Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
Näillä keleillä on lainassa olevan octavian 1.0TSi moottorin tyhjäkäyntikin käytännössä riittänyt raivoisaan sutimiseen, nelkku olisi erikiva
Joo. Työpaku on etuvetoinen ja jotenkin se vetopito on kovin ohut ihan kesäkeleilläkin, niin näillä liukkailla on välillä ollut aika haastavaa päästä liikkeelle risteyksistä. Etenkin kun vekotin "fiksusti" estää sammumista lisäämällä itse kierroksia kytkintä nostaessa. Siinähän sitten sudittelet vaikka et itse paina kaasua ollenkaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Joo. Työpaku on etuvetoinen ja jotenkin se vetopito on kovin ohut ihan kesäkeleilläkin, niin näillä liukkailla on välillä ollut aika haastavaa päästä liikkeelle risteyksistä. Etenkin kun vekotin "fiksusti" estää sammumista lisäämällä itse kierroksia kytkintä nostaessa. Siinähän sitten sudittelet vaikka et itse paina kaasua ollenkaan.
Onko siinä digitaalinen kytkin? :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
poksahti lopulta se toinenkin niistä RacingVisioneista (eka meni jo ~100h kohdalla muistaakseni, tämä kesti melkein 200h).
Ymmärsinkö nyt oikein? Olit koko tuon ajan ajellut ns. yksisilmäisenä?

muoks: eihän se varmaan noin mennyt, ilmeisesti olisit ilman sumareita ollut yksisllmäinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Sumuvalojen ainoa järkevä käyttötilanne onkin juuri tuo, kun ajovaloista polttimo tulee tiensä päähän.

Moni auto taitaa sytyttää sumuvalot itse polttimon palamisen jälkeen. Ainakin silti tuntuu, kun niin moni yksisilmäinen tulee vastaan sumuvalot päällä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
Taas yksi ohituskaistalla kiihdyttäjä, jota en vaan voi käsittää. Hyvä keli ja sula tie ja Mazda ajeli 75 km/h 100-alueella. Ohituskaistan alettua lähdin ohittamaan ja oikein pöllähti höyryt Mazdan molemmista putkista ja sehän lähti kiihdyttämään täysillä. Arviolta 140km/h kelasi vauhtia ohituskaistalla ja heti, kun ohituskaista loppui, niin veti liinat kiinni ja takaisin 75 km/h. Sai ottaa Skodan TSI-koneesta kaikki hevosvoimat irti, jotta pääsi ohi.

Tekeekö tuollaiset tahallaan kiusaa vai eikö uskalla ajaa lujaa kuin kahden kaistan ja aitojen kohdalla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
No ei varmasti sytytä :rofl: Muuten vaan ihmiset ajelee kaikki valot päällä koska lähivalot ovat huonot tai ulkonäön vuoksi.
Ainakin vuoden 2003 w203 merssu osaa sytytellä sumuvaloja sekä edestä, että takaa poltinrikon sattuessa. Etusumuvalo toimii myös jopa vilkkuna jos tarvis. Ja kaikki nämä tehtaalta ulos rullatessaan ihan vakiona.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
25
Taas yksi ohituskaistalla kiihdyttäjä, jota en vaan voi käsittää.

Tekeekö tuollaiset tahallaan kiusaa vai eikö uskalla ajaa lujaa kuin kahden kaistan ja aitojen kohdalla?
Tuollaisen ajokäyttäytymisen motiivia tulee itsekin ihmeteltyä, tuntuu olevan arkipäivää siellä missä ohituskaistoja on. Syitä voin vaan yrittää arvata, suurin osa noin tekevistä tuntuu olevan vanhoja patuja, mikä lie ajaa tekemään tuota?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 288
Tuollaisen ajokäyttäytymisen motiivia tulee itsekin ihmeteltyä, tuntuu olevan arkipäivää siellä missä ohituskaistoja on. Syitä voin vaan yrittää arvata, suurin osa noin tekevistä tuntuu olevan vanhoja patuja, mikä lie ajaa tekemään tuota?
Sen kun tietäisi. Kyllä varmaan vituttaa jos sattuu olemaan laiskempi kippo alla tuollaisen sattuessa kiusaamaan.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Pitkään jo mietityttäny ja hieman ärsyttänytkin että miksi suuri osa BMW/Audi/Mese kuskeista ei osaa käyttää vilkkua? Jotkut ei käytä ollenkaa ja jotku käyttää randomista aina välillä. Tuo randomisti välillä käyttö ihmetyttää melkeen enemmän. Jos se vilkku kytkin on löytyny, niin miksi sitte ei käytä aina kun pitäisi? Onko näissä autoissa vilkku jotenki hankala käyttää vai mitä? Mitä ny ite pari kertaa bemmillä ajanu niin vilkku ny oli iha normaalisti käytettävissä näissä malleissa. Tuli tuossa vaan työmatkalla taas mieleen kun lähes koko matkan ajoin bemari perässä. Laskin että about yhdeksän käännöksen aikana vilkkua käytettiin kahdesti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Kyllä ainakin joissain bemareissa on poikkeava vilkkulogiikka. Tiedä sitten onko se syy vai ei, mutta työkaveri ainakin kiroaa sitä kummallista vilkunkäyttöä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Sen kun tietäisi. Kyllä varmaan vituttaa jos sattuu olemaan laiskempi kippo alla tuollaisen sattuessa kiusaamaan.
Näitä on tullu ihmeteltyä itsekin. Jos paikalla on oikeasti psykologin papereilla varustettuja käyttäjiä niin mielelläni lukisin ammattilaisen näkemyksen tuollaisen kuljettajan pääkopan virhekytkennöistä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Pitkään jo mietityttäny ja hieman ärsyttänytkin että miksi suuri osa BMW/Audi/Mese kuskeista ei osaa käyttää vilkkua? Jotkut ei käytä ollenkaa ja jotku käyttää randomista aina välillä.
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
Ja minkä merkkisen auton omistat? :)
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 860
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.

Ne muut vilkuttomat ovat mersu/audi/bmw-miehiä, joilla sillä hetkellä sattuu olemaan jostain syystä muunmerkkinen auto alla. </sarcasm> :kahvi:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Pitkään jo mietityttäny ja hieman ärsyttänytkin että miksi suuri osa BMW/Audi/Mese kuskeista ei osaa käyttää vilkkua? Jotkut ei käytä ollenkaa ja jotku käyttää randomista aina välillä. Tuo randomisti välillä käyttö ihmetyttää melkeen enemmän. Jos se vilkku kytkin on löytyny, niin miksi sitte ei käytä aina kun pitäisi? Onko näissä autoissa vilkku jotenki hankala käyttää vai mitä? Mitä ny ite pari kertaa bemmillä ajanu niin vilkku ny oli iha normaalisti käytettävissä näissä malleissa. Tuli tuossa vaan työmatkalla taas mieleen kun lähes koko matkan ajoin bemari perässä. Laskin että about yhdeksän käännöksen aikana vilkkua käytettiin kahdesti.
Ehkä säästävät vilkkuja, kuten eräs audimies sanoi täällä säästävänsä xenoneita. :kahvi:

Vilkun käyttö varmaan nähdään vähäpätöisenä asiana ja sitä ollaan niin dynaamisia ja meneviä...sitä paitsi jokainenhan tietää, että minä olen bemarillani mökille menossa.

Ei pitäisi yleistää, mutta kyllä se vilkuton on keskimääräistä useammin juurikin bmw/audi/mb. Samoin kuin joku tien tukko on aika usein joku toyota.
 
Viimeksi muokattu:

RieskaMies

Mr. Pelican
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
409
Nyt Bemariummikon täytyy kysyä et millainen se on?
Meinaakohan sitä vilkkuviikseä joka ei jää ylös tai alas kun sitä käyttää :think:
Ihan ihmeellinen ratkaisu, ei se käyttöä juuri haittaa mutta on kyllä tyhmä toteutus. Äkkiä siihenkin kyllä tottui.
Uusissahan on taas normaalimpi viiksi joka jää ylös tai alas kun sitä käyttää.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Ja minkä merkkisen auton omistat? :)
Tietenkin wanhan BMW:n, jossa toimii vilkut oikein hyvin ja niitä myös käytetään aina kun pitää. Toki tähän vilkkuhavaintoon vaikuttaa paikkakuntakin, joissain paikoissa audi/mersu/bmw automäärä voi olla paljon suurempi vs. jossain on vain Nissaneita ja yksi vanha mersu...
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Olet vain ottanut nuo merkit silmätikuksi... Ihan samaa vilkkuvikaa huomaan (lähinnä liikenneympyröissä) monissa muissakin merkeissä, eikä nuo kolme merkkiä ole noussut esiin muista poikkeavina.
On noissa stereotypioissa aina jotain perää. Tämä on vielä sellainen maailmanlaajuinen stereotypiä joten ei tuo ihan tyhjästä ole keksitty.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
On noissa stereotypioissa aina jotain perää. Tämä on vielä sellainen maailmanlaajuinen stereotypiä joten ei tuo ihan tyhjästä ole keksitty.
Juu.

Oma huomio on, että mersut usein jättää vilkun käyttämättä, mutta bemarista ja audista en ole huomannut vastaavaa.

Joku voi olla niputtanut mielessään mersun , bemarin ja audin liikaa "samaan kategoriaan" että ei ole huomioinut aina tarkemmin, mikä niistä kyseessä, joten mersujen toheloinnit on voinut mennyt audin ja bemarinkin piikkiin.
 

jpo

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
166
Näin talvella ärsyttää luvattoman paljon autoilijat, jotka lähtee ajamaan sillä purkillaan putsaamatta lainkaan lumia. Korkeintaan vähän pyyhkijöillä vemputetaan tuulilasia puhtaaksi, mutta muuten ollaan niinkuin liikkuva lumilinna. Sen lisäksi ettei autoilija itse näe ulos, ei muutkaan näe siinä vaiheessa mitään kun kaveri lataa 80km/h lasiin isommalla tiellä ja koko kerääntynyt lumimassa alkaa pölistä takana tulevien niskaan. Juurisyynä on laiskuus, joten ehkä se sen takia osuu niin näpäkästi omaan ärsytyshermoon..
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Mun mielestä BMW on yksi helpoimmista autoista käyttää suuntavilkkua, koska itse viiksi on todella hyvin sijoitettu/oikean muotoinen + valon/äänen väli on huomattavasti nopeampi. Mersun kuljettajat taas eivät uskalla koskea siihen viikseen kun pelkäävät, että menee pyyhkijät päälle tai pesunestettä lentää tai menee pitkät päälle, kun niissä on se typerä yhden viiksen systeemi.

Totuus on kuitenkin se, että ei sitä suuntavilkkua osaa käyttää oikein juuri kukaan. Ihan automerkistä riippumatta. BMW, Audi ja Mercedes Benz nyt vaan jäävät helpommin mieleen kuin se skoda.

Satuimpa eilen liikenteeseen lämmittämään Astraa. Ensin urpo Mondeokuski yritti ajaa moottoritiellä välin umpeen, mutta kerkesin liittymään kyseiseen väliin, jonka jälkeen luonnollisesti vasemmalle kaistalle ja ohittelemaan 80km/h ajavia (100km/h rajoitus).

Golffin kuski olisi selvästi halunnut myös kaistaa vaihtaa, mutta kun ei suuntavilkkua näy, en varmasti nosta kaasua tai reagoi asiaan muuten kuin seuraamalla kyseisen idiootin koheltamista. Lopulta hän ajoi minusta ja minun edellä olevasta autosta ohi, jonka jälkeen vaihtoi kaistaa näyttämättä suuntavilkkua :facepalm:.

Sitten paluumatkalla kaakkurin poistumisrampin työmaan kohdalla liimautuu takapuskuriin kiinni apina Nissan Almeralla. Urpo ajoi vaan niin lähellä kuin uskalsi koko matkan Oulunsalon shellille asti, vaikka ensin näytin takasumuvaloa, sitten jarruja kevyesti, sitten hidastin tien oikeaan laitaan+vilkutin oikealle (tie tyhjä edessä ja takana) ja tämä idiootti vain roikkui perässä. Poljin sitten opelista hidastamisen jälkeen kaikki irti, jolloin se romu sitten viimeinkin jäi juuri ennen Oulunsalon shellin kiertoliittymää kun ei älyä ajaa ohi.

Termi sunnuntaikuskit sopi eiliseen mainiosti kyllä.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Totuus on kuitenkin se, että ei sitä suuntavilkkua osaa käyttää oikein juuri kukaan. Ihan automerkistä riippumatta. BMW, Audi ja Mercedes Benz nyt vaan jäävät helpommin mieleen kuin se skoda.
Tämä. Iso osa näyttää seilaavan autoineen ajatellen jotain ihan muuta kuin liikennettä, eikä se automerkkiä katso. Oikein mietin nimittäin tätä vilkuttomuutta yms kun viimeksi kävin Prismassa pyörähtämässä. Edessä ja perässä tuli autoja jotka ei osanneet parkkipaikalla kohti parkkihallia sompaillessaan näyttää kertaakaan vilkkua, Toyota oli edellä ja olisiko ollut Mazda joka tuli takana. Minä kummajainen Audillani näytin vilkkua jokaisessa risteyskohdassa.

Pois lähdettäessä edellä meni kaksi autoa (Volvo ja Mersu) joista kumpikaan ei pystynyt pysäyttämään ajoneuvoaan STOP-merkille. Itse pysähdyin, ei se siinä huvikseen ole. En kyllä muista, olenko ikinä tuossa nähnyt kenenkään muun pysähtyvän.

Mutta ei kai siinä, koetetaan me paremmin hereillä olevat vaan väistellä näitä jotka ajaa puoliunessa tai kännykkä kädessä, niin pysytään (ehkä) kaikki hengissä. Ja toivotaan että silloin kun itselle sattuu se havaintovirhe tai unohdus, niin kohdalle osuu muita kuin uneksijoita pelastamaan tilanteen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
690
Mun mielestä BMW on yksi helpoimmista autoista käyttää suuntavilkkua, koska itse viiksi on todella hyvin sijoitettu/oikean muotoinen + valon/äänen väli on huomattavasti nopeampi.
Tämä. Myönnän että alkuun tuli hieman vilkuteltua puolelta toisella ennenkuin oppi käyttämään :D
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Näin talvella ärsyttää luvattoman paljon autoilijat, jotka lähtee ajamaan sillä purkillaan putsaamatta lainkaan lumia. Korkeintaan vähän pyyhkijöillä vemputetaan tuulilasia puhtaaksi, mutta muuten ollaan niinkuin liikkuva lumilinna. Sen lisäksi ettei autoilija itse näe ulos, ei muutkaan näe siinä vaiheessa mitään kun kaveri lataa 80km/h lasiin isommalla tiellä ja koko kerääntynyt lumimassa alkaa pölistä takana tulevien niskaan. Juurisyynä on laiskuus, joten ehkä se sen takia osuu niin näpäkästi omaan ärsytyshermoon..
Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
^^ Omassa Focuksessa on takasumuvalon käyttöön korkeahko kynnys, vaikka tarvetta olisi. Siinä kun menee valokytkimestä nykimällä ensin etusumarit ja sitten vasta takasumarit päälle. Ja kun ne etusumarit eivät sumussa tai tuiskussa tee muuta kuin häikäisee itseä ja vastaantulijoita, parempi ilman.
Tuo tuntuu olevan se järjestys monessa muussakin autossa, ja se on mielestäni aivan käsittämätöntä. Koskaan ei ole sellaista keliä, että saisi lain mukaan käyttää etusumuvaloja, mutta ei täydy käyttää takasumuvaloa. Monesti kyllä taas on sellainen keli, ettei etusumuvalolla tee mitään, mutta takasumuvalon voisi sytyttää kun lunta pöllyää takana.

Ja ennen kuin kukaan ehtii ihmetellä, miksei etusumuvaloja voisi käyttää varmuuden vuoksi: koska ne häikäisevät vastaantulijoita, ellei ole helvetinmoinen sumu tai lumimyrsky.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 009
Oli se kiva tuolla lumisateessa ja pöllyävässä lumessa taas, kun iso osa kanssa-autoilijoista ajelee pelkät päivävalot päällä ja takana ei tietenkään tuikun tuikkua. Lisäksi toki mitään ei tapahdu vaikka miten vilkuttelisi pitkiä/sumareita/takasumareita ja kytkisi välillä valoja päälle ja pois. Korkeintaan katsotaan vain hoomoilasena jotta "mitä ihmettä se tuokin sekoilee" :facepalm:
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 026
Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.
Ja sopivalla nuoskakelillä se 20cm paksu lumimatto katolta on jarrutuksessa peelon auton lasilla eikä se nää sieltä mitään kun pyyhkijätkään ei jaksa sitä lumimattoa siirtää mihinkään.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Ja vaikka irtolunta ei auton päällä olisikaan, niin auton perä on monella umpijäässä eikä rekisterikilpeä tai valoja näy.
Itse tein eilen testin tähän liittyen. Putsasin takaluukun ja ajoin tämän jälkeen noin 25km matkan. Täysin lumeton rekisterikilpi oli tällä matkalla peittynyt lumesta aivan lukukelvottomaksi.

Eli välttämättä se lumen peitossa oleva kontti ei tarkoita sitä, että on ajeltu toista viikkoa puhdistamatta autoa lumesta. Kovat pakkaset ja pöllyävä lumi jäävät aika tehokkaasti kiinni sinne.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Itse tein eilen testin tähän liittyen. Putsasin takaluukun ja ajoin tämän jälkeen noin 25km matkan. Täysin lumeton rekisterikilpi oli tällä matkalla peittynyt lumesta aivan lukukelvottomaksi.

Eli välttämättä se lumen peitossa oleva kontti ei tarkoita sitä, että on ajeltu toista viikkoa puhdistamatta autoa lumesta. Kovat pakkaset ja pöllyävä lumi jäävät aika tehokkaasti kiinni sinne.
Totta, ja riippuu takaluukun muotoilusta kuinka herkästi se kerää lunta.
 
Liittynyt
18.11.2017
Viestejä
604
Ja sopivalla nuoskakelillä se 20cm paksu lumimatto katolta on jarrutuksessa peelon auton lasilla eikä se nää sieltä mitään kun pyyhkijätkään ei jaksa sitä lumimattoa siirtää mihinkään.
Näin kun kävi ekan kerran oli onni että olin kaupunkialueella hiljaiseen aikaan ja jarrutin liikennevaloihin. Koko n. 10 cm paksu lumitaakka tuulilasille. Pyyhkimet saivat kauan tehdä töitä ennen kuin lasi oli puhdas. Jos tuo olisi sattunut moottoritiellä tai missä tahansa maantiellä olis ollu ikävä paikka. Sen jälkeen olen aina katon putsannut.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Mummo oli keksinyt parkkeerata autonsa suojatien eteen. Välimatkaa jäi liikennemerkkiin ehkä metrin verran. Pysähdyin vierelle ja kuski oli vielä autossa. Pää kääntyi kummastelemaan, että mitäs tuo tuohon pysähtyy, joten osoitin suojatiemerkkiä. Ei ilmeisesti mennyt viesti perille, sillä rouva jätti autonsa siihen ja poistui paikalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Joskus tekisi mieli mennä kaupan parkkipaikalle iglunsa pysäköinneiltä harjaamaan lumet katolta tuulilasille.
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Mukavahan noiden 40km/h @80- alueella ajelijoiden perässä on nysvätä.

Täällä PK-seudulla pari tuntia sitten normaali talvinen ajokeli, ja uskaltauduin hybrid-auriskuskin ohittamaan ihan ilman vastaantulijoita ja hurjalla 70kmh- nopeudella 80-alueella. Suora tie ja ei mitään ongelmaa.

Kaveri kehtasi sitten vielä vilkutella valoja perään. Ajeli sitä neljää kymppiä kilsan verran 80-alueella ja ajattelee että minä tein jotain väärin.
Vittu sentään näitä.

Huomaa kyllä kun tuonne maanteille PKS>Sipoo esim. lähtee niin nämä tuuhiot lisääntyy:facepalm:

Edit;
Niin ja harvoin oikealla maaseudulla tulee näitä vastaan.

Jotenkin tämä PKs ja maaseudun yhdistelmä tuntuu olevan kovin haastavaa joillekin.
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Mukavahan noiden 40km/h @80- alueella ajelijoiden perässä on nysvätä.

Täällä PK-seudulla pari tuntia sitten normaali talvinen ajokeli, ja uskaltauduin hybrid-auriskuskin ohittamaan ihan ilman vastaantulijoita ja hurjalla 70kmh- nopeudella 80-alueella. Suora tie ja ei mitään ongelmaa.

Kaveri kehtasi sitten vielä vilkutella valoja perään. Ajeli sitä neljää kymppiä kilsan verran 80-alueella ja ajattelee että minä tein jotain väärin.
Vittu sentään näitä.

Huomaa kyllä kun tuonne maanteille PKS>Sipoo esim. lähtee niin nämä tuuhiot lisääntyy:facepalm:

Edit;
Niin ja harvoin oikealla maaseudulla tulee näitä vastaan.

Jotenkin tämä PKs ja maaseudun yhdistelmä tuntuu olevan kovin haastavaa joillekin.
Näitä jotka ajaa 40km/h nopeusrajotuksesta riippumatta, heti kun on vähänkin lunta on todella paljon ja ovat todella raivostuttavia. Jos ei luota omiin ajotaitoihin niin paljoa ettei lujempaa voi ajaa, niin pitäisikö miettiä joku muu liikkumistapa...
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Juuh. Eipä tuo tosiaan yllätyksenä tullut.

Nyt kun vuoden verran olen Sipoon-Järvenpään kulmilla lapsia vienyt harrastuksiin maanteitä ja mutkaisia 80-60 - teitä, niin jotenkin kovin hankalaa tuntuu auton ajo olevan peltojen keskellä verrattuna PKS-liikenteeseen ihan mitä tietä tahansa:eek:

Varsinkin noita valojen vilkuttelijoita löytyy se 1/päivä vaikka ohitan ihan asiallisesti ja ilman mitään suuria ylinopeuksia tai muutakaan draamaa.

Kehä3 sisällä taas ei vilkuttelijakeijoja ole vaikka ohi meneekin. Liekö ne 2 kaistaa:facepalm:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mukavahan noiden 40km/h @80- alueella ajelijoiden perässä on nysvätä.

Täällä PK-seudulla pari tuntia sitten normaali talvinen ajokeli, ja uskaltauduin hybrid-auriskuskin ohittamaan ihan ilman vastaantulijoita ja hurjalla 70kmh- nopeudella 80-alueella. Suora tie ja ei mitään ongelmaa.

Kaveri kehtasi sitten vielä vilkutella valoja perään. Ajeli sitä neljää kymppiä kilsan verran 80-alueella ja ajattelee että minä tein jotain väärin.
Vittu sentään näitä.

Huomaa kyllä kun tuonne maanteille PKS>Sipoo esim. lähtee niin nämä tuuhiot lisääntyy:facepalm:

Edit;
Niin ja harvoin oikealla maaseudulla tulee näitä vastaan.

Jotenkin tämä PKs ja maaseudun yhdistelmä tuntuu olevan kovin haastavaa joillekin.
Mulla eilen sama, kehä 3 kun mennään Hämeenlinnan väylälle Helsinkiin oli rampissa vauhtia 30km/h ja kun se motarille pääsi oli vauhtia 45km/h. Auto kuin iglu, yhtään valoa ei taaksepäin näkynyt ja mulle rupesi torvea soittamaan ja valoja vilkuttelemaan kun kehtaisin mennä kiihdytyskaistan puolelta ohi, varsinki kun kaista jatkuu sen 700m:facepalm:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Täällä PK-seudulla pari tuntia sitten normaali talvinen ajokeli, ja uskaltauduin hybrid-auriskuskin ohittamaan ihan ilman vastaantulijoita ja hurjalla 70kmh- nopeudella 80-alueella. Suora tie ja ei mitään ongelmaa.

Kaveri kehtasi sitten vielä vilkutella valoja perään. Ajeli sitä neljää kymppiä kilsan verran 80-alueella ja ajattelee että minä tein jotain väärin.
Vittu sentään näitä.
On näitä vastaavia joskus täällä Turun seudullakin näkynyt, tosin ajavat yleensä 60@80 eivät sentään 40... Sitten kun vetäiset maantiellä ohi niin valot vilkkuu perässä. Onneksi ovat aika harvassa, mutta jokunen tullut itsekin kohdattua.

**
Ja vähän vastaava tilanne tältä aamulta, olin poistumassa motarilta liittymään, edessä tojjotan katumaasturi alejee suunnilleen 70@80 suoraan eteenpäin motarin oikeaa kaistaa, itse tulen aika tarkkaa tasan 80 km/h, tsekkaan peilistä, että liittymässä takana auto oikealla, isken vilkun päälle nähdäkseni kaistalla olevan aikomukset ja takana oleva pistää vilkun vasemmalle, vaihdetaan paikkoja sievästi ja jatkan matkaani liittymäkaistalla. Kun olen suunnilleen tämän tojjotan katumaasturin takaoven tasalla, pistää tojjota vilkun oikealle, mutta sentään huomasi että olen siellä ja otti vilkun pois ja jäi odottamaan, ajoin ohi edelleen samaa vauhtia kuin ajoin koko ajan, tojjota vaihtaa kaistaa taakseni ja räpsyttelee mulle mielenosoituksellisesti pitkiä :facepalm:

Nyt prkl oikeesti, jos sä ajat suoraan menevien kaistalla 10 alle rajoituksen etkä tee ensimmäisen 200m aikana elettäkään vaihtaakses kaistaa ja siinä välissä mä kerkeän vaihtaa kaistan ja tulla sieltä sun vierelle, niin ei ole enää mun paikkani väistää kun arvot haluavas kuitenkin kaistalle, vaan kaistan vaihtaja väistää ihan normaalisti :dead:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Osa ihmisistä nyt vaan on sitä mieltä, että jos he eivät uskalla ajaa yli neljääkymppiä, ei kenenkään muunkaan sovi uskaltaa.
Ja kääntäen: Osa ihmisistä nyt vaan on sitä mieltä, että jos he ajavat ylinopeutta, niin kaikkien muidenkin pitäisi ajaa ylinopeutta.

(Puolustelematta mitenkään tuota neljääkymppiä junnaamista.)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Ja kääntäen: Osa ihmisistä nyt vaan on sitä mieltä, että jos he ajavat ylinopeutta, niin kaikkien muidenkin pitäisi ajaa ylinopeutta.

Puolustelematta mitenkään tuota neljääkymppiä junnaamista.
Ja sitten vielä se että parasta olisi jos kaikki ajaisivat samaa nopeutta, ohittelut jäisivät turhiksi.

Kieltämättä jos vaikka ajaa kilometrejä pitkässä jonossa joka kulkee vähän alle maksimirajoituksen, ne tyypit jotka siellä seassa ohittelee aiheuttavat pelkästään turhaa haittaa muille.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Itselleni ei matka-ajossa juurikaan ole väliksi ajanko sen 150km matkan mökille pari alle vai muutaman yli nopeusrajoituksen, mutta yleensä ne pari alle ajavat on niitä, joiden nopeus seilaa koko ajan. Alamäessä kiihtyy, ylämäessä hidastuu. Itse kun tykkään vakkarilla ajaa, niin ohitan ihan siksi, ettei tarvitse koko ajan säätää omaa nopeutta vaan saa vakkarista sen hyödyn, mitä varten se on suunniteltukin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Itselleni ei matka-ajossa juurikaan ole väliksi ajanko sen 150km matkan mökille pari alle vai muutaman yli nopeusrajoituksen, mutta yleensä ne pari alle ajavat on niitä, joiden nopeus seilaa koko ajan. Alamäessä kiihtyy, ylämäessä hidastuu. Itse kun tykkään vakkarilla ajaa, niin ohitan ihan siksi, ettei tarvitse koko ajan säätää omaa nopeutta vaan saa vakkarista sen hyödyn, mitä varten se on suunniteltukin.
Tämä. Jos edessä joku menee vakkarilla tai muuten tasaisesti pikkuisen hitammin niin en välttämättä jaksa ohittaa vaan pistän vakkaria vähän alaspäin, mutta jos joudun ottamaan manuaalikaasulle tai tusaamaan nopeutta pariin otteeseen niin ohitan sitten ensimmäisen tilaisuuden tullen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 799
Juuri tästä syystä adaptiivinen vakkari on aivan ihana varuste. Muuten uusien autojen vehkeet on aika turhia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Juuri tästä syystä adaptiivinen vakkari on aivan ihana varuste. Muuten uusien autojen vehkeet on aika turhia.
Ärsyttää nuo nopeuden pumppaajat siltikin kun adaptiivinen vakkari tuntuu ylireagoivan siihen ja aiheuttaa vielä enemmän pumppausta takana tulijoille. Kuluttaa lisäksi ylimääräistä polttoainetta jatkuva hidastaminen ja kaasuttaminen, kun alla ei ole hybridiä mikä osaisi ottaa energian talteen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 482
Viestejä
4 163 799
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom