Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 777
Mitenkäs se ohitus ohituskieltoalueella, jossa on poikkeuksetta myös keltainen sulkuviiva, onnistuu yhtäaikaisesti sulkuviivaa ylittämättä ja riittävästi tilaa antaen, vaikka mopoilija olisi aivan tien oikeassa reunassa?
Paikasta kun ei ole tietoa, niin vaikea sanoa olisiko tarjolla ollut piennar. Jos olisi, niin yleensä ovat vähintäänkin riittävän leveitä siihen, että kun mopo ajaa sitä pitkin, pääsee kaistalla pysyen turvallisesti ohi.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Paikasta kun ei ole tietoa, niin vaikea sanoa olisiko tarjolla ollut piennar. Jos olisi, niin yleensä ovat vähintäänkin riittävän leveitä siihen, että kun mopo ajaa sitä pitkin, pääsee kaistalla pysyen turvallisesti ohi.
Pientareelle ei meinaa edes polkupyörällä mahtua, ovat yleensä niin kapeita.
Kai sen oman ajotavan ja automerkin pitäisi sit vaikuttaa myös muualla, jos niillä olisi merkitystä? Kyllä sen tuskallisen hyvin vaan huomaa, kun molemmissa kaupungeissa paljon suhaa, että "vittu mun eteen et tule" meininki vaikuttaa Turussa (ja monissa muissakin paikoissa tämän ketjun perusteella) aika vahvasti. Voi olla, että pientä riippuvuutta on sen suhteen, missä päin Turkua ajelee. Naantalin pikatiellä ja siitä keskustaan päin on tullut nähtyä kovimmat "kaasutukset", kun on vedetty väliä urakalla kiinni.
Rantaruottalaisia vaivaa muutenkin kusipäisyys, suomea osataan vain tarvittaessa ja silloinkin siitä tehdään ongelma, kun joutui käyttämään. Tien varteen pitää opasteetkin paikotellen laittaa ruotsiksi, kun eivät ylimielisinä muuten löydä perille. Ei koske kaikkia, mutta tuo porukka erottuu heidän joukosta.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
863
Tänään aamulla Tuusulanväylällä oli taas joku ärsyttävä kuljettaja, joka ensin tuli perä edellä vastaan ja ohituksen aikana sitten kiihdytti ihan selvästi ohi musta. Taas vauhti hidastui ja pääsin hänen ohitseen, ja tämän jälkeen hän tuli mun perään ohittamaan muita autoja.

Ohitusten jälkeen jäi vasemmalle kaistalle ajamaan mun kuolleeseen kulmaan pitkäksi aikaa. Sitten meinasi lähteä kiihdyttämään ohi, kunnes pudotti vauhtia selvästi (ajaen kuitenkin ehkä 80km/h oikeaa nopeutta) ja jättäytyi taas taakse. Takana ajoi MP-poliisi, siinä syy vauhdin putoamiseen.

Käännyin itse tässä kohdassa liittymästä pois, mutta yllätyin kun sen sijaan, että tämä auto olisi päässyt vaihtamaan kaistaa oikealle, niin tämä poliisi ajoikin oikealta ohi? :bored: Ei vaikuttanut olevan missään hälytysajossa, kun ajoi ihan 80km/h rajoituksen mukaan ilman vilkkuja. Ei näemmä poliisikaan jaksa jäädä ihmettelemään, jos joku "hidastelee" vasemmalla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 083
Tänään aamulla Tuusulanväylällä oli taas joku ärsyttävä kuljettaja, joka ensin tuli perä edellä vastaan ja ohituksen aikana sitten kiihdytti ihan selvästi ohi musta. Taas vauhti hidastui ja pääsin hänen ohitseen, ja tämän jälkeen hän tuli mun perään ohittamaan muita autoja.

Ohitusten jälkeen jäi vasemmalle kaistalle ajamaan mun kuolleeseen kulmaan pitkäksi aikaa. Sitten meinasi lähteä kiihdyttämään ohi, kunnes pudotti vauhtia selvästi (ajaen kuitenkin ehkä 80km/h oikeaa nopeutta) ja jättäytyi taas taakse. Takana ajoi MP-poliisi, siinä syy vauhdin putoamiseen.

Käännyin itse tässä kohdassa liittymästä pois, mutta yllätyin kun sen sijaan, että tämä auto olisi päässyt vaihtamaan kaistaa oikealle, niin tämä poliisi ajoikin oikealta ohi? :bored: Ei vaikuttanut olevan missään hälytysajossa, kun ajoi ihan 80km/h rajoituksen mukaan ilman vilkkuja. Ei näemmä poliisikaan jaksa jäädä ihmettelemään, jos joku "hidastelee" vasemmalla.
Ehkä uusi kortti taskussa. Ei viimeisimmän ajokorttilakimuutoksen jälkeen enää opeteta kuin ehdottomat minimit millä pääsee tuurilla kokeen läpi. Tuollaisia ne sitten on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Minä olen varmaan ärsyttävä kun ajan sakkorajalla, olkoot jonoa tai ei.
Tätä en ymmärrä. Ajetaan kusi sukassa kymmeniä tuhansia kilsoja kauhealla stressillä sakoista vs. ajetaan normaalisti ilman kauhistelua ja sydämentykytystä ja maksetaan ne sakot jos nyt joskus sattuu kohdalle osumaan. Kohtuuton haitta tuollainen varovasti ajelu hyötyyn nähden jos vähänkään enempää vuoteen tulee kilometrejä.

Varovaisesti ja turvallisesti ajaminen ovat sitten kaksi eri asiaa.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
617
EIkö taski sun mielestä voi ajaa stressittömästi vaikka alle sakkorajan ajaakin? En minä ole huomannut mitään erikoista elintoiminnoissani.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 603
Tätä en ymmärrä. Ajetaan kusi sukassa kymmeniä tuhansia kilsoja kauhealla stressillä sakoista vs. ajetaan normaalisti ilman kauhistelua ja sydämentykytystä ja maksetaan ne sakot jos nyt joskus sattuu kohdalle osumaan. Kohtuuton haitta tuollainen varovasti ajelu hyötyyn nähden jos vähänkään enempää vuoteen tulee kilometrejä.

Varovaisesti ja turvallisesti ajaminen ovat sitten kaksi eri asiaa.
Toi asenne on kyllä haitallinen sikäliskin, että liikenneturvallisuuden lähtökohdista suoritettu liikennevalvonta pitäisi olla sellaista, että vähäistä haittaa aiheuttavasta virheestä ei heti välittömästi rangaista sakoilla vaan sakot olisivat tietoisen ja räikeän rikkeen rangaistus. Suomen teillä harjoitettava kameravalvonta valitettavasti perustuu puhtaaseen tuoton tekemiseen.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Pienellä nopeuserolla ohittaminen, kun useampi kaista löytyy. Eilen joku lähti ohittamaan rekkaa hitaasti, piti mennä takaisin oikealle kaistalle, ohittaa sieltä ohittaja ja lopuksi rekka vasemmalta. Poliisi olisi varmasti palkinnut bonuksella tuon pujottelun. Jos tuon pystyi tekemään vapari 1,25:lla ja vitosvaihteella niin on siinä eessä hieman etanoitu. Oli samalla reissulla myös joku vakkariohittaja ja parit hidastelijat. Silloin kun kyseisen auton kyydissä olen niin aina jää joku himmailemaan, jos alle 100hv riittää niin miten ei edes turbon kanssa saada vauhtia aikaiseksi.

Joskus jopa Mersu, Audi ja BMW kuskit jää etanoimaan eteen, ennenkuulumatonta.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
742
EIkö taski sun mielestä voi ajaa stressittömästi vaikka alle sakkorajan ajaakin? En minä ole huomannut mitään erikoista elintoiminnoissani.
Kuten myös, ei mulla ainakaan mitään stressiä ajellessani ole vaikka ajankin rajoitusten mukaisesti. Ei tarvitse edes kikkailla "peltipoliisien" kohdalla :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Kuten myös, ei mulla ainakaan mitään stressiä ajellessani ole vaikka ajankin rajoitusten mukaisesti. Ei tarvitse edes kikkailla "peltipoliisien" kohdalla :p
Mitä kikkailua tarvitaan "peltipoliisien" kohdalla, kun vakkariin paiskaa satasen alueella esim. 108km/h gps-nopeutta?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 395
Tätä en ymmärrä. Ajetaan kusi sukassa kymmeniä tuhansia kilsoja kauhealla stressillä sakoista vs. ajetaan normaalisti ilman kauhistelua ja sydämentykytystä ja maksetaan ne sakot jos nyt joskus sattuu kohdalle osumaan. Kohtuuton haitta tuollainen varovasti ajelu hyötyyn nähden jos vähänkään enempää vuoteen tulee kilometrejä.

Varovaisesti ja turvallisesti ajaminen ovat sitten kaksi eri asiaa.
Miksi minun pitäisi stressata kun ajan juuri alle sakkovauhtia? Tietääkseni normaali ajaminen on sellaista mistä poliisi ei anna rangaistusta.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
439
Mitä kikkailua tarvitaan "peltipoliisien" kohdalla, kun vakkariin paiskaa satasen alueella esim. 108km/h gps-nopeutta?
Risteysalue > nopeusrajoitus 80km/h ja tolppa. Eikös tämä ole aika vakio. Tai jopa niin että nopeus tipautetaan 100->60km/h ja tolppa.

Tuossa ajoin pari huomautusta samasta kamerasta. Eka kerta 92km/h vakkarissa ja pari päivää tästä samassa paikassa vakkarissa 90km/h. Mitattu nopeus 85 ja 83. En hirveästi ymmärrä näitä tolppien jarruttelijoita. Siis että nopeus pitää tiputtaa sinne 10km/h vähemmän kuin rajoitus tolpan kohdalla ikään kuin varmuuden vuoksi.

Sitten vielä kun tuokin kamera on sellaisessa paikassa minkä jälkeen alkaa 100km/h niin kukaan ei uskalla ajaa lähellekään tuota vauhtia [emoji36]
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 318
Tänään oli kissalan pojilla taas ratsia ysitien ekalla ohituskaistalla tampereelta päin.

Voi varmaan arvata kuinka moni pääsi rekasta ohi...
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Risteysalue > nopeusrajoitus 80km/h ja tolppa. Eikös tämä ole aika vakio. Tai jopa niin että nopeus tipautetaan 100->60km/h ja tolppa.

Tuossa ajoin pari huomautusta samasta kamerasta. Eka kerta 92km/h vakkarissa ja pari päivää tästä samassa paikassa vakkarissa 90km/h. Mitattu nopeus 85 ja 83. En hirveästi ymmärrä näitä tolppien jarruttelijoita. Siis että nopeus pitää tiputtaa sinne 10km/h vähemmän kuin rajoitus tolpan kohdalla ikään kuin varmuuden vuoksi.

Sitten vielä kun tuokin kamera on sellaisessa paikassa minkä jälkeen alkaa 100km/h niin kukaan ei uskalla ajaa lähellekään tuota vauhtia [emoji36]
Vielä pahempia jarruttelijoita löytyy 40km/h kameroista jotka laitettu johonkin "nopeaan kohtaan" jossa väki ajaa 45 km/h vauhdilla. Aivan järkyttävää pudottamista, vajaasta viidestä kympistä premium-merkitkin pudottaa vauhdin pariin kymppiin.

Itse vetänyt viimeaikoina vakkarilla surutta 9 km/h kovempaa todellista vauhtia (40 -> 49km/h vauhdilla, 80 -> 89 vahti jne.). Huomautuksia tulee, ei sakkoja kun nopeuden katson GPS:llä.

Sitten jos ajan ilman vakkaria, nopeus on jotakuinkin 5-7 km/h päälle sallitun niin ei tarvitse niin tarkkaan säätää. Sama kun vaihtoi renkaat, ajoin hetken maltillisemmin ennen kuin mittarivirheen sai mitattua gepsillä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 191
Vielä pahempia jarruttelijoita löytyy 40km/h kameroista jotka laitettu johonkin "nopeaan kohtaan" jossa väki ajaa 45 km/h vauhdilla. Aivan järkyttävää pudottamista, vajaasta viidestä kympistä premium-merkitkin pudottaa vauhdin pariin kymppiin.
Tuon takia ne kamerat ovat turvallisuusriski (yhdessä lyhyiden turvallisuusvälien kanssa), eivät autoilijat aina muista mikä nopeusrajoitus oli ja kameran nähdessään jarruttavat. Nykyautoissa on tehokaat jarrut ja niitä kun kamerasta "säikähtäneenä" painaa vauhti tippuu helposti sen 15-20km/h
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 318
Olivatko kaistan loppupäässä vaiko keskellä?
Vastaantulijoiden kaistan loppupäässä eli minun kaistan alussa. Oli siellä pari pysäytettykin. Meidän puolella ei ollut mitään tutkailuja.

Ihan hyvin hillitsi porukan ohitushaluja kyllä, ei kyllä itsekään uskaltanut latoa koko letkasta ohi jos olisikin ollut loppupäässä tai aiemminkin tutkamies odottelemassa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Ei mitään, kummasti sitä kuitenkin näkee ihmisten tekevän jotain ihme jarrutteluja tai vastaavaa
Ne jotka jarruttelee kameroihin on idiootteja jotka pudottaa nopeuden alinopeudelle.

Sen verran sanon että mitä täällä Madeiralla 3pvä auton kanssa pyörinyt niin täällä ei hermot ainakaan mene. Ruuhkia on mutta silti ihmiset osaa ajaa 100x paremmin kuin Suomessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Se juuri on se syy. Enemmän liikennettä vaatii aika paljon enemmän joustoa kaikilta. Laki ei vain taivu sujuvaan ajamiseen suurenevilla liikennemäärillä. Samaa havaittavissa Suomessa isojen kaupunkien ympäristöissä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mopoillekin on näemmä liian hankalaa jättää riittävästi tilaa kevyelle liikenteelle. Olin polkupyörällä ajoradalla kaksikaistaisella tiellä n. 35 km/h edenneen autojonon perässä, takanani skootterityttö. Kun autojono hidasti n. 20 km/h nopeuteen, skootteroija skootteroi itsensä viereeni kosketusetäisyydelle. En tiedä kuuluiko kypärän sisään, mutta tiedustelin, mitä hittoa hän siinä rinnalla tekee, kun ei pääse sitä kaistaa kuitenkaan ohitse. Jäi sitten taakse, ja hetken päästä tajusi mennä vasenta kaistaa hidastelevan autojonon ohitse.

Mitähän olisi skootteritytsy tykännyt, jos auto olisi tullut samalle kaistalle rinnalle?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 191
Ne jotka jarruttelee kameroihin on idiootteja jotka pudottaa nopeuden alinopeudelle.
Idiootteja tai ei, mutta noita tapahtuu mikä on inhimillistä. Mietit ajaessasi, ei niin tutulla reitillä, omia "tärkeitä" asioitasi ja yhtä-äkkiä huomaat peltipoliisin=> helposti jarruttaa kun ei siinä sekunnissa muista mikä se rajoitus oli.
 

dude86

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 719
Idiootteja tai ei, mutta noita tapahtuu mikä on inhimillistä. Mietit ajaessasi, ei niin tutulla reitillä, omia "tärkeitä" asioitasi ja yhtä-äkkiä huomaat peltipoliisin=> helposti jarruttaa kun ei siinä sekunnissa muista mikä se rajoitus oli.
Ajaa rajoituksien mukaan niin ei tarvi miettiä. Kuinka paljon pitää ajaa ylinopeutta, että tarvii käyttää jarrua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 777
Yleensä kun nuo pommit on juuri nopeusrajoituksen muutoskohdilla, niin sillä kertaa kun ei ole, niin aika moni varmaan (ei-tutussa) paikassa epäröi, että missasiko kyltin. Helposti siinä sitten jarrulle menevät, harvempi kuitenkaan päiväsakkoja viitsii maksella.

e: Väittäisin, että jarrutteli tippuisi murto-osaan, jos jokaiseen kameratolppaan velvotettaisiin pistämään ko. kohdan nopeusrajoitus.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Vähän sama juttu kun monella välähtää jarruvalot kun näkyy poliisiauto. Hetkellinen epätietoisuus onko jäänyt jotain huomaamatta ja tullut rikkoneeksi liikennesääntöjä.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
On se kumma noiden turvavälien kanssa. Jos motarilla yrittää pitää edes jonkinlaista väliä niin heti ilmestyy joku sen täyttämään vaikka muuten tiellä on hiljainen liikenne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 318
On se kumma noiden turvavälien kanssa. Jos motarilla yrittää pitää edes jonkinlaista väliä niin heti ilmestyy joku sen täyttämään vaikka muuten tiellä on hiljainen liikenne.
Ja etenkin siellä takapuolella. Miten vain ajat niin joku metrin päässä kontista, jopa oikealla puolella.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Ärsyttää tahallinen perseily ja liikennesääntöjen törkeä rikkominen kuten punaisia päin ajaminen.

Mutta on hyvä muistaa, ettei aina voi pitää omista oikeuksistaan kiinni loputtomiin. Sopu sijaa antaa ja on hyvä oppia joustamaan liikenteessä, kuten ruuhkissa.

Se oma työmatka on varmasti tuttu ja risteykset osaa ulkoa, mutta tuolla liikenteessä on moni ulkopaikkakuntalainen tai muuten vaan ekaa kertaa ajamassa ko. tietä eikä juuri ne liikennejärjestelyt ole hänelle tuttuja. Tällainen kuski on hyvin epävarma ja saattaa tulla viimehetken kaistanvaihtoja ja sen sellaisia kun ei ole reitti tuttu.

Sitten meillä on tällaisia kavereita liikenteessä:



Tällaisia maanteiden ritareita, jotka eivät jousta sitten piirun vertaa. Kypärän sisällä huudetaan "SAATANAN VITTU" heti kun joku vähänkin toimii eritavalla kuin Herra itse haluaa. Oikein haetaan tilanteita, joissa "minä olin oikeassa" ja sitten lähetetään niitä youtube täyteen. Kun SKeida vaihtaa kaistaa ilman vilkkua horisontissa oikeuttaa "Teiden Ritarin" ajamaan kylkeen kiinni ja kiroamaan.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 211
Ärsyttää tahallinen perseily ja liikennesääntöjen törkeä rikkominen kuten punaisia päin ajaminen.

Mutta on hyvä muistaa, ettei aina voi pitää omista oikeuksistaan kiinni loputtomiin. Sopu sijaa antaa ja on hyvä oppia joustamaan liikenteessä, kuten ruuhkissa.

Se oma työmatka on varmasti tuttu ja risteykset osaa ulkoa, mutta tuolla liikenteessä on moni ulkopaikkakuntalainen tai muuten vaan ekaa kertaa ajamassa ko. tietä eikä juuri ne liikennejärjestelyt ole hänelle tuttuja. Tällainen kuski on hyvin epävarma ja saattaa tulla viimehetken kaistanvaihtoja ja sen sellaisia kun ei ole reitti tuttu.

Sitten meillä on tällaisia kavereita liikenteessä:



Tällaisia maanteiden ritareita, jotka eivät jousta sitten piirun vertaa. Kypärän sisällä huudetaan "SAATANAN VITTU" heti kun joku vähänkin toimii eritavalla kuin Herra itse haluaa. Oikein haetaan tilanteita, joissa "minä olin oikeassa" ja sitten lähetetään niitä youtube täyteen. Kun SKeida vaihtaa kaistaa ilman vilkkua horisontissa oikeuttaa "Teiden Ritarin" ajamaan kylkeen kiinni ja kiroamaan.
En paremmin voisi itse sanoa asiaa. Eikös se yksi hermanni, jota auto kolhaisi vasempaan kylkeen hakeutunut siihen tilanteeseen? Kiihdytti ennenkuin kaksikaistainen osuus muuttui?

Noille peräkontissa roikkujille kun ei mahda oikeastaan yhtään mitään niin antaa laahata siellä. Ja omana kestosuosikkina on listan kärjessä ihmiset, jotka eivät osaa painaa moottoritien rampissa kaasua. Aina yhtä mukava tilanne siellä perässä tulla 60km/h motarille.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 191
Ärsyttää tahallinen perseily ja liikennesääntöjen törkeä rikkominen kuten punaisia päin ajaminen.
Joo toisten huomioiminen sujuvoittaa yleensä liikennettä.

Noista punaisista sen verran, että tuntuu välillä todellä tyhmältä ja järjettömältä. Seistä risteyksessä bensaa polttamassa (lue:ilmaa saastuttamassa), kun näkyvyys on hyvä ja muuta liikenettä ei näy missään.
Joissain maissa on luvallista kääntyä (jos sen voi tehdä turvallisesti) punaisia päin oikealle, tuon soisin tulevan voimaan tänne Suomeenkin. Saastutetaan vaan aivan turhaan ja kulutetaan luonnonvaroja ja aikaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
956
Joo toisten huomioiminen sujuvoittaa yleensä liikennettä.

Noista punaisista sen verran, että tuntuu välillä todellä tyhmältä ja järjettömältä. Seistä risteyksessä bensaa polttamassa (lue:ilmaa saastuttamassa), kun näkyvyys on hyvä ja muuta liikenettä ei näy missään.
Joissain maissa on luvallista kääntyä (jos sen voi tehdä turvallisesti) punaisia päin oikealle, tuon soisin tulevan voimaan tänne Suomeenkin. Saastutetaan vaan aivan turhaan ja kulutetaan luonnonvaroja ja aikaa.
Tuo on joo vähän outoa, suomessa on vaikka kuinka paljon liikennevaloja jotka ovat ihan turhaan päällä yöllä ja päivällä ruuhka-aikojen ulkopuolella, ja usein ovat vielä sellaisilla paikoilla joissa on hyvä näkyvyys. Noiden järkevöittäminen plus tuo oikealle kääntyminen punaisilla voisivat todella helposti pienentää päästöjä, kuitenkaan kukaan poliitikko ei ole tekemässä asialle mitään vaikka melkein kaikki ovat olevinaan niin huolissaan ilmastonmuutoksesta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Sitten meillä on tällaisia kavereita liikenteessä:
Tuo toinen oli kyllä aikamoinen suoritus. Olihan se vähän pienehkö rako, johon taksi oli tulossa, mutta minkä helvetin takia piti väkisin kiihdyttää rinnalle ja ohittaa vielä kaksi muutakin aivan päättömästi? Taisi edellä ajavan moottoripyörän kuskikin tykätä kun tullaan kyynärpäätä hipoen ohi :facepalm:
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 191
Sitten meillä on tällaisia kavereita liikenteessä:



Tällaisia maanteiden ritareita, jotka eivät jousta sitten piirun vertaa. Kypärän sisällä huudetaan "SAATANAN VITTU" heti kun joku vähänkin toimii eritavalla kuin Herra itse haluaa. Oikein haetaan tilanteita, joissa "minä olin oikeassa" ja sitten lähetetään niitä youtube täyteen. Kun SKeida vaihtaa kaistaa ilman vilkkua horisontissa oikeuttaa "Teiden Ritarin" ajamaan kylkeen kiinni ja kiroamaan.
Minulle tulee noista mieleen, että kuvaajat haluavat esitellä miten rikkovat liikennesääntöjä. Toinen veti raon kiinni ja toine ohitti risteysalueella. Luulen noiden olevan muissakin maissa kiellettyjä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Sitten meillä on tällaisia kavereita liikenteessä:
Hah. Nopealla otannalla saman hepun muukin kama samaa roskaa. Moottoripyörällä "mulla on oikeus" meiningillä ja joustavuus sekä muun liikenteen huomiointi nollassa. Ja kaikissa tilanteissa raivotaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 731
Hah. Nopealla otannalla saman hepun muukin kama samaa roskaa. Moottoripyörällä "mulla on oikeus" meiningillä ja joustavuus sekä muun liikenteen huomiointi nollassa. Ja kaikissa tilanteissa raivotaan.
Toi on ihme kuinka paljon tuota asennetta riittää motoristeillä kun lopulta ovat ihan samassa asemassa kuin pyöräilijät sitten kun jotain tapahtuu - ihan sama olitko oikeassa vai väärässä niin sairaala tai hautausmaa kutsuu. Nimim. "kokemusta on".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Hah. Nopealla otannalla saman hepun muukin kama samaa roskaa. Moottoripyörällä "mulla on oikeus" meiningillä ja joustavuus sekä muun liikenteen huomiointi nollassa. Ja kaikissa tilanteissa raivotaan.
Jep. ensin ajetaan prätkällä x matkan päässä edellä menevästä, ja joku haluaisi tulla liittymästä siihen rakoon. Vedetään rako umpeen :facepalm:

Tota muuten näkee aivan todella paljon moottoriteillä. Yhtäkkiä se turvavälin pitäminen ei enää kiinnostakaan jos joku tulisi rampista eteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Kyllä noi kojelautakamerat aiheuttaa enemmän haittaa kuin tutkanpaljastimet. Ennemmin nuo kamerat pitäisi kieltää.

Taas joku skodamies aloitti kauhean provosoinnin, valoshown ja hiillostamisen kun ohitin kaiffarin. Mitään tilannetta siinäkään ei ollut, mutta kyllä taas huomasi että pitää väkisin saada youtubeen matskua hiillostamalla ja provosoimalla kun se kojelautakamera siinä lasissa on kiinni. Sen jälkeen kun tajusi etten nyt ala tekemään mitään kevätjuhlaliikkeitä niin äijä osoitteli kameraansa hymyssä suin.

**ttu mitä idiootteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Kuvasi siis oman toilailunsa videolle? Just joo, näitä näkeepi kans aina silloin tällöin.
Prätkäjätkistä selvästi kyllä erottuvat nämä "kuolemattomat" kyykkypyörätyypit ja sitten just kortin saaneet teinit. Harrikkamiesten kans pärjää yleenä paljon paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
On jo pidempään ärsyttänyt työpaikan parkkihallissa kahden auton "loosseihin" parkkeeraavat, jotka lyövät auton AINA kuskin ovi seinän puolella parkkiin. Riippumatta siis siitä, peruuttaako vai ajaako auton keula edellä siihen ruutuun. Lopputulos on, että siinä keskellä on autojen välissä 30 senttiä tilaa ja kukaan ei pääse autoonsa nuohoamatta joko seinää tai oman auton kylkeä.

Saisi olla pakollinen kurssi autokoulussa tuo seinän viereen pysäköinti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 603
On jo pidempään ärsyttänyt työpaikan parkkihallissa kahden auton "loosseihin" parkkeeraavat, jotka lyövät auton AINA kuskin ovi seinän puolella parkkiin. Riippumatta siis siitä, peruuttaako vai ajaako auton keula edellä siihen ruutuun. Lopputulos on, että siinä keskellä on autojen välissä 30 senttiä tilaa ja kukaan ei pääse autoonsa nuohoamatta joko seinää tai oman auton kylkeä.

Saisi olla pakollinen kurssi autokoulussa tuo seinän viereen pysäköinti.
Mulla oli taas sellanen keissi, että pilariväliin duunin parkkihallissa on mahdutettu 3 normiruutua joskin niin että oikean puoleisimman ruudun oikea reunaviiva oli sen oikealle jäävän pilarin keskilinjalla eli sinne ruutuun piti ajaa hyvin varovaisesti, keskimmäisessä ruudussa on keskeisesti auto, jotta jää väliä siihen viereiseen autoon. Vasemmaisin ruutu on sitten vasemmalta reunaviivaltaan maalattu n. metri irti vasemmalle jäävän pilarin reunasta. Ei oo siis ruutuja maalannut kundi nyt ihan ajatellut loppuun asti. Olen nyt kuitenkin useamman vuoden tuonne ajaessani yrittää näyttää esimerkkiä ajaen vasemmaisimpaan ruutuun vasemman reunaviivan yli, jotta keskiruutuun ajava autoilija voisi jättää autonsa renkaat esim mun oikeanpuoleisen reunaviivan päälle ja silti jäisi hyvin tilaa mun autoon ja saisi sinne ahtaimpaan ruutuunkin lisää tilaa, mutta eipä normaali järjenkäyttö tunnu keneltäkään onnistuvan. Kerran joku jätti sen verra epäkeskeisesti keskiruutuun että sinne oikeallekin mahtui hyvin. Ei varmaan suomalaisten arkijärkeen mahdu tollanen joustavuus vaikka parkkihalli on oman firman halli eikä oo mitään pysäköinninvalvontaa eli sakkoja ei voi saada.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Mulla kans auto duunissa hallissa, jossa joutuu etsimään pylväspaikan ja viereisen auton oikein päin parkkeerattuna, että voi jättää apparin kyljet vastakkain 20 sentin välillä kylkien välissä. Toisin sanottuna 5-sarjan bemari on ruudun levyinen ja vain pylväspaikkojen ruudut ovat leveämmät. Jotta että autoihin ylipäänsä mahtuu sisään, pitäisi autot jättää apparin kyljet vastakkain. Osa tämän tajuaa, mutta suuri osa ei.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Mulla oli taas sellanen keissi, että pilariväliin duunin parkkihallissa on mahdutettu 3 normiruutua joskin niin että oikean puoleisimman ruudun oikea reunaviiva oli sen oikealle jäävän pilarin keskilinjalla eli sinne ruutuun piti ajaa hyvin varovaisesti, keskimmäisessä ruudussa on keskeisesti auto, jotta jää väliä siihen viereiseen autoon. Vasemmaisin ruutu on sitten vasemmalta reunaviivaltaan maalattu n. metri irti vasemmalle jäävän pilarin reunasta. Ei oo siis ruutuja maalannut kundi nyt ihan ajatellut loppuun asti. Olen nyt kuitenkin useamman vuoden tuonne ajaessani yrittää näyttää esimerkkiä ajaen vasemmaisimpaan ruutuun vasemman reunaviivan yli, jotta keskiruutuun ajava autoilija voisi jättää autonsa renkaat esim mun oikeanpuoleisen reunaviivan päälle ja silti jäisi hyvin tilaa mun autoon ja saisi sinne ahtaimpaan ruutuunkin lisää tilaa, mutta eipä normaali järjenkäyttö tunnu keneltäkään onnistuvan. Kerran joku jätti sen verra epäkeskeisesti keskiruutuun että sinne oikeallekin mahtui hyvin. Ei varmaan suomalaisten arkijärkeen mahdu tollanen joustavuus vaikka parkkihalli on oman firman halli eikä oo mitään pysäköinninvalvontaa eli sakkoja ei voi saada.
Tässä voi olla sellainenkin ajattelu takana, jotta pysäköijä kunnioittaa ruutuja ihan vaan siksi että uskoo että maalaukset on ihan syystä laitettu siten että vasemmalle on jätetty kulkutilaa.

Ottamatta kantaa sinun halliin, useissa julkisissa parkkihalleissa on jätetty huoltoväyliä, kävelyväyliä tai muuta tilaa ruuduista vapaiksi. Ainakin markettien parkkihalleissa näkee sen, että reunimmainen ruutu on jätetty "tyhmästi" alkamaan puoli metriä seinästä tai tolpasta juuri huoltoväyläksi. Tosin näissä tyhjä tila monesti vielä merkataan keltaisella huomioraidoituksella jotta ihmiset todella uskovat.

Itse lähtökohtaisesti aina kunnioitan maalauksia. Tuollainen sinun kaltainen tilanne julkisessa parkissa on vaan mukava, kun se ahdas rako on yleensä aina vapaana taitavalle parkkeeraajalle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 603
Tässä voi olla sellainenkin ajattelu takana, jotta pysäköijä kunnioittaa ruutuja ihan vaan siksi että uskoo että maalaukset on ihan syystä laitettu siten että vasemmalle on jätetty kulkutilaa.

Ottamatta kantaa sinun halliin, useissa julkisissa parkkihalleissa on jätetty huoltoväyliä, kävelyväyliä tai muuta tilaa ruuduista vapaiksi. Ainakin markettien parkkihalleissa näkee sen, että reunimmainen ruutu on jätetty "tyhmästi" alkamaan puoli metriä seinästä tai tolpasta juuri huoltoväyläksi. Tosin näissä tyhjä tila monesti vielä merkataan keltaisella huomioraidoituksella jotta ihmiset todella uskovat.

Itse lähtökohtaisesti aina kunnioitan maalauksia. Tuollainen sinun kaltainen tilanne julkisessa parkissa on vaan mukava, kun se ahdas rako on yleensä aina vapaana taitavalle parkkeeraajalle.
No siis tuosta jatkuu seuraava rivistö myös vasemmalle, mutta se rivistö hieman kääntyy kun on maanalainen halli, niin jäänyt tuollainen epänormaali paikka. Siinä parkkiruutujen takana ei ole muuta kuin umpiseinä, eli mitään kulkureittejä siinä ei tarvita. Tuo johtunee vaan siitä, että oikealta päin tullessa tullaan tavallaan vakiokokoisin ruuduin tuonne mainitsemaani kohtaan, josta sitten parkkiruuturivistö lähtee takavasemmalle n. 30 asteen kulmassa ja siinä on sellainen tuplapilarijärjestely jne eli edes ne kaksi toisiaan vasten kulmaan tulevaa autoa eivät ole toistensa tiellä missään tilanteessa. Varmaan vaan maalattu vakiokokoisia ruutuja ja sattunut sitten tuollainen poikkeama jossa ei ole sen enempää lopputulemaa ajateltu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
519
Kun on ruuhkainen ja vähäpaikkainen, kiekolla aikarajoitettu pysäköintialue, olisi ihan kohteliasta lähteä autolla liikkeelle, kunhan on asiointinsa tehnyt. Siinä paikalla ei ole syytä istua kuskin paikalla ja päivittää facebookia, instagramia tai twitteriä, tai soittaa puheluita kavereille. Auto käyntiin ja liikkeelle, että paikka vapautuu.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Kun on ruuhkainen ja vähäpaikkainen, kiekolla aikarajoitettu pysäköintialue, olisi ihan kohteliasta lähteä autolla liikkeelle, kunhan on asiointinsa tehnyt. Siinä paikalla ei ole syytä istua kuskin paikalla ja päivittää facebookia, instagramia tai twitteriä, tai soittaa puheluita kavereille. Auto käyntiin ja liikkeelle, että paikka vapautuu.
Tämä, varsinkin kun odotat itse takana vilkku päällä kun käynnistetty auto vaikutti olevan lähdössä kaupan edestä.


Mutta ei kannata aina lähteä huutelemaan ja torvea soittamaan noille, kuten joillakin on tapana. Itsellä vastaavassa paikassa oma auto asukasparkissa. Seuraavissa tilanteissa olen saanut osakseni keskisormea, HV:tä ja torvensoittoa, vaikka olen yrittänyt kuinka osoittaa etten ole ihan heti lähdössä.

- Asukkaana sitä vaan joskus tarvitsee käydä useampi reissu autolla. Nakkaat kamat peräkonttiin ja lähdet takaisin kotiin hakemaan lisää.
- Odotan emäntää ja laitan talvella auton lämpeämään tyhjäkäynnille.
- Auto käyntiin, ja ennen matkantekoa penkin säätö, peilit ja navigaattoriin päätepisteen tai väliravintolan ohjelmointi. Ymmärään tämä suututtaa jos odottaja ei tiedä syytä.
- Pesurin täyttökin jonkun mielestä kuuluisi tehdä liikenteessä eikä kotipihassa.
- Joku raivostui todella pahasti siitä kun katsottiin että valot ja vilkut toimii.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
863
- Odotan emäntää ja laitan talvella auton lämpeämään tyhjäkäynnille.
Ymmärrän kyllä nuo muut syyt, mutta olisiko tässä tilanteessa mahdollista siirtyä ruudusta pois odottelemaan jos näkee jonkun muun selvästi parkkipaikkaa kyttäävän?

Parin päivän sisään tullut taas muistutus parista vakioärsytyksestä:

1. Kuskit, jotka kiihdyttävät edessä ajavan poistuttua useampikaistaiselta tieltä, mutta eivät ohita vaikka tosiaan toinen kaista olisi.

Kiihdytin motarille ylämäkeen viettävässä rampissa, oikealla kaistalla bussi jota saavutin nopeasti. Tämän edessä ajeli auto, jota bussi peesasi. Ajelin tasaista vauhtia ohi 88km/h vakkarissa, kunnes tämä bussin edessä oleva auto kääntyi pois tieltä. Tässä vaiheessa bussi löi kaasun pohjaan ja paineli varmaan lähemmäks satasta karkuun minulta. No ei kai siinä mitään, siirryin oikealle kaistalle takaisin.

Parin minuutin päästä saavutin bussin uudestaan, vakkarissa sama 88km/h. Se oli saavuttanut edellisen auton, ajeli sen kontissa kiinni, mutta lähtenyt ohittamaan. Siirryn ohittamaan bussia ja jälleen kävi sama homma. Edessä oleva kääntyi pois ja bussi taas kiihdytti estäen ohitukseni.

2. Kuskit, jotka eivät osaa ryhmittyä kääntyessään.

Leveä tie ja T-risteys. Ajelin toisen auton perässä T-risteyksessä suoraan jatkavaa kaistaa, edessä oleva halusi kääntyä vasemmalle risteyksestä. Vastakkaisesta suunnasta tulee autoja. Kumpaankin suuntaan menevää kaistaa mahtuisi vaikka kaksi autoa rinnakkain, koska tien varressa on pysäköinnille varattu tilaa. Heti, kun tämä edessä menevä laittoi vilkun vasemmalle, niin siirtyi selvästi oikealle päin niin, etten mahtunut ajamaan ohi suoraan, vaan jouduin odottamaan tämän seistessä "kahden kaistan päällä".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Mulla kans auto duunissa hallissa, jossa joutuu etsimään pylväspaikan ja viereisen auton oikein päin parkkeerattuna, että voi jättää apparin kyljet vastakkain 20 sentin välillä kylkien välissä. Toisin sanottuna 5-sarjan bemari on ruudun levyinen ja vain pylväspaikkojen ruudut ovat leveämmät. Jotta että autoihin ylipäänsä mahtuu sisään, pitäisi autot jättää apparin kyljet vastakkain. Osa tämän tajuaa, mutta suuri osa ei.
Pylväspaikat onkin eri juttu. Meidän hallissa on ihan kiinteät betoniseinät molemmilla puolilla.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ymmärrän kyllä nuo muut syyt, mutta olisiko tässä tilanteessa mahdollista siirtyä ruudusta pois odottelemaan jos näkee jonkun muun selvästi parkkipaikkaa kyttäävän?
Eipä kyllä tulisi mieleenkään.

Oman pihan paikoista (Parkkiruudutha on meidän taloyhtiön tontilla, vaikka ne on kaavoitettu myös yleisisksi/mittaripaikoiksi liiketilojen ym. vuoksi) tuntuisi oudolta lähteä vilkasliikkeiselle tielle seisomaan hätävilkut päällä liikenteen tukkeeksi. Lisäksi se emännyksen autoonnousu tapahtuisi sitten vaarallisesti autotiellä, eli lisähäiriöitä vieläkin pahemmin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 316
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom