Taka-akseli on ainakin erilainen. Vm 15-16 dsg-Caddystä meni aski sököksi 100tkm kohdalla ja ennen 200tkm meni poistoon(tämä auto oli siis taksikäytössä).Oliko Caddyssä ja Touranissa samat palikat kuinka pitkälti? Mietin tässä 2017 1.6 TDI/DSG Tourania, olisi hyvät tilat ja muutenkin laadukas vaikutelma, diesel ei toki ykkösvaihtoehto mutta bensapuolen tarjonta heikkoa eikä TSI-koneisiin haluisi koskea, liekkö TDI/DSG kombo kuinka luotettava tuossa vuosimallissa?
Joku voisi vielä tarkentaa tuota "mekatroniikka" ongelmaa, mikä tämä käytännössä on, joku vaihteistoon liittyvä?
Saab 96. Kääntyy ahtaassakin paikassaHaussa olisi luontoreissuille hieman korkeammalla maavaralla oleva pikkuauto. Metsäautoteille ym. Ei maastoon.
Mikä voisi olla hyvä merkki? Mielellään myös vähäpäästöinen kun en tarvitse isoa autoa. Budjettia on n. 20k€. Kiitosta
Pakettiautona on, henkilöautona ei enää.
Oikein 11 kpl löytyi nettiautosta, ja kaikki vanhaa mallia. Hyvin näyttää hintansa pitävän. Itsellä fetissi tuollaisiin ja tullut ajettua useampaakin yksilöä, ei koskaan omaa. Koskaan en kehdannut kovin pahoihin paikoihin mennä, mutta kyllähän tuollaisella vetää kasikkoa siinä missä citymaasturi on jo jumissa. Vanhemmista SJ malleista enemmän kokemusta kolmen yksilön verran ihan omana.Uuden mallinen Suzuki Jimny olisi kyllä hieno, mutta ei niitä taida olla myynnissä, edes käytettynä ei löytynyt kuin vanhaa mallia.
Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
- vm. 2015 ->
- neliveto
- automaatti
- webasto
- farmari/pieni katumaasturi
- diesel/bensa/hybridi
- hinta alle 25k€
Tähän mennessä hyvänä vaihtoehtona b9 koppainen A4, mutta tuleeko muita vaihtoehtoja mieleen?
Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=YPitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
Subarua en kyllä voi kuvitella itselle. Ei vain jostain syystä iske tuo ulkonäkö. Eikös Subaruiden huolto ja korjaukset ole saksalaisiakin kalliimpia?
Hyvä vaihtoehto.Kyllä siihen juuri ja juuri saa mersun mahtumaan. Todellisuudessa vaatisi vähän ehkä bongailua tai jälkiasennus webastoa.
Tuollainen Insignia oli kuukauden verran vuokra-autona kun olin Ruotsissa työreissulla. Oli jotenkin lötkö ajettava ja ohjaus oli tunnoton. Verrokkina tuolloin oli Passat CC ja A4 B8.Mites tuollainen vähän ajettu korkeampi Insignia https://m.nettiauto.com/opel/insignia/11888475?vifAdCount=23&vifNav=Y
Peruutuskameran puute tosin ärsyttäisi itseäni kun on aika pitkä auto.
Koko "pohjalevy" on sama kuin 350Z / 370Z / Skyline 2001 -malleissa. Eli tuon puolesta luulisi perusosaa löytyvän moottori- / alustapuolelta.Motti taitaa olla sama kuin esimerkiksi 350Z:ssa, eli osaamista sen puolelta pitäisi Suomessakin olla. Aika rajusti on Suomenkin Infiniti tarjonnan hinnat tulleet näköjään alas, kun hengityskoneesta ollaan vetämässä pistotulppaa irti.
Audi, bmw ainakin. On niitä vanhemmissakin, mutta toki harvinaisempia.Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Niin kuin mainittu, esim. 2004 vuodesta lähtien lisävarusteena esim. A6:ssa. Kovin montaa ei ole vastaan tullut. Samoin taitaa ainakin 2007-> V70 Volvoissa olla, saattaa esim. Classiceissa olla jo yleisempi.Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
En itse oikeastaan tunne, kuin Mercedeksen "distronic" ja volvon adaptiivisen. Ja ns. vanhimmat vuosimallit adaptiivisella tuntuu olevan luokkaa -10 (esim. E-mersu, Volvo V70/S80/S60..
Lexuksen LS 430 vm 2004 -> löytyy adaptiivinen vakkari lisävarusteena. Aika harvinaisia joten vaatii pidempää nettiauton kyttäämistä mutta loistavia matka-autoja. Uudemmassa kopassa vm 2007 eteenpäin se taitaakin olla vakiovaruste.Mitenkäs tuo adaptiivinen vakkari? Mitä ns. vanhempia malleja on, mistä moinen jokseenkin toimiva löytyy?
Matka-ajoon.
Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Tarkoitin siis Diesel tai hybridi.Eikös diesel-hybridi XC60:t lähde jostain 55 tonnista ylöspäin?
Tuo voimalinja taisi olla tarjolla vain V60:ssä ennen XC:n 2020 mallia. Bensalla sitten löytyy hybridiä paljonkin.
E-mersun 300E Bluetech on varmaan pois luvuista koska on se "kilometri-hybridi" jolla ei sähköllä ajeta. Ennen siis nykyistä mallistoa (>40t eur).
Oliko pakko olla täysnahat? Mitä nopeasti vilkaisin, niin ei tainnut löytyä yhtään mersua jos ei puolinahat kelpaa.Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€
Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Toisena minulla on 2016 Tiguan <- onko tästä kokemuksia
Musta hevonen M-B E (sedan/farmari)
Onko muita mitä pitää käydä tsekkaamassa...?
Mulla olis tulossa tuommonen myyntiin muuten mut on diesel...Pitäisi löytää auto seuraavilla spekseillä:
- vm. 2013 ->
- alle 135tkm
- neliveto
- automaatti
- vakkari (mielellään ratissa)
- golfbag ja kärry 180pv vuodesta mukana
- Sähköinen peräluukku
- nahkapenkit
- diesel/hybridi, sähkö? (vuodessa 20-23tkm, työmatka 22km suuntaansa)
- hinta alle 33k€
Nyt alla V70 ja tykkään kovasti ajettavuudesta ja tilasta.
Siksi listalla on XC60. Se olisi varma valinta, tietää mitä saa...
Lava-autot on kalliita ja yleensä 2-paikkaisia (tai verotettuja 5 paikkaisia).Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.
Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
Hilux olisi. Periaatteessa 2/3 paikkaa ei ole ongelma, kun ei lapsia ole (ainakaan vielä) ja jos näitä siunaantuu niin ei sillä koko perheen voimin mentäisi. 10k aikalailla maksimaalinen summa mitä tuosta maksaisi. Tosiaan nuo pakut ovat kyllä sellaisia ettei kehtaa pyhähousut jalassa istua.Lava-autot on kalliita ja yleensä 2-paikkaisia (tai verotettuja 5 paikkaisia).
Pakut ovat taas yleensä rupisia, mutta niitä saa helpommin 3-paikkaisina.
Jos tuolla mitään merkitystä. Tuntuu että ranskiksia kannattaa näissäkin välttää (yksi uudehko Masteri tossa pihalla ja vanhempi NV200 rellun koneella muualla ).
Hiluxi on kova luu - jos budjetti riittää.
Itsellä kokemukset lähinnä 2010 luvun 3.0 Hiluxista joka on, omasta mielestä ja varsinkin automaatilla, se kone millä hermot vähiten menee (ts. laiskempaa en haluaisi ). Sitä vanhemmista on sitten 90-luvun loppupuolelta (mitkä tuntuu kestävän sinne maailman tappiin mutta ovat melko karuja).Hilux edellisen sukupolven 2,4 moottori on hyvä esimerkki, ettei se aina nappiin mene. Uudet LC/Hilux on taas 2,8 koneella kun todettiin, ettei saada "kaksnelosta" toimimaan millään.
Isuzu ja Mitsu on varmoja lava-autoja myös.
Miten isoa tavaraa on tarkoitus lopulta kuljettaa? Vaihtoehto voisi olla myös dieselfarkku. Siitä takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi.Pitäisi "kakkos"auto hommata talouteen ja itse löisin mieluiten kaksi kärpästä kerralla eli joku hyötyvehje kuljettamisen suhteen. Ajoa ei tule paljon joten tärkeintä on halpa ylläpito muuten. Paketti- tai lava-auto olisi silloin itselle se vaihtoehto. Hankinta hinta näissä on tietysti suurempi, kuin perus autoissa.
Onko näissä jotain sudenkuoppia tms tai muuten porukalla suosituksia? Lava-auto olisi miehekkäämpi vehje kulkea mökille tulevaisuudessa vähän paskemmallakin kelillä.
Vaikea sitä nyt on sanoa mutta varmasti tulevaisuudessa erinäköistä rakennus tavaraa sekä huonekalua.Miten isoa tavaraa on tarkoitus lopulta kuljettaa? Vaihtoehto voisi olla myös dieselfarkku. Siitä takapenkit pois ja rekisteröinti pakuksi.
Esim. jotain Skoda Octavia / Toyota Corolla / Ford Fiesta https://www.nettiauto.com/ford/fiesta/11959931Oisko fiksummilla suosituksia? Puolison kanssa ajateltiin vaihtaa tuo -01 Opel Astra vähän uudempaan. Budjetti ehkä jossain 5000€ hujakoilla.
- Ajoa suhteellisen vähän, kesällä enemmän mökkireissuja yms
- Lapsia ei ole eli ei tartte olla farmari
- Merkillä ei väliä, ite tykkään Audeista mutta tiiän ettei tuolla hintaa vielä saa semmoista josta haaveilen. Kuitenkin tärkeää että huollot onnistuu ympäri Suomen koska meistä kumpikaan ei autojen päälle ymmärrä
- Bensakone
- Mieluummin manuaali mutta automaatti käy myös
- Ajomukavuus tärkeää ja ei haittaisi vaikka olis pieniruokainen
Oisko ideoita mitä kannattais lähteä nettiautosta perkaamaan?
Jossain Wheelers dealers jaksossa oli joku M5, missä oli huonosti käyttätyvä SMG. Ant vähän fiksaili ja muutti kyseisen lootan manuaaliksi, koska se on mahdollista. Tuli vaan mieleen nyt kun asiasta mainittiin. Ei varmaan herätä ostohaluja enää.Juu muistelin, että tuo SMG oli se maaginen sana missä kohtaa kannattaa katsella jotain muuta autoa, hyvä että sain vahvistuksen. Alkaa kovasti lista lyhenemään, odotan innolla kevättä että pääsis autokaupoille.
Oli E46 M3 mutta muuten juuri noin, kuulemma manuaalien arvo huomattavasti kovempi.Jossain Wheelers dealers jaksossa oli joku M5, missä oli huonosti käyttätyvä SMG. Ant vähän fiksaili ja muutti kyseisen lootan manuaaliksi, koska se on mahdollista. Tuli vaan mieleen nyt kun asiasta mainittiin. Ei varmaan herätä ostohaluja enää.