Itsekin ostin juuri uuden näytön. Kokovaatimus oli noin 27" ja 1080p resoluutio. 1440p en katsellut, koska nykyinen kone on kasattu 1080p resolla pelaaminen mielessä. Sanoisin että 32" ruutu on liian iso 1080p resoluutiolle. Eli jos haluat ison ruudun, katsele suosiolla 1440p näyttöjä.Tässä olen jo jonkin aikaa miettinyt nykyisen 60Hz perusnäytön vaihtamista pelinäyttöön. 200p-aikakauden kasvattina en ole koskaan ollut ronkeli näytön suhteen ja aivotkin toimivat eläkevaarin nopeudella, joten en tiedä kuinka paljon tuo pelikokemukseen vaikuttaisi.
Ovatko nuo isommat virikistystaajuudet selvästi parempia, jos ei ole erityisen herkkä tuolle?
Entäs koko? 27 tuumaa ainakin, mutta onko 31,5 selvästi parempi kokemus? Budjetti olisi alle 300 euroa, joten 31-tuumaisen pitäisi kaiketi olla 1080p-resolla. Silmät ovat sen verran persiistä, että en taida huomata eroa 1440p:hen.
Tarjousketjussa oli tämmöinen: Acer Nitro XV270P 27” -pelinäyttö
Saa suositella muitakin litteitä näyttöjä.
Minä ostin tämän: Lenovo G27-c10 kaareva pelinäyttö. Aika samanlainen ominaisuuksiltaan kuin tuo linkkaamasi Acer. Lenovo on kaareva kun taas Acer suora. Acer:ssa on 2xHDMI ja DP kun Lenovossa vain 1xHDMI ja DP. Molemmissa AMD Free Sync sekä 165hz virkistystaajuus. Lisäksi Acer:ssa HDR10 tuki mitä Lenovossa ei ole. Acer:n vasteaika 1ms vs Lenovo 4ms.
Jos ei arvosta tai katso tarvitsevansa kaarevaa näyttöä, niin ainakin paperilla Acer voisi olla näistä kahdesta parempi. Mutta itse halusin nimenomaan kaarevan näytön niin valitsin Lenovon ja olen ollut valintaani tyytyväinen. Pelaaminen ja etätyöt sujuu hyvin.