Täällä uutta näyttöä etsivä sormi suussa. Köyhänä spurguna en ole eläessäni yli 60hz tai yli 1080p näyttöjä käyttänyt tai edes nähnyt. Nyt kun olen hiljalleen sekä prossua että GPU:ta päivittämässä (varmaan RTX 2060 tai RX 5600XT), niin voisi ihan ensimmäisenä vaihtaa isoimman pullonkaulan, eli vanhan surkean tilapäis-TV:n pois. Kontrasti ja värit ovat karseat, koska vanha LCD-töllö. Halvinkin uusi näyttö olisi varmasti selkeä upgrade. Myin hyvän Asusin LED-näytön aikanaan rahapulassa pois.
- Budjettini noin 200 euroa. Ei haittaa vaikka vähemmän, koska jokainen säästetty euro menisi uusiin komponentteihin. Toisaalta jos järkevää, olen valmis ehkä 250e pulittamaan, jos se tuo
selkeää lisäarvoa.
- Saako 144hz:stä vaikka ''keskiraskaissa'' peleissä esim. RX 5600 XT:lläkään riittävästi irti? Onko 75hz kuitenkin järkevämpi, kun en ole hankkimassa mitään multiplayer FPS-peleihin vaadittavaa hirmua, vaan värit ja kontrasti merkkaa myös paljon. Toki singleplayer räiskintäpeleissäkin yli 60hz olisi varmaan plussaa, eikä sitä tiedä vaikka alkaisin tulevaisuudessa taas nettipelejä pelaamaan.
Edit: Nyt kun tarjontaa selaa, jopa 150 eurolla saa näemmä 144hz näytön, onko noissa säästetty sitten esim. kontrastissa tms? Onko ~175 euron 60-75hz näyttö potentiaalisesti muilta kuin hz:ltään parempi kuin 144hz näyttö?
- Onko nämä ''halppis 2k näytöt'' ihan roskaa? Esim:
Lenovo 23.8" ThinkVision L24Q, QHD, IPS -näyttö
Onko 2k pelaaminen ja leffojen katselu ylipäätään budjettipelaajalle järkevä upgrade 1080p:stä? Mun hunchi sanoo että ei.
- Näytön koolla ei sinällään merkitystä. Isoudesta plussaa, mutta 24'' taitaa olla maksimi tällä budjetilla.
Edit: Ja ei tarvi kaikkeen vastata, voi suoraan suositella.