Samahan se on liki kaikissa uudemmissa autoissa.
Polttoaineen suorasuihkutuksella varmistetaan moottorin tehokas karstoittuminen ja turbotonta autoa et enää meinaa edes löytää. Excel-osaston mielialasta riippuen jakopäässä on joko korusepän suunnittelema ja paremmin rippilahjaksi sopiva jakoketju tai sitten sen on suunnitellut joku kemian dosentti, jonka mielestä moottoriöljyssä uiskentelu parantaa jakohihnan kumin kestoikää. Automaattivaihteisto on huoltovapaa, ja jos se kuitenkin hajoaa, niin tonnin tehtaalle maksava loota maksaa marmoritiskillä vain kymppitonnin. Ja toki auto on kyllästetty mikrosiruilla etuvaloista takavaloihin ja käsijarrusta taustapeiliin.
Kannattaa ostaa uutena tai vähän käytettynä ja laittaa vaihtoon kauan ennen kuin autotehtaan suunnittelema 10v/200tkm on täynnä. Sen jälkeen nykyaikainen auto sopii enää eläkevaarille, joka ajaa sillä sunnuntaisin kirkkoon ja keskiviikkoisin hyvinvointialueen paremminvointiasemalle.
T.
Itse varmaan vielä vanhemmalla ritsalla ajeleva.