• Live: io-techin podcast viikon tekniikkakatsaus. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa tänään n. klo 15:30 alkaen. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
1 333
Alinopeus. Ajetaan siis 100 alueella jotain 75-100 väliltä (mittarinopeus). Ni miten se kaasupoljin löytyy ku tulee ohituskaista. Stana. Tänään taas tossa 9-tiellä oli näitä sankareita matkassa lähes jokasen ohituskaistan kohdalla Jyv-Tre välillä. Jos ajaa sit alinopeutta ni ajais sitä nyt sillon ohituskaistojen kohdalla kans. Sai taas painaa melkeen 120 mittariin et pääsi näistä sankareista ohi. Ja tietenki ku ohituskaista loppus ni sinne ne hävis aika nopeesti jonnekki horisonttiin. Muuten ei olis varmaan vituttanu mut liikennettä sen verran kuitenki ettei oikeen muissa kohdissa päässy ohi.

Ja sit on hälytysajossa olevat ajoneuvot. Mikä vittu siin on et niitä ei päästetä ohi. Tuli vaan pari vastaan ja ei elettäkään niiltä vastaan tulevilta et ne koittais väistää samaan suuntaan menevää hälytysajoneuvoa.
Keskisuomalainen vitsaus. Vuodesta 2002 asti olen kironnut kun juurikin tuolla päin on tapa, ei poikkeus, ajaa ohituskaistan kohdalla silmitöntä ylinopeutta - jos joku MULKKU(normaalikuljettaja) pääsee tällaisesta älykääpiöstä ohi, se tulee uudestaan ohi vähintään Suurajojen ajolinjoilla - ihan millon tahansa.
Siksi vältän ajamasta Tamperetta pohjoisemmaksi.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
91
Keskisuomalainen vitsaus. Vuodesta 2002 asti olen kironnut kun juurikin tuolla päin on tapa, ei poikkeus, ajaa ohituskaistan kohdalla silmitöntä ylinopeutta - jos joku MULKKU(normaalikuljettaja) pääsee tällaisesta älykääpiöstä ohi, se tulee uudestaan ohi vähintään Suurajojen ajolinjoilla - ihan millon tahansa.
Siksi vältän ajamasta Tamperetta pohjoisemmaksi.
Joo toi on kyl joku vitsaus sielläpäin. Tullu ajeltua tota väliä vuodesta 2008 asti ja aina sama homma. Varsinki ku on enemmän liikennettä.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 753
Keskisuomalainen vitsaus. Vuodesta 2002 asti olen kironnut kun juurikin tuolla päin on tapa, ei poikkeus, ajaa ohituskaistan kohdalla silmitöntä ylinopeutta - jos joku MULKKU(normaalikuljettaja) pääsee tällaisesta älykääpiöstä ohi, se tulee uudestaan ohi vähintään Suurajojen ajolinjoilla - ihan millon tahansa.
Siksi vältän ajamasta Tamperetta pohjoisemmaksi.
Jännä yleistys. En kykene omien kokemusten perusteella allekirjoittamaan tätä mitenkään juuri nimenomaisesti Keski-Suomea koskettavaksi ilmiöksi, vaan pikemminkin yleisesti ohituskaistojen käyttäytymismalliksi. Toki varsinkin nelostien varrella Lahti-JKL -välillä on paljon ohituskaistoja, joten tunne voi johtua siitäkin.

Jos muuten itse ohittaa jonkun "silmitöntä ylinopeutta ajavan älykääpiön", niin perinteisen laskuopin mukaan ohittaja ajaa vielä silmittömämpää ylinopeutta. Pata kattilaa ja silleen. :D
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 438
Meikkaavat/puhelinta räpläävät/mitä lie säätävät ihmiset liikennevaloissa. Vaihtuu vihreelle, ei tapahdu mitään, vaikka pitäisi olla jo menossa. Kyllä sitä muutaman sekunnin kuluttua on pakko torvea painaa, muuten menee valot ohi tai sitten kukaan muu ei pääse valoista. Tänään sama kuvio kahdesti Tampereella. Onneksi on hyvät torvet, niin kuuluu nykyaikaisten hyvin äänieristettyjen autojenkin sisään.
Joskus on oikeitakin ongelmia, kerran piti nousta autosta ja avata konepelti tai oikeastaan monta kertaa, laturin liitin oli löystynyt ja kontakti hävisi aika helposti, jolloin sähköt hävisi. Tietysti olin ensimmäinen valoissa, kesken risteyksen piti potkia jalallakin vauhtia. En muista monta yritystä piti tehdä, että pääsin risteyksen yli. Siinä olisi torveilu vain hidastanut asiaa.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
1 333
@Kautium ei ole kertaa, kun tuolla on ajanut, ettei tämä olisi ollut pelin henki.
Se pata ohittaa kattilan kun kattila epähuomiossa ei tajua puolustaa alinopeussuoritustaan koko 70km/h@100km/h pätkän ajan.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
1 262
Itse olen todennut, että tämä ei voi johtua mistään muusta kuin siitä ettei seurata niitä liikennemerkkejä. Kunpa kaikkiin autoihin tulisi pakolliseksi varusteeksi järjestelmä mikä ilmoittaa kuskille tuulilasissa sen hetkisen rajoituksen. Ja jos ei kiihdytä siihen nopeuteen niin auto automaattisesti ajaisi tiensivuun pysähdyksiin.
Tasanopeusnutaajia, vakkari on säädetty 90:iin ja sitä sitten pidetään olipa rajoitus 80 taikka 100.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 753
@Kautium ei ole kertaa, kun tuolla on ajanut, ettei tämä olisi ollut pelin henki.
En minä sitä epäilekään. Minun kokemusten mukaan se ei kuitenkaan ole mikään erityinen ilmiö juuri Keski-Suomessa, vaan kaikkialla missä ohituskaistoja ylipäätään on. Ohituskaistoilla ohitetaan, ullatyys! Toiset vaan tekevät sen muita vauhdikkaammin, mutta ei sen luulisi olevan niiltä ohitettavilta pois.

Se on sitten taas ihan eri asia, jos kaahailija jää ohituskaistan jälkeen jumittamaan alinopeutta, mutta näitä on onneksi aika harvassa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
275
on niistä ohituiskaistan kohdalla kiihdyttäjistä se hyöty että pääsee itsekkin välillä ruuhka aikaan oikeaa kaistaa ohi useammasta autosta,kun vasemman kaistan tukkii joku vakkari päällä ohittelija ja sen perässä useampi valojen vilkuttelija/tööttäilijä :D
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 927
Alinopeus. Ajetaan siis 100 alueella jotain 75-100 väliltä (mittarinopeus). Ni miten se kaasupoljin löytyy ku tulee ohituskaista. Stana. Tänään taas tossa 9-tiellä oli näitä sankareita matkassa lähes jokasen ohituskaistan kohdalla Jyv-Tre välillä. Jos ajaa sit alinopeutta ni ajais sitä nyt sillon ohituskaistojen kohdalla kans. Sai taas painaa melkeen 120 mittariin et pääsi näistä sankareista ohi. Ja tietenki ku ohituskaista loppus ni sinne ne hävis aika nopeesti jonnekki horisonttiin. Muuten ei olis varmaan vituttanu mut liikennettä sen verran kuitenki ettei oikeen muissa kohdissa päässy ohi.
Tällainen tuli eilen eteen. Ajelin takana jonkun kymmenen kilometriä ja edellä olleen nopeus oli tasaisesti n. 95 km/h. Ennen ohituskaistaa oli 80 km/h alue, jolla nopeus tippui (ei kyllä rajoitukseen asti), mutta n. kilometri ennen ohituskaistaa kun alkoi satanen, ei nopeudelle tapahtunut mitään. Ehkei huomannut kylttiä.

Ohituskaistanalussa vaihdoin vasemmalle ja adaptiivinen vakkari nosti nopeuden takaisin asetettuun 100 km/h gepsin mukaan, vaan välimatka alkoikin vain kasvaa :confused:

Ohitin sitten reippaasti ja vauhdin pudottua takaisin mittarin mukaan n. 110 km/h, todellisen nopeuden ollen tuolloin n. 105 km/h, katselin takapeilistä että ohitettava alkaa taas saavuttaa. Ajelin sitten sitä vauhtia ohituskaistan loppuun ja käytännössä heti ohituskaistan loputtua, jyrkästä alamäestä huolimatta, jäi ohitettu kauas taakse.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 498
-Vakionopeusajelijat
Nämä sankarit jotka 80-rajoituksella tulevat puskuriin kiinni ja menevät ehkä ohi, ja rajoituksen vaihduttua sataseen ovat taas edessä kun nyt ei enää huvitakaan ajaa ylinopeutta, vaan mennään alle. Toki nämä tapaukset voi johtua siitä, ettei tunne tietä ja ei huomaa rajoituksen vaihtumista.
Jos kyseessä on isompi paku ja se on rekisteröity kuorma-autoksi niin siinä voi olla rajoitin asetettu 90km/h. Silloin siinä on myös katsastusta varten tarkistettu todellisen nopeuden näyttävä piirturin nopeusmittari ja aika usein porukka ajelee mittarin mukaan 80km/h eli todellista 70-75km/h.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
43
- Kännykän käyttö ajon aikana. Tästä on jo muodostunut vitsaus ainakin PK-seudulla, ja varmasti muuallakin. Kehällä näkee tätä, että näyttää kun kuski olisi kännissä, kun ei pysytä kaistalla tai ainakin seilataan laidasta laitaan. Aina paljastuu että siellä on puhelin kädessä ja sen näpytys menossa. Sitten valoissa pisti silmään kun olin katua ylittämässä kun kahdeksasta kääntyvästä autosta neljällä oli kännykkä oikeassa kädessä. Oli melko koominen effekti kun ohi vilisee autoja joiden kuljettajalla kädessä samassa paikkaa luuri. Perään ajojakin on tutuille käynyt kun ovat valoissa olleet, ja aina peräänaja näppäillyt puhelinta.

- Ruuhkaiselle erkaantumiskaistalle tunkeminen viime hetkellä. Tätä tapahtuu jatkuvasti ja arviolta 25% kulkijoista tekee tätä ruuhka-aikana. Aiheuttaa että kaista ruuhkautuu ja pysähtyy/hidastuu pahasti takanapäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 552
- Ruuhkaiselle erkaantumiskaistalle tunkeminen viime hetkellä. Tätä tapahtuu jatkuvasti ja arviolta 25% kulkijoista tekee tätä ruuhka-aikana. Aiheuttaa että kaista ruuhkautuu ja pysähtyy/hidastuu pahasti takanapäin.
Pahin näkemäni kohta on Turun väylän erkanemistie Kehä 2:lle. Siinä kohtaa on satasen rajoitus. Iltapäivisin jono Kehälle pitkälle yli aiemman liittymän. Jotkut ääliöt sitten vetävät jonon ohi, ja keskimmäisellä (satasta vetävällä) kaistalla kokevat oikeudekseen hidastaa pysähtyneen jonon vauhtiin päästäkseen jonon keulille. Keskellä moottoritietä.

Jos ei liittyminen liikennettä vaarantamatta onnistu, niin silloin mennään liittymän ohi ja kierretään seuraavan liittymän kautta. Se on tietysti ikävää, mutta ainoa vaihtoehto. Sen lisäksi, että pysähtymällä moottoritiellä altistaa itsensä peräänajon riskille, vielä vaarallisempaa on aiheuttaa kaistojen välille 100 km/h:n vauhtieron. Koko liikenne puuroutuu ja yhden törttöily vaarantaa ja vaikeuttaa satojen muiden etenemistä.

Kun näette moista törttöilyä niin ahkerasti vaan torvea. Niin paljon kuin pystyy.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
607
Pahin näkemäni kohta on Turun väylän erkanemistie Kehä 2:lle. Siinä kohtaa on satasen rajoitus. Iltapäivisin jono Kehälle pitkälle yli aiemman liittymän. Jotkut ääliöt sitten vetävät jonon ohi, ja keskimmäisellä (satasta vetävällä) kaistalla kokevat oikeudekseen hidastaa pysähtyneen jonon vauhtiin päästäkseen jonon keuluille. Keskellä moottoritietä.

Jos ei liittyminen liikennettä vaarantamatta onnistu, niin silloin mennään liittymän ohi ja kierretään seuraavan liittymän kautta. Se on tietysti ikävää, mutta ainoa vaihtoehto. Sen lisäksi, että pysähtymällä moottoritiellä altistaa itsensä peräänajon riskille, vielä vaarallisempaa on aiheuttaa kaistojen välille 100 km/h:n vauhtieron. Koko liikenne puuroutuu ja yhden törttöily vaarantaa ja vaikeuttaa satojen muiden etenemistä.

Kun näette moista törttöilyä niin ahkerasti vaan torvea. Niin paljon kuin pystyy.
Tuo on kyllä paha paikka Helsingistä päin tultaessa, jos tuo ei ole tuttu paikka. Siinä ei näe mitenkään, että jono on menossa Kehä 2:lle eikä edelliselle Mankkaan/Kauniaisten liittymälle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
43
Pahin näkemäni kohta on Turun väylän erkanemistie Kehä 2:lle. Siinä kohtaa on satasen rajoitus. Iltapäivisin jono Kehälle pitkälle yli aiemman liittymän. Jotkut ääliöt sitten vetävät jonon ohi, ja keskimmäisellä (satasta vetävällä) kaistalla kokevat oikeudekseen hidastaa pysähtyneen jonon vauhtiin päästäkseen jonon keulille. Keskellä moottoritietä.

Jos ei liittyminen liikennettä vaarantamatta onnistu, niin silloin mennään liittymän ohi ja kierretään seuraavan liittymän kautta. Se on tietysti ikävää, mutta ainoa vaihtoehto. Sen lisäksi, että pysähtymällä moottoritiellä altistaa itsensä peräänajon riskille, vielä vaarallisempaa on aiheuttaa kaistojen välille 100 km/h:n vauhtieron. Koko liikenne puuroutuu ja yhden törttöily vaarantaa ja vaikeuttaa satojen muiden etenemistä.

Kun näette moista törttöilyä niin ahkerasti vaan torvea. Niin paljon kuin pystyy.

Juu. Ja samat idiootit vissiin asialla Turuntieltä Kehä 1:lle päin aamulla.

Täysin totta tuo 100km/h ero kaistojen välillä Kehä II:n kohdalla. Itse olen ainakin kokenut että parempi vetää oikeanpuolista kaistaa ohi, koska aina siellä joku pysähtyy keskimmäiselle kaistalle ja yrittää tunkea väliin vasemmalle...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 552
Täysin totta tuo 100km/h ero kaistojen välillä Kehä II:n kohdalla. Itse olen ainakin kokenut että parempi vetää oikeanpuolista kaistaa ohi, koska aina siellä joku pysähtyy keskimmäiselle kaistalle ja yrittää tunkea väliin vasemmalle...
Tarkoitatko tässä Kehä 1 liittymää Turuntielle? Siellä itekin kelaan oikeinta kaistaa sataseen kaikkien ohi, kun sillä "oikealla" liittymiskaistalla lähes säännöllisesti touhutaan jotain ihan outoa. Onneksi jättävät yhden kaistan niille jotka osaavat liittyä turvallisesti.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
778
Ylipäätään en tajua sitä, että kun ajoreitin valinta menee reisille, niin miten älyttömiä ratkaisuja tehdään. Oikea ratkaisu on ajaa esim. ohi ja yrittää uudestaan, tai tehdä pieni lenkki ja mennä toista kautta. Jos ajatus ei kulje, niin voi jäädä esim. bussipysäkille tms. hetkeksi huilaamaan ja miettimään asiaa. Peruuttelu, liinat kiinni, sulkuviivan yli ajaminen ym. eivät ole valideja ratkaisuja, ikävä kyllä niitä vaan näkee silloin tällöin.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
124
Ylipäätään en tajua sitä, että kun ajoreitin valinta menee reisille, niin miten älyttömiä ratkaisuja tehdään. Oikea ratkaisu on ajaa esim. ohi ja yrittää uudestaan, tai tehdä pieni lenkki ja mennä toista kautta. Jos ajatus ei kulje, niin voi jäädä esim. bussipysäkille tms. hetkeksi huilaamaan ja miettimään asiaa. Peruuttelu, liinat kiinni, sulkuviivan yli ajaminen ym. eivät ole valideja ratkaisuja, ikävä kyllä niitä vaan näkee silloin tällöin.
No tämä kyllä ja itärajan suunnalla pitkäkilpiset tekee näitä ihan solkenaan. Tällä viikolla nähty mm. rampin kohdalla kaistojen välissä olevalla raidoituksella hätävilkut päällä oleva pitkäkilpinen, ei tiennyt haluaako rampista pois vai ei. Sitten yksi ihan Suomen kilvissä oleva peruutti vastaan liikenneympyrässä hätävilkut päällä, kun oli meinannut mennä väärään suuntaan.. operaatio tosin haiskahti jälleen kovin itänaapurilta.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 509
Sitten yksi ihan Suomen kilvissä oleva peruutti vastaan liikenneympyrässä hätävilkut päällä, kun oli meinannut mennä väärään suuntaan.. operaatio tosin haiskahti jälleen kovin itänaapurilta.
Tämä melkein pitäisi saada jo videolle, että uskoisi todeksi. Ei vittu voi olla noin yksinkertaista sakkia missään.

Ohan se itekin tullut joskus "kunniakierros" ajettua kun on mennyt liittymän ohi, mutta että peruuttamaan vielä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 204
Tämä melkein pitäisi saada jo videolle, että uskoisi todeksi. Ei vittu voi olla noin yksinkertaista sakkia missään.

Ohan se itekin tullut joskus "kunniakierros" ajettua kun on mennyt liittymän ohi, mutta että peruuttamaan vielä...
Kerran on joku papparainen ajanut liikenneympyrässä vastaan.
Eilen joku peruutteli risteysalueella kun oli ryhmittynyt väärälle kaistalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Ylipäätään en tajua sitä, että kun ajoreitin valinta menee reisille, niin miten älyttömiä ratkaisuja tehdään. Oikea ratkaisu on ajaa esim. ohi ja yrittää uudestaan, tai tehdä pieni lenkki ja mennä toista kautta. Jos ajatus ei kulje, niin voi jäädä esim. bussipysäkille tms. hetkeksi huilaamaan ja miettimään asiaa. Peruuttelu, liinat kiinni, sulkuviivan yli ajaminen ym. eivät ole valideja ratkaisuja, ikävä kyllä niitä vaan näkee silloin tällöin.
Muutama vuos sitten moottoriliikenne tien poistumirampilla tapahtunutta:
Olin jo ryhmittynyt rampille ja päästänyt kaasun pois. Edessä ajanut päätti viime hetkellä liittyä rampille rajulla ohjausliikkeellä läpi ajamattoman puuterilumen ja juuri ennen kaidetta. Auto pyörähti välittömästi perä edellä rampille. Painoin jarrun pohjaan ja tajusin että nyt mennään kuin kelkka jäällä. Onneksi toisessa autossa oli sen verran rattimiestä, että veti heti pakin päälle ja auto peruuttaen aivan rampin reunaan. Sain ohjattua kapealla kaiteiden reunustamalla rampilla juuri ja juuri kaiteen ja ”Vatasen” välistä. Nopeutta olisi ollut törmäyshetkellä arviolta 50-60km/h, vaikka ei siinä mittaria kerennyt katsoa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 927
Ajelin n. 5 km moottoritietä tänään, ja siinä muutaman minuutin aikana taakse ehti kaksi pälliä. Heti tielle liityttyäni lähdin ohittamaan n. 10 auton letkaa, joka ajeli rekan takana. Juuri kun olin viimeisen vierellä, taakse oli ehtinyt mersukuski autonmitan päähän. Jos olisi odotellut 5 sekuntia, olisin ollut jo poissa edestä.

Tieltä poistuessa taas joku tuli odottelemaan auton mitan päähän, että siirryn poistumiskaistalle. Tien vapauduttua kiihdytti vielä edellä ajaneeni taakse ja kulmaa hipoen keksi vihdoin siirtyä tyhjälle vasemmalle kaistalle.
 

Dr. Who

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 094
Ajelin n. 5 km moottoritietä tänään, ja siinä muutaman minuutin aikana taakse ehti kaksi pälliä. Heti tielle liityttyäni lähdin ohittamaan n. 10 auton letkaa, joka ajeli rekan takana. Juuri kun olin viimeisen vierellä, taakse oli ehtinyt mersukuski autonmitan päähän. Jos olisi odotellut 5 sekuntia, olisin ollut jo poissa edestä.

Tieltä poistuessa taas joku tuli odottelemaan auton mitan päähän, että siirryn poistumiskaistalle. Tien vapauduttua kiihdytti vielä edellä ajaneeni taakse ja kulmaa hipoen keksi vihdoin siirtyä tyhjälle vasemmalle kaistalle.
Motarilla perseessä roikkujat on kusipäitä, toki siihen voi vaikuttaa itse ja ajaa oikeasti sitä suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä mittarin mukaan 120km/h mikä on helposti todellista 110km/h.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 927
Motarilla perseessä roikkujat on kusipäitä, toki siihen voi vaikuttaa itse ja ajaa oikeasti sitä suurinta sallittua siellä vasemmalla kaistalla eikä mittarin mukaan 120km/h mikä on helposti todellista 110km/h.
GPS näytti nopeudeksi oikealla kaistalla 122 km/h, ja vasemmalla hitusen lisää, kiitos kysymästä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 512
Ei varsinaisesti ärsytä, mutta tällä viikolla olen nähnyt kaksi autoa mistä on irronnut rengas kesken ajon. Melkoisia sankareita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
129
Helposti jää kesärenkaiden vaihdon jälkeen pulttien kiristys suorittamtta jos ei sitä ole erityisesti muistutettu. Ja jää sittenkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 552
Rengasliikkeen jäljiltä on kyllä kahdesti löytynyt löysä pultti.

E: toisaalta 5 x 4 pulttia 2 kertaa vuodessa kahteen autoon, vajaan pari kymmenen vuoden ajan + huoltotoimelliset renkaan irroitukset. Yht. n. 2000 pultin avausta ja kiinnitystä. Kaksi löysää. En nyt ihan loppuun asti jaksa laskea, mutta tuo 99.9% vaikuttaa aika asialliselta arviolta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
129
Se 0.01 päätyykin sitten otsikoihin. Enpä itsekään ole viitsinyt niitä aina kiristellä mutta kuitenkin aina silloin tällöin :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 003
En oo missään muussa tapauksessa jälkikiristänyt paitsi ennen rata-ajoa tsekannut kireyden ja aina ovat olleet siinä momentissa mihin alunperin vedin. Alumiinivanteita viimeset 5 vuotta eikä silti ongelmia. Pesen alta otetut vanteet ennen varastointia ja rasvailen talvea vasten pylränmuttereiden kierteet että aukeaa vaivattomasti.

Jos alunalkujaan tekee huolella niin en keksi miten tossa voi homman kusta.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 753
Se 0.01 päätyykin sitten otsikoihin. Enpä itsekään ole viitsinyt niitä aina kiristellä mutta kuitenkin aina silloin tällöin :)
Onhan se toki näinkin. Ja jos ei lööppeihin saakka, niin vähintään vakuutusyhtiön tiskille.

Jälkikiristys on oikeasti tarpeen vain aniharvoissa tilanteissa, mutta vaiva on pieni, joten toki se on hyvä silti tehdä, kun etukäteen ei välttämättä tiedä tilannetta omien vanteiden tapauksessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 512
Helposti jää kesärenkaiden vaihdon jälkeen pulttien kiristys suorittamtta jos ei sitä ole erityisesti muistutettu. Ja jää sittenkin.
Eipä nuo ole irronneet vaikka jälkikiristystä en ole tehnyt. Rengasliikkeen jälkeen pitäisi tarkistaa lähteekö ne vielä auki, viimeksi teki tiukkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 020
Eilen oli ihan loistava sää, mutta ainoastaan tuulenpuuskien takia moni päätti ajaa alle nopeusrajoituksen. Motarin vasen kaista pumppasi jatkuvasti 100-130 väliä ja hiljaisemmalla maantiellä ajeltiin lähes talvirajoituksia. Muutama laiton ohitus piti suorittaa kun ei pää kestänyt jurnuttaa puskurissa kiinni 90@100 ohituskieltoalueella :mad:
 

outonaapuri

Pro
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
En tiiä millanen tuuli siellä on ollut, mutta sopivanlaista kippoa tollanen reipas tuuli kyllä heiluttelee ihan kivasti peltoaukeilla jne. Siinä mielessä vähän ymmärrän jos arempaa kuskia jännittää.

Renkaiden jälkikiristelyyn sanoisin että kannattaa, itselle on kerran löystyneet ihan momenttiavaimella kiristelyn jälkeen ja voin sanoa että vituttaa jo ilman renkaan irtoamistakin :btooth:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
607
Eilen oli ihan loistava sää, mutta ainoastaan tuulenpuuskien takia moni päätti ajaa alle nopeusrajoituksen. Motarin vasen kaista pumppasi jatkuvasti 100-130 väliä ja hiljaisemmalla maantiellä ajeltiin lähes talvirajoituksia. Muutama laiton ohitus piti suorittaa kun ei pää kestänyt jurnuttaa puskurissa kiinni 90@100 ohituskieltoalueella :mad:
Tuo ohituskieltoalueella ohittaminen on ehdottomasti otsikon mukaista käytössä. Kiva kun jostain näköesteen takaa tulee joku vastaan omalla kaistalla ja saa oikeasti pelätä että kohta osuu ja lähtee henki.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 927
Muutama laiton ohitus piti suorittaa kun ei pää kestänyt jurnuttaa puskurissa kiinni 90@100 ohituskieltoalueella :mad:
Mitäpä jos ajelisit 4 sekunnin turvavälin päässä 90@100 km/h rajoituksella ja olisit vaarantamatta sekä vastaantulijoita että ohitettavia, tai jättäisit ajamisen niille, joiden pää kestää muutaman minuutin viivytyksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 512
Tuo ohituskieltoalueella ohittaminen on ehdottomasti otsikon mukaista käytössä. Kiva kun jostain näköesteen takaa tulee joku vastaan omalla kaistalla ja saa oikeasti pelätä että kohta osuu ja lähtee henki.
On niitä sellaisissakin paikoissa ettei ohittaminen aiheuta vaaraa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
342
Traktorikuski tullut valtatielle keskikaide alueelle ja ei voi vetää tiensivuun, plus 100 metriä tieltä menee vanha tie samaan suuntaan......
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 331
Onhan se toki näinkin. Ja jos ei lööppeihin saakka, niin vähintään vakuutusyhtiön tiskille.

Jälkikiristys on oikeasti tarpeen vain aniharvoissa tilanteissa, mutta vaiva on pieni, joten toki se on hyvä silti tehdä, kun etukäteen ei välttämättä tiedä tilannetta omien vanteiden tapauksessa.
Tai nyt ainakin sormin kokeilee ovatko löysässä, on joskus tullut irroittettua vanne ihan tahallaan löysyttämällä pulttejä ja sitten koulun asvaltti pihalle tiukkaa ympyrää ajamaan jotta vanne irtoaa. Nuoret katsoivat mitä ihmettä toi tuossa touhuaa :), mutta homma toimi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 204
Se merkki on enimmäisnopeus. Rekat pois motareilta?
No mielellään jos vain olisi mahdollista. Tai sitten oma kaista hitaille.
Ai että sitten kun ne kevyt autot ilmestyy liikenteeseen.

Ja toisekseen lakikin vaatii että hitaamman on annettava tietä.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
931
No mielellään jos vain olisi mahdollista. Tai sitten oma kaista hitaille.
Ai että sitten kun ne kevyt autot ilmestyy liikenteeseen.

Ja toisekseen lakikin vaatii että hitaamman on annettava tietä.
HItaamman annettava tietä? Toi oliki ihan uus laki mulle:D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 512
No mielellään jos vain olisi mahdollista. Tai sitten oma kaista hitaille.
Ai että sitten kun ne kevyt autot ilmestyy liikenteeseen.

Ja toisekseen lakikin vaatii että hitaamman on annettava tietä.
Moottoritiellä on kaista hitaammin ajaville?

Tuo tienanto koskee hitaita ajoneuvoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
493
Ei varsinaisesti ärsytä, mutta tällä viikolla olen nähnyt kaksi autoa mistä on irronnut rengas kesken ajon. Melkoisia sankareita.
Olen kerran motarilla törmännyt jouseen kun jostain Mersusta oli koko eturipustus mennyt rikki kesken ajon ja siellä sitten pyöri osia tiellä, onneksi oli maasturi alla niin se jousi ei tehnyt mitään vahinkoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
99 879
Viestejä
2 001 169
Jäsenet
41 603
Uusin jäsen
Stobe7

Hinta.fi

Ylös Bottom