyttää perustellusti)

Tähän mennessä katsellut Opel Astra K, Volvo V60 ja Kia Optima. Onkohan noissa mitään pahoja tyyppivikoja?
Vieläkös Astra K 1.4T on M32 laatikko, josta porsii laakerit?
Jos tilaa kaipaa niin harkitsisin myös loppupään V70, selvästi isompi kuin vanhan korimallin V60, ja ei juuri kalliimpi. Ja jos diesel (kuten helposti Volvoissa on niin) niin itse jättäisin sen Fordin 1.6:en väliin ja katsoisin isompia Volvon omia koneita, varsinkin kun automaateissa se 1.6 on käsittääkseni aina Fordin kaksoiskytkinvaihteisto, kun taas Volvon omat momentimuuntimia. Bensana taas vähän janoisia, toki noilla kilsoilla ei valtava ongelma.

Hyviä vaihtareita muuten molemmat, etenkin Volvon penkit on suurinta osaa kilpailijoista edellä, ainakin jos perusjakkatoista puhutaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 464
Viestejä
4 334 904
Jäsenet
72 221
Uusin jäsen
jepsjuu

Hinta.fi

Ylös Bottom