Jatkotyhmät ihmiset ketjusta.
Jos jatketaan liikenneteemalla, niin tässä on lisää tyhmiä autoilijoita:
Leppävaaran Läkkisepänkujalla on kirjoitettu tänä vuonna jo 840 pysäköintivirhemaksua. Monet autoilijat jättävät autonsa jalkakäytävälle, vaikka vieressä olisi ilmaisia parkkipaikkoja.
www.hs.fi
Olen monesti itsekin jättänyt tuohon auton kun pitänyt esim. hakea jotain pakettia läheisestä DHL:n pisteestä. En ole kuitenkaan havainnut mitään poikkeuksellista gravitaatioaaltoa, joka vetäisi auton jalkakäytävän puolelle, vaan olen kyllä saanut auton tuohon ajoradalle mahtumaan ja pysymään.
Se on sitä yhteispeliä ja joutsavuutta, yksi tekee väärin, niin se vähän painostaa tekemään muitakin, no tuossa kai seuraava luulee että tässä kuulukin noin tehdä.
(Hidastaminen valoihin)
Mutta maailma muuttuu, nykyään auto sammuu valoihin joten hyötyä ei saada, varsinkaan jos on pakko pysäyttää.
Mutta eikö opeteta niin että turhaa jarruttelua pitää välttää, Jarrutetaan vasta jos siihen on tarve.
Haaskuuta se on valoihin seisoon kiirehtiä.
Toki tuossakin, kunen muutenkin niin pitää huomioida muut, jos hidastelulla esim haitaa, joissain paikoissa ripeydellä voi auttaa muita.
Oma tapani on sama kuin
@SINN llä. Kai se turbo kuumenee melkoisesti normaalissa, pidemmässäkin ajossa. Aina kun auto on lämmin, minulla on tapana myös istua paikallaan hetki, jotta öljy kerkeää kiertämään turbossa. Ei ainakaan mitään haittaa tästä tavasta.
Soti, ei nimimerkille, mutta lainasin nyt tuon.
Meitä kuskeja on moneen lähtöön, joillakin on niin kiire että riskeraataan tiellä minuutin parin toivossa, joillakin on sitten aikaa enemmän.
Siviiliautoilussa en tiedä onko nyt varsinaista syytä parkissa odotella jonkin aikaa ennen sammutusta, toki jos se auton joutuu pystäään siellä motarilla, tai pika pysähdys pysäkille, mutta jos suunnitelusti parkkiin, niin monesti luulisi olevan ne viimeiset pariminuuttia jähdyttelyä.
Mutta on tuo jäähdyttely niin alitajunnassa että luonnostaa tulee tehtyä.