Jos otetaan ultrawide mukaan: Onko esim: Asus 35" TUF Gaming VG35VQ, kaareva 100Hz WQHD-pelimonitori, musta - 699,00€ mistään kotoisin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itselläni on töissä kolme näyttöä, 27" 4k, 27" 1440p ja 24" 1920x1200p. Päänäyttönä tietysti tuo 27" 4k ja saisi kyllä kaikki näytöt olla samoja. Mielestäni ei ole kaksseiskaneljäkoo liian pieni näyttö. Cad, excel, office jne. Käytössä aivan loistava. En vaihtaisi enää pienempään resoon. Mutta voisin myös koittaa 32" 4k näyttöä. Skaalaus on mulla neljäkoossa se winkkarin defaultti, olikohan 150%. Hyvin näkyy.Yhdellä tutulla on Dellin näyttö, mutta en ole päässyt kokeilemaan sitä miltä etäisyydeltä se se olisi sopiva.
Katseluetäisyyshän siihen vaikuttaa mikä koko tarvitaan.
Tuolla pöydän 60cm syvyydellä se taitaa jäädä joka tapauksessa lyhyemmäksi.
Kerran jollain laskurilla katselin, niin olikohan ero jotain tusinan cm:n paikkeilla mitä lyhyemmällä etäisyydellä 27" näkyy samankokoisena kuin 32".
En maksaisi mistään TN:stä noin paljoa.Mielipidettä tästä näytöstä? Olisiko vastaavaa yhtä hyvillä spekseillä?
[404] Sivua ei löytynyt
www.verkkokauppa.com
Täällä taidetaan keskustella vain ns. pelinäytöistä kun virkistystaajuus on aktiivisesti mukana.
Mutta onko arvon herroilla ja rouvilla ehdottaa jotain järkihintaista hyvää etätyökäyttöön sopivaa näyttöä? Koodailua yms.
Reso siis minimissään fullhd ja tuumia minimissään 24". Hinta tietty, hyvä mutta halvin.
Verkkokaupalla tällä hetkellä useampi malli alessa, hinnat 100-400e, mutta ei noista tunnu löytyvän netistä mitään järkevää.
Verkkiksella 27" 1440 philips 200e: Philips 275E1S/00 27" QHD -näyttö 199,90
Philips ei ainakaan minussa herätä kovaa luottoa monitoripuolella vaikka tv hommassa taitaa olla ok.
Lenovo Y27Q-20 on kokonaisuutena tämän hetken parhaimpia pelinäyttöjä.Täl hetkel uuden pc :n näyttönä toimii 27" thompson tv.
Mielin kuitenkin vaihtoa oikeeseen pc näyttöön. Pc : n 2080 x trio näytönohjaimena.
Pleikkaria käytän samalla.
Budjetti max 600e
Onko tälläiselle 32" 1440 reson näytöllä mitään lisäarvoa verrattuna 27":n laitteeseen (muuta kuin koko)?
Tälläinen tuli vastaan Dell 32 S3220DGF kaareva näyttö - Näytöt.
Tässä tapauksessa 27" BenQ 2560 x 1440 @ 60 Hz ja 34" Acer 3440 x 1440 @ 144 Hz eli reilu kolmannes lisää pikseleitä vähän vilkkaammin.Mutta eiköäs molemmissa ole sama resoluutio niin molempiin näyttöihin oli se sitten suuri tai pieni mahtuu saman verran tavaraa?
Jees, en huomannutkaan, että toinen on 21:9. Asia kunnossa siis.Tässä tapauksessa 27" BenQ 2560 x 1440 @ 60 Hz ja 34" Acer 3440 x 1440 @ 144 Hz eli reilu kolmannes lisää pikseleitä vähän vilkkaammin.
On eroa, korvasin hiljattain 27" BenQ GW2765 näytön Acerin 34" XV340CKP näytöllä ja tähän mahtuu hyvin kaksi ikkunaa käytettäväksi rinnakkain sekä useampia apuikkunoita mikä on hyvä etu kaikenlaisessa työkäytössä. Kuvanlaadullisesti Acer on tuon BenQ:n tasolla eli hyvä.

On flat mutta tosiaan IPS näyttönä täysin käytettävä normaalilla 60 - 70 cm katsomisetäisyydellä, ei merkittävää värien huonontumista reunoilla. Paketista otettuna värit eivät olleet ihan kohdallaan (sinänsä siedettävät) mutta Spyderilla ne sai hyviksi.Onko tuo Acer XV340CKP flat? Se varmaankin vielä on käytettävä 34 tuumaisena IPS:nä.
Mìltä tuo on muuten tuntunut käytössä? Ilmeisesti G-syncit toimii peleissä?
Hei, onko tämä siis hyvä pelaamiseen? Jos ei niin mitä muita alle 400e näyttöjä suosittelisitte?Onko tuo Jimmssin kuukausitarjous samsung hyvä
Samsung 34" S34J550WQU, Ultrawide WQHD -monitori, tummanharmaa/sininen *Foorumitarjous, norm. 459€!* - 339,00€
Pitäisi kuulemma kelottua 100hz asti. Tulisi pelaamiseen nykyisen 1080p 144hz tilalle.
Nyt olisi tälläistä tarjolla.
![]()
Acer Nitro XV340CKP 34" pelinäyttö - Gigantti verkkokauppa
Acer Nitro XV340CKP 34" -pelinäyttö tarjoaa terävän 1440p-resoluution kuvan 144 Hz ruudunpäivitysnopeudella. Kaareva Ultra Wide -mwww.gigantti.fi
![]()
Predator X34P 34"e; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt
34-tuumaisessa Predator X34P -pelinäytön kaareva IPS-paneeli, laajakulmainen QHD -resoluutio, Nvidia G-Sync -teknologia ja jopa 120 Hz virkistystaajuus tuottavat vaikuttavan kuvan.www.gigantti.fi
Tulee lähinnä pelikäyttöön mutta joskus voin jotain koodaushommia tehdä myös. Näyttikse nyt 970 gtx ja prossuna 6500k tms.
Suoralta tuo minun silmiini näyttää. Enkä ole vielä löytänyt kuin kolme USB - porttia vaikka Gigantin mukaan niitä on viisi. Acerin sivuilta löytyy vähän tarkempaa tietoa.Edit: Jaa gigantin sivuilla lukee, että näyttö on kaareva
Jos haluat kirkkaat näyttävät värit, niin tuo on vanhalla sRGB gamutilla, siinä missä valtaosa tuon hintaluokan näytöistä on laajemmalla gamutilla.Olisiko tämä näyttö hyvä ostos? Asus TUF Gaming VG27AQ 27" -pelinäyttö
Haluaisin pelata näytöllä jossa vähintään 100hz, 27"- 34", 1440p ja hyvät värit.
Jos haluat kirkkaat näyttävät värit, niin tuo on vanhalla sRGB gamutilla, siinä missä valtaosa tuon hintaluokan näytöistä on laajemmalla gamutilla.
Kuten esim tämä:
Acer XV272UP | Hinta.fi
Katso päivän paras tarjous. Acer XV272UP puolueettomassa hintavertailussa.hinta.fi
Hankin itse myös kyseisen näytön torstaina ja tässä nyt pari päivää kerkesin kanssa taistelemaan noiden blackouttien kanssa jossa näyttö kadottaa signaalin hetkeksi sekä mm ainakin Pubgissa myös esiintyi sellaista brightness flickeriä varsinkin latausruuduissa, mutta myös itse pelissä. Nämä ongelmat siis G-Syncin kanssa. Ilman G-syncciä ei mitään ongelmaa. Näyttiksenä 1080Ti ja uusimmat ajurit.Hankin muutama päivä sitten AOC AGON AG273QX näytön. Tässä on ainakin aivan huomattavan paljon parempi musta, mitä muuten mainiossa Lenovon y20g-20 näytössä. Lenovo oli aivan harmaa.
Muutenkin vaikuttaa ihan hyvältä näytöltä. Valovuotoa on vasemmassa alanurkassa ja hieman joka reunassa, mutta en osaa vielä sanoa onko häiriöksi asti. Gsync ei vaan tahdo toimia 1070ti kortilla. Cru:lla piti siirtää Freesyncin alarajaa 60 herziin, niin ei tule enää random black screeniä. Värit tässä on hyvät.
Sanoisin, että tämä on paras seitsemästä näytöstä mitä olen kokeillut puolen vuoden aikana. Hinta oli 500e, että hieman oli tyyris.
Hei,
Pitäisi saada upgrade Apple Thunderbolt Display'sta 4k näyttöön. Onko hyviä vinkkejä? Käyttö olisi enimmäkseen työpöytä / mustavalkoisten painotuotteiden layoutien tekoa + satunnaista pelailua, joten 60Hz riittänee ihan hyvin.
Paneelin pitäisi olla IPS ja kokoa 27-32 tuumaa. USB 3 hub olisi kova sana myös.
Jimmsin valikoimasta jäi silmään:
BenQ 27" PD2700U - 539€ - ihan pätevän oloinen
BenQ 32" PD3200U - 729€ - MB toimituksen valinta vuodelta 2018, onko vanhentumassa oleva malli?
Verkkokauppa.com valikoimasta:
349,90€ Samsungin halpis - tässä on arvatenkin ilmeisesti melko harmaat mustat
489,90€ Lenovo ThinkVision-T27p - saatavuus on kysymysmerkki
679,90€ Lenovo-ThinkVision-P27u - mainospuheet 2mm reunoista voi unohtaa jos katsoo kuvia
629,90€ LG-27UL850-W - ?
Kommentteja, muita ehdotuksia?
P.S. Jos sinulla on myytävänä nämä speksit täyttävä näyttö, laita yv!
Olikos tällä hetkellä saatavilla jotain hintalaatusuhteeltaan erinomaista pelinäyttöä 27" koossa, 2560*1440, Freesync, vähintään 120Hz, joku muu kuin TN-paneeli?
Lenovon näyttöä on suositeltu toisessa ketjussa, mutta koska sen hinta oli äskettäin käynyt satasen alempana kuin mitä se nyt on, en ihan periaatteesta viitsi sitä täydellä hinnalla ostaa. Budjetti olisi siinä 300-450e paikkeilla.
Tuo Lenovo on yksi tämän hetkein parhaimmista pelinäytöistä vasteajoiltaan erittäin nopealla tuoreimman tekniikan IPS-paneelilla.Tällä hetkellä itsellä on ollut mielessä lähinnä Lenovo Y27-20q 499e Lenovo 27" Legion Y27q-20, 165Hz (OC) WQHD -pelimonitori, musta - 499,00€
sekä Asus TUF Gaming VG27AQ 429e Asus TUF Gaming VG27AQ 27" -pelinäyttö
Ei tuolla budjetilla nyt kovin erikoisia valinnanvaroja ole.Tarvisi isälle hommata kotitoimisto-käyttöön joku järkevä näyttö noin 200 euron hintaluokkaan, mutta ei mitään tarkkaa budjettia, kunhan saisi hyvää hinta-laatusuhdetta. Halvempikin toki käy jos sattuu löytymään.
Koko saa olla mallia isohko (27-32?) ja on itse tykästynyt kaareviin näyttöihin, mutta sekään ei ole mikään pakollinen.
Nyt on historiallisen huono aika ostaa kallista näytönohjainta.Olen hankkimassa uutta konetta jossa näytönohjain on 2080 super.
Vanha näyttö on Acerin 24'' full HD, jotenka uutta konetta ajatellen näyttö olisi päivitettävä.
Käyttötarkoitus on pelaaminen ja sen lisäksi netin selailu ja leffojen katselu.
No kyllähän se välkkyvä valo on aina välkkyvä valo.Ostin tuon VG27AQ:n, ja on hyvä!
Voiko tuo ELMB sync aiheuttaa epilepsiaa`?
Ok, kannattaako siis käyttää tätä ELMB ominaisuutta?No kyllähän se välkkyvä valo on aina välkkyvä valo.
Jo ihan taustavalon PWM-kirkkaussäätö liian alhaisellakin taajuudella on joillekin ongelma (kuten liian alhainen virkistystaajuus kuvaputkella) niin taustavalon sammuttelu kuvien taajuudella on varmasti riski.
Se voi auttaa vähentämään silmän "sample and hold" efektiä ja häntimisen tuntua, mutta kyllä se kuvan/taustavalon vilkuttelu matalalla taajuudella on aina mukavuusriski vaikkei olisikaan epilepsiaa.Ok, kannattaako siis käyttää tätä ELMB ominaisuutta?
Ok, itseä tämä välkyttele ei häiritse, mietin vain terveyden kannalta...Se voi auttaa vähentämään silmän "sample and hold" efektiä ja häntimisen tuntua, mutta kyllä se kuvan/taustavalon vilkuttelu matalalla taajuudella on aina mukavuusriski vaikkei olisikaan epilepsiaa.
Itsellä on tuo Vg27AQ ja on hyvä, suosittelen!Kyselin aikaisemmin yli 27'' näytöistä, mutta jos nyt kysytään juurikin niistä 27''.
Mikä näyttö mahtaisi olla hyvä jos kriteerit ovat 2560 x 1440 resoluutio, IPS- tai VA-paneeli?
Haen hyvää vaihtoehtoa molemmista.
Miten sitten tuo AMD FreeSync tai Nvidian G-Sync? Sulkevatko ne toisensa pois, jos minulla on Nvidian näytönohjain niin tuleeko näytön olla G-Sync?
(Olen itse vasta opettelemassa koko tietokone ja oheislaite maailmaa ja tarjontaa niin voisi sanoa suoraan että olen aivan pihalla!).
Yksi näyttö mitä olen katsellut on Asus TUF VG27AQ 27" -pelinäyttö 499,90.
Onko jokin näyttö tuosta vielä huomattavasti parempi?
Pitää vielä lisätä tähän tämä:Kyselin aikaisemmin yli 27'' näytöistä, mutta jos nyt kysytään juurikin niistä 27''.
Mikä näyttö mahtaisi olla hyvä jos kriteerit ovat 2560 x 1440 resoluutio, IPS- tai VA-paneeli?
Haen hyvää vaihtoehtoa molemmista.
Miten sitten tuo AMD FreeSync tai Nvidian G-Sync? Sulkevatko ne toisensa pois, jos minulla on Nvidian näytönohjain niin tuleeko näytön olla G-Sync?
Nykyisen näytön virkistystaajuus on 144 Hz, eli saisi olla sama tai parempi.
(Olen itse vasta opettelemassa koko tietokone ja oheislaite maailmaa ja tarjontaa niin voisi sanoa suoraan että olen aivan pihalla!).
Yksi näyttö mitä olen katsellut on Asus TUF VG27AQ 27" -pelinäyttö 499,90.
Onko jokin näyttö tuosta vielä huomattavasti parempi?
Elmb on hyvä, mutta itsellä aiheuttaa käytössä helvetillistä päänsärkyä.
Juu, itsekkin pelannut vain pelejä joissa fps n. 144Tämä black frame insertion menee refresh raten mukaan, eli jos pelaat matalilla taajuuksilla niin varmasti se vaikuttaa enemmin. Itse en ole vastaavan ominaisuuden kanssa törmännyt ongelmiin (ilmeisesti hitaammat silmät). Mutta pelit jota pelaan on pääsääntöisesti 75-144fps/hz
Eiköhän tuo sana umpisurkea ole sekin liian hyvä näyttöjen kaiuttimille.LG 27" 850 on tällä hetkellä testien perustella se paras vaihtoehto ja viiveet ovat matalat.
Jos haluaa kaiuttimet niin ostaa sellaiset erikseen kun kaikkien näyttöjen kaiuttimet on umpisurkeita.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.