Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 691
Ei koske tuota paikkaa, mutta vähän vastaavassa paikassa (nelikaistainen) perusongelmana on Micrat yms. puoli vuotta valoissa nukkuvat tapaukset. Mikään ei harmita enempää kuin seuraavan vihreän missaaminen jonkun etanan takia. Reippaasti ajavassa possujunassa yleensä voi olla varma, että niitä kiinnostaa lähteä myös liikkeelle nopeasti. Rekkojen ohittaminen tms. voi olla myös motiivi (jos mahdollista nelikaistaisuuden ansiosta). Osa joukossa on varmasti tietty sellaisia, jotka eivät vaan kiinnitä huomiota ja ovat tapojensa orjia. Tai eivät aja ko. paikasta niin usein, että jonkun aallon olemassaolo olisi selvillä - Tietolappu pätkän päähän vihreästä aallosta ja sen vaatimasta nopeudesta varmaan parantaisi ihmisten käyttäymistä.
Älä unohda näitä jotka ensin nukkuvat ja ajavat sen jälkeen seuraavissa valoissa rehellisesti punaisiin.

Oma tämän päivän ärsytys. Joku keski-ikäinen naishenkilö tuli samaan aikaan kaupan parkkihallissa autolleen, istuin autoon odottamaan että rouva saisi kamansa takapenkille ja sulkisi oven. No sen verran iso hanuri oli muijalla (vaikka jätin tarkoituksella oman ruudun toiseen laitaan) että ovi osui omaan kolme neljä kertaa. Kun kysyin avoimesta ikkunasta että miten monta kertaa meinasi vielä osua niin sai paskahalvauksen (ei kai huomannut että autossa oli joku) ja oli heti ettei takuulla ole osunut ja ettei ainakaan ole jälkiä ja että hän kyllä ottaa kuvan. Osumat olivat tarpeeksi keveitä että jälkiä ei jäänyt (tai eivät näy vielä), mutta voi vittu toi asenne. Jos ei olisi ollut kiire ja oma auto, eikä firman auto jota on naarmutettu yms jo edellisen omistajan toimesta, olisin jäänyt kyllä vaihtamaan tietoja.

EDIT: Niin ja unohtui mainita, auto jota tämä henkilö ajoi, oli hopeinen BMW. Jännä miten stereotypiat syntyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 155
Tämä oli jotenkin tyydyttävä video. Typerää revittelyä parkkipaikalla, missä kulkee muitakin ihmisiä ja autoja. Sitten Bemari lähteekin kädestä ja luisutaan tolppaa päin. Lopuksi vielä yritetään tuloksetta kiistää kaikki.

Veikkaan, että vakuutusyhtiölle maksettavat 3000€ korvaukset koskevat toista autoa ja tolppaa. Bemarin korjaukseen ei välttämättä 3000€ riitä. Ja tuon ajosuorituksen jälkeen voi olla turha yrittää saada kaskosta mitään.

Bemarimiehen pelleily parkkipaikalla päättyi hurjaan kolariin
 
Liittynyt
28.05.2023
Viestejä
72

Tätä Tuusulan motaria kun joutuu nyt työn puolesta ajamaan edes takas niin ihmettelen ettei ihmiset oikeasti osaa moottoritien sääntöjä?

Siellä mennään vasenta kaistaa kilometri tolkulla vetäen jonoa perässä ja jos pääsee taakse ja vilkuttaa valoja että "herätys" niin vastaukseksi saa keskisormea ja jarruvaloja?!

Siellä on omasta mielestäni hyvin selkeästi liikennemerkit heti alussa ja koko matkalta että kyseessä on moottoritie.

1000017891.png


Pahin ongelma ei niinkään ole tuo alkumatka missä 80 alue, vaan se satasen alue missä nämä samat sankarit ajaa 80km/h vasenta kaistaa.

Ruuhka-aikana tilannetta sitten pahennetaan sillä että ei ole tarve ajaa sitä 100km/h, mutta rekasta on silti pakko päästä ohi ja sitten siinä rekan vierellä körötellään kilometri tolkulla 1-2km/h nopeuserolla keräten jonoa perään ja aaltoliike on valmis ja 2km takana päin jono seisoo.

Puhuttiin kahvitunnilla tästä työkavereiden kanssa ja ihmiset ketkä asuneet koko ikänsä täällä pk-seudulla, eivät ymmärtäneet sen olevan moottoritien ja että vasen kaista on vain ohittamista varten.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
219
Tuusulanväylä kun Helsinkiin tullessa vaihtuu 80:n alueeksi, niin moni tuppaa jatkamaan sitä satasta. Aivan kuin heidän mielipiteensä siitä, että nopeuden laskeminen olisi turhaa oikeuttaisi reiluun ylinopeuteen. Useamman kerran siinä 90 mittarissa edelleen ohittaen oikean kaistan jonoa - joka sen Tammiston liittymän kohdalla on hyvin usein sellaisella auton mitan turvaväleillä - joku kiireinen nuohoaa perseessä, kun ei saa ajaa satasta+

Tää ei ollu mikään vasta-argumentti yllä olevaan. Tuli vaan tosta mieleen. Oon samaa mieltä, et ärsyttää kun vasen kaista puuroutetaan jollain usean minuutin ohituksella.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 020
Onko oikeasti mitään typerämpää kuin 100k€:n Teslat vetämässä porukalla sateessa ilman takavaloja DRL:t päällä...ei jumalauta. Miten ei voi ton hintaisessa laitteessa olla automatiikkaa, että jos pyyhkijät on päällä, niin pistää ajovalot ja takavalot myös päälle, kunnes valot sammutetaan manuaalisesti?

Ajoin vaan 300km ja oon ihan täynnä kanssa-autoilijoita, jotka ei tajua liikenteen rytmistä mitään. Ajetaan yhden auton etäisyydellä toisista, vaihdetaan kaistaa 120 alueella ja vaihtajalla itsellä on 100 vauhtia ja muilla vasemmalla ajavilla 120 GPS:ään.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 808
Tuusulanväylä kun Helsinkiin tullessa vaihtuu 80:n alueeksi, niin moni tuppaa jatkamaan sitä satasta. Aivan kuin heidän mielipiteensä siitä, että nopeuden laskeminen olisi turhaa oikeuttaisi reiluun ylinopeuteen. Useamman kerran siinä 90 mittarissa edelleen ohittaen oikean kaistan jonoa - joka sen Tammiston liittymän kohdalla on hyvin usein sellaisella auton mitan turvaväleillä - joku kiireinen nuohoaa perseessä, kun ei saa ajaa satasta+

Tää ei ollu mikään vasta-argumentti yllä olevaan. Tuli vaan tosta mieleen. Oon samaa mieltä, et ärsyttää kun vasen kaista puuroutetaan jollain usean minuutin ohituksella.
Sama juttu Turunväylällä kun rajoitus putoaa kehä kolmosen kohdalla 120 > 100. Viimeksi tänään joku mersu yritti tulla takaluukusta sisään kun ohitin 110 vakkarissa rekkoja. Ja sit pyyhkäisi oikean kautta ohi rekan keulaa hipoen.

Edit. Ja tuolla kun on vielä niitä muuttuvia nopeusrajoitustauluja, niin ketään ei tosiaankaan kiinnosta jos joskus on 80 rajoitus esim kehä ykkösen kohdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 045
Sama juttu Turunväylällä kun rajoitus putoaa kehä kolmosen kohdalla 120 > 100. Viimeksi tänään joku mersu yritti tulla takaluukusta sisään kun ohitin 110 vakkarissa rekkoja. Ja sit pyyhkäisi oikean kautta ohi rekan keulaa hipoen.

Edit. Ja tuolla kun on vielä niitä muuttuvia nopeusrajoitustauluja, niin ketään ei tosiaankaan kiinnosta jos joskus on 80 rajoitus esim kehä ykkösen kohdalla.
Päästä suosiolla vaan ohi seuraavalla kerralla. Jos se ehti sinut rekkojen välissä oikealta ohittaa, niin olisit vastaavasti johonkin väliin pystynyt koukkaamaan. Tai sitten kaasupoljinta sen verran, että et ole vasurin tukko. Ymmärrän kyllä hyvin houkutuksen ohitella rekkoja leppoisasti, mutta tuossa alueella kerjäät puhtaasti verta nenästäsi. Sama se Tuusulanväylällä. Vauhti kaistan mukaan ja aktiivinen tienanto niin hyvä tulee. Ja tiedetään, että oikeus sitä sun tätä ja ylinopeus jo valmiiksi. Kyse ei ole noista vaan siitä haluatko kerätä häirikköjä taaksesi vai et.
 
Liittynyt
03.06.2019
Viestejä
219
Päästä suosiolla vaan ohi seuraavalla kerralla. Jos se ehti sinut rekkojen välissä oikealta ohittaa, niin olisit vastaavasti johonkin väliin pystynyt koukkaamaan. Tai sitten kaasupoljinta sen verran, että et ole vasurin tukko. Ymmärrän kyllä hyvin houkutuksen ohitella rekkoja leppoisasti, mutta tuossa alueella kerjäät puhtaasti verta nenästäsi. Sama se Tuusulanväylällä. Vauhti kaistan mukaan ja aktiivinen tienanto niin hyvä tulee. Ja tiedetään, että oikeus sitä sun tätä ja ylinopeus jo valmiiksi. Kyse ei ole noista vaan siitä haluatko kerätä häirikköjä taaksesi vai et.
Ei. En lähtökohtaisesti aja 80:n alueella satasta vain, koska joku mun takana haluaa tehdä niin ja osoittaa sen roikkumalla perseessä. Teen heille kyllä tilaa, jos oikean kaistan tilanne sen sallii, enkä lähde ohittamaan pitkää letkaa mikäli a) näen jonkun saavuttavan mua vasemmalla kaistalla selkeällä nopeuserolla tai mikäli näen jonkun saavuttavan maltillisella nopeuserolla JA letka on niin pitkä, että päätyisin todennäköisesti vetämään vasemman kaistan letkaa rauhallisella ohituksellani. Voin myös ihan mielelläni vähän polkaista kaasua tai käväistä pienemmässäkin välissä niinkin, että joudun itse hidastamaan, mikäli eivät hiillosta. Aja kohteliaasti, niin olen mielelläni avuksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 403
Pääteidellä nopeusrajoituksen muutospaikat olisi hyviä paikkoja kameroille. Ensinnäkin ne toimisi hyvänä rahastusvälineenä. Toisekseen ne lisäisi turvallisuutta vähentämällä nopeuseroja. Nythän noissa paikoissa nopeusrajoituksen noustessa joillakin tuntuu olevan oikeus nostaa oma nopeutensa tulevaan nopeuteen jo kilometriä ennen. Kamera 80 alueella juuri ennen vaihtumista 100:een poistaisi nopeuserot. Sama toimisi myös toisinpäin nopeusrajoituksen laskiessa, kun minä-minä-kuljettajat eivät voisi päästellä edellistä nopeusrajoitus seuraavaan ramppiin tai ties minne asti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 028
Viestejä
4 324 003
Jäsenet
71 933
Uusin jäsen
Liukkonen

Hinta.fi

Ylös Bottom