Taneli-
☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Tuli tässä mittailtua työpöytää. Tosiaan pöydän "syvyys" on tuo 60 cm, eli hirveän isoa näyttöä ei kannata hommata.
Tuossa laskukaavassa on muutakin, eli pöydän syvyys voi olla se 60cm, mutta siihen pitää laskea vielä miten itse on tuosta näytöstä.
Eli onko esim. näppämistö alta vedettävää mallia (tulee esille pöydän alta) kuten itselläni?
Tämän päälle miten sitten itse istuu? Koska tuo 80+ cm suositus on ainakin itselläni omista silmistäni monitoriin, ei siis esim. hiirestä monitoriin (minulla on hiirestä monitoriin tuollaiset 40-45cm, näppämistön takareunasta monitoriin noin 60cm ja etureunasta noin 76cm tjsp).
Mutta kun luen vaikka tätä foorumia etäisyys on helposti sen 80cm (nyt 90cm) ja voin ottaa vielä hieman lisää jos katson vaikka jotain sarjaa / elokuvaa /youtube dokumenttia.
Kun käyttelen hiirtä näppämistön ohella se etäisyys vähenee ja esim. rintakehä/lantion seutu tulee lähemmäs (nyt se on sen noin 90cm monitorista).
Jos pistän näppäimistön "piiloon" pöydän alle ja tulen lähelle etäisyys on vain tuollaista 74cm silmistä monitoriin.
Käytössä siis tälläinen Hiipakka AT-kulmapöytä
Nyt kun katsoin näyttää myös hyvin samalta kuin ATK-kulma TÄHTI+ näppäintaso: