Mikä kannettava minulle -lirpake

Kiitokset kommenteista. Kieltämättä tuo ovh hinta näyttää aika harhaanjohtavalta. Olen itse pudonnut näiden koneiden kehityksen seurannasta kelkasta niin olisiko sinulla suositella jotain viittaamaasi kokonaisuutta jota itse preferoisit saappaissani? Voi olla hyvin käytetty myös käyttööni. Lähinnä jotta tiedän mihin keskittyä. Kiitokset avusta!

Täällä on kyllä minua parempia suosittelijoita, mitä tulee uusiin koneisiin, koska itse olen enemmän mieltynyt vanhempaan rautaan, eli käytettyihin, joita saa melko edullisesti, jos jaksaa vaan etsiä. Valitse kone aina sen mukaan, mikä on sen raskain käyttö, eli onko se pelaaminen, videoeditointi vai joku muu.

Videoeditoinnissa esim tuo 16gb keskusmuistia on se alin, millä kannattaa edes lähteä liikkeelle, mutta jo 32Gb olisi hyvinkin suositeltavaa, jos meinaa oikeasti miellyttävästi jotain aikaan saadakin. Prosessorina mahdollisimman moniytiminen/säikeinen. Näytönohjaimessa on sitten jonkin verran enemmän pelivaraa. Annan jonkinlaisen suosituksen videoeditointia ajatellen:

prosessorina minimi i7-10.sukupolvea ja siitä ylöspäin. (tai Ryzen 7 3700X, Ryzen 7 3800X / 3800XT -->)

keskusmuistia vähintään 32gb

näyttiksenä minimi joku GeForce RTX™ 2070 with Max-Q design tai kalliimpi GeForce RTX 4090 ja siitä ylöspäin.

Tuollaista setuppia esim kannettavana (ei RTX 4090 näyttiksellä) saa jo käytettynä 500-700€ ja sillä oikeasti saa jo tehtyä jotain.

Mutta, se on ihan täysin kiinni, mitä aiot koneella tehdä eniten ja mikä sen raskain sovellus on. Tori.fi on paras, jos yksityiseltä haluat ostaa, mutta siinä on tietysti riskinsä, saako täysin ehjää konetta kaikinpuolin. Liikkeet myy kunnostettuja koneita, mutta niissä on sitten kivijalkalisä, mutta toisaalta voit vähän enemmän luottaa, että kone on oikeasti toimiva ja onhan siinä aina jonkinlainen takuu.

Itsekin etsinyt maks 500€ luokassa uutta läppäriä pääasiassa tekstinkäsittelyyn ja nettihommiin. Kuitenkin ajoittain on tarvetta melko kevyelle kuvankäsittelylle ja graafiselle suunnittelulle (pääasiassa vektorikuvia, logoja, vähän tekoälyä).

Tärkeää olisi, että jaksaa pyörittää kuvamääriä ja akku kestää hyvin. Pohdin olisiko tuo MSI 14 hyvä, mutta hieman arveluttaa tuo näyttö + akun kesto.

Onko näkemystä miten tuossa akku kestää?

Viimeksi ollut läppäri noin 20 vuotta sitten ja nyt tarvitsisin sellaisen. Suosituksia hintaluokassa 1000-1500€?

Käyttö: Osien mallinnukset Solidworksilla, ”toimistotyö” yleisesti, satunnainen pelailu olisi mukava jos onnistuisi? En halua pientä näyttöä, mutta en jättiläistäkään. Mikähän olisi ns. kultainen keskitie?

Viimeksi ollut läppäri noin 20 vuotta sitten ja nyt tarvitsisin sellaisen. Suosituksia hintaluokassa 1000-1500€?

Käyttö: Osien mallinnukset Solidworksilla, ”toimistotyö” yleisesti, satunnainen pelailu olisi mukava jos onnistuisi? En halua pientä näyttöä, mutta en jättiläistäkään. Mikähän olisi ns. kultainen keskitie?
Klikkaamalla "Rakenna oma tietokoneesi" pääset mm. valitsemaan suuremman SSD:n. Valitettavasti suurempi muisti ei ole valittavissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
273 227
Jäsenet
76 991
Uusin jäsen
penninvenyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom