Mikä auto minulle?

https://www.nettiauto.com/nissan/terrano/15374967 Kun laittaa kuntoon niin jää vielä bensarahaa.
Näissä 90-luvun "oikeissa maastureissa" tuppaa suurin ongelma olemaan alustan ja alustan osien ruoste. On tullut lähipiirissä nähtyä aika monta Mitsua, Toyotaa, ym. joista on parhaimmillaan pudonnut perä alta ruosteen takia. Suurin osa niin kalliita korjata että lähtevät paaliin (kuten yksi tuttavan 2000-luvun Land Cruiser).

Sanotaanko että jos olisi Kemppi, kamppeet, paikka missä hitsata ja nostaa auto ylös sekä tietty taidot tehdä hommat niin voisi miettiä. Ilman mielestäni kannattaa kiertää kaukaa.
 
Totta tuokin, mutta nyt ollaan hakemassa mettäautoa edullisesti. Jos tuo muutaman vuoden menee niin saakin tuupata paaliin.
 
Tuli päädyttyä ketjukolariin ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä nykyinen model 3 menossa lunastukseen.:( Airbagit laukesi ja keula painunut sisään, joten en jaksa uskoa, että tuota kukaan enää lähtee korjaamaan? Pitäisi varmaan alkaa kattelemaan siis uutta autoa. Tesla ei enää houkuttele ilppiongelmien vuoksi ja kun tesla ei ole tullut näissä korjauskustannuksissakaan yhtään vastaan. Muuten autoon itsessään olen ollut erittäin tyytyväinen. Sen sijaan ford mustang mach e kiinnostaisi seuraavaksi autoksi. Mitä arvon raati on mieltä tuosta mustangista? Latausteho ehkä vähän heikohko, mutta hinnan puolesta noita saisi "kohtuuhintaan". Eli haussa 20-28t€ käytetty sähköauto, johon mahtuu kaksi aikuista + kaksi lasta ja mielellään suv-versio isolla akulla.

abc.jpg
 
Ford mustang mach e kiinnostaisi seuraavaksi autoksi. Mitä arvon raati on mieltä tuosta mustangista? Latausteho ehkä vähän heikohko, mutta hinnan puolesta noita saisi "kohtuuhintaan". Eli haussa 20-28t€ käytetty sähköauto, johon mahtuu kaksi aikuista + kaksi lasta ja mielellään suv-versio isolla akulla.
Mulla oli Ford Mustang E. Pienellä akulla ja takavedolla.
Meinaatko siis samanlaista, mutta sillä isolla akulla?

Itse ajoin silti mieluummin nelivetoisella Tesla Model S 90D 8/2016 autolla, joka on vieläkin. Mustangin eka katsastus oli myös mun aikana, kun katsastin hieman ennakoidusti, mutta ei ollut mitään korjattavaa.

Minusta Mustang on Fordin autoista mieluisin sähköauto. Muut ehkä hieman "rumia"? Ford voi silti olla ihan hyvä korvaaja Tesla Model 3:lle. Varsinkin se isoakkuinen ja vaikka nelivetokin voisi olla aika kova?
 

Täytyypi kysyä. Katsoin äsken että autorahoituskorot pyörivät jopa 9-10% kokonaiskuluineen! Aivan h*lvetin kovia korkoja. Tuossa teslassa meillä oli kiinteä korko hieman alle 2% kaikkineen kuluineen.

Mulla oli Ford Mustang E. Pienellä akulla ja takavedolla.
Meinaatko siis samanlaista, mutta sillä isolla akulla?

Itse ajoin silti mieluummin nelivetoisella Tesla Model S 90D 8/2016 autolla, joka on vieläkin. Mustangin eka katsastus oli myös mun aikana, kun katsastin hieman ennakoidusti, mutta ei ollut mitään korjattavaa.

Minusta Mustang on Fordin autoista mieluisin sähköauto. Muut ehkä hieman "rumia"? Ford voi silti olla ihan hyvä korvaaja Tesla Model 3:lle. Varsinkin se isoakkuinen ja vaikka nelivetokin voisi olla aika kova?

Ajattelin juurikin nelivetoista isolla akulla. Joskus tuollaista takavetoista mustangia pääsin alastaron radalla ajamaan ja auto oli aika levoton.. jopa enyaq oli parempi radalla huomattavasti. Se mikä tuossa mustangissa houkuttaa on muotoilu, neliveto, kohtuuhintainen ja aika vähän kuullut huonoja asioita tuosta. Latausteho sen sijaan pienoinen miinus vs tesla ja onkohan tuossa akun esilämmitystä kun laturille ajaa?
 
Nelivetoista isolla akulla. Joskus tuollaista takavetoista mustangia pääsin alastaron radalla ajamaan ja auto oli aika levoton.. jopa enyaq oli parempi radalla huomattavasti. Se mikä tuossa mustangissa houkuttaa on muotoilu, neliveto, kohtuuhintainen ja aika vähän kuullut huonoja asioita tuosta. Latausteho sen sijaan pienoinen miinus vs tesla ja onkohan tuossa akun esilämmitystä kun laturille ajaa?
En enää muista, mutta muistaakseni kun navigoi laturille, niin akun esilämmitys kytkeytyy automaattisesti päälle.

Eli tuo esilämmitys olisi päivityksellä lisätty autoon.

Nelivetoista Mustangia en ole ajanut. Se saattaa olla levoton myös. Mutta talvella olisi ainakin enemmän vetopitoa.

Kitkarenkailla olisi varmasti aika hyvä. Eikä nastarenkaatkaan olleet mitkään älyttömän huonot. Tesla Model S:ssä vaan on kitkarenkaat, joista toki tykkäsin enemmän.

Mustangin maksimi regen on "älyttömän" suuri. Sitä ei pysty käyttämään ainakaan talvella, kun perä tuntuu lähtevän kokoajan sivulle. Mutta asetukset saa muutettua kyllä sellaisiksi, että autolla pystyy ajamaan talvellakin turvallisesti.
 
En enää muista, mutta muistaakseni kun navigoi laturille, niin akun esilämmitys kytkeytyy automaattisesti päälle.

Eli tuo esilämmitys olisi päivityksellä lisätty autoon.

Nelivetoista Mustangia en ole ajanut. Se saattaa olla levoton myös. Mutta talvella olisi ainakin enemmän vetopitoa.

Kitkarenkailla olisi varmasti aika hyvä. Eikä nastarenkaatkaan olleet mitkään älyttömän huonot. Tesla Model S:ssä vaan on kitkarenkaat, joista toki tykkäsin enemmän.

Mustangin maksimi regen on "älyttömän" suuri. Sitä ei pysty käyttämään ainakaan talvella, kun perä tuntuu lähtevän kokoajan sivulle. Mutta asetukset saa muutettua kyllä sellaisiksi, että autolla pystyy ajamaan talvellakin turvallisesti.

Mitä olet itse noin mieltä teslan vs fordin käyttöliittymästä? Ja oliko ns. "tuskaa" tuolla fordilla latailu? Vai pääsikö tuolla kuitenkin yli 100kw lukemiin talilatauksissa?

Kitkat oli model 3:ssa itselläni ja varmaan seuraavassa autossa myös.
 
Polestar 2 leasing loppuu kohta (8 kk päästä). Auto ollut oikein hyvä omiin tarpeisiin, mutta ehkäpä napsun isompi saisi olla.

Mitähän ihmettä tässä nyt ostaisi... Plugareita ei uskalla. Sähköautoissa arvonalenema tähtitieteellinen. Diisseliä ei enää kehtaa. Mahdoton ratkaisu.

Pohtinut nyt:

- Bmw i4 M50
- Bmw i5 sedan sähkö
- Tesla Model Y Long Range AWD
- Uusi MB CLA

Tavoite olisi saada fiksulla kuukausierällä, en halua sitouttaa 50-60k autoon. Toistaiseksi vain Tesla tarjoaa tähän hyvää korkotarjousta.

Ehdotuksia?
 
Polestar 2 leasing loppuu kohta (8 kk päästä). Auto ollut oikein hyvä omiin tarpeisiin, mutta ehkäpä napsun isompi saisi olla.

Mitähän ihmettä tässä nyt ostaisi... Plugareita ei uskalla. Sähköautoissa arvonalenema tähtitieteellinen. Diisseliä ei enää kehtaa. Mahdoton ratkaisu.

Pohtinut nyt:

- Bmw i4 M50
- Bmw i5 sedan sähkö
- Tesla Model Y Long Range AWD
- Uusi MB CLA

Tavoite olisi saada fiksulla kuukausierällä, en halua sitouttaa 50-60k autoon. Toistaiseksi vain Tesla tarjoaa tähän hyvää korkotarjousta.

Ehdotuksia?

Mihin tilaa tarvitaan lisää? Takapenkille? Takaluukkuun?
Ainakaan sisätiloilta esim. I4 ei mikään valtavan iso ole, epäilen samaa MB CLA kohdilla. Muutoin varmasti molemmat kivoja ja hyviä pelejä.

Polestar mainostaa:

Polestar 4​


Yksityisleasing alkaen 599 €/kk.
 
Tuli päädyttyä ketjukolariin ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä nykyinen model 3 menossa lunastukseen.:(

abc.jpg

Toivottavasti saat reilun korvauksen. Jotkut on sanoneet, että vakuutusyhtiöt arpovat näiden täyssähköjen korvaushintoja ja vaihtelua on tosi paljon.
 
Tuli päädyttyä ketjukolariin ja mitä suuremmalla todennäköisyydellä nykyinen model 3 menossa lunastukseen.:( Airbagit laukesi ja keula painunut sisään, joten en jaksa uskoa, että tuota kukaan enää lähtee korjaamaan? Pitäisi varmaan alkaa kattelemaan siis uutta autoa. Tesla ei enää houkuttele ilppiongelmien vuoksi ja kun tesla ei ole tullut näissä korjauskustannuksissakaan yhtään vastaan. Muuten autoon itsessään olen ollut erittäin tyytyväinen. Sen sijaan ford mustang mach e kiinnostaisi seuraavaksi autoksi. Mitä arvon raati on mieltä tuosta mustangista? Latausteho ehkä vähän heikohko, mutta hinnan puolesta noita saisi "kohtuuhintaan". Eli haussa 20-28t€ käytetty sähköauto, johon mahtuu kaksi aikuista + kaksi lasta ja mielellään suv-versio isolla akulla.

abc.jpg
Osta uusi sähkö CLA mese.
 
Mitä olet itse noin mieltä teslan vs fordin käyttöliittymästä? Ja oliko ns. "tuskaa" tuolla fordilla latailu? Vai pääsikö tuolla kuitenkin yli 100kw lukemiin talilatauksissa?

Kitkat oli model 3:ssa itselläni ja varmaan seuraavassa autossa myös.
Omasta mielestä käyttöliittymät oli molemmissa ok. Mutta Mustangin vakionopeudensäädin oli ehkä vähän hankalampi käyttä. Kun taas Model S on oma viiksi vakionopeudensäätimelle ja se menee 5km/h kerralla.

En muista kyllä yhtään, että mitä nopeutta Mustang E latasi.

Kyllä ne kitkat vaan on erittäin hyvät. Varmaan autossa kuin autossa kitkat on aavistuksen hiljaisemmat.
 
Toivottavasti saat reilun korvauksen. Jotkut on sanoneet, että vakuutusyhtiöt arpovat näiden täyssähköjen korvaushintoja ja vaihtelua on tosi paljon.

Tätä pelkään myös. Tehnyt tässä listausta oman auton varusteiden osalta, jotka nostaisivat tässä tapauksessa lunastusarvoa. Tuossa mm. oli neliveto, irrotettava vetokoukku (tehtaalta tullut, ei saa jälkiasenteisena rekisteriotteeseen vetomassoja tuohon malliin), hyväkuntoiset erilliset talvi ja kesävanteet renkaineen, joita ei suurimmasta osasta tesloja ihme kyllä löydy, accerlation boost, hiilikuitutakaspoileri, tummennetut takalasit, kuramatot edessä ja takana, penkin suojat, jälkiasenteiset kuraläpät jne. En tiedä, että saisiko noilla perustein korvausarvoa ylöspäin, mutta koitettava. Ainakin jos itse myisi auton niin väitän, että jotain lisäarvoa noi autoon toisi, varsinkin vetokoukku vetomassoineen otteessa.
 
Tammikuussa tulee 2 vuotta 2 hengen taloudessa päätökseen Mokka-e:n kanssa Beely-leasingilla. Tuo on maksanut 517 €/kk ilman veroja, käyttövoiman latausta ja vakuutusta. Auto itsessään on ollut ihan okei -- on melko eteläeurooppalainen malli, kun ei ole penkinlämmitintä ratinlämmittäjästä puhumattakaan, pieni kaupunkiautohan tuo on. Ajoa tulee noin 2000 km/kk tammi-huhtikuu ja syys-joulukuu -väleillä. Nuo väliajat, eli talvi- ja kesälomat ajoa tulee sitten huomattavasti vähemmän, vaihtelee suuresti. 20 tkm/v ei ole riittänyt, vaan on jouduttu ottamaan 25 tkm/v. Tuo sama kaava jatkuu kevääseen 2027, jonka jälkeen ajomäärät hyvin todennäköisesti laskevat, mutta tätä on mahdoton ennustaa vielä tässä vaiheessa.

Bannattujen listalla on kuulemma Teslat ja kiinalaiset. Alustavasti on katsottu paperilla Volvo C40, Skoda Enyaq, VW ID.4 ainakin, mitään ei ole vielä koeajettu. Ajan itse noin 90 % kaikista ajoista ja pitkänä arvostan isoja sisätiloja, auton korkeutta eli maavaraa, hyviä ominaisuuksia (sähköisiäkin) penkeiltä. Nämä tosin keskustelevat huonosti pienen kuukausihinnan kanssa yhteen. Kotona latauksesta huolehtii Defa Power 16A-virralla (kyllä, vain yksivaiheisena). Mokan takaluukku on niin uskomattoman ahdas, että iso pullokassi kirraa hattuhyllyyn luukun laittaessa kiinni, mutta ihmisiä autolla kuljetetaan niin harvoin, että realistisesti isoille tiloille on hyvin vähän käyttöä.

Liisari kuulemma jatkossakin, mutta olen itse miettinyt, että olisiko käytetyn (takuulla) osto omaksi kuitenkin harkittava vaihtoehto. Tuosta 2000 km/kk -ajoista kertyy km-korvauksia 0,15 €/km, joten se hiukan antaa isoja kuukausimaksuja "anteeksi".

Haaveissani laittaisin itse jonkun IX-katumaasturin tai vastaavan premium-pelin alle, mutta tuollaisessa ollaan niin kaukana järkihankinnasta, että how about no.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 220
Viestejä
4 982 089
Jäsenet
79 967
Uusin jäsen
m1ce

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom