Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 712
Mihin vedät rajan? Jos vetää ohituskaistalla jonoa 160km/h ja takaa tulee joku joka haluaa mennä 170km/h niin pitääkö hypätä oikealle jonoon ajamaan 50km/h välillä että hommat sujuu smoothisti?
Kuinka usein sitä jonoa muodostuu jos vauhtia on 160km/h?
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Pointti oli olkiukkoilu? Ei tuossa oikein muuta pointtia voi olla.
Minusta tuossa oli ihan hyvä kysymys. Jos ajaa ohituskaistalla/ vasemmanpuoleisella kaistalla alle rajoituksen, niin tien tukkona oleminen on selvää, mutta aina löytyy joku, joka haluisi takaa päästä nopeampaa, vaikka itse ajaisit ohituskaistalla kuinka reilusti yli rajoituksen. Jonkun mielestä voit olla tukkona, vaikka itse ajaisit ohituskaistalla 120 satasen alueella jne. Eli missä menee raja? Ei sinne vasemmalle kaistalle tietenkään pidä tarpeettoman pitkäksi ajaksi jäädä.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 712
Minusta tuossa oli ihan hyvä kysymys. Jos ajaa ohituskaistalla/ vasemmanpuoleisella kaistalla alle rajoituksen, niin tien tukkona oleminen on selvää, mutta aina löytyy joku, joka haluisi takaa päästä nopeampaa, vaikka itse ajaisit ohituskaistalla kuinka reilusti yli rajoituksen. Jonkun mielestä voit olla tukkona, vaikka itse ajaisit ohituskaistalla 120 satasen alueella jne. Eli missä menee raja? Ei sinne vasemmalle kaistalle tietenkään pidä tarpeettoman pitkäksi ajaksi jäädä.
Nojoo, kysymys että missä se raja menee on ihan ok. Mutta tuo 160km/h osuus oli kyllä ihan selvää olkiukkoilua.

Toisaalta kuinka usein jonoa muodostuu 120km/h vauhdissakaan 100km/h alueella?

Oma vastaus olisi että raja menee jossain ~110km/h paikkeilla. Tuossa on jo ylinopeuttakin ja kovempaa kun ajaa niin ei sinne jonoa kovin usein muodostu oman empiirisen fiiliksen mukaan, korkeintaan jotain yksittäisiä autoja saattaa tulla taakse.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Mutta kuinka usein sinne tulee edes se yksi auto?
Aika paljon noita ainakin näkee tku-hki motarilla, oikealla mennään jotain 80km/h rekan takana kun vasemmalta tulee 4-5 autoa kiinni toisissaan 120km/h rajoituksen ollessa 100.

En pidä sujuvana sitä että sen vasemman jonon 120km/h kuskit tulisivat jarruttelemaan sinne oikealle muiden väliin siltä varalta että jonon viimeinen haluaa ajaa smoothisti 130m/h tai mitä sitten haluaakin.

Idea siinä 160km/h vertauksessa oli tähdentää pointtia että jossain kohtaa varmaankin myös alkuperäisen postaajan mielestä tuo oikealle hyppiminen ymmärrettävästi vain haittaa kokonaisuutta.

Itse pitäisin rajana sitä rajoitusta, enkä rajoitus + mielikuvituskikkelin pituus.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 712
Aika paljon noita ainakin näkee tku-hki motarilla, oikealla mennään jotain 80km/h rekan takana kun vasemmalta tulee 4-5 autoa kiinni toisissaan 120km/h rajoituksen ollessa 100.

En pidä sujuvana sitä että sen vasemman jonon 120km/h kuskit tulisivat jarruttelemaan sinne oikealle muiden väliin siltä varalta että jonon viimeinen haluaa ajaa smoothisti 130m/h tai mitä sitten haluaakin.

Idea siinä 160km/h vertauksessa oli tähdentää pointtia että jossain kohtaa varmaankin myös alkuperäisen postaajan mielestä tuo oikealle hyppiminen ymmärrettävästi vain haittaa kokonaisuutta.

Itse pitäisin rajana sitä rajoitusta, enkä rajoitus + mielikuvituskikkelin pituus.
Ootko varma että ne ajaa 120km/h? Oletan itse ajat tasan tuota 100km/h, joten mistä tiedät?

Eipä silti, kuten sanoin, jos tosiaan ajavat 120km/h niin ei minustakaan tarvitse enää väistellä. Itse tosin pitäisi ihan kohteliaana ajaa kuitenkin jonkun verran rajoituksen yli koska oletuksena että oikealla kaistalla mennään rajoituksen mukaan, joten "ohitus" samalla 100km/h nopeudella on aika turhaa. Lisäksi pieni ylinopeus on de facto sallittua.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Ootko varma että ne ajaa 120km/h? Oletan itse ajat tasan tuota 100km/h, joten mistä tiedät?

Eipä silti, kuten sanoin, jos tosiaan ajavat 120km/h niin ei minustakaan tarvitse enää väistellä. Itse tosin pitäisi ihan kohteliaana ajaa kuitenkin jonkun verran rajoituksen yli koska oletuksena että oikealla kaistalla mennään rajoituksen mukaan, joten "ohitus" samalla 100km/h nopeudella on aika turhaa. Lisäksi pieni ylinopeus on de facto sallittua.
Osaan arvioida nopeuseroja. Jos vaikka itse ajan oikealla ja lähestyn rajoituksen mukaista vauhtia edellä 80km/h ajavaa rekkajonoa ja vasemmalla lähestytään sitä puolet nopeammin niin arviointi on aika helppoa. Alkuun oma etäisyys 500m kun vasemmalta mennään minusta ohi ja kun olen 250m päässä niin vasurilla on saavutettu rekat. Mutta voihan vaikka katsoa montako tolpanväliä toiset ajavat samassa ajassa kun itse etenee 10 tolpanväliä tai vastaavaa. Oikeastaan noita ei edes tarvitse pahemmin tehdä kun riittävä ajokokemus tekee noista arvioinneista ihan peruspullaa muutenkin.

Itse pidän kohteliaana että jos joku haluaa noudattaa rajoitusta niin sinne ei mennä perään häiriköimään, vaan ajetaan sitä henkilökohtaista rajoitusta vaan kun se ei häiritse muita.

Tosin muutamia kertoja olen kyllä mennyt lievästi yli rajoituksen jossain maantien ohituskaistalla, eli en kuitenkaan noudata omia periaatteita ihan pilkuntarkkaan 100% ajasta jos tilanne sujuu kaikintavoin paremmin lievällä joustolla. Turvallisuuspuolesta en tosin lähde tinkimään missään vaiheessa vaikka joku takaa haluaisi mennä kovempaa. Todella harvoin omaan konttiin kukaan tulee valoja välkyttelemään, ehkä joka toinen vuosi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Nyt tuntuu että sulan maan aikana on moottoritiellä taas enemmän näitä "ajelijoita"

Mikä siinä on vaikeaa tajuta, jos vetää ohituskaistalla letkaa, niin on liian hidas vauhti. Oli se sitten 90@100 tai 110@100...Vähän oikeanpuoleisinta poljinta alemmas hetken pidemmän aikaa, niin ohitus onnistuu smoothisti muita häiritsemättä. Vaikka oikealta ohittaminen on ns. kiellettyä niin miksi kaasupoljin löytyy sitten ohituksen estämisen arvoisesti eikä aiemmin :btooth:

Tuolla näki taas niitäkin, jotka ajaa sen letkan vetäjän perässä kolmen metrin päässä, mutta ei lähde ohi oikealta. Ei tarvitsisi edes törkeästi koukata eteen, vaan oikealla kaistalla on useita satoja metrejä tyhjää ohittaa järkevällä etäisyydellä.


Sitten tätä samaa junnaamista maantienopeuksilla 75km/h ja 40 alueella 60 ja taas 80 alkaessa vauhti 65 kun pari mutkaa tiessä. Tekisi mieli joskus ajaa perässä mihin ikinä menossa, että mikä on tämä idea? Pakko kai se on uskoa enemmistöä että nopeusrajoitukset tulisi olla taajamissa 80km/h ja maanteilla 50km/h.


Tässä vielä hyvä video: Vahditaan ylinopeuksia motarilla ja ajellaan alinopeutta maanteillä, nämä tällaiset jääköön valvonnan ulkopuolelle:
Mikäs tehtävä se mulle on kajota vakkariin jos siellä on jo 113kmh vauhtia ja takana oleva saksalaismerkki haluaa aja 130kmh?

Tästä asiasta on aika monta kertaa täällä keskusteltu ja siinä ei liene mitään epäselvää, että niin kauan kuin ohitettavaa piisaa ja vauhtia on rajoitus + 10kmh (kuten itsellä) niin takana pitäisi olla ihan hiljaa. Näin ei tokikaan aina ole ja valojen välkyttelijöille ym. perselijöille on sitten oma keinoarsenaali käytössä. Eikä kitinää pitäisi kyllä syntyä vaikka joku ajaa sen tasan 100kmh.

En tiedä miten paljon käytät vakkaria mutta itseä ei paljoa vakkariin kajoaminen kiinnosta kontissa nuohoavan vuoksi, jos ohitus edistyy kohtuuvauhdilla (lue: ei näitä 5km kestäviä 100kmh vs 101kmh ohituksia).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Jos minä saisin päättää, tältä videon kuljettajalta peruutettaisiin ammattiliikennelupa loppuiäksi.
No, vammasia on moneen lähtöön. Kuormuri aiheutti lähinnä naurua kun luki tuon kyljen tekstin. :)

Tuo harmaa pakukin joka koukkasi taksin edestä oli aika törkeä kyllä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Kovaa vauhtia vastaantulijoiden kaistalla paahtava kuormuri tekisi varmasti pahaa jälkeä henkilöautoonkin, kevyestä liikenteestä puhumattakaan. :tdown:
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 078
Lisäksi pieni ylinopeus on de facto sallittua.
[,nusnus]
Ei se laillista ole pienenäkään, poliisin puuttumisraja vaan antaa pelivaraa. Tuomioistuin ei anna edes sitä, eli pienet ylinopeudet ei ole edes dekriminalisoitu ja poliisikin voi soveltaa puuttumiskynnystään.

Presidentti hylkäsi peltipoliisia vastaan käräjöineen Sisun armahdusanomuksen – ”Olen varmaan ainoa ihminen Suomessa, joka on saanut sakot 1 km/h ylityksellä”
[/,nusnus]
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 712
[,nusnus]
Ei se laillista ole pienenäkään, poliisin puuttumisraja vaan antaa pelivaraa. Tuomioistuin ei anna edes sitä, eli pienet ylinopeudet ei ole edes dekriminalisoitu ja poliisikin voi soveltaa puuttumiskynnystään.

Presidentti hylkäsi peltipoliisia vastaan käräjöineen Sisun armahdusanomuksen – ”Olen varmaan ainoa ihminen Suomessa, joka on saanut sakot 1 km/h ylityksellä”
[/,nusnus]
Nus nus itsellesi. De facto tarkoittaa käytännössä sallittua. De jure toki ei ole sallittua.

https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-de-jure-and-de-facto
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Jos minä saisin päättää, tältä videon kuljettajalta peruutettaisiin ammattiliikennelupa loppuiäksi.
Kuljettaja tuskin oli kantasuomalainen kun ainoastaan entisen itäblokin maissa näkee tuollaisia ohituksia ja liikennekulttuuria ylipäätään :sangry:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
989
Toi kohta oli kyllä videon ylivoimaisesti uskomattomin. Toivottavasti kuvaaja on pistänyt tuon myös poliisille.
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
Videon kohdan 2:17 perusteella bussilinja näyttäisi olevan 518, joka ei Jollaksen kautta mene.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Tämän olen nähnyt jossain aiemminkin... Taustatietona tähän oli että bussi kun pysähtyy pysäkille niin keskikorokkeiden takia kaikki muukin pysähtyy. Pullakuski on olettanut että bussi seisoo pidempään ja lähtenyt kiertämään. Bussikuski lähtee pysäkiltä "lämä lattiassa" ja pakottaa leipäauton jatkamaan ohitusta seuraavissakin keskikorokkeissa.

Olisiko paikkana Jollas?

Voi toki olla että muistan jonkun muun ihan eri jutun taustat.:geek:
Onko "mutku joutuis odottamaan" nyt sitten muka joku selitys korokkeen kiertämiselle väärältä puolelta? Jos bussi lähti heti liikkeelle, mikä pakotti kaaharin painamaan kaasua sen sijaan, että olisi palannut kiltisti bussin taakse?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 320
Onko "mutku joutuis odottamaan" nyt sitten muka joku selitys korokkeen kiertämiselle väärältä puolelta? Jos bussi lähti heti liikkeelle, mikä pakotti kaaharin painamaan kaasua sen sijaan, että olisi palannut kiltisti bussin taakse?
No se tietenkin, että osalla näistä teiden sankareista vaan on niin kova kiire. Itse kyllä ajattelisin, että kun ajaa isolla autolla, niin silloin pitäisi vähän miettiä miten siellä liikenteessä toimii ettei muille liikkujille aiheuta tarpeenton vaaraa. Jos ei pääse ohi järkevästi, niin silloin ei ohiteta. Muutenkin raskaalla kalustolla pitäisi vähän noita ohituksia miettiä kun ei ne romut kiihdy lastattuna mihinkään, niin ohi niillä ei pääse kunnolla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
110
Näyttäisi epäilyttävästi olevan kyseinen paikka: https://goo.gl/maps/w2gLAZRq3zS2

Vähän aikaisemmin on levikkeellinen pysäkki, tiedä sitten mikä iski kuorma-auton kuljettajaan :confused:. Ehkä se oli vaa luotu kulkemaan vähän nopeemmin kun muut...
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Näyttäisi epäilyttävästi olevan kyseinen paikka: https://goo.gl/maps/w2gLAZRq3zS2

Vähän aikaisemmin on levikkeellinen pysäkki, tiedä sitten mikä iski kuorma-auton kuljettajaan :confused:. Ehkä se oli vaa luotu kulkemaan vähän nopeemmin kun muut...
Veikkaus: kuorma-auto ei olekaan kiihtynyt rasvatun salaman lailla, vaan bussi onkin ehtinyt lähteä pysäkiltä ennen ohitusta. Siinä vaiheessa ei tietenkään jo saavutettua liikemäärää tohdi enää alkaa haaskaamaan jarruttelemalla, vaan ratkaisuna on painella risteykseen asti kaasu pohjassa bussin rinnalla ja liikenteenjakajien väärältä puolelta voittajana maaliin!
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
88
Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Vanhempi mies Bmw sitimaasturilla Turunväylällä matkalla kohti keskustaa. Ensin bussikaistalta oikealta ohituksia. Ok, totesin itse äärivasemmalla että kukin tyylillään ja palasin keskikaistalle. Tää sankari ampui mun ja takanani tulevan välistä äärioikealta, äärivasemmalle. Mitä vittua?! Ok mahtuihan siitä koska en ohita vain paskastaakseni takana tulevan tuulilasia. Ikämies teki nämä ninjaliikkeet vain ollakseen Turunväylän lopussa ex carrolsin kohdalla toisella kaistalla Carrolsilta laskettuna. Tupla mitwit?
Olis ollu aika jättää se ajokortti lääkärille.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 320
Tuoltakin olisi vältytty jos ei tehtäisi keskikorokkeita pysäkkien kohdalle.
Jos ei ammatikseen ajava osaa tuon vertaa liikenne/tietä lukea, on kyllä korkea aika viedä jo se ajokortti takaisin poliisille. Kyllähän nyt jokainen raskastakalustoa joskus ajanut tietää, että täysi lasti päällä on ihan turha lähteä ohittamaan, se ei kiihdy kuitenkaan mihinkään.

Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k
Tuliko yllätyksenä? Kaikki corollat (ainakin suomeen uutena tuotavat) on ihan tuhnuja. Muilla valmistajilla saman kokoisista moottoreista saatiin 20v sitten jo enemmän tehoa.. Nykyisiin moottoreihin edes turha verrata.

Eiköhän siihen ole ihan syy miksi niitä tehdään.

Kyllä se syyllinen löytyy 100% sieltä kuokin kuskin penkiltä.
+1
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 109
Ajettu nyt tämä uusi corolla 1.8 hybrid yhtä tuhnu kun vanha auris. 2.0 ei ollu autoo koeajoon. hintaa tulee 2.0 lähemmäs 40k
Miten se "tuhnuus" ilmeni?

Toyotan hybrideissä taitaa olla polttomoottorin venttiilinajoitukset säädetty siten, että ne ovat efektiivisesti atkins-cyclellä toimivia, mikä vähentää tehoa ja vääntöä, mutta parantaa polttoainetaloudellisuutta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 109
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.
On se vaikeaa. Nykyisin voi ajaa punaisia päin huoletta kun poliisi ei valvo. Ehkä se oletti että sun olisi pitänyt ajella vähän vanhoilla läpi kun ei siitä mitään seuraa :rolleyes:

Tänään aamulla taajamatiellä näin monta autoa, jotka eivät jarruta lainkaan vaikka tilaa on, ei ketään takana ja valo on vaihtunut jo aikoja sitten punaiselle. Jotkut vielä ajavat risteykseen vielä kun risteävälle on jo vaihtunut vihreä valo.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 136
Tapahtui toissapäivänä:

Liikennevalo vaihtui punaiseksi, jarrutin ja pysäytin. Ja valo oli ehtinyt vielä vaihtua ihan kunnolla selkeästi punaiseksi, en tehnyt äkkiäjarrutusta heti oranssiksi vaihtuessa.

Takana oleva amis alkoi sitten tööttäillä. Onko liikennevalojen ymmärtäminen joillekin näin vaikeaa?

Ja oli ihan 100% oma vikansa, jos ajoi ilman kunnollista turvaväliä eikä seurannut liikennettä ja joutui sen takia tekemän äkkijarrutuksen ettei tullut perääni.
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 634
Saadaan mukavasti pysäytettyä liikenne, ja marginaalisesti parannettua turvallisuutta.
Niin? Näitä on yleensä sellaisilla 40km/h rajoituksen kokoojakaduilla millä ei hirveästi liikennettä ole. Hui kauheaa jos joskus joutuu hetken odottamaan :nb:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
On se vaikeaa. Nykyisin voi ajaa punaisia päin huoletta kun poliisi ei valvo. Ehkä se oletti että sun olisi pitänyt ajella vähän vanhoilla läpi kun ei siitä mitään seuraa :rolleyes:

Tänään aamulla taajamatiellä näin monta autoa, jotka eivät jarruta lainkaan vaikka tilaa on, ei ketään takana ja valo on vaihtunut jo aikoja sitten punaiselle. Jotkut vielä ajavat risteykseen vielä kun risteävälle on jo vaihtunut vihreä valo.
Kun valvoisivatkin myös niitä asioita, joille ei ole valtion virallista mittalaitetta olemassa. Liikennevalojen noudattamisen ja turvavälien lisäksi mukaan lukien myös se, miten tasa-arvoisessa risteyksessä kuuluu toimia, ja se, että niitä voi olla myös ruutukaavakeskustan ulkopuolella.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 109
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.
Tässä tapauksessa ei ainakaan ollut kyse tuollaisesta. Oma nopeus ennen valoja n. 10km/h yli nopeusrajoituksen, ja valoista myös lähdin aika paljon takana tööttäillytä ripeämmin.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 187
Se oli sellanen omakohtainen maailmanmestari rallikuski :D Refleksit kalenterissa merkattu jotta missä kohtaa pitää jarruttaa, liikenteessä, nyt meni sisäinen kartturi sekasin tuolta wanabevataselta. @hkultala
Ittellä takapuskurissa alkoi kasvaa tojota yaris tms. pienen muuttokuorman kanssa (eihän sinne paljon mahdu edes). En nähnyt edes sen ajovaloja taustapeilistä. Sankari lähti ohittamaan ilman vilkkua ja seuraavissa valoissa oltiin jo rinnakkain o_O Vittuillaksenikin vaihdoin kaistan hänen eteen, koska tämän hätäsen yarikse lähtö valoista oli soppakauhan hämmentämistä ja arpomista ja palasin omalle kaistalle. Komiasti sieltä puitiin nyrkkiä tähän suuntan. :tup: Piti ottaa helppo nyrkin heristely pois pyörimästä, alkoi itseäni sen verran toi apinointi naurattamaan :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 310
Takana oleva on lähtökohtaisesti väärässä, mutta itse tööttäilen vastaavissa tilanteissa silloin, kun edellä olevalla on ollut vaikeuksia pysyä muun edellä olevan liikenteen mukana, ja siitä syystä jäätiin turhaan valoihin.
Ei tosiaan paljoa ihmetytä että porukka lappaa päin punaisia kun ensimmäisellä kestää 5 sekuntia saada vaihde silmään ja auto liikkeelle, toinen meneekin sitten jo vanhoilla valoilla ja kolme muuta päin punaisia. Kunnolla kun seurattaisiin sitä tolppaa niin mahtuisi tuplamäärä porukkaa valoista.

Tampereella varmaan itsenäisyydenkadun valot paras esimerkki näistä jos tulee sieltä yliopistolta tai tammelan stadionin suunnalta.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Ei tosiaan paljoa ihmetytä että porukka lappaa päin punaisia kun ensimmäisellä kestää 5 sekuntia saada vaihde silmään ja auto liikkeelle, toinen meneekin sitten jo vanhoilla valoilla ja kolme muuta päin punaisia. Kunnolla kun seurattaisiin sitä tolppaa niin mahtuisi tuplamäärä porukkaa valoista.
Tai hommattaisiin automaattivaihteet. Näkee aina valoissa selvästi kenellä on tomaattiloota. (Juu, toki on ralli-reiskat, jotka sylkäisee vaihteita silmään sekunnin tuhannesosissa)
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Tai hommattaisiin automaattivaihteet. Näkee aina valoissa selvästi kenellä on tomaattiloota. (Juu, toki on ralli-reiskat, jotka sylkäisee vaihteita silmään sekunnin tuhannesosissa)
Vähän kun seuraa muuta liikennettä eikä vain silmä kovana tuijota omaa liikennevaloa, niin ei tarvi olla ralli-reiska nopeilla reaktioajoilla, vaan saa vaiheen silmään jo muutaman sekunnin ennen valojen vaihtumista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 151
En kyllä koe ikinä jääneeni kenenkään jalkoihin vaikka manuaalilla tähän mennessä tullut aina ajettua. Paremminkin takana tulijat jää noissa aina jälkeen. Autokin on vieläpä niin mopo kuin mahdollista kiihtyvyyden suhteen. Riittää kun vähän seuraa mitä tapahtuu ja milloin.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
86
Kehä 3 perässä roikkujat vituttaa. Ajelen vakkarilla 80gps niin aina joku toope hyökkää takakonttiin kiinni. En pääse väistämään oikealle koska siellä on autoja jotka ajaa 75 kmh.
Kehä 1 ei kukaan roiku takana vaikka samaa nopeutta ajan.
Eikä noilla teillä edes tarvitse väistää oikealle koska ei ole moottoritie.

Yleensä olen väistänyt "ohituksen" jälkeen keskikaistalle mutta kohta rupee mitta täyttymään enkä väistä persuksissa roikkujia. Saavat itse sitten koukkia oikeelta ohi jos mahtuvat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 381
Niin? Näitä on yleensä sellaisilla 40km/h rajoituksen kokoojakaduilla millä ei hirveästi liikennettä ole. Hui kauheaa jos joskus joutuu hetken odottamaan :nb:
Tuollaiset pysäkit ovat typeriä. Mielummin ajaisin eteenpäin kuin pysähtyisin pysäkin takia 3-4x turhaan.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Vähän kun seuraa muuta liikennettä eikä vain silmä kovana tuijota omaa liikennevaloa, niin ei tarvi olla ralli-reiska nopeilla reaktioajoilla, vaan saa vaiheen silmään jo muutaman sekunnin ennen valojen vaihtumista.
Muutakin liikennettä kannattaa tosiaan seurata. Kerran ihmettelin, että miksi viereisellä kaistalla oleva iso pakettiauto ei lähde liikkeelle, vaikka meille palaa vihreä valo. En sitten lähtenyt itsekään liikkeelle ja selvisi, että keskikorokkeelta pakun keulan edestä oli tulossa aurauskone suojatietä pitkin. Jos olisin tuijottanut pelkästään omaa liikennevaloa ja lähtenyt salamana liikkeelle, niin varmaan olisin ajanut sen koneen kylkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Kehä 3 perässä roikkujat vituttaa. Ajelen vakkarilla 80gps niin aina joku toope hyökkää takakonttiin kiinni. En pääse väistämään oikealle koska siellä on autoja jotka ajaa 75 kmh.
Kehä 1 ei kukaan roiku takana vaikka samaa nopeutta ajan.
Eikä noilla teillä edes tarvitse väistää oikealle koska ei ole moottoritie.

Yleensä olen väistänyt "ohituksen" jälkeen keskikaistalle mutta kohta rupee mitta täyttymään enkä väistä persuksissa roikkujia. Saavat itse sitten koukkia oikeelta ohi jos mahtuvat.
Johtuu siitä että porukka ajaa tuolla suurinta sallittua eli 86km/h. 86 ei kamera välähdä ja jos poliisi tutkaa ottaa se sen 3km/h varmuusvähennystä ja 83 ne ei ala kirjoittamaan sakkoa koska ne saisi kirjoittaa sen jokaiselle.

Totesin itse saman ja aloin ajamaan muiden mukana tuota 86km/h säästyy omat hermot.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 710
Viestejä
4 189 873
Jäsenet
70 784
Uusin jäsen
juged

Hinta.fi

Ylös Bottom