Tuossa kyseisessä viestissä sulla on tekstin muotoilua/värit muutettu, kun normaali teksti muotoilu on tummalla teemalla automaattisesti valkoinen. Jos muutat tekstin värin käsin niin se pysyy sen värisenä teemasta riippumatta. Niin kuin tuossa @lunkwill srceenshotissa näkyy.Miten se tumma teema vai tohon viestiin vaikuttaa?
Sitä kutsutaan ajamiseksi ja autonsa tuntemiseksi? Eikä se haittaa jos moottori karjasee torvi suorana. Vaihteen voi pitää isolla juuri siihen hetkeen kun tehoa tarvitsee jolloin voi vaihtaa pienemmälle ja siten saada moottorin tehoalueelleen.Tuollaisella alle 100 heppasella autollakin pärjää ihan hyvin jos ylläpitää nopeutta ja ennakoi eikä tartte ees konetta huudattaa. Liikenteessä on aika monta tilannetta, jossa huomiointia tarvitsee laajemminkin ja sellasessa tilanteessa auton kierrosten pitäminen kiihdytystä varten 4500rpm on vähän haastavaa jos punaraja on 6000 rpm, tai ainakin enemmän haastavaa, kuin jos auton kierrokset on 3000rpm josta lähdetään kiihdyttämään.
Jouduin kysymään, koska käytössäni on valkonen teema ja viesti näyttää mulle ihan samalta, kuin muutkin viestit. Joku tuossa jo selvensikin, että tummalla teemalla muuttaisi tekstin automaattisesti valkoiseksi, ellei tekstin muotoilua ole jotenkin muokattu. Jotain ylimääräistä tullut ilmeisesti painettua, jos ei kerran muuttunut.Riippuu toki näytöstä ja asetuksista, mutta vähän kummastuttaa miksi joudut kysymään?
Tästä on semmonen mukava variaatio, että kun itse ajelee hyvää kyytiä (tasan tai, krhöm, joskus vähän yli rajoituksen), joku perseessäroikkuja menee sitten ohi ja jää sitten eteen ajamaan.. hitaammalla nopeudella. Hyundai-kuskina tästä saa toisinaan kärsiä. Joku Premium-kuljettaja haluaa ajaa tyypillisesti hitaammin, mutta edessäTänään työmatkalla taas sai miettiä että mitä ihmisillä liikkuu päässä, miksi ohitetaan jos jäädään hinuttamaan samaa vauhtia sen ohituksen jälkeen.
Jonon ensimmäinen ajoi 10 alle rajoituksen. Sen ja minun välissä oli kolme autoa. Päästiin kaikki neljä ohi tästä hidastelijasta, niin nyt se meistä ohittajista ensimmäinen jatkoi sitä samaa 10 alle rajoituksen ajelua, miksi?
No, minä ja meidän välissä olevat kaksi muuta autoa mentiin taas ohi jonkun ajan päästä kun tuli tilaisuus. Ja eikö taas se ensimmäisenä ajava jäänyt ajamaan sitä samaa 10 alle rajoituksen vauhtia... Taas mentiin ohi (jäljellä enää minun lisäksi yksi auto) JA SEKIN JÄÄ AJAMAAN SAMAA ALINOPEUTTA. Tässä vaiheessa oli ajettu se 35km, ohitusmahdollisuuksia ei kovin montaa ollut kun vastaantulevaa liikennettä jatkuvasti. Tästä viimeisestä en kerinnyt ohi kun piti kääntyä valtatieltä pois.
Ihan sama miltä se sinulle näyttää, mutta olennaista on että sinun viestissä on mukana jotain sellaista copy/pasten mukana tullutta skeidaa, joka saa sen näyttämään foorumin omalla tummalla teemalla juuri tuolta miltä siinä aiemmassa kuvakaappauksessa. Lukijan päässä ei asiaa voi vaikuttaa.Jouduin kysymään, koska käytössäni on valkonen teema ja viesti näyttää mulle ihan samalta, kuin muutkin viestit. Joku tuossa jo selvensikin, että tummalla teemalla muuttaisi tekstin automaattisesti valkoiseksi, ellei tekstin muotoilua ole jotenkin muokattu. Jotain ylimääräistä tullut ilmeisesti painettua, jos ei kerran muuttunut.
Tätä tapahtuu myös moottoritiellä aivan alvariinsa.Tästä on semmonen mukava variaatio, että kun itse ajelee hyvää kyytiä (tasan tai, krhöm, joskus vähän yli rajoituksen), joku perseessäroikkuja menee sitten ohi ja jää sitten eteen ajamaan.. hitaammalla nopeudella. Hyundai-kuskina tästä saa toisinaan kärsiä. Joku Premium-kuljettaja haluaa ajaa tyypillisesti hitaammin, mutta edessä
Vaihtoehdot tässä taitavat olla a) se ohittaja on todella tyhmä eikä ymmärrä, mitä tapahtuu tai b) se ohittaja kyllä ymmärtää, mitä tapahtuu, ja on vaan kuspää.
Molemmat ovat hyvin huonoja vaihtoehtoja.
En nyt ymmärrä, että mikä kohta sulle pitää rautalangasta vääntää. Tämä asia selveni mulle jo edellisellä viestillä. Mulla ei ollut mitään hajua siitä, että sivustolla on edes mahdollista vaihtaa väriteemaa, ja tämän takia en ymmärtänyt miksi "musta teksti ei näy", kun en ymmärtänyt muun väristä tekstiä edes olevan käytössä. Johan tuossa lainaamassasi viestissäkin sanoin, että ilmeisesti muotoilu mennyt ketuiksi edellisessä viestissä. Nyt kun kuulin tummasta teemasta niin otin sen itsekin käyttöön ja tiedän ymmärrän täysin mikä se ongelma oli. Koitin myös muokata edellistä viestiä ja painelin "poista muotoilu", mutta ei auttanut mitään.Ihan sama miltä se sinulle näyttää, mutta olennaista on että sinun viestissä on mukana jotain sellaista copy/pasten mukana tullutta skeidaa, joka saa sen näyttämään foorumin omalla tummalla teemalla juuri tuolta miltä siinä aiemmassa kuvakaappauksessa. Lukijan päässä ei asiaa voi vaikuttaa.
Tässä sama vielä uudestaan:
/Offtopic
Kokemuksieni mukaa moottoritie, leveäkaistatie ja sitten tavanomaisen maantien ne semmoiset parin kilsan mittaiset ohituskaistat ovat näiden tiepetojen saalistusalueita. Maanteillä muuten vaan kieltämättä harvemmin.Tätä tapahtuu myös moottoritiellä aivan alvariinsa.
Esim tänään ajelin Tampereelta jälleen Hämeenlinnaan. Joku muija riisikipponsa kanssa ajoi pitkään perässäni. Hieman ennen rekkaa tietenkin polkaisu rinnalle, ohi ja joutui vakkarin tiputtamaan. No, tähän on totuttu, kanssa autoilijan älykkyys harvoin riittää lukemaan muiden tarpeita.
Tämän jälkeen tämä kippo palaa oikealle kaistalle, olin laittanut vakkarin takaisin ja ohitin tämän uudelleen. Vajui muutaman auton taakse. Pari kilsaa myöhemmin sama kippo ohittaa jälleen, vaihtaa kaistaa eteen ja tämän jälkeen saan jälleen ohittaa tämän!? Vakkari edelleen samassa asennossa. Miten helvetissä joku voi ajaa niin vammaisesti, että ohituskaistalla vedetään 120km/h ja oikealla ajetaan heti 100km/h? Ja miksi pitää ohittaa nopeammin ajavat.
Ylipäänsä, vakkarin ollessa ~110km/h ajoillani, n. 90% autoista jotka ohittavat minut, tulevat viimeistään parin kilometrin jälkeen perä edellä vastaan. Parhaimmat heti ohituksen jälkeen, kuten em. naikkonen, toiset sitten vähän ajan päästä. Rasittavimpia tapauksia saa ohittaa muutaman kerran matkan aikana.
Vakkarin käyttämättömyys ei ole syy ajonopeuden kanssa vatkaamiselle...
Harvalla tuntuu myöskään maantiellä tuo rekan ajonopeus (90km/h) luonnistuvan, mikä mielestäni se oikea. Kesälläkin joka paikassa mennään 95-99km/h.
Itselle ei maantiellä onneksi ole tullut näitä ohituksien jälkeen nutaavia vastaan, matkoihinsa ovat kaikki menneet hienosti jos ovat ohitse tulleet.
Koskee vain köyhiä jotka pelkäävät sakkoja, voi muuten mennä tonnikala-makaroni linjalle. Rikkaat eivät poliisiautoihin kiinnitä niin huomiotaPoliisiauton aiheuttama suunnaton panikointi. Ajetaan jo valmiiksi alinopeutta ja kun poliisiauto ilmestyy näkyviin, niin rupeaa jarruvalot vilkkumaan.
Eka kerta on jännää ja kokee itsensä erityisen fiksuksi. Sen jälkeen vain vituttaa kun oikeasti tajuaa että samassa suhteessa niitä perseilijöitä löytyy poliiseistakin.Nauratti kesällä kun prätkäkyttä vetää kilometrin jonoa kehällä, ajelin kaikessa rauhassa prätkällä vasenta kaistaa koko jonon ohi ja moikkasin vielä poliisia ja jatkoin matkaa samaa vauhtia, poliisi jäi pitämään jonoa kun ketään ei häirinnyt 70 vauhti
Mitä varten sitten pysäytät tyyliin koko auton kun maija siintää taivaanrannassa?Huvittaa nämä poliisista uhoavat mieslapset.. ajan aina vähä yli , en "pelkää" jne ..
Kasvakaa aikuiseksi.
Vaikuttaa, tai et ole vielä tarpeeksi reippaasti kiihdyttänyt, jos eivät reagoiOhittelen poliisit aina. Ei ne ole mitenkään reagoineet kun ajaa ohi 5km/h mittariin yli rajoituksen. Hyvin myös pääsee ohi yleensä. Ajan myös aina heidän viereen valoissa tyhjälle kaistalle ja kiihdytän reippaasti menemään, tosin aina siihen 5km/h mittariin yli rajoituksen, koskaan eivät ole reagoineet. Joskus olen ihan kaasu pohjassakin tehnyt saman talvella. Ei reaktiota. Tiedä sitten vaikuttaako taksi autona asiaan, mutta kuitenkin.
Ja tähän kun vielä vaihdat tilalle yli 3 litraisen saksalaisvalmisteisen, mielellään mustan, ehkä jopa isoilla näyttävillä vanteilla niin saatkin pysähtyä tien poskeen kuittaamaan huomautustaItse kerran aikoinaan olin 1. liikennevaloissa, ja sain takana lähteneeltä poliisimaijalta pitkien valojen välkytystä, kun kiihdytin ihan normaalisti vm95 karvalakkicorollalla mittarin mukaan tasan nopeusrajoitukseen. Enkä tosiaankaan polkenut mitenkään voimalla, mutta ilmeisesti Toyotan valtaisa kiihtyvyys oli poliisisedälle liikaa.
Tuon auton valinneelle voisi sakot laittaa suoraan oletetusta mulkkuudesta jo kun sen näkee parkkipaikalla.Ja tähän kun vielä vaihdat tilalle yli 3 litraisen saksalaisvalmisteisen, mielellään mustan, ehkä jopa isoilla näyttävillä vanteilla niin saatkin pysähtyä tien poskeen kuittaamaan huomautusta
Jep, sen huomaa kanssa-autoilijoiden asenteestakin Eipä siinä, näytän vaan esimerkkiä muille niin kai ne asenteet joskus tai ainakin joiltain osin muuttuu Tällä on muuten käänteinenkin vaikutus, jokainen, siis jokainen kiittää kun päästän suojatien yli, eli selvästi oletuksena näillä on että tuo ei varmasti pysähdy...Tuon auton valinneelle voisi sakot laittaa suoraan oletetusta mulkkuudesta jo kun sen näkee parkkipaikalla.
Prätkällä olen myös saannut muutaman suullisen huomautuksen turhan nopeasta kiihdytyksestä ja kun kysyin että missä menee raja niin en saannut mitään vastausta.Vaikuttaa, tai et ole vielä tarpeeksi reippaasti kiihdyttänyt, jos eivät reagoi
Terv. kirjallinen huomautus: Tarpeettoman kova kiihdyttäminen. Perustelua en saanut mikä olisi ollut sopiva, ts. missä meni raja tarpeettoman kovan kanssa.
Huvittaa nämä poliisista uhoavat mieslapset.. ajan aina vähä yli , en "pelkää" jne ..
Kasvakaa aikuiseksi.
Ei vissiin riitä vajaat 200hv vielä Oulun poliisille talvella kiinnostua huomauttelemaan kiihdyttämisestä, eli eivät turhasta pysäytteleVaikuttaa, tai et ole vielä tarpeeksi reippaasti kiihdyttänyt, jos eivät reagoi
Terv. kirjallinen huomautus: Tarpeettoman kova kiihdyttäminen. Perustelua en saanut mikä olisi ollut sopiva, ts. missä meni raja tarpeettoman kovan kanssa.
Eipähän näy.
Tässä tuore esimerkki perseilystä ryhmittymisessä.
Sama täällä (myöskin kaksipyöräisellä), kerran yksi inttämällä intti että keula nousi tiestä. Sanoin että huomaat sen kyllä sitten varmasti jos näin käy, eikä asiasta silloin tarvitse väitelläPrätkällä olen myös saannut muutaman suullisen huomautuksen turhan nopeasta kiihdytyksestä ja kun kysyin että missä menee raja niin en saannut mitään vastausta.
Jos eturengas pysyy maassa ja kiihdytät suoralla tiellä 0-60km/h 2s tai 8s niin mitä väliä sillä on?
Adblockit sun muut estää näkymisen.Eipähän näy.
Tuosta luulisi näkyvän, kun kopsaa osoitteenEipähän näy.
https://streamable.com/5uuas
Onko kaikki toyota -kuskit yhtä yksinkertaisia, kun kaikki tuntuu ajavan mittarinopeutta?Toyotalla jos ajat niin tuohan on juuri ja juuri rajoituksen mukaan.
Mikä tässä on tätä ns. perseilyä ryhmittymisessä? Ainoa perseilijä näyttäisi olevan tuo pakettiauto.Tässä tuore esimerkki perseilystä ryhmittymisessä.
Minä en aja mittarinopeutta, vaan selvästi reippaammin.Onko kaikki toyota -kuskit yhtä yksinkertaisia, kun kaikki tuntuu ajavan mittarinopeutta?
esim 80 -alueella ajetaan mittarin mukaan kahdeksaakymppiä. Lähes poikkeuksetta jonon kärjillä on tojota hinaamassa, eikä hiacetkaan liiku mihinkään.
Mikään muu automerkki ei ota aivoon yhtä paljon kuin tämä.
Sekä nykyisen että edellisen toyotani mittari näyttää n. 5% liikaa, ei n. 10% liikaa. Pitäisi ajaa kahtasataa, että näyttäisi 10km/h liikaa.Toyotalla jos ajat niin tuohan on juuri ja juuri rajoituksen mukaan.
Sinne kaistalle voi siirtyä hiukan nopeemmin. Vastaavia uunoja näkee jopa motarien rampeissa, körötellään ikään kuin kahta kaistaa ja takana tulevat seisoo jarrulla. Todennäkösesti saavin kuski joku 80v paappa jolla vaikeuksia hahmottaa autonsa ulottuvuuksia.Mikä tässä on tätä ns. perseilyä ryhmittymisessä? Ainoa perseilijä näyttäisi olevan tuo pakettiauto.
Tuntuu olevan. 60km/h alueella ajelet Yariksen tms perässä niin aivan jatkuvasti mennään 50 puolella oman mittarin mukaan. Muiden autojen kohdalla sentään 60 puolella.Onko kaikki toyota -kuskit yhtä yksinkertaisia, kun kaikki tuntuu ajavan mittarinopeutta?
esim 80 -alueella ajetaan mittarin mukaan kahdeksaakymppiä. Lähes poikkeuksetta jonon kärjillä on tojota hinaamassa, eikä hiacetkaan liiku mihinkään.
Mikään muu automerkki ei ota aivoon yhtä paljon kuin tämä.
No kyllä tuo törkeästä liikenteen vaarantamisesta kai menee, kun keula oli kaverilla oikeasti sen metrin ilmassa pidemmän aikaa...Perus pellepoliisien kirjoittama sakkolappu tuollainen. Ilman muuta kannattaa ja pitää kiistää.
Rangaistusvaatimuksen pitää perustua vallitsevaan lainsäädäntöön.
Joo, näkyi. Saabisti huomasi liian myöhään, että tuosta pitikin mennä oikealle. Noitahan sattuu. Olis vaan vaihtanut kaistaa ensin ja sitten jarruttanut niin pakun ei olisi tarvinnut koukata.Saab vaihtoi kaistaa, eikä ilmeisesti ollut aikeissa kääntyä, koska ei jättänyt vilkkua päälle valoihin. Pakulla taas oli kiire mennä vanhoilla vihreillä.
"Liian nopea kiihdytys" näkyy ihan videon viimesillä sekunneilla.
Voi siirtyä nopeammin, mutta ei tuossa nyt mitään perseilyä ole taikka ylipääsemätöntä hidastelua. Tai mitään mistä pitäisi hermostua. Jos tuo ottaa koville, kannattaa käyttää julkisia. Tuo nyt ei ole läheskään sama asia kun se että ajetaan 60kmh 120kmh alueen kiihdytyskaistalla.Sinne kaistalle voi siirtyä hiukan nopeemmin. Vastaavia uunoja näkee jopa motarien rampeissa, körötellään ikään kuin kahta kaistaa ja takana tulevat seisoo jarrulla. Todennäkösesti saavin kuski joku 80v paappa jolla vaikeuksia hahmottaa autonsa ulottuvuuksia.
Paku taisi hermostua ja kyllä vitutti itsekin katella tuota toimintaa. Sujuvalla ryhmittymisellä saavutetaan se etu, että suoraan jatkavien ei käytännössä tarvitse hidastaa jatkaakseen matkaansa. Muihin ilmansuuntiin kääntyville hidastaminen onnistuu kääntyvillä kaistoilla.Voi siirtyä nopeammin, mutta ei tuossa nyt mitään perseilyä ole taikka ylipääsemätöntä hidastelua. Tai mitään mistä pitäisi hermostua. Jos tuo ottaa koville, kannattaa käyttää julkisia. Tuo nyt ei ole läheskään sama asia kun se että ajetaan 60kmh 120kmh alueen kiihdytyskaistalla.
Yli ei välttämättä pääse, mutta paku meni hienosti ohi.Voi siirtyä nopeammin, mutta ei tuossa nyt mitään perseilyä ole taikka ylipääsemätöntä hidastelua.
Oisko kyseessä pihin ihmisen bensan säästö? Toyotahan on "järkivalinta" joten en ihmettele jos Toyota-kuskien joukossa pihiys olisi normaalia yleisempääJuuri eilen ihmettelin Tuusulantiellä Helsinkiin päin vilkkaimpaan aikaan ajavaa uudenkarheaa Toyotaa, joka siinä 80km/h alueella ajeli 60km/h "aiheuttaen" melkoisen ryntäyksen vasemmalle kaistalle. Joku keski-ikäinen mies ratissa. Vaikea ymmärtää, että vaikka olisi epävarma kuski, niin miten selvästi muita hitaammin ajaminen voi tuntua turvallisemmalta, kuin liikennevirran mukana kulkeminen.
Jos se on vielä hybridi, niin ei tarvitse arvuutella. Kunhan menee desi vähemmän niin sama vaikka jono ulottuisi naapurikuntaan.Oisko kyseessä pihin ihmisen bensan säästö? Toyotahan on "järkivalinta" joten en ihmettele jos Toyota-kuskien joukossa pihiys olisi normaalia yleisempää
Meiän naapuri justiinsa kehuskeli kuinka yrittää joka ajolla tehdä hybridillään uuden kulutusennätyksen. On vieläpä Toyota.Jos se on vielä hybridi, niin ei tarvitse arvuutella. Kunhan menee desi vähemmän niin sama vaikka jono ulottuisi naapurikuntaan.
Huomasin, ja arvasin että tästä mainitaan. Mutta ei tässkään mitään virhettä sattunut koska ei ajanut sulkuviivan päältä. No, mutta pointti olikin että tuo videopätkä nyt ei ainakaan omasta mielestä täytä kriteerit "liikenteessä perseilystä". Ymmärtäisin jos siinä oikealla olisi muita autoja ja tämä saabi pysähtyisi puolittain molemmille kaistoille, tämä on sitä perseilyä ja tätä näkee aivan liian usein.Ps. kun katsot tuon videon tarkasti huomaat, että saab vaihtoi kaistaa juuri ennen valkoista sulkuviivaa jota ei saa enää ylittää. Äkkiä laskettuna oli noin 6 sekuntia aikaa vaihtaa kaistaa se on kohtuullisen paljon.
Hihi.Yli ei välttämättä pääse, mutta paku meni hienosti ohi.