Noilla vaatimuksilla joko halvempia kuluttaja/premium-malleja paremmalla näytöllä tai sitten kalliimpia toimistokannettevia huonommalla näytöllä mutta mahdollisesti kestävämmällä rungolla yms.Hei! Vanha läppäri vetelee viimeisiä ja nyt on uuden hankinta edessä. Vaihtoehtojen paljous hämmentää, enkä itse osaa rajata sopivaan. Kiitos siis, jos voitte kertoa kokemuksistanne ja jakaa vinkkejä
Tarvitsen kestävän läppärin päivittäiseen työkäyttöön. Kuljetan, availen ja käytän läppäriä paljon. Läppärissä tulee olla hyvä näppäimistö, koska käytän siinä enimmäkseen tekstinkäsittelyohjelmia. Teen myös jonkin verran graafista suunnittelua. Lisäksi arkikäytössä katson elokuvia ja harvoin saatan pelatakin. En tarvitse kosketusnäyttöä. Alustavasti olen katsellut läppäreitä 700-1000 euron budjetilla, mutta tarvittaessa voin budjetissa muutamalla satasella joustaa.
Näitä asioita toivon läppäriltä:
-14 tuuman näyttö
-kestävä päivittäiseen käyttöön
-materiaalina alumiini
-Windows-käyttöjärjestelmä
-usb- ja hdm-liitäntä
-kevyt ja siro muotoilu plussaa
-vähintään 16 GB:n muisti. Plussaa, jos enemmän
-pitkä akunkesto
Lenovon läppäreitä olen itse eniten katsonut, mutta niissäkin montaa mallia; yoga, thinkbook, thinkpad, ideapad… Vaikea itse hahmottaa eroja mallien välillä..
Avoin olen kyllä muillekin merkeille
Tuo yllä mainittu Yoga 7 Pro osuu vaatimuksiin hyvin ja ominaisuuksiin ja laatuun nähden 650e euron hinta on erittäin kohillaan.
Lenovo Yoga Pro 7 i5-13/16/512 14,5" kannettava
14,5" Lenovo Yoga Pro 7 -kannettava on valmiina kaikkiin tarvitsemiisi tehtäviin, ja siinä on tehokas 13. sukupolven Intel-prosessori. Kannettava tarjoaa 90 Hz virkistystaajuudella toimivan näytön sulavaa käyttökokemusta varten.
Tuolla arvostelu koneesta Ryzen-prossulla. Näyttö on hyvä, runko on hyvä, näppis on hyvä, jäähdytys 45 watin prossulla on tehokas ja hiljainen. Oikein pätevä kone 650 euroon. Ainoa isompi miinus on, että muistia ei saa lisättyä.
https://www.notebookcheck.net/Lenov...erfect-ultrabook-with-AMD-Zen-3.708599.0.html
Itse noilla vaatimuksilla ostaisin tuon Yoga Pron, mikäli sen kiinteä 16GB muisti riittää. Laadukas laite oleellisesti paremmalla näytöllä kuin millainen on budjettiin mahtuvissa toimistokoneissa. Noista Thinkpadeista monet tykkää ja fanittaa niitä kovasti, mutta niistä tuntuu enenevässä määrin näkyvän kommentteja erinäköisistä ongelmista ja takuukorjauksista. Eli voi olla, että toimistokoneita ostamalla ei saa enää niin paljon parempaa kestävyyttä kuin 10v sitten.
Budjetin ylärajoilla saa Thinkpad T-sarjaa, se on laadukkaampi kuin E-sarja, jota saa listahintaan aina tuohon budjetiin. HP:n puolelta sitten Elitebook 800/600 ja Probook 400 on vastaavat mallisarjat.
Nyt tuossa luokassa olisi tarjouksessa esim ThinkPad T14s G3 1099 eurolla. Tuohonkaan ei saa muistia lisättyä ja näyttö on huonompi kuin Yoga Prossa.
Arvostelu tehokkaammalla prossulla ja paremmalla näytöllä. Valmistajat ei juuri koskaan toimita testeihin perusmalleja, niin niiden näytöistä esim ei juuri löydy arvosteluita.
Tai sitten 8-sarjan Elitebook 1065€, tähän saa muistia lisättyä mutta näyttö on tässäkin Yoga Prota huonompi.
1,259.00 | HP EliteBook 845 14 G9 Kannettava tietokone 35,6 cm (14"...
Kannettavat / HP EliteBook 845 14 G9, AMD Ryzen™ 5 PRO, 2,9 GHz, 35,6 cm (14"), 1920 x 1200 pikseliä, 16 GB, 512 GB