Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Edellisen (xana) postauksen Welleriin ?Tuo kahva osa on justiinsa oikean oloinen, mutta onko tuohon sitten jotain digitaalista virtalähdettä joka olisi hyvä?
Edellisen (xana) postauksen Welleriin ?
Mitä digitaallista tarvit, tarvitko jotain tuloja lähtöjä , väylää, muistia jne eli mitä ?
Vai haluatko pelkästään sevensegmentti näytön ja plus miinus nappit jolla tökkiä asetusta ylös / alas ?
Oliko tällä foorumilla käyttökokemuksia tuosta Pinecil kolvista?
Vaikuttaisi hinnalta ja ominaisuuksiltaa ihan käyttökelpoiselta työkalulta minun satunnaiseen käyttööni.
Täytyy nyt vähän miettiä. Tuo Ts100 vois olla ihan varteen otettava vaihtoehto sitä näyttävästi saa ostettua europasta, mutta sillekin tarvitsee hommata tuo virtalähde ja vaihto kärkiä joten hinnasta tulee äkkiä sama kuin Pinecilille. Tuommoinen juotinasemakin vois olla kyllä olla edullisempi, mutta tuommoinen kahvamallinen kolvi olisi tällä hetkellä helpompi säilyttää kun vie vähemmän tilaa.
Tosiaan tuohon TS100 käy näyttävästi aikalaajalla skaalalla eri virtalähteet. Ja näyttävästi vahingossa työpaikalta ottamani 65 W HP näytön virtalähde saattaisi tuohon sopia suoraan.
Mistä tuota kannattaa tällä hetkellä tilata ettei tule tullien kanssa ongelmia? Samaan pakettiin tulisi varmaan laitettua leveämpi kärki ja muuta tarvikkeita eli tinaa ja sen poistajaa.
Ainakin eleshop.eu näyttäisi olevan aikaa laajasti noita oheistarvikkeita myös tarjolla.
Mitkä on tällä hetkellä hinta-laatusuhteeltaan parhaita juotosasemia aloittelijalle. Banggoodista ei näytä enää TS100 -mallia löytyvän, joten olisiko tässä hyvä laite: Hakko FX-888D solderingstation . Ilmeisesti ihan laadukas ja itseäni houkuttaa malli mistä löytyy kaikki oleellinen, eikä tarvitse eritseen katsella mm. virtalähdettä.
Onko ehdottaa jotain parempaa vaihtoehtoa?
Pitääpä tutustua tuohon videolla nähtyyn Welleriin. Sen lisäksi että tuota suositeltiin videolla, tuon saisi Amazonista, eli ei paljon Hakkoa kalliimpi ilmaisten postien vuoksi ja pääsisi Amazonin takuun piiriin.
Tuossa Weller 1010:ssä on mun mielestä enemmän huonoa kuin hyvää vertailussa muihin ja hintaan suhteuteutettuna. Varmaan tuo siis kuitenkin asiansa ajaa.
Ensinnäkin mua epäilyttää tuossa suorituskyky. Tussahan on kärjet erillisiä lämmityselementistä eli on ns. vanhaa teknologiaa. Onko sillä väliä vai ei on varmaan laitekohtaista. Kuitenkin netistä löytyvien tietojen perusteella tuo lämpenee juottamislämpötilaan 25-30 sekunnissa kun esim. tuo KSGER T12 lämpenee alle 10 sekunnissa.
Tuon lisäksi pienempiä rutinoita (joista osa henkilökohtaisia):
- käyttöliitymä ysäriltä (jos FX-888D on kelloradio kasarilta)
- ei taustavaloa
- ei valaistua katkaisijaa (itse aina tarkistan vielä viimeiseksi lähtiessä, ettei ole jäänyt päälle)
- ei messinkivillaa vaan pesusieni (ainakin omasta mielestä messinkivilla on paljon parempi)
Mitkä on tällä hetkellä hinta-laatusuhteeltaan parhaita juotosasemia aloittelijalle. Banggoodista ei näytä enää TS100 -mallia löytyvän, joten olisiko tässä hyvä laite: Hakko FX-888D solderingstation . Ilmeisesti ihan laadukas ja itseäni houkuttaa malli mistä löytyy kaikki oleellinen, eikä tarvitse eritseen katsella mm. virtalähdettä.
Onko ehdottaa jotain parempaa vaihtoehtoa?
En pysty suosittelemaan tätä, ihan tuuripeliä että saatko toimivan yksikön vai et. Ensimmäinen minkä tilasin ei toiminut ja tuosta löytyy valituksia muiltakin hyvin netistä. Sain onneksi korvaukseksi uuden aseman joka toimi. Tänään kun laitoin pitkästä aikaa aseman päälle, ei sekään enää toimi. Näyttö näyttää erroria ja kuumentaa kärjet ihan tulipunaiseksi.Taidan napata KSGER T12:n sitten kuitenkin täältä: KSGER T12 STM32 V3.1S Welding Soldering Iron Station OLED DIY Plastic Handle Electric Tools Quick Heating T12 Iron Tips 8s Tins 907 9501 Handle with 3Pcs T12 Tips
Näyttää olevan vielä pari saatavilla Euroopassa, niin saa vielä ennen joulua kotiinkin. Kiitokset paljon avusta
En pysty suosittelemaan tätä, ihan tuuripeliä että saatko toimivan yksikön vai et. Ensimmäinen minkä tilasin ei toiminut ja tuosta löytyy valituksia muiltakin hyvin netistä. Sain onneksi korvaukseksi uuden aseman joka toimi. Tänään kun laitoin pitkästä aikaa aseman päälle, ei sekään enää toimi. Näyttö näyttää erroria ja kuumentaa kärjet ihan tulipunaiseksi.
Joo niin on mutta paljon on myös samaa ongelmaa ollut monella käyttäjällä. Banggoodista ostin.Paljon noilla on toisaalta myös tyytyväisiä käyttäjiä. Takuujutut ja laadunvalvonta noissa kiinalaisissa on tietenkin heikoin puoli. Ostitko tuolta vai jostain muualta?
Joo niin on mutta paljon on myös samaa ongelmaa ollut monella käyttäjällä. Banggoodista ostin.
Olen, mutta en mä jaksa/osaa tota korjata. Noissa on huonosti eristetyt osat sekä juottimessa että asemassa mitä olen lukenut ja aseman korjaaminen vaatis nimenomaan juottamista Juurikin toi mosfet juttu on tullut monesti foorumeilla vastaan.Njoo, harmi juttu. Ootko hakenu vikaa? EEVblogin foorumeillakin on keskustelua jolla pääseee varmasti alkuun:
Mistä nyt sitten lähtis ostamaan "oheistarvikkeita"? Tarvis sitä sun tätä tinasta lähtien. Kannattaako heti alkuun totutella lyijyttömään tinaan vai onko lyijyllistä hyvä olla erilaisiin käyttötarkoituksiin tai harjoitteluun?
Seuraavaksi tarvis varmaan tota messinkisilppua (tai vähintään sieni) kärjen puhdistukseen ja suodattimellisen käryimurin/-tuulettimen?
Lisäksi tulee varmaan hommattua tämmönen "tinaimuri". Näytti ihan näppärältä juotosten pois imemiseen ja ei ole ihan se halvin malli: Professional Solder Sucker Engineer SS-02 Silicone Nozzle desoldering tool Japan | eBay Tuota löytyi muualtakin, mutta hinta melkein tuplaantuu kuluineen. Teline löytynee Kiinasta.
Riippuu vähän mitä juotat. Jokatapauksessa tuo perseilon asema taitaa olla aika paska.Lainaan ketjua. Mitä mieltä kokeneemmat tästä, uhka vai mahdollisuus? Kramfors Pro juotosasema 500W
Huomioi, että nuo hinnat ovat ilman ALV:ia. Eikä mukana tule kärkiä.Jahas. Aixun T3A näyttäisi jääneen matkalle kun on seurannan mukaan ollut tullin jälkeen 1,5kk "Out for delivery. Leaving transit country" tilassa.
Nyt alkanut aito JBC kiinnostelemaan ja kun eleshopissa on CD-2BQF tarjouksessa hintaan 305€ niin kiinnostaa vielä enemmän.
Ja sitten kysymykseen. Näyttäisi tuolla olevan myös CDE-2BQA hintaan 415€ joka paljon uudempi mutta onko siinä jotain muuta parannusta kuin tuo äly joka oikeuttaisi satasen kalliimman hinnan?
Huomioi, että nuo hinnat ovat ilman ALV:ia. Eikä mukana tule kärkiä.
No sitten ei muuta kuin tilaus menemään. Minulla on ollut JBC jo usean vuoden ajan, tuon 305€ mallin edeltäjä, enkä siihen mitään parannuksia/älyä ole kaivannut. Lämpötilaa tulee joskus säädettyä ja se onnistuu suoraa napeista. Kärkiä taitaa olla n. 10kpl, mutta yleensä ne on samat 2-3 kärkeä mitä tulee käytettyä.Juu yritykselle on tulossakin ja kärkien hinnatkin on tiedossa
Ja sitten kysymykseen. Näyttäisi tuolla olevan myös CDE-2BQA hintaan 415€ joka paljon uudempi mutta onko siinä jotain muuta parannusta kuin tuo äly joka oikeuttaisi satasen kalliimman hinnan?
Olen aikanani katsellut kun kaverit pitää lyijyllistä tinaa suussaan, kun kädet loppuu kesken, vaikka kielsin. Lyijyn myrkyllisyys on ehkä liioiteltua, suurin haitta mitä lyijy aiheutaa on näkyään kiinnostus elektroniikkaan.Oma mielipide on, että lyijytöntä tinaa puoltaa vain ympäristö- terveyssyyt. No ehkä vähemmän saatavuus/hinta myös. Lyijyllinen on kaikin muin tavoin parempaa. Jos osaa pestä kätensä, ei anna tinaa lapsille imeskeltäväksi, ostaa tinansa vastuulliselta valmistajalta ja vie romut SER-jätteeseen, niin lyijyllisen tinan kanssa ei ole ongelmaa. Lyijy sinänsä on toki paskamainen myrkky.
Oliko tällä foorumilla käyttökokemuksia tuosta Pinecil kolvista?
Vaikuttaisi hinnalta ja ominaisuuksiltaa ihan käyttökelpoiselta työkalulta minun satunnaiseen käyttööni.