Mikä juotinasema hyvä/paras?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kasi
  • Aloitettu Aloitettu
Riittää kyllä. Jos löytyy joku vanha läppärin USB C virtalähde sitä voi käyttää niin vähän laskee kokonais hintaa.

Laitanpa tuon pinecilin sitten varmaan viikonloppuna tulemaan. Taidan ottaa tuon 65w gan virtalähteen mukaan, ei kehtaa työpaikan dellin usb-c laturin piuhaa sotkea näissä touhuissa...

Bilteman jotain vanhaa lyijyllistä juotoslankaa ja tinaimusukkaa tuolla kaapissa näyttikin vielä olevan rulla, erillinen fluxi pitää varuilta ottaa mukaan.
 
Minä en vain ymmärrä tuota Pinecilin ja vastaavien suosiota, ne eivät ainakaan omaan kouraan vaan tunnu juottimilta vaan ovat jotenkin lelun oloisia. Yhden tutun Pineciliä olen kokeillut ja jotenkin vaan oma varmaan 15v vanha halpa juotinasema vaan tuntuu enemmän "työkalulta".

Toki tuollainen Pinecil tai vastaava kävisi itselleni "keikkajuottimeksi" joka olisi kätevä ottaa reissuun mukaan mutta muuten tuollainen perinteinen juotinasema vaan tuntuu oikeammalta kun on sentään oikea silikonijohto juottimessa, USB-johdoissa tuo silikonikuori tuntuu olevan kovin harvinainen ylellisyys.
 
Ainakin itsellä pinecell pintaliitos hommissa ihan ykkönen ja kätevä kun joutuu tinailee ihme asennoissa fine veitsi terä ja piennimmätkin smd menee paikoilleen
 
Minä en vain ymmärrä tuota Pinecilin ja vastaavien suosiota, ne eivät ainakaan omaan kouraan vaan tunnu juottimilta vaan ovat jotenkin lelun oloisia. Yhden tutun Pineciliä olen kokeillut ja jotenkin vaan oma varmaan 15v vanha halpa juotinasema vaan tuntuu enemmän "työkalulta".

Toki tuollainen Pinecil tai vastaava kävisi itselleni "keikkajuottimeksi" joka olisi kätevä ottaa reissuun mukaan mutta muuten tuollainen perinteinen juotinasema vaan tuntuu oikeammalta kun on sentään oikea silikonijohto juottimessa, USB-johdoissa tuo silikonikuori tuntuu olevan kovin harvinainen ylellisyys.

Tuossa on todella monta plussaa tuon formaatin kanssa. Otat laatikosta tai mistä lie teet hommat laitat takaisin, eikä tarvitse mitään rohjaketta pitää missään. Harvempi käyttäjä mitään pintaliitoksia tuolla varmaan vetää.


Ei, en omista Pineciliä tai muutakaan vastaavaa. Itselleni ei, ei ja nou, nou tulee Wellereistä (ainakin, niistä perinteisemmistä, en tiedä nykytilannetta. En tajua niiden ylistämistä/kehumista.) ergonomia ihan kauhea. Itseasiassa Pinecillin muotoilu taisi olla aika vastaava :lol:

Edit: Näemmä siis vetää ja noh, miksi ei.
 
Minä en vain ymmärrä tuota Pinecilin ja vastaavien suosiota, ne eivät ainakaan omaan kouraan vaan tunnu juottimilta vaan ovat jotenkin lelun oloisia. Yhden tutun Pineciliä olen kokeillut ja jotenkin vaan oma varmaan 15v vanha halpa juotinasema vaan tuntuu enemmän "työkalulta".

Toki tuollainen Pinecil tai vastaava kävisi itselleni "keikkajuottimeksi" joka olisi kätevä ottaa reissuun mukaan mutta muuten tuollainen perinteinen juotinasema vaan tuntuu oikeammalta kun on sentään oikea silikonijohto juottimessa, USB-johdoissa tuo silikonikuori tuntuu olevan kovin harvinainen ylellisyys.
Minä ostin tuollaisen, kun ei kovin usein ole tullut lähiaikoina juoteltua ja on helppo pistää vaikka taskuun, jos ei muuta paikkaa keksi. Juotosasemissa en taas ymmärrä sitä miksi noin yksinkertainen laite vaatii edelleen isohkon mööpelin pöydälle, kun vastaavan laitteen voi näköjään pakata pieneenkin tilaa.
 
Tuossa on todella monta plussaa tuon formaatin kanssa. Otat laatikosta tai mistä lie teet hommat laitat takaisin, eikä tarvitse mitään rohjaketta pitää missään. Harvempi käyttäjä mitään pintaliitoksia tuolla varmaan vetää.


Ei, en omista Pineciliä tai muutakaan vastaavaa. Itselleni ei, ei ja nou, nou tulee Wellereistä (ainakin, niistä perinteisemmistä, en tiedä nykytilannetta. En tajua niiden ylistämistä/kehumista.) ergonomia ihan kauhea. Itseasiassa Pinecillin muotoilu taisi olla aika vastaava :lol:

Edit: Näemmä siis vetää ja noh, miksi ei.
Ehkä mä olen vain vanhanaikainen kun en ymmärrä tuon hienoutta. Itselläni on työpiste jossa on kaikki juottimet, mittarit, powerit, työkalut sun muut samassa paikassa valmiina käden ulottuvilla ja kiikutan työstettävän projektin siihen paikkaan. Itsellä on vielä modattu juotosaseman kylkeen tinarullateline ja on sienen lisäksi messinkivillapallo kärjen putsaamiseen niin on sellainen hyvin kompakti juotostyöpiste. Jonkun USB-powerin kanssa pitäisi sitten sitä virtalähdettä kiskoa irti pistorasiasta kun lopettaa työt ja taas seuraavalla kerralla laittaa takaisin jne, mielestäni juotosaseman virtakytkin on kätevämpi.

No, okei, johonkin satunnaiseen pari kertaa vuodessa tapahtuvaan juotteluun tuo saattaa olla kätevä kun saa jonnekin näppärästi jemmaan mutta sitten on monta erillistä osaa kun ei ole sitä itse juotosasemaa jossa yleensä on kärjen putsausvälineet kiinni jne.
 
Tuo tietysti totta mitä en kyllä ajatellut itellä watnik pöydällä jossa teränputsi pallo liimattu kiinni ja pine siinä watnikin kolvin reijässä joten juu ssitä lisäsälää tietty tulee pöydälle.ps eipä oo watnikilla enää tullut juoteltua pinen jälkeen toimii pinen telineenä
 
Ehkä mä olen vain vanhanaikainen kun en ymmärrä tuon hienoutta. Itselläni on työpiste jossa on kaikki juottimet, mittarit, powerit, työkalut sun muut samassa paikassa valmiina käden ulottuvilla ja kiikutan työstettävän projektin siihen paikkaan. Itsellä on vielä modattu juotosaseman kylkeen tinarullateline ja on sienen lisäksi messinkivillapallo kärjen putsaamiseen niin on sellainen hyvin kompakti juotostyöpiste. Jonkun USB-powerin kanssa pitäisi sitten sitä virtalähdettä kiskoa irti pistorasiasta kun lopettaa työt ja taas seuraavalla kerralla laittaa takaisin jne, mielestäni juotosaseman virtakytkin on kätevämpi.

No, okei, johonkin satunnaiseen pari kertaa vuodessa tapahtuvaan juotteluun tuo saattaa olla kätevä kun saa jonnekin näppärästi jemmaan mutta sitten on monta erillistä osaa kun ei ole sitä itse juotosasemaa jossa yleensä on kärjen putsausvälineet kiinni jne.

Kyllä vain. Minullakin on työpiste. Se ei vain kyllä ole yhtään kompakti.

Minulla on siinä stereo mikroskooppi erilaisilla okulääreillä, jos tarvitsee hieman enemmän suurennosta, niin okuläärien vaihdolla saa pelattua vaikka 10x -> 16x muunnoksen mikroskoopin muun optiikan perään vai kärkeen se taitaakin olla, kun ne okuläärit ovat ensimmäisenä ja todellakin ennen sitä viimeistä 0,5x linssiä.

Juotosaseman kylkeen ei ole modattu mitään, mutta siinä juotos- ja juotteenpoistoaseman ja kuumailmapuhaltimen vierestä löytyy teline, missä on muutamaa eri kokoluokkaa olevaa lyijyllistä tinalankaa, kuten myös lyijytöntä RoHS lankaa. Juottimen telineestä löytyy messinkipallo, kun sieni vain tuhoaa asemien kärkiä.

Pöydän pinnalla on antistaattinen matto ja tuolikin on sellainen, kaikkea on hyvin paljon ja se on hyvin liiallista tilan ja yleisen tarpeen takia, kun voisi vain napata se pinecilin ja juottaa asian X tavaraan Y.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 044
Viestejä
4 447 889
Jäsenet
73 655
Uusin jäsen
6650N

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom