vaikka niistä saa lukea huomattavasti useammin kuin pyörällä auton alle kaatujista.
En tähän hätään löytänyt mitään kättäpidempään noihin missä allekaaduttu tai mettään ajettu, muistikuva että kumpiakin ollut, ja mielessä liikkuu niin jalan kuin pyörällä liikkujan sivukosketuksia (siis ohiajannut ajoneuvo osunut pyöräiliään/jalankulkijaan)
Allejäämiset liki järjestän auton kääntyessä tai suoraan päin.
Joopa, joo. En toki mittanauhalla mitannut kun en sellaista lenkillä pidä mukana. Mulle rittää tollasessa mittamisessa tieto, että mun kenkä on rapiat 30cm pitkä eli paikka tiessä on oli n. 60cm. Voit vielä tuumailla vielä tuota paikan leveyttä vaikka vertaamalla auton peiliin joka lienee 15-20cm leveä.
Kiitos, mielsin kuvassa leveämmäksi.
noilla mitoilla et yhtään tramatisoinut tilannetta, jos tuossa viivan vasemmalla reunalla pyränlinja ja pyörä kapeahko, niin siinä peili kyllä mennyt jo kainalonali, jos ei osunut.
Jos viivalla, 10cm asfaltin reunasta, auton ovi 10 senttiä, niin sillä ovesta jää rengaslinjaa 40 senttiä, tsekkasin randokaupan turvaviirinmitat niin vajaa 34 cm, joten se olisi jo kiinnityspisteesta riippuen raapinut. Sama toki taustapeili, jos vasemmalla tangonpäässä, se olisi työntänyt ohjausta metsään.
Kuten kirjoitit, niin auton taustapeili lähempänä.
Ilmeisesti tämän tilanteen pelasti se että väistit, tai ihan vain puhdastuuri, läheltäpiti.
Se ei isosti muuta vaikka 60cm sijaan todellinen olisi ollut 10-20cm enemmän.
Esim, tarkistamaton, Ocatavia 3, niin peilin reuna on n 10 senttiä ulompana kuin oven levein kohta. ovi oliko luokkaa viisisenttiä leveämälläkuin kapeahko rengas. (käytin ovessa 10cm)