Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Kannattaa nyt kuitenkin käydä katsomassa se 205 jos kiinnostaa. Ei ne penkit siellä ihan vaan näön vuoksi ole... Kyllä sinne lapset mahtuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 491
Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?

Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Taka-akseli on ainakin erilainen. Vm 15-16 dsg-Caddystä meni aski sököksi 100tkm kohdalla ja ennen 200tkm meni poistoon(tämä auto oli siis taksikäytössä).
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 560
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Haussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.

Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta :)
Saab 96. Kääntyy ahtaassakin paikassa :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Pakettiautona on, henkilöautona ei enää.

Ennakkomyynnissä jo, kohta saatavilla. Jos itsellä olisi tarvetta kakkosautolle, niin tuohan se olisi. Takapenkkihän lähtisi omassa käytössä jokatapauksessa pois heti ensimmäisenä joten pakuversio ei ongelma.

Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
Oikein 11 kpl löytyi nettiautosta, ja kaikki vanhaa mallia. Hyvin näyttää hintansa pitävän. Itsellä fetissi tuollaisiin ja tullut ajettua useampaakin yksilöä, ei koskaan omaa. Koskaan en kehdannut kovin pahoihin paikoihin mennä, mutta kyllähän tuollaisella vetää kasikkoa siinä missä citymaasturi on jo jumissa. Vanhemmista SJ malleista enemmän kokemusta kolmen yksilön verran ihan omana.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
312
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€

Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
312
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.

Hyvä vaihtoehto.

Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=Y

Peruutuskameran puute tosin ärsyttäisi itseäni kun on aika pitkä auto.
Tuollainen Insignia oli kuukauden verran vuokra-autona kun olin Ruotsissa työreissulla. Oli jotenkin lötkö ajettava ja ohjaus oli tunnoton. Verrokkina tuolloin oli Passat CC ja A4 B8.

Vaikka tässä näemmä teilataan ehdotukset yksi kerrallaan niin siitä huolimatta mielenkiintoisia ehdotuksia :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Nettiauto

Onko mitään kokemusta tai muuta kommentoitavaa Infiniti FX35 autosta. Olisi valikoimaa suomessa ja kohtuullinen suorituskyky ja ihan näyttävä autokin, eikä kovin kallis. Miellyttävä ulkonäkö ja V6 kone + neliveto.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Ei edustusta Suomessa, korjaaminen tarpeen vaatiessa haastavaa, jälleenmyynti aika haastavaa. Samalla lailla Nissan kuin Lexus Toyota, mut Infinity ei koskaan ole lyönyt itseään läpi.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti. :think:
Koko "pohjalevy" on sama kuin 350Z / 370Z / Skyline 2001 -malleissa. Eli tuon puolesta luulisi perusosaa löytyvän moottori- / alustapuolelta.

Voisi "ostaa jos halvalla saa", muuten jotain muuta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Hinnat tulleet alas monessakin erikoisemmassa autossa ja tuo Infiniti on ihan mielenkiintoinen laite. Olen luullut, että Nissan Murano olisi samaa mallia, mutta jostain syystä ei ole kyllä suorituskyvyltään samaa luokkaa ja päästöt on kuitenkin melko samat. 9 sek versus 7 sek sataseen, on siinä kuitenkin eroa jo ratin takana istuessa.

Jenkit taas on ihan ylihintaisia suomessa ja Lexus myös, mutta Infinity ja esim Mersun mallit, löytyy tarjontaa ja siedettäviä hintoja molemmista. Ei tarvis lähteä ulkomailta hakemaan.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 256
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Audi, bmw ainakin. On niitä vanhemmissakin, mutta toki harvinaisempia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.

En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Niin kuin mainittu, esim. 2004 vuodesta lähtien lisävarusteena esim. A6:ssa. Kovin montaa ei ole vastaan tullut. Samoin taitaa ainakin 2007-> V70 Volvoissa olla, saattaa esim. Classiceissa olla jo yleisempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
Lexuksen LS 430 vm 2004 -> löytyy adaptiivinen vakkari lisävarusteena. Aika harvinaisia joten vaatii pidempää nettiauton kyttäämistä mutta loistavia matka-autoja. Uudemmassa kopassa vm 2007 eteenpäin se taitaakin olla vakiovaruste.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel tai hybridi vai sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...

Toisena minulla on 2016 Tiguan <- onko tästä kokemuksia
Musta hevonen M-B E (sedan/farmari)
Onko muita mitä pitää käydä tsekkaamassa...?


Niinhän siinä kävi että XC60 tuli pihaan.
Kävin Tiguan ajamassa, mutta pelkästään moottorin ruma käyntiääni sai kiertämään kaukaa.
Sisämelu oli infernaalinen V70 jälkeen.

XC60 täytti kaikki kriteerit (-16, 83tkm ym) Väri on vaan vähä... Onneksi on sentään helmiäisvalkoinen
auto.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?

Tuo voimalinja taisi olla tarjolla vain V60:ssä ennen XC:n 2020 mallia. Bensalla sitten löytyy hybridiä paljonkin.

E-mersun 300E Bluetech on varmaan pois luvuista koska on se "kilometri-hybridi" jolla ei sähköllä ajeta. Ennen siis nykyistä mallistoa (>40t eur).
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
F11 520d xDrive BMW kannattaa käydä katsomassa. Tai miksei G31 520d xDrive myös jos löytyy sopivaan hintaan. Kaikissa noissa on ratissa vakkarin napit, automaattivaihteisto, sähköinen peräluukku ja muikea ajettavuus (kunhan ovat kunnossa). Peräluukku on noissa myös tilava, vaihteisto on hyvä ja moottorina uusi B47 diesel, jossa ei ole vanhoja N47-dieselin ongelmia (2015 vuosimalleista eteenpäin).

https://www.nettiauto.com/bmw/520/11684215 tuossa yksi malliksi, hinta aavistuksen yli.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?

Tuo voimalinja taisi olla tarjolla vain V60:ssä ennen XC:n 2020 mallia. Bensalla sitten löytyy hybridiä paljonkin.

E-mersun 300E Bluetech on varmaan pois luvuista koska on se "kilometri-hybridi" jolla ei sähköllä ajeta. Ennen siis nykyistä mallistoa (>40t eur).
Tarkoitin siis Diesel tai hybridi.
Dieselhybridi tosiaan on kallis vielä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...

Toisena minulla on 2016 Tiguan <- onko tästä kokemuksia
Musta hevonen M-B E (sedan/farmari)
Onko muita mitä pitää käydä tsekkaamassa...?
Oliko pakko olla täysnahat? Mitä nopeasti vilkaisin, niin ei tainnut löytyä yhtään mersua jos ei puolinahat kelpaa.
Mutta muuten jos kelpaa, niin listalta vaan valkkaamaan sopiva. Itse ottaisin ainoastaan 220 tai 250CDI. 250 voisi olla mukavampi nelivedon kanssa ilman softauksia.
Taitaa se vakkarikin olla kaikissa listaan mahtuvissa viiksessä eikä ratissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
448
Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:

- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€

Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Mulla olis tulossa tuommonen myyntiin muuten mut on diesel...

Edit.
Ai niin, mutta postasitkin, että diesel kävis. Kiinnostaako XC60 AWD R-Design 2015?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
499
@Manakuski
Kiitos tästä, en ollut BMW ajatellut ollenkaan...
@uggeli
täysnahka joo, siks M-B on hieman jäänyt, kun heikosti löytyy

Täytyy vkl vähä jalkatua katsomaan näitä
Kiitos, sain ideoita, ehkä liikaakin :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Hmm, kahden vaiheilla tässä auton hankinnan kanssa. Eli reilun kokoinen perheauto hakusessa ja vaihtoehdoiksi päätyneet Opel Insignia 2018 farmari ja VW Passat GTE farmari 2017-2018. Molemmat ajettuina alle satkun. Molemmissa myös kolme pakollista varustetta eli adaptiivinen vakkari, vetokoukku ja peruutuskamera. Opel lähtisi noin 3000-4000 euroa halvemmalla.

Passat kyllä houkuttelisi edullisempien käyttökustannuksien takia, mutta ylimääräinen tekniikka ja DSG tietysti mietityttää. Onko VW-huolet turhia vai kannattaako odotella ylimääräisiä menoeriä? Onko aukoton merkkiliikkeen huoltokirja ns. pakollinen jos tulee jotain vastoinkäymisiä ettei tule VW:n puolelta vain kättä nenään? Voihan Opelistakin hajoilla osia jatkuvasti. Kummassakaan ei tietysti ole tehdastakuuta voimassa, mutta autoliikkeet tuntuvat kovasti nykyään tarjoavan omia lisämaksullisia takuitaan.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.

Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.

Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
Lava-autot on kalliita ja yleensä 2-paikkaisia (tai verotettuja 5 paikkaisia).
Pakut ovat taas yleensä rupisia, mutta niitä saa helpommin 3-paikkaisina.

Jos tuolla mitään merkitystä. Tuntuu että ranskiksia kannattaa näissäkin välttää (yksi uudehko Masteri tossa pihalla ja vanhempi NV200 rellun koneella muualla :p ).

Hiluxi on kova luu - jos budjetti riittää. :D
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Lava-autot on kalliita ja yleensä 2-paikkaisia (tai verotettuja 5 paikkaisia).
Pakut ovat taas yleensä rupisia, mutta niitä saa helpommin 3-paikkaisina.

Jos tuolla mitään merkitystä. Tuntuu että ranskiksia kannattaa näissäkin välttää (yksi uudehko Masteri tossa pihalla ja vanhempi NV200 rellun koneella muualla :p ).

Hiluxi on kova luu - jos budjetti riittää. :D
Hilux olisi. Periaatteessa 2/3 paikkaa ei ole ongelma, kun ei lapsia ole (ainakaan vielä) ja jos näitä siunaantuu niin ei sillä koko perheen voimin mentäisi. 10k aikalailla maksimaalinen summa mitä tuosta maksaisi. Tosiaan nuo pakut ovat kyllä sellaisia ettei kehtaa pyhähousut jalassa istua.

Toisaalta nuo tuntuvat pitävän hintansa ja jos itselle tulee vähän kilsoja ja pystyy pitämään hyvässä kuoseissa niin uuden/uudehkon ostamisessa rahoituksella ei sellaista riskiä ole, omansa varmaan saa aika hyvin pois.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Hilux edellisen sukupolven 2,4 moottori on hyvä esimerkki, ettei se aina nappiin mene. Uudet LC/Hilux on taas 2,8 koneella kun todettiin, ettei saada "kaksnelosta" toimimaan millään.

Isuzu ja Mitsu on varmoja lava-autoja myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Hilux edellisen sukupolven 2,4 moottori on hyvä esimerkki, ettei se aina nappiin mene. Uudet LC/Hilux on taas 2,8 koneella kun todettiin, ettei saada "kaksnelosta" toimimaan millään.

Isuzu ja Mitsu on varmoja lava-autoja myös.
Itsellä kokemukset lähinnä 2010 luvun 3.0 Hiluxista joka on, omasta mielestä ja varsinkin automaatilla, se kone millä hermot vähiten menee (ts. laiskempaa en haluaisi :D ). Sitä vanhemmista on sitten 90-luvun loppupuolelta (mitkä tuntuu kestävän sinne maailman tappiin mutta ovat melko karuja).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
BMW 645

Onko BMW 645 mitään kokemuksia tai tietoa yms? Kesällä olisi tarkoitus vaihtaa, olettaen että nykyinen auto menee kaupaksi ja lista senkun lyhenee. Jos coupe, niin MB CLS, CLK (209) tai mahdollisesti tuollainen bemari voisi kiinnostaa. Eipä niitä oikein ole muita vakavasti otettavia ehdokkaita. Jos nyt päädynkin avoon, niin sitten kovalla katolla oleva MB SLK kutosella olis ehkä harkinnan arvoinen.

Bemarissa kiinnostaisi se, että se on ehta GT ainakin minun mielestäni ja ei ole ikinä ollut bemaria omistuksessa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jos se on "automaatti" eli valitettavasti ensimmäisessä sukupolvessa se yhden kytkimen SMG niin...

Älä.

Ja vanha kasi on ongelmallisempi kuin kuutonen, kuten edellinen vinkkasi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.

Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
Miten isoa tavaraa on tarkoitus lopulta kuljettaa? Vaihtoehto voisi olla myös dieselfarkku. Siitä takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Miten isoa tavaraa on tarkoitus lopulta kuljettaa? Vaihtoehto voisi olla myös dieselfarkku. Siitä takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi.
Vaikea sitä nyt on sanoa mutta varmasti tulevaisuudessa erinäköistä rakennus tavaraa sekä huonekalua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Juu muistelin, että tuo SMG oli se maaginen sana missä kohtaa kannattaa katsella jotain muuta autoa, hyvä että sain vahvistuksen. Alkaa kovasti lista lyhenemään, odotan innolla kevättä että pääsis autokaupoille.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Lava-auto on tavaran kuljetukseen melko tympeä laite, ihan oikeassa käytössä puollustaa paikkaansa lähinnä polttoainesäiliön tai öljytynnyrin kuskaamisessa kaivinkoneen tai metsäkoneen viereen.
Toki vaikeakulkuisessa maastossa sopii myös muiden kamppeiden kuskaamiseen.
Kuitenkin lava on kohtuullisen pieni ja ilman lavakatetta suojaton, kun taas lavakate rajoittaa kuljetettavan tavaran kokoa ja estää painavamman tavaran kyytiin nostamisen trukilla / nosturilla / traktorilla / kaivinkoneella.
Korkealta lavalta on myös tympeä onkia tavaroita, lavalle ja alas joutuu kiipeilemään tavaroita hakiessa tai pakatessaan, painavan tavaran ylös ja alas nostelu käsin on raskasta tai mahdotonta.

Vetohommissa nelikko lava-auto on tietty asiallinen, mutta sitten saa ajella jatkuvasti lavetti perässä jos on kuskattavaa, jolloin auton ketteryys kärsii.
Miehekkyydessä ja mukavuudessa lava-auto voittaa pakun 10-0, mutta käytettävyydessä taasen häviää.

Tonniluokan paku on näppärän kokoinen ajaa ja sinne sopii kuitenkin melkoisen paljon tavaraa ja tavara kulkee säältä suojassa, tosin kannattaa ostaa vähintään 3 metrin pituisella tavaratilalla oleva paku, niin rakennuslevytkin mahtuvat kyytiin.
Ja mieluiten 270 astetta kääntyvillä takaovilla, niin pystyy lastaamaan trukilla myös takaa.
Tonniluokan pakuissa miinusta tulee siitä, että sisällä joutuu olemaan selkä kyyryssä, jos ei ole aivan pygmi, mutta silti tavaran kuskaaminen on paljon mukavampaa, kuin lava-autolla.

Kunnon iso paku on sitten vähän kolho ajaa kaupungissa, eikä se mahdu mataliin parkkihalleihin, mutta lastaus on mukavaa, kun pystyy kulkemaan selkä suorana ja rakennuslevyt yms. isommat tuotteet saa laitettua pystyyn seinälle ja sidottua kiinni.
Samoin pidempiä lautoja, putkia yms. voi nakata sisään poikittain, jolloin ei tarvitse ajella takaovet auki.
Myös trukilla lastaaminen on mukavampaa, kun saa nostella lavat huoletta sisään, kun ei tarvitse jännittä ottaako kiinni kattoon.

Paljon on omasta kuljetustarpeesta kiinni, millaisen auton ostaa, itselläni oli ennen pakuna Opel Movano ( Renault Master ) ja olin erittäin tyytyväinen sen 15 m3 kuljetuskapasiteettiin, nyt on väliaikaisena pakuna T4 Transporter, joka vetää paljon huonommin tavaraa, mutta on kyllä paljon notkeampi ajettava kaupungilla.

Nyt minulla on pohdinnassa ostanko seuraavaksi pakuksi W906/907 Sprinterin vai W447 Viton nelikkona ja Sprintterissä pitäisi päättää vielä minkä kokoista lähden etsimään, 3665 mm akseliväli ja matala olisi kaikkein komein, vaikkei tiloiltaan paras.

Noin 10 k€ budjetilla lähtisin katselemaan hyväkuntoista ja kohtuullisesti ajettua mk6 Transittia tai Transit Customia, VW Transportteria / Crafteria tai Mersun W639 Vitoa.
Myös Renaultin Trafic ( Opel Vivaro / Nissan Primastar ) 114 heppaisella 2.0 DCi koneella on ihan soiva peli.
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
163
Oisko fiksummilla suosituksia? Puolison kanssa ajateltiin vaihtaa tuo -01 Opel Astra vähän uudempaan. Budjetti ehkä jossain 5000€ hujakoilla.

- Ajoa suhteellisen vähän, kesällä enemmän mökkireissuja yms
- Lapsia ei ole eli ei tartte olla farmari
- Merkillä ei väliä, ite tykkään Audeista mutta tiiän ettei tuolla hintaa vielä saa semmoista josta haaveilen. Kuitenkin tärkeää että huollot onnistuu ympäri Suomen koska meistä kumpikaan ei autojen päälle ymmärrä
- Bensakone
- Mieluummin manuaali mutta automaatti käy myös
- Ajomukavuus tärkeää ja ei haittaisi vaikka olis pieniruokainen

Oisko ideoita mitä kannattais lähteä nettiautosta perkaamaan?
 

eba

Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
181
Oisko fiksummilla suosituksia? Puolison kanssa ajateltiin vaihtaa tuo -01 Opel Astra vähän uudempaan. Budjetti ehkä jossain 5000€ hujakoilla.

- Ajoa suhteellisen vähän, kesällä enemmän mökkireissuja yms
- Lapsia ei ole eli ei tartte olla farmari
- Merkillä ei väliä, ite tykkään Audeista mutta tiiän ettei tuolla hintaa vielä saa semmoista josta haaveilen. Kuitenkin tärkeää että huollot onnistuu ympäri Suomen koska meistä kumpikaan ei autojen päälle ymmärrä
- Bensakone
- Mieluummin manuaali mutta automaatti käy myös
- Ajomukavuus tärkeää ja ei haittaisi vaikka olis pieniruokainen

Oisko ideoita mitä kannattais lähteä nettiautosta perkaamaan?
Esim. jotain Skoda Octavia / Toyota Corolla / Ford Fiesta https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/11959931
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Itse hommasin juuri porukoille -10 1.6 valvematic Toyota Auriksen, se oli 7000€ järkevillä kilometreillä. Rouvalle ei ulkonäön puolesta Auris kelvannut, joten hänelle ostin -17 Hyundai i20:n 7500€:lla. Hyundain laatu ei mielestäni ole aivan samalla tasalla Toyotan kanssa, mutta samalla hintaa sai 7v tuoreemman yksilön, joten sillä mennään nyt joku vuosi. Viidellä tonnilla etsisin itse 1.6 Octavian/Golffin/Auriksen/Corollan, pahasti ei pitäisi mennä pieleen minkään niistä kanssa. Ota huomioon, etteivät Octavia ja Golf saa olla fsi koneella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Juu muistelin, että tuo SMG oli se maaginen sana missä kohtaa kannattaa katsella jotain muuta autoa, hyvä että sain vahvistuksen. Alkaa kovasti lista lyhenemään, odotan innolla kevättä että pääsis autokaupoille.
Jossain Wheelers dealers jaksossa oli joku M5, missä oli huonosti käyttätyvä SMG. Ant vähän fiksaili ja muutti kyseisen lootan manuaaliksi, koska se on mahdollista. Tuli vaan mieleen nyt kun asiasta mainittiin. Ei varmaan herätä ostohaluja enää.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Toi SMG on hieno kun se toimii ja pirssiä ajaa raskaalla jalalla. Ja opettelee elämään sen kanssa. Mulle ei ainkaan käyttöautoon passeli viritys.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Jossain Wheelers dealers jaksossa oli joku M5, missä oli huonosti käyttätyvä SMG. Ant vähän fiksaili ja muutti kyseisen lootan manuaaliksi, koska se on mahdollista. Tuli vaan mieleen nyt kun asiasta mainittiin. Ei varmaan herätä ostohaluja enää.
Oli E46 M3 mutta muuten juuri noin, kuulemma manuaalien arvo huomattavasti kovempi.

Jopa maallikolle näytti itseasiassa suht yksinkertaiselta konversio mikä tehtiin, itse laatikko on sama manuaalissa ja SMG:ssä, ainoastaan vaihteensiirrin, kytkin yms. ja koodaus muutettiin
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 483
Viestejä
4 163 813
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom