Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo tuo Samppa meni täysin ohi. Oli näköjään MUB:ilta revikka myös AOC:sta.
Kommenttien mukaan joillakin on ollu vaikeuksia elää kyseisen näytön kanssa, joka 4h välein tuo pikselien virkistäjän varoitus tulee aina näytölle. Pidän kanssa näyttöä kauan päällä ja pelatessa tuo kieltämättä voi tulla ärsyttävästi eteen.
Kaipailisin vähän ehdotuksia ja jos jollekin sattunut osumaan silmään hyviä tarjoksia 27" näytöistä.
Näytönohjaimena löytyy 7800xt Hellhound.
Hinta saisi pyöriä siinä 300€ paikkeilla, mieluusti tietenkin edukkaampi, mutta jos löytyy oikein kova vehje niin mikäs siinä.
Vieläkö esim.
LG Ultragear 27GP850P-B on soiva peli, jota tuolla paljon aikaisemmin mainittu? Vai löytyykö hinta/laadulla parempaa?
Tällä hetkellä löytyy 2kpl 24" näyttöjä. Käyttö ihan puhtaasti työkäyttöä eli mm. Exceliä, Wordia, Teamsia ja SAP:n ohjelmia. Eniten risoo se, että ei ole usb-c liitäntää kummassakaan näytössä. Tarkoitus ostaa ainakin yksi uusi näyttö, josta se löytyy, niin pääsee pienemmällä johtoviidakolla.
Mietin, että ostaisinko yhden suuremman näytön, joko 27" tai 32" ja sitten toinen 24" jäisi edelleen käyttöön. Vai olisko molempien näyttöjen järkevämpää olla samankokoisia.
Saa kertoa kokemuksia, jos joku muu on ollut vastaavassa tilanteessa. Ja saa ehdottaa 27" tai 32" hyvää perusnäyttöä, josta löytyy usb-c.
Itselläni nyt 32" + 27" LG:n 4k IPS-näytöt vastaavanlaisessa työssä. Tilanne on se että 32" ajan 125% windowsin fonttikolla ja 27" 150%, jotta näen kunnolla mitä screeneillä on. kaikki menee hyvin niin kauan kun en joudu kovasti heittelee ikkunoita näytöstä toiseen, siinä kohtaa kyllä risoo miten erinkokoisilta näyttävät... Joten olen kyllä aikeissa hakkia toisenkin 4k 32" näytön...
VA-paneeleissa tuppaa olemaan hitaammat pikselien vasteajat, eli liikkuva kuva voi puuroutua etenkin tummilla sävyillä. Mihin käyttöön tulossa?Tässä olisi mulle uudempaa monttua nykyisen 27" tilalle, hinta on halpa tohon kokoluokkaan ja resoon! Onko tässä jotain ongelmaa, kun on epäilyttävän halpa hinta?
Acer 31,5" Nitro XZ322QU V3, kaareva 180Hz WQHD-pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 299,00€) - 229,90€
Kaikki pielessä. Va-paneeli, kauppa huono, kuvasuhde huono 27 tuumainen optimi 1440p resoluutiolle. + vielä kaareva.Tässä olisi mulle uudempaa monttua nykyisen 27" tilalle, hinta on halpa tohon kokoluokkaan ja resoon! Onko tässä jotain ongelmaa, kun on epäilyttävän halpa hinta?
Acer 31,5" Nitro XZ322QU V3, kaareva 180Hz WQHD-pelimonitori, musta (Tarjous! Norm. 299,00€) - 229,90€
LG 32UN880p on jo itsellä ja siitä kovasti tykkään.Tässä kun nyt katsellut 32" 4k näyttöä opiskelukäyttöön ja EHKÄ liitän PS5:sen kiinni mutta se ei ole pakollista missään tapauksessa vaan pelkkä plussa, pääasiassa koodia, wordia, excel ja satunnaista kuvanmuokkausta
Itse ainakin suosittelen 4k resoa molemmille kokoluokille... Saa vaan tarkemapaa tekstiäkin.Pitäisi toimistokäyttöön katsella uutta näyttöä ja joko 27" tai 32" olisi hakusessa.
Kannattaako 32" mennä jo 4K resoluutioon ja 27" sitten 1440p?
4 vuotta vanha AOC cu34g2x levisi. Ei tule kuvaa, mutta Windows tunnistaa sen HDMI:stä sekä DP:stä.
Olen kyllä ollut tähän tyytyväinen. Mustat ovat olleet erittäin mustia VA-paneeliksi ja vieraat ovat jopa kysyneet onko tämä OLED. Sillä on tosin kääntöpuolensakin ja en koskaan löytänyt tähän hyviä asetuksia joilla näkee jotain esim. Tarkovissa samaan aikaan kun kuva näyttää hyvältä.
Nyt pitäisi päättää jatkanko ultrawidellä vai vaihdanko takaisin kahteen näyttöön. Molemmissa on puolensa.
Ultrawidellä pelaaminen on kyllä parasta. Sillä tuottavuus tosin kärsi. Windowsissa ilman erillisiä softia on melko hankala hallita ikkunoita eikä työkoneelle voi asentaa jotain 3rd party softaa.
Löydän varmaan itsekin tietoa noista ultrawideistä, mutta mitä 27" 120/144Hz näyttöjä on jotka soveltuisivat hyvin pelaamiseen sekä koodaamiseen? Minulle ei ole niin väliä onko kyseessä OLED vai ei, jos on vain kunnon paneeli muuten.
Nappasin tämän kainaloon ja ensituntuma on että ompas hyvä. Toki ensimmäinen OLED näyttö ja tässä taitaa olla vielä MLA+ teknologiaa paneelissa. Eiköhän tällä pärjää taas hetkisen.Netin mukaan Asus ROG Strix OLED XG27AQDMG vaikuittasi varsin pätevältä 1440p näytöltä. Onko tällä jollakin käytännön kokemuksia kyseisestä näytöstä ? Verkkiksestä saisi vielä napattua saman tien mukaan.
Tämä se olisi itselläkin suunnitelmissa, mutta eipä noita ole BF-tarjouksissa näkynyt.Ultrawide toimii nykyään hyvin. Itsellä ollut 34" UW jo kolmisen vuotta (?) enkä muista yhtäkkiä yhtään peliä missä ei tukea olisi joko natiivisti tai modaamalla/iniä muokkaamalla (nämä suht harvinaisia).
Joskus tukea ei ole ollut heti julkaisussa (esim. Helldivers 2 lisättiin vasta päivityksessä) mutta kyllä sitä ilmankin pelasi "väliaikaisesti" ihan sujuvasti.
Jotain lähinnä indie-pelejä on missä tukea ei ole, kuten Dave the Diver tässä viimeisimpänä mitä pelaillut, mutta en siinäkään kokenut ongelmaksi, reunat eivät ole mustat vaan niissä on ns. vesiefekti.
Itselle ainakin mahdoton enää ostaa muita kun noita UW/kaarevia kun kerran on nähnyt miten hienoa se on. Seuraavaksi päivitän myös Ultrawide OLEDiin tässä 2-3kk sisällä, kunhan vaan keksin mihin.
Edit: Joku tuleva "4K UW OLED" oli myös mietinnässä mutta totesin että 4k on se mitä en tässä kohtaa tarvitse. 4080 Super näyttiksenä ja 5000-sarjan varmaan skippaan, mätsää tämä niin hyvin tehoiltaan tuon 1440p Ultrawiden kanssa.
Täällä vähän vastaava tilanne. Päädyitkö jo jonkinlaiseen ratkaisuun vai onko asia vielä vähän mietinnän alla?Onko kukaan korvannut työkäytössä kaksi näyttöä yhdellä ultrawide näytöllä? Miten käytännössä työskentely sujuu yhdellä ultrawide näytöllä, jos jakaa esim Teamsilla näyttöä? Ymmärtääkseni ultrawide näytön pystyy jakamaan tavallaan kahteen osaan?
Pohdin nyt, että ostanko nykyisten 2x24" tilalle esim 2x27" vai jonkun ultrawide näytön.
En oo vielä päätynyt mihinkään ratkaisuun. Todnäk en kuitenkaan hommaa uw näyttöä vaan kaks erillistä. Palvelee paremmin omia tarpeita. Pitäis vaan miettiä millaset näytöt hommaisTäällä vähän vastaava tilanne. Päädyitkö jo jonkinlaiseen ratkaisuun vai onko asia vielä vähän mietinnän alla?
2x UW-näyttöä.En oo vielä päätynyt mihinkään ratkaisuun. Todnäk en kuitenkaan hommaa uw näyttöä vaan kaks erillistä. Palvelee paremmin omia tarpeita. Pitäis vaan miettiä millaset näytöt hommais![]()
2x UW-näyttöä.![]()
OLED.Puhtaasti peli näytöksi asus roq 300hz ips vai sampan g6 360hz oled?
Mä olen kaljalla ja en ehdi/jaksa nyt puhelimella sen enempää mutta tällaista kirjoitellut aiemmin. Ei oo vieläkään pahaa sanottavaa.Hakusessa olis pojalle PS5 käyttöön 27” näyttöä. Onko kellään kokemusta tässäkin ketjussa suositellusta Acerin VG271UM näytöstä? Hieman ristiriitaista kokemusta tuntuu löytyvän, joten olisi kiva kuulla suoria kokemuksia. Näyttäisi olevan nyt alle 200€ muutamassa paikassa, joten hinnaltaan olisi sopiva. Saa toki suositella muitakin vastaavan hintakategorian näyttöjä.
Itse ostin tämän näytön "kakkosnäytöksi" kuukausi sitten DNA:lta kun oli siellä 199e ja olen ollut todella tyytyväinen ostokseen. Ykkösnäyttönä on ulkoisesti saman näköinen myös 27" IPS 1440p Acerin Nitro paremmalla korkeussäädöllisellä jalalla, 240Hz virkistystaajuudella ja huonommilla väreillä. Maksoi vuosi sitten 400e. Mielestäni näistä tämä nyt linkattu on paljon parempaa vastinetta rahalle. Jalka on vähän rimpula juu mutta täysin käyttökelpoinen. Värit ainakin omaan silmään hyvät ja ihan oikeasti omaan pelaamiseen ei ainakaan vaikuta enää onko virkistystaajuus 180 vai 240 Hz.
@Pah0lain3 , Itsellä myös juurikin RX 7800 XT ja henkilökohtaisesti en ostaisi sen kaveriksi 1080p näyttöä enää herran vuonna 2024 kun tuolla näyttiksellä pelaa 1440p:kin vallan mainiosti ja tuollaisen oikeasti ihan hyvän 1440p -näytön saa 200e:lla. Toki jokainen tekee niinkuin itse tahtoo.
Tämä ollut itsellä joitain kuukausia ja vieläkin mielestäni hyvää vastinetta 199e:lle. Tällä hetkellä vähän kallis, ellei halua ostaa droonikaupasta mutta ainakin aiemmin on tämän tästä ollut tuon 199 muuallakin.Acer NITRO VG1 VG271U - Hinta 210,07 €
Katso päivän paras tarjous. Acer NITRO VG1 VG271U hinta nyt vain 210,07 €! Puolueeton hintavertailu 3 kaupalta.hinta.fi
Mulla on toi Acer. Maksoin 199,90 ja olen ollut tyytyväinen. Jalka ei oo mikään paras mutta ei mikään dealbreakerkaan. Korkeussäädön puute itseni mielestä huonoin puoli. Myös jos tykkää pelatessa hakata pöytää niin sit saattaa näyttö heilua. Itse en hakkaa niin ei oo haitannut.
Saanut useammista kaupoista tämän tästä 200e ja nähtävin äskettäin jopa 190e eli tällä hetkellä "ylihintainen".Acer NITRO VG1 VG271U - Hintahistoria
Katso tuotteen hintakehitys. Acer NITRO VG1 VG271U hinta nyt vain 249 €! Puolueeton hintavertailu 3 kaupalta.hinta.fi
Asusta en ostais pelihommiin kun on VA -paneeli. MSI:stä ei kokemusta.
Tätä nimenomaista olenkin katsellut osittain juuri näiden kommenttien perusteella, mutta kokemuksia siis ps5 käytöstä vielä haen.Mä olen kaljalla ja en ehdi/jaksa nyt puhelimella sen enempää mutta tällaista kirjoitellut aiemmin. Ei oo vieläkään pahaa sanottavaa.
Joo, vähän meni ohi että pleikkarikäyttöön nimenomaan. Siitä en tiedä mitään. Pahoitteluni, jatkan kaljoittelua.Tätä nimenomaista olenkin katsellut osittain juuri näiden kommenttien perusteella, mutta kokemuksia siis ps5 käytöstä vielä haen.
Proshopissa on 200 eurolla myös Philips Envia 27M2N5500. Philipsissä on pivot-toiminto ja korkeussäätö ja muutenkin ominaisuudet vaikuttavat paremmilta ainakin paperilla. Osaatteko vertailla noita kahta paremmin, kun pitäisi itsekin tehdä ostopäätös pian?Hakusessa olis pojalle PS5 käyttöön 27” näyttöä. Onko kellään kokemusta tässäkin ketjussa suositellusta Acerin VG271UM näytöstä? Hieman ristiriitaista kokemusta tuntuu löytyvän, joten olisi kiva kuulla suoria kokemuksia. Näyttäisi olevan nyt alle 200€ muutamassa paikassa, joten hinnaltaan olisi sopiva. Saa toki suositella muitakin vastaavan hintakategorian näyttöjä.
Eikös tuo ole VA-paneelilla? Huono valinta minusta.Minkäslaista näyttöä suosittelisitte vanhan IPS-näytön tilalle. Näytönohjaimena toimii 7900XTX. Pöytä on aika pieni ja ei kovin syvä joten 27" olisi aika passeli koko edelleen. Haluaisin vaan parempaa kuvanlaatua. Peleinä toimii yleensä jokin FPS-peli ja sitten jonkun verran singleplayereitä. Olisiko tuo Samsungin Odyssey G6 sopiva, kun näyttäisi olevan hyvässä alennuksessa?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.