Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja perusmuro, 18.10.2016.

  1. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Se riittää, että muut mahdolliset tienkäyttäjät olettavat toisten noudattavan sitä nopeutta, joka tielle on määrätty. Sama se, miksi nopeusrajoitus on asetettu.
     
    Tommy Goldfish tykkää tästä.
  2. axxu

    axxu

    Viestejä:
    459
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Osui silmään turusta tollainen kohta:

    https://goo.gl/maps/LvzRzKzUVf8SPjJeA vuonna 2009 ei ole ollut kolmiota

    https://goo.gl/maps/PSYGdrL8HLSLR2WG8 vuoteen 2014 mennessä kuitenkin lisätty

    Ainut skenaario joka tulee mieleen jolloin kolmiosta olisi jotain hyötyä on jos talvella kaikki viivat ihan lumen peitossa ja vasenta ramppia pitkin tulevat ajavat kaistansa suoraan tien oikeaan laitaan, tällöin oikealta tulevat periaatteessa liittyisivät tuohon vasemmalta tulevaan kaistaan. Ja tässäkin tilanteessa kolmio on mielestäni ihan liian pitkällä.
     
  3. jinx1980

    jinx1980

    Viestejä:
    1 016
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    2009 kuvassa on p-i-t-k-ä viiva jonka LVM on vahvistanut merkitsevän sitä että sen jälkeen kaistat ovat tasa-arvoisia "kolmiosta" riippumatta. 2014 kuvassa viiva on korvattu katkoviivalla ja kolmio lisätty...

    Mutta siis kyseisessä paikassa ei kenelläkään ole mitään tarvetta vaihtaa kaistaa, joten tuo kolmio on vähintään outo, mutta puhuu sen puolesta että joku "lain opillinen" syy niiden kylvämisessä tarvitsee olla... Paikka on nyt 2014 käytännössä vastaava kuin turun_motari->kehä II liittymä sillä erolla että kaistan vaihdolle ei ole minkäänlaista syytä ja lisäksi kumpikaan kaista ei tule välittömästi "päätieltä"...
     
  4. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    3 128
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Olen juurikin tuossa kohtaa parina talvena ajanut naantalin suunnasta tilanteeseen että lumiaurat on saanut kunnon lumimyrkyn jälkeen tuohon aurattua vain yhden kaistan keskelle ja sen vieressä ollut metrin kinokset. Noudatin kolmiota ja odottelin tilaa. Normisti se kolmio ei merkkaa mitään.
     
    axxu tykkää tästä.
  5. Taika-Jim

    Taika-Jim

    Viestejä:
    1 026
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Ei varsinaisesti vituta, mutta jos on kolme ajokaistaa samaan suuntaan, vasemmaisin menee lopulta vasemmalle, keskeltä pääsee suoraan ja myöhemmin oikealle motarille ja oikeisin kaista suoraan ja motarin liittymään. Kaikki tapahtuu muutaman sadan metrin sisällä. Silleen maseratilogon tritoni tyyppisesti, vasuri vasemmalle, keski suoraan ja oikea oikealle.

    Jokapäivä näitä pitkäkilpisiä ja muita oman elämän kimiräikköisiä sneikkaa vasemmalta parin kaistan yli oikealle kun ei tajuta selkeitä merkintöjä tiessä tai puolen kymmenen opasteen jälkeen.

    Eikä voi olla kyse havannoinnin puuteesta kaikilla, vituttelee pysäytellä ja jarrutella näitten sneikkaajien takia, kun valot vetää muuten hyvin. Pakko. Päästä. Ekana. Valoihin. Ja jumittamaan seuraaviin poikittain risteyksessä.

    Sitten tulee sormea ja pitkiä kun lähtee valoista reippaasti omalla kaistalla omaan suuntaan estämättä ketään, mut kun se liisari tdi ei nyt kerkeä omaa keulaa viistäen ohi oikealle ja ohi. Toki vilkutta ja vittumaisesti keulamuovia viistäen.
     
  6. hkultala

    hkultala

    Viestejä:
    5 324
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Torstai-illlalla tampereella sammonkadulla..

    Joku pikkokoppero (ehkä sähköinen, en kuitenkaan tunnistanut merkkiä ja mallia, auton logokin oli tuntematon, kuin citikan logo josta puuttui toinen kaari) ajeli n. 32km/h nopeutta 40km/h alueella, eikä silläkään vauhdilla meinannut pysyä omalla kaistallaan, vaan ensin meinasi pyörät olla useampaan kertaan joko kääntymiskaistan tai bussipysäkin puolella.

    Lopussa kun tie leveni nelikaistaiseksi, ja siinä tiessä oli huomattava mutka, niin oikaisi mutkan ihan kunnolla toisen kaistan puolelta, ensin katsoin että "jaahas, vaihtaa kaistaa ilman vilkkua" mutta palasikin mutkan jälkeen takaisin samalle kaistalle missä oli alunperin
     
  7. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Kyllä tuossa tilanteessa se Kilosta tuleva on sillä "tiellä" ja 1-tieltä tuleva vasta _tulossa_ sinne?
     
    Roje tykkää tästä.
  8. jinx1980

    jinx1980

    Viestejä:
    1 016
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    jos tiellä on lunta 1cm eli kaistaviivat piilossa niin eikös vasemman ”tien” kaista kaarra tien oikeaan reunaan ja vasemmalle tule uusi kaista ”tyhjästä” eli kolmion takaa pitää väistää kaikkea ko. tilanteessa. Tuossahan pitäisi olla kyltti jossa kaksi nuolta rinnakkain ja kolmio pois...

    Lisäksi olisin valmis lyömään vetoa että metrin kinosta ei ole ollut yhden kaistan molemmin puolin, tuo vaatisi sen että tuo on ajettu kahdella auralla jolloin olisivat saaneet kerralla molemmat kaistat auki.

    Toisaalta jos toisella kaistalla on vaikkapa 10cm lunta niin onko siinä silloin kaista vai ei, joka autolla sitä pystyy ajamaan mutta tietysti hitaammin kuin viereistä aurattua latua, entäs jos lunta on 20cm - siitäkin vielä pääsee jollain vehkeellä...

    2 rinnakkaista nuolta ratkaisisi tuonkin dilemman. Se väistää kumman kaistalla on luonnollinen este (jos jostain ihmeen syystä kaista olisi aurattu keskelle niin oikealta ensin)...
     
  9. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 791
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Asun soratiepätkällä rivarialueen ja "isomman tien" välissä. Tiellä on 60 rajotus, jota tosin varsinkaan talvikeleillä ei pysty turvallisesti ajamaan. Tässä talon kohdalla on sitten 90 asteen mutka ja eilen pihalla ollessani todistin kuinka joku mummo veti tuon ceedillään kauniisti poikittain, piti nimittäin ensin niin tiukasti tuijottaa meidän pihalle että meinasi ajaa suoraksi tuon :facepalm:

    Eikä ole edes ensimmäinen kerta. Jos mulla olis edes jotain katsottavaa tossa pihalla niin ymmärtäisin.
     
  10. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 451
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sinä olit pihalla. Nimimerkin perusteella en ole varma oliko sinulla housuja :vihellys: On kyllä ärsyttävää, itselläkin on talo siten, että porukka kyylää niskat solmussa pihalle, kun siellä jotain tekee.
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  11. outonaapuri

    outonaapuri Pro Tukijäsen

    Viestejä:
    1 791
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No olin terassilla ja vieressä toinen talo lähenpänä tietä blokkaamassa näkyvyyden kauemmas, joten tuskin mummo edes näki mua ton terassin aidan takaa.

    Alkaa olla niin kylmä että oli housut vaihteeksi jalassa. Fallos-veistoksetkin vein jo talvivarastoon.
     
  12. bowtie81

    bowtie81

    Viestejä:
    146
    Rekisteröitynyt:
    03.07.2018
    vasemmalla kaistalla jarruttelija ärsyttää kyllä liikenteessä, samaten kuin ohituksen aikana kiihdyttävät jotka yrittää estää ohittamisen.

    Tässä esimerkki ensinmainitusta:
     
  13. Latvus

    Latvus

    Viestejä:
    420
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Saattoi olla idiotismia tai jostain syystä johtuva inhimillinen virhe. Kyllä tuossa kuvaava kuski oli kans omiaan aiheuttamaan vaaratilanteen. Provosoiva kahden kaistan ohitus väärältä puolelta aloitettiin kun toinen oli jo vaihtamassa kaistaa ja ilmaissut sen selkeästi.

    Joskus vuosia sitten olin liikkeestä hakenut ensimmäisen automaattivaihteisena autoni. Se oli siihen aikaan jopa melko tehokas. Siinä sitten suoralla tiellä ajattelin vähän kokeilla venttiilin nousua. Pari vaihdetta pienemmälle vaihtaessa pitää toki survaista kytkin pohjaan... eiku...

    Tuli kans takaa auto ohi aika vihaisella töötillä ja ihan ansaitusti, mutta ei se tahallinen liike ollut vaan vuosien aikana virittynyt automaattinen liike jaloissa kun ajattelee pudottavansa vaihteita.
     
    Ihmemies, David ":DA" Imodium ja Hair tykkäävät tästä.
  14. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Oli tuossa nyt vähän muutakin kuin esimerkki jarruttelijasta. Takana tuleva ajelee ensin 10 metrin päässä ja sitten vielä yrittää väkisin kiihdyttää alle kun edellä oleva vaihtaa kaistaa :facepalm:

    Olisipa kolahtanut niin olisi kumpikin osapuoli päässyt kertaamaan liikennesääntöjä ystävällisen poliisisedän ohjauksella.
     
    Vklnuppi, shule, yyri ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  15. baggio

    baggio

    Viestejä:
    697
    Rekisteröitynyt:
    10.01.2019
    Sun pitää tossa kohtaa esim. väläyttää pitkiä viestiäksesi, että hän on mielestäsi tielläsi, eikä mennä noin lähelle.

    Yleensä kun rajoitusten mukaan ajelee, niin noita peräluukussa roikkujia kyllä riittää, ja voin sanoa että omalla kohdallani se provosoi hieman nostamaan entisestään kaasua, kun harvoin mihinkään on kiire.

    Kannattaisi ehkä ottaa vähän rennommin siellä liikenteessä.
     
    Vklnuppi ja Hair tykkäävät tästä.
  16. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Muistaahan kaikki nyt taas, ettei kehäteillä ole ohituskaistoja? Saat ajaa vasemmalla ja ohittaa oikealta. Sillä vasemmalla kaistalla ajavalla ei ole yhtään suurempaa velvollisuutta väistellä takaa tulevia, kuin oikealla ajavallakaan.

    Tuo jarrutus toki oli aika härski. Melkein veikkaisin hänen tajunneen, että pitäisi poistua seuraavasta liittymästä.
     
    supermurs, shule ja M3TAL_L0RD tykkäävät tästä.
  17. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    3 128
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Saisi tulla älytiet jotka nostaa tiestä esteen eteen jos meinaat törmätä edelläolevan perään, siirtäen riskin puhtaasti turvavälittömille. Ehkä opittaisiin ajamaan luonnollisen poistuman kautta.

    muoks: eikun laskisi rampin että jos takaa tullaan edes liian lähelle niin auto jäisi kuskineen tunniksi odottelemaan sinne tien alle kuuntelemaan osaavien ajamisen ääniä. Sopiva rangaistus, koska jotkut ei vaan osaa eikä kaikki tietoisesti yritä vaarantaa muiden henkeä.
     
    emelianenko tykkää tästä.
  18. Zyrppa

    Zyrppa

    Viestejä:
    1 463
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tuli tuosta turvavälistä mieleen yksi töihin ajelu tällä viikolla.
    Ajelin töihin viiden jälkeen aamulla ysitietä, vettä tuli aika reippaasti ja tietysti sen lisäksi pimeää. Eikö joku idiootti liimautunut 2-3 metrin päähän peräpuskurista! (Ei varmaan yllätä ketään että näytti joltain raksapenalta). Teki mieli siinä kokeilla käsijarrun tehoa, mutta päädyin naksuttelemaan vakkarista aina pari kilsaa kerrallaan pois. Ainoa vaikutus tällä oli se, että idiootti päätti sitten lähteä keltaisella viivalla ohittamaan. Noh, ei ainakaan roikkunut enää persiissä kiinni.
     
    emelianenko ja Vaakajenga tykkäävät tästä.
  19. shule

    shule

    Viestejä:
    38
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2017
    Kehä kolmella noita perässä roikkujia ja vilkuttelijoita riittää vaikka ajaisit rajoitusten mukaan. Mitään velvollisuutta siellä ei ole väistää toisinkuin moottoritiellä.
    Ja vieläpä "ammattiautoilijat" vilkuttelee vaikka noiden pitäisi ajaa esimerkillisesti.. pahimpia kaahareita varmaan sorarekat ja virolaiset autot.
     
    Hair ja baggio tykkäävät tästä.
  20. Freeze

    Freeze Elitisti Team Ryzen Team NVIDIA

    Viestejä:
    989
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Myös kuvaaja eli postaaja itse ajoi liian lähelle auton perää, ja jostain syystä oma ajonopeuskin taitaa olla blurrattu. :think:
     
  21. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    752
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Niin näyttäisi olevan, menikin eka katselulla ohi.
     
  22. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Näitä tosiaan näkyy. Joskus oli vielä tapana antaa perään liimaantujille tietä kehällä mikäli oikealla semmoinen rako, että arvelin näiden menevän ohi ennen kuin minun tarvitsee hidastella. No muutaman kerran kun kävikin niin, että nämä eivät olleetkaan kiireisiä, vaan jäivät ajamaan siihen rinnalle niin lopetin tämän.

    Moni ei oikeasti ole kiireinen, vaan eivät vaan osaa säädellä nopeuttaan ennen kuin edessä menevän kontti on 10m päässä. Näitä näkee esim. motarilla, kun on ohittamassa kahden auton possujunaa ja edellä menevä kääntyykin samalla liittymästä pois. Taaempi kiihdyttää heti (kesken minun ohituksen), vaikka on tyhjällä moottoritiellä tätä ennen ajanut tyytyväisenä useamman kilometrin 115km/h toisen puskurissa.
     
  23. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Moottoritiellä laillisia perusteita jatkaa vasenta kaistaa on tietysti harvemmin kuin muualla, mutta mitään velvollisuutta alkaa väistämään takaa tulevia ei ole. Oikealle siirrytään sitten kun se on turvallista. Vastaavasti alemmilla useampikaistaisilla teillä on tasan yhtä laitonta käyttää muuta kuin oikeanpuoleisinta vapaata kaistaa ilman perusteltua syytä kuin moottoritielläkin.
     
  24. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Mitenhän tuo perusteltu syy sitten määritellään. Mielestäni jos esim. ajan kehä 1:llä vastenta kaistaa Leppävaaran kohdalla tarkoituksena kääntyä Otaniemeen (vasemmalle) 3km päästä, niin minun on turha vaihtaa oikealle kaistalle vaikka se vapaa olisikin.
     
  25. dot1q

    dot1q

    Viestejä:
    805
    Rekisteröitynyt:
    03.05.2018
    Elikkä suoraan sanottuna väität että pitäisi varmistaa ketjukolari ennen kuin sellainen on oikeasti tapahtunut?
    Haeppa Xanaxia vai mitä näitä nyt on ja hengitä hyvä henkilö.

    Muokkaus; Hieno nähdä kuinka alleviivaat putkinäköäsi kolmannessa persoonassa toteuttavana yhden totuuden torvena kirjoittamalla tähän alempana;

    "
    Jos et ymmärrä yhtään mitä viestissä lukee niin älä vastaa siihen.

    "Pallot on pyöreitä"
    ...
    "Sinä väität että neliöt on porkkanoita öglököglöglögl!"

    "

    Jos olisi kuvailemasi älytie, joka tukkisi ajoneuvon äkkipysäytyksellä yhden ajoneuvon täysin paikalleen, siitä tulisi ketjukolari tai älytie tulkitsisi kaikki takana pysähtymättä jättäneet "Tolppauksen arvoisiksi". Eri älykäs tie.;)
     
    Viimeksi muokattu: 19.10.2019
  26. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Huomioon pitää ottaa lähinnä tarpeettomien kaistanvaihtojen välttäminen, ryhmittyminen riittävän ajoissa ja mahdolliset opasteet, joita voi tietenkin seurava vaikka kuinka kaukaa. Tuolla pätkällä ainakin näytti Google Mapsin mukaan olevan Kehä 1 -opasteet kummallakin kaistalla koko matkan, joten periaatteessa lain mukaan lienee sallittua liimautua vasemmalle kaistalle.

    Turhaa oikealle kaistalla vaihtaminen useamman kilometrin matkalle ei varmasti ole. Tuohon väliin mahtuu useampia risteyksiä ja niistä vasemmalle menossa olevat olisivat varmaankin kiitollisia, jos heillä olisi tilaa ryhmittyä ajoissa, eikä vasenta kaistaa ajella turhaan suoraan.
     
  27. bowtie81

    bowtie81

    Viestejä:
    146
    Rekisteröitynyt:
    03.07.2018
    ilmankos ruuhkaa pukkaa kehäteillä kun osalla ei ole muistissa se autokoulun perusohje, että aja aina oikealla. Kai jokainen osaa päätellä, koska tarvitsee olla vasemmalla jos Leppävaarassa pitää ryhmittyä, se lienee eri asia. Suomessa ei kertakaikkiaan osata ajaa jos kaistoja on enemmän kuin yksi. Pahinta on jos on kolme kaistaa, oikealta pitää heti mennä keskelle. Esimerkkinä vaikka porvoon moottoritien liittyminen lahden väylään, heti keskikaistalle ja jos siinä on joku niin jarrua ettei vaan joudu ajamaan oikealla kun sehän varmaan on bussikaista tai piennar tai loppuu ihan kohta.
     
  28. Tommy Goldfish

    Tommy Goldfish

    Viestejä:
    3 128
    Rekisteröitynyt:
    29.10.2016
    Jos et ymmärrä yhtään mitä viestissä lukee niin älä vastaa siihen.

    "Pallot on pyöreitä"
    ...
    "Sinä väität että neliöt on porkkanoita öglököglöglögl!"
     
    Jetula ja dot1q tykkäävät tästä.
  29. selbi

    selbi

    Viestejä:
    360
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Hienoa suorittamista puolin ja toisin. Pakukuski varmaan provosoitui siitä, kun kamera-auto ajoi liian lähellä. Kahden idiootin kohtaaminen siis.
     
    baggio ja Zyrppa tykkäävät tästä.
  30. weebee

    weebee

    Viestejä:
    197
    Rekisteröitynyt:
    28.01.2017
    Täysin normaalia ajamista siihen asti, kunnes paku päätti alkaa perseilyn... jarrutus täysin ilman syytä, kiihdytys ja eteen ajaminen toiselle kaistalle. Olisi voinut tuon valkoisen auton jälkeen voinut vaihtaa oikealle kaistalle ilman mitään jarrutuksia tai sitten vaan jatkaa tasanopeutta ilman mitään temppuiluja.
     
  31. Khauron

    Khauron

    Viestejä:
    175
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Tuossa 8-tiellä ohituskaistalla ajoin cruisella 109km/h, mikä tekee jotain 103km/h todellista. Takaa tuli pakettiauto, heitti piiiitkän kiihdytyksen että pääsi ohi, ja aivan eteen. Sitten ohituskaista loppui, niin pakettiauton nopeus tippui 95km/h. Sama satasen rajoitus oli kuitenkin voimassa. Hirtti itsellä kiinni, ja vilautin pitkiä vittuillakseni. Mitä tekee pakettiauto, noh, tiputti nopeuden johonkin 70km/h, ja ohi ei voinut mennä koska aita kaistojen välissä.
    Jumalauta! Tajusin vasta jälkeenpäin, että olisin voinut soittaa kilven omistajalle, että onko sen henkisessä universumissa nyt jotain isoja ongelmia, mutta en tajunnut sitä siinä hetkessä.
    8-tie syndrooma on jo käsite. Siinä jonon etummainen ajaa 10km/h alle nopeusrajoituksen, ja ohi on aivan turha toivoa koska jono ja keltaiset viivat.
     
  32. Crom

    Crom

    Viestejä:
    262
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Jos se että joku ajaa 95km/h satasen alueella aiheuttaa noin voimakkaan reaktion, niin olisi ehkä peiliin katsomisen paikka.
     
  33. Khauron

    Khauron

    Viestejä:
    175
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Varmasti olisi peiliin katsomisen paikka, mutta pakkoko sen pakun oli ohi päästä. Ajoin kuitenkin itse ihan "normaalia" vauhtia.

    Edit: ja "voimakas" reaktio on ehkä hieman ylisana. Vilautin pitkiä yhden kerran, en muuta.
     
  34. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    238
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017
    Eurajoki-Rauman välin 100km/h ränneissä ajetaan yleensä 80km/h se vie hermot....
     
  35. Khauron

    Khauron

    Viestejä:
    175
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Se on juuri tuo 8-tie syndrooma. Mutta se ulottuu jostain Oulusta Turkuun asti. Ai jumalauta se ärsyttää itseä.
     
    MarkusV tykkää tästä.
  36. Thug

    Thug

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Ja rekkoja on aika runsaasti nykyään 8-tiellä
     
  37. Marius

    Marius ...

    Viestejä:
    212
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Minusta taas tuntuu, että vilkkaiden useampi kaistaisten väylien välityskykyä menee hukkaan, kun turhan moni yrittää ajaa viimeiseen saakka oikealla kaistalla. Ilmeisesti muita kaistoja ei uskalleta käyttää, kun kohta on joku ylinopeutta ajava vilkuttelemassa pitkiä peräkontissa kiinni. Useampi kaista on mm. kehäteillä ja sisääntuloväylillä kapasiteetin eikä ohitusmahdollisuuksien vuoksi. Yksittäinen autoilija, jonka mielestä muut ajavat liian hiljaa tai väärin, voi olla itse aiheuttamassa pahinta haittaa kokonaisuudelle.
     
    tonttu77 ja Hair tykkäävät tästä.
  38. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Jos tämä oli se mitä tuosta viestistä poimit, niin voin vain todeta sinun olevan joko tyhmä tai trolli.
     
    Jetula, Vaakajenga, emelianenko ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  39. MarkusV

    MarkusV

    Viestejä:
    238
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2017

    Olisipa rekat ne mitkä on tiellä ne ymmärrän... Mutta ei vaan henkilöautot suurin hidaste.......
     
  40. Crom

    Crom

    Viestejä:
    262
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Ymmärtäisin jos tientukko ajaisi huomattavaa alinopeutta, mutta 5km/h alle rajoituksen on vielä semmoinen että laittaisin vaan adaptiivisen vakkarin päälle ja rullaisin perässä. Pakonomainen tarve ajaa juuri niin kovaa kuin rajoitus antaa myöten tuntuu aiheuttavan suurta stressiä joissain autoilijoissa.
     
  41. Thug

    Thug

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Joo aika paljon näkee kuskeja ketkä ei uskalla ohittaa rekkaa.
     
  42. Incredible Buff

    Incredible Buff

    Viestejä:
    1 251
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    No kyllä minuakin vituttaa jos joku menee ohi ja jää sitten eteen tukoksi.
     
  43. Jonaz

    Jonaz

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Tuossa kuva kyseisestä liittymästä. Oli kyllä todella ongelmallinen kaikin puolin.
    Nyt liittymää on korjattu, oikealta (Kuopion suunnasta) tuleville on kaksi kääntyvää kaistaa ja liikennevalot, aikaisemmin oli vain yksi kaista mallia "vapaa" oikea ja pelti kolisi kolmioista huolimatta.
    Kuvassa eteenpäin ajavista osa haluaa kääntyä oikealle Noljakan suuntaan, vanhassa liittymässä tässä tuli ristiriita väistämisen suhteen. Toisella on kolmio mutta toinen vaihtaa kaistaa, kaikenlisäksi tuo oikealle kääntyvä kaista on todella lyhyt ja pakottaa kaistanvaihtajan nopeisiin päätöksiin.

    Screenshot_20191019_221517_com.google.android.apps.maps.jpg
     
  44. Kvarkki

    Kvarkki

    Viestejä:
    1 451
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mä en kyllä ymmärrä millä helvetin logiikalla sä saat väännettyä itse aiheuttamasi ongelman muiden syyksi. Selkeästi ajat kuin kusipää, jos kerran jatkuvasti tulee palautetta ajotyylistä. Katsos laista se kohta jossa sanotaan ettei pidä tarpeettomasti haitata muiden liikkumista. Se, että ei ole väistövelvollisuutta ei anna lupaa olla kusipää. Kuitenkin varmasti oikein hyvin tiedät, että vasurilla se käytetty nopeus on järjestäen jonkun verran yli rajoituksen ja rajoitusta ajava aiheuttaa välittömän jonoutumisen.
     
    Jetula, mkurtti ja David ":DA" Imodium tykkäävät tästä.
  45. Antti Alien

    Antti Alien

    Viestejä:
    1 375
    Rekisteröitynyt:
    05.11.2016
    Minäkin mielelläni lukisin laista kohdan, joka kieltää tarpeettomasti haittaamasta muiden liikkumista, ja josta pystyy johtamaan mm. mainitsemasi velvollisuuden ajaa ylinopeutta ihan vain siksi, että joku muu niin tekee. Oletan, että samasta kohdasta saataisiin johdettua myös velvollisuus väistää kaistanvaihtajaa, kävelijöiden velvollisuus väistää autoja suojatiellä, henkilöautojen velvollisuus väistää kolmion takaa tulevaa raskasta liikennettä ja moni muu tässä threadissa vaadittu "minä ensin ja sitten muut" -tasoinen sääntö.
     
    Veetiboy, shule, Seagle ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  46. Tzit

    Tzit

    Viestejä:
    252
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2018
    Ei siinä ärsyynnytty 5km/h alinopeudesta, vaan siitä, että tämä alinopeutta ajava ohitti koki tarpeekseen ohittaa 103km/h ajava, mutta ei ohituksen jälkeen pitänyt vauhtia yllä.

    Miksi ohittaa jos ei aio ajaa ohitettua kovempaa?
     
    Jetula tykkää tästä.
  47. Thug

    Thug

    Viestejä:
    221
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Tuosta Kuopiosta tuli mieleen että Porissa on myös aika vastaava risteys Google Maps
     
  48. mustajoki

    mustajoki

    Viestejä:
    350
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2016
    Todellinen Hangontien ritari.

    80 kmh alueella asuntoauto vetää pientä jonoa, aika lailla 80 kmh todellista nopeutta. Minä siinä jonon viimeisenä, kääntymässä parin kilsan päässä.

    Yhtäkkiä nopeus putoaa 65 kmh. Hetken päästä tokana jonossa oleva päättää ohittaa kun tulee eka lyhyt suora, ja samalla hetkellä asuntoauton nopeus nousee 85 kmh. Ohittaja selvästi yllättyy mutta pääsee kuitenkin ohi juuri ennen vastaantulevaa liikennettä. Asuntoauto jatkaa samaa vauhtia ohittajan perässä, sitten käännynkin jo pois niin en tiedä miten tarina jatkuu.

    Näitä veneestäpudottajia tulee aina silloin vastaan, pitäkää siis hoksottimet auki liikenteessä.
     
  49. weebee

    weebee

    Viestejä:
    197
    Rekisteröitynyt:
    28.01.2017
    Ei nyt sinänsä ärsytyksen aihe, mutta todella usein olen huomannut naispuoleisten kuskien ajavan aika reipasta ylinopeutta varsinkin 50-60 alueilla.
    Ilmeisesti uudet/uudehkot autot rullaa mukavasti ja hiljaisesti, eikä tajuta yhdistää mittarin näyttämää nopeutta ja vallitsevaa nopeusrajoitusta.
     
  50. Crom

    Crom

    Viestejä:
    262
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Ei siinä tosiaan ole järkeä ohittaa jos kuitenkin ajaa hiljempaa, mutta turha siitä on alkaa stressaamaan. Veikkaisin että kuski ei vaan osannut oikein hahmottaa omaa nopeuttaan suhteessa muuhun liikenteeseen.