• TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>

Mikä auto minulle?

Itse ollut noihin SAAB:eihin tyytyväinen kolme löytyy. Todennäköisesti kun aika jättää noista niin joku nelikko Volvo seuraavaksi joka muutaman tonnin maksaa. Kumminkin on mielenkiintoa korjata itsellä. VAG:gilaiset kierrän kaukaa ennemmin Lada kun joku VAG:gilainen
Käsittääkseni muutaman tonnin nelikko Volvot ei ole kovin luotettavia. Joten hieman ontuu tuo sun logiikka.
 
Itse ollut noihin SAAB:eihin tyytyväinen kolme löytyy. Todennäköisesti kun aika jättää noista niin joku nelikko Volvo seuraavaksi joka muutaman tonnin maksaa. Kumminkin on mielenkiintoa korjata itsellä. VAG:gilaiset kierrän kaukaa ennemmin Lada kun joku VAG:gilainen

Käsittääkseni muutaman tonnin nelikko Volvot ei ole kovin luotettavia. Joten hieman ontuu tuo sun logiikka.
No minua ei haittaa jos tarvii korjata kun tilat on ja välineet. En ole koskaan autoista muutamaa tonnia enenpää maksanut auto on muutenkin niin turha sijoitus ja mitä uudempi auto niin sen kalliimmat vakuutukset yleensä kun joutuu yleensä kaikenmaailman kaskoja ottamaan.
Vanha sanonta: Romu mutta maksettu.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Miksi kierrät ne vagit siis kaukaa?
Eipähän noista taho muuta kun vikoja löytyä varsinkin TSI koneista ja muutenkin en ole koskaan VAG:gilaisita pitänyt. Olen kyllä testannut muttei ole "minun" auto mutta jokainen ajaa millä ajaa ja mihinkä tarkoitukseen sitä autoa hakee. Voi niitä aikoja kun oli oli esim. HJ61 lukoilla ja suuret moottorit. V8 hautajaisia on jo monet vuodet pidetty kiitos VIHREÄT ja EU.
 
Eipähän noista taho muuta kun vikoja löytyä varsinkin TSI koneista ja muutenkin en ole koskaan VAG:gilaisita pitänyt. Olen kyllä testannut muttei ole "minun" auto mutta jokainen ajaa millä ajaa ja mihinkä tarkoitukseen sitä autoa hakee. Voi niitä aikoja kun oli oli esim. HJ61 lukoilla ja suuret moottorit. V8 hautajaisia on jo monet vuodet pidetty kiitos VIHREÄT ja EU.
Kiitos ja hyvää uutta vuotta.
 
Sisko katselee autoa, kyydissä kulkee ainakin yksi muksu ja pahimmillaan myös 2 aika kookasta koiraa + matkatavaroita. Joku luotettava ja fiksu farmari tai tila-auto, hinta max 5000e. Varusteista nyt ainakin ilmastointi pitää olla, muu plussaa. Skoda Superbia kävivät katsomassa vaan kaatui siihen että noilla TSI koneilla kai aika pahasti öljynsyönti-ongelmaa ja sen remppaaminen kallista. Mitä vaihtoehtoja tulee mieleen?
volvo v70 tai toyota avensis
 
Sisko katselee autoa, kyydissä kulkee ainakin yksi muksu ja pahimmillaan myös 2 aika kookasta koiraa + matkatavaroita. Joku luotettava ja fiksu farmari tai tila-auto, hinta max 5000e. Varusteista nyt ainakin ilmastointi pitää olla, muu plussaa. Skoda Superbia kävivät katsomassa vaan kaatui siihen että noilla TSI koneilla kai aika pahasti öljynsyönti-ongelmaa ja sen remppaaminen kallista. Mitä vaihtoehtoja tulee mieleen?

volvo v70 tai toyota avensis
Volvoon päätyisin ennemmin mutta tämä on makuasia. Joku 9-5 Saab farmarikin vois olla vaihtoehto jos on halua itse korjailla.
Saa toimimaan myös halvemmalla E85 polttoaineella jos on kiinnostusta muutella.
 
Tuo alle n. 5000€ hintaluokka on kyllä tosi paha kun autot on niin yksilöitä.

Toisaalta joku 400tkm rullattu voi olla hyvässäkin kunnossa teknisesti mutta olemus väistämättä nuhjuinen. Ja se 250tkm ajettu voi olla surkeassa kunnossa teknisesti vaikka olemus siisti.

Se hyvän yksilön löytäminen voi olla vaikeaa.
 
No jos asiaa kääntää vähän toisin päin niin onko jotain sellaisia autoja tuossa segmentissä joita on ehdottomasti vältettävä?
 
No jos asiaa kääntää vähän toisin päin niin onko jotain sellaisia autoja tuossa segmentissä joita on ehdottomasti vältettävä?

Fordin ecoboost koneelliset ainakin. Jakohihna murenee öljyn joukkoon ja tukkii sihdin ja heikentyneen voitelun seurauksena moottorivaurio.

Ilmeisesti PSA:n puretech koneissa on samanlainen öljykylvyssä oleva jakohihna, mutta se kai ei ole ollut ihan niin ongelmallinen(vältettävien listalla silti).

PSA:n THP 1.6 konetta ei myöskään ikinä.
 
Tuo alle n. 5000€ hintaluokka on kyllä tosi paha kun autot on niin yksilöitä.

Toisaalta joku 400tkm rullattu voi olla hyvässäkin kunnossa teknisesti mutta olemus väistämättä nuhjuinen. Ja se 250tkm ajettu voi olla surkeassa kunnossa teknisesti vaikka olemus siisti.

Se hyvän yksilön löytäminen voi olla vaikeaa.
Halvat, vanhat autot ovat yksilöitä, mutta niin ovat niiden hintapyynnit ja toteutuneet myyntihinnatkin. Lähipiiriin ilmestyi liikkeestä haettu 2011 mallinen 330 tkm rullattu diesel-Avensis. Siitä maksettiin 3600, takaluukusta löytyi liikkeen hintalappu, jossa luki 6500. Eli tinkivaraakin on monesti hinnoissa.
 
5000€ saa myös hyvän Renault Laguna III:n. Sellaisen jos hankkii diesel-koneella tai kahden littran bensaturbolla, niin on melkoinen ikiliikkuja. Hyvin vähän mitään varsinaista ongelmaa näissä ja lisäksi kori kestää erinomaisesti suolaa vastaan. Brändin takia aliarvostettuja, joten rahalle saa vastinetta.
 
Halvat, vanhat autot ovat yksilöitä, mutta niin ovat niiden hintapyynnit ja toteutuneet myyntihinnatkin. Lähipiiriin ilmestyi liikkeestä haettu 2011 mallinen 330 tkm rullattu diesel-Avensis. Siitä maksettiin 3600, takaluukusta löytyi liikkeen hintalappu, jossa luki 6500. Eli tinkivaraakin on monesti hinnoissa.
Saattaa dieselit olla tingittävissä todella halvalla tulevina vuosina. Mikä oli liike?
 
Fordin ecoboost koneelliset ainakin. Jakohihna murenee öljyn joukkoon ja tukkii sihdin ja heikentyneen voitelun seurauksena moottorivaurio.

Ilmeisesti PSA:n puretech koneissa on samanlainen öljykylvyssä oleva jakohihna, mutta se kai ei ole ollut ihan niin ongelmallinen(vältettävien listalla silti).

PSA:n THP 1.6 konetta ei myöskään ikinä.

Ei läheskään kaikissa ecoboost moottoreissa jakohihna ole öljytilassa.

Mutta on sellaisiakin variaatioita, joissa on jakoketju, mutta öljypumpun hihna öljyssä.
 
Ei läheskään kaikissa ecoboost moottoreissa jakohihna ole öljytilassa.

Mutta on sellaisiakin variaatioita, joissa on jakoketju, mutta öljypumpun hihna öljyssä.

Yleisesti ei, mutta kysyjän hintaluokassa se on erittäin todennäköistä ja on helpompaa skipata kaikki missä lukee ecoboost.

Ja tuo jakoketju + pumpun hihna öljyssä meni kai ojasta allikkoon eli sama ongelma edelleen noissa, että saattaa kestää jos anaalisen tarkasti käytetään sitä fordin oman speksin öljyä.
 
Olen kuullut usealta tutulta, että pohjanmaan suunnalla ovat saaneet parhaat hinnat neuvoteltua. Mistäköhän johtuu?

Tuurin kyläkaupasta. Siellä päin ollaan kovia kauppamiehiä.

Mutta tuo on jo aika kova, että liki puolet hinnasta pois, jos oli vielä isompi liike. Tosin näin varmasti joskus käykin - Sakalla tms. oli Nettiautossa myynnissä aika romuksi kolhitun oloinen auto, jonka pyynti oli tyyliin just suuruusluokkaa 6000€, ja ilmoituksessa oli uhkaus, että tämä lähtee kohta tukkuautoon. Ihmettelin, että mikä tukkuauto... Googlasin, ja sama auto oli tukkuauton etusivulla tämän hetken esimerkeissä 3000 eurolla.
 
Yleisesti ei, mutta kysyjän hintaluokassa se on erittäin todennäköistä ja on helpompaa skipata kaikki missä lukee ecoboost.

Ja tuo jakoketju + pumpun hihna öljyssä meni kai ojasta allikkoon eli sama ongelma edelleen noissa, että saattaa kestää jos anaalisen tarkasti käytetään sitä fordin oman speksin öljyä.
Isä myös katseli Mk4 Focuksia ja jäi kuva, että vaikka jakopää ketjulla kestää nyt hyvin, tuottaa öljypumpun öljyssä uiva hihna riskin. Ihan hirveästi ei löydy kyllä noista uudemmista Ecoboosteista kokemuksia. Tyylikkäitä, hyvin varusteltuja ja suht edullisia autoja muuten. Powershiftit ilmeisesti kannattaa vieläkin kiertää kaukaa.

2022 Opel Astra oli harkinnassa 1.0 110hp koneella ja nuo ovat ilmeisesti luotettavia pelejä nykyään. Ihan hyvä oli ajaa, vaikkakin varustelu oli koeajokissa vähän karu. Nuo ovat aika halpoja nytkin ja mietityttää, miten arvo putoaa tulevaisuudessa. Opel Insignia voisi kiinnostaa itseäni seuraavaksi autoksi.

2020 Kia Ceed 1.0 turbolla ei tuntunut ihan yhtä hyvältä. Aika perusauto ja vähän halvan tuntuinen sisältä, mutta ajoi toki asiansa. Isä katseli myös Hyundai i30:aa, mutta TM:n vertailu ei antanut ruusuista kuvaa. Ajettavuutta, rengasmelua ja ajoasentoa moitittiin sekä auto oli niukasti testin hitain ja isoruokaisin. Hyundain pikkuturbot ilmeisesti karstottuvat myös herkästi ja kylmänä turbo ei tule heti peliin.

Noista neljästä Focus oli parhaimman tuntuinen ja näköinen. Ei vaan tiedä, voiko tuohon koneeseen luottaa. Vagin dieseleissä öljypumppu pyörii myös hihnalla ja niiden hajoamisia ei ole kyllä tullut juurikaan netissä vastaan. Jotain tehty oikein.
 
2022 Opel Astra oli harkinnassa 1.0 110hp koneella ja nuo ovat ilmeisesti luotettavia pelejä nykyään. Ihan hyvä oli ajaa, vaikkakin varustelu oli koeajokissa vähän karu. Nuo ovat aika halpoja nytkin ja mietityttää, miten arvo putoaa tulevaisuudessa. Opel Insignia voisi kiinnostaa itseäni seuraavaksi autoksi.

Eikös näissä L-Astroissa ole Puretech-kone joka on nyt ihan yhtä epäluotettavia kuin nuo litraset ecoboostit.
 
Tuurin kyläkaupasta. Siellä päin ollaan kovia kauppamiehiä.

Mutta tuo on jo aika kova, että liki puolet hinnasta pois, jos oli vielä isompi liike. Tosin näin varmasti joskus käykin - Sakalla tms. oli Nettiautossa myynnissä aika romuksi kolhitun oloinen auto, jonka pyynti oli tyyliin just suuruusluokkaa 6000€, ja ilmoituksessa oli uhkaus, että tämä lähtee kohta tukkuautoon. Ihmettelin, että mikä tukkuauto... Googlasin, ja sama auto oli tukkuauton etusivulla tämän hetken esimerkeissä 3000 eurolla.
Toisaalta yksityiseltä voi saada ostettua todella sopuhinnalla, eikä muutaman tonnin autoissa ole niin isoa riskiä, että kuluttajansuoja paljoa painaisi. Yksityinen haluaa monesti autosta eroon pienellä vaivalla, liikkeen täytyy ajatella katetta. Ja liikkeiden hyvityshinnat ovat monesti niin alhaisia, että mieluummin myy naapurille tai kaverille samalla hinnalla.

Huvikseni kun Nettiautosta katsoin, niin ei se Avensiksen hinta nyt ikäisekseen ja niillä kilsoilla nyt aivan poskettoman halpakaan ollut. Mutta hyvät kaupat joka tapauksessa kun auto oli vielä ostopäivän aamuna leimattukin ja joku alatukivarsi tms vaihdettu kun oli sen takia pompannut katsastuksessa.
 
Eikös näissä L-Astroissa ole Puretech-kone joka on nyt ihan yhtä epäluotettavia kuin nuo litraset ecoboostit.
K-mallin Astra vielä kyseessä ja 1.0 Turbo 81kW. Onkohan noissa sitten 1.2 litraiset koneet Puretechiä, mutta 1.0 litraiset ei vielä?
 
Paha sanoa, kun ei vielä asuta siellä :D Itse ajattelin karkeasti, että polttiksella tulisi jotain 5-10tkm vuoteen ja sähköllä sitten se reilu 10tkm vuoteen. Riippuu ihan pidempien reissujen määrästä.

Nykyisen vaihtamista olen pohtinut lähinnä siksi, että on aika epävarmaa miten jaksaa asiakseen käydä tankkaamassa kaasua. Eri asia ajaa ~5km tankille kuin reilu 40km, olkoonkin että töistä lähtiessä periaatteessa voisi sitä käydä tankkaamassa. Mutta se on taas +20min kotimatkaan lisää iltapäiväruuhkineen, ja lapset pitäisi keretä ruokkimaan jajaja… :D Siihen päälle se seikka että teho ja etenkin vääntö on aika nuhaisella tasolla ihan vaikka samanlaiseen bensavarianttiin verrattuna. Ei haittaa jos ajaa ilman kärriä, mutta kuomukärri perään niin aika raukeaa kyytiä on.

Kyllähän siinä kalliimmassa sähkössä on puolensa, ei vaan hotsittaisi maksaa isompaa pääomaa. Ennemmin pieni pääoma ja (kutakuinkin) velaton auto kuin se 48kk velkalastia autosta. No, eipä tässä jäniksen selässä olla, kerkeää vielä mieli muuttua moneen kertaan. Sittenhän sen näkee kun siellä jonkun aikaa asuu, että mikä on fiksuin liike.
Heh, äkkiä ne tilanteet muuttuu syksyn spekuloinneista :D Emäntä vaihtoi työpaikkaa, eli työmatkaa alkaa napsua toiselle autolla vähintään 400km/viikko tahtia. Siihen päälle sukuloinnit yms ekstra ajot, niin äkkiä tulee 600km/viikko ajoa noin keskimäärin.

Päädyttiinkin sitten siihen, että toiseksi autoksi (jolla ajot asettuvat 5-10tkm välille) tuli Volvon S40 T5 etuvetona ja manuaalina, ja pääautoksi Teslan Model Y maks. pari vuotta vanhana ja mielellään alle 50tkm ajettuna. Nykyisessä kaasurutkussa alkaa olla jo kilsoja ja todnäk kalliihkoja huoltoja horisontissa, ja vastaavasti ~20k€ diesel/bensa kuluttaa ainetta äkkiä sen verran että ihan sama loikata sähkön pariin.
 
Tarpeeksi monta outlanderia tullut nyt käytyä koeajamassa ja uskottava on ettei ne siitä yhtään paremmaksi muutu.

Mustana hevosena korkeamman nelivetohybridin etsinnässä tuli vastaan opel grandland x/peugeot 3008(facelift). Osaako joku kertoa noiden akuston/tekniikan yms kestosta, onko mitä tyyppivikoja jne.

Tiedän että ovat ranskalaisia, sitä ei tarvitse kommentoida.
 
Tarpeeksi monta outlanderia tullut nyt käytyä koeajamassa ja uskottava on ettei ne siitä yhtään paremmaksi muutu.

Mustana hevosena korkeamman nelivetohybridin etsinnässä tuli vastaan opel grandland x/peugeot 3008(facelift). Osaako joku kertoa noiden akuston/tekniikan yms kestosta, onko mitä tyyppivikoja jne.

Tiedän että ovat ranskalaisia, sitä ei tarvitse kommentoida.
Muistaakseni nelivetotekniikasta tuppaa neliveto hajoamaan tai jokin vastaava osa joista paljonkin ohimennen näin juttua esim. facebookin 5008 ryhmässä. En löytänyt hakusanalla mutta katsomisen arvoinen asia.
 
Isäukolle autoa pitäisi miettiä. Nykyinen on 2019? Mersun E-sarjalainen 1.6l diesel farkku Business varusteilla. Asioita mitä pitää olla: sakemannin häkki pitää mahtua konttiin, koukku pitää olla, automaatti ja vetokykyä vähintään tuon Mersun verran, tykännyt Mersun ajettavuudesta ja autosta muutenkin todella paljon. Joutuu luopumaan autosta todennäköisesti vastoin tahtoaan koska leasing yhtiö haluaa auton takaisin eikä suostu edes myymään järkevään hintaan. Luotettavakin saisi olla. Aiemmin ollut mm. kaikkia Mondeon malleja vähintään yksi ja niistäkin tykkäsi, mutta niitä ei ole valmistettu vuosiin.

Itse olen vahvasti sitä mieltä että unohtaisi nuo Mersun romut ja keskittyisi ostamaan jonkun luotettavamman tilalle. Ihan jees auto muuten mutta kun osaa alkaa paukkua, se on touhutonni sinne tänne ja tuonne. Isäukon omistuksessa paukkunut jo turbo, kolmet ilmajouset jne paskaa.
 
Isäukolle autoa pitäisi miettiä. Nykyinen on 2019? Mersun E-sarjalainen 1.6l diesel farkku Business varusteilla. Asioita mitä pitää olla: sakemannin häkki pitää mahtua konttiin, koukku pitää olla, automaatti ja vetokykyä vähintään tuon Mersun verran, tykännyt Mersun ajettavuudesta ja autosta muutenkin todella paljon. Joutuu luopumaan autosta todennäköisesti vastoin tahtoaan koska leasing yhtiö haluaa auton takaisin eikä suostu edes myymään järkevään hintaan. Luotettavakin saisi olla. Aiemmin ollut mm. kaikkia Mondeon malleja vähintään yksi ja niistäkin tykkäsi, mutta niitä ei ole valmistettu vuosiin.

Itse olen vahvasti sitä mieltä että unohtaisi nuo Mersun romut ja keskittyisi ostamaan jonkun luotettavamman tilalle. Ihan jees auto muuten mutta kun osaa alkaa paukkua, se on touhutonni sinne tänne ja tuonne. Isäukon omistuksessa paukkunut jo turbo, kolmet ilmajouset jne paskaa.

Vastasit ite omaan kysymykseen tuossa, jos on mersusta tykänny todella paljon, niin ei siinä auta ku toinen samanlainen tilalle vaan. Näitä 213-koppasia on pilvinpimein liikkeissä.

Auto kun auto, jos ei ite osaa ropata, niin se on touhutonnia sinne ja tänne. Ei koske vain mersua.
 
Vastasit ite omaan kysymykseen tuossa, jos on mersusta tykänny todella paljon, niin ei siinä auta ku toinen samanlainen tilalle vaan. Näitä 213-koppasia on pilvinpimein liikkeissä.

Auto kun auto, jos ei ite osaa ropata, niin se on touhutonnia sinne ja tänne. Ei koske vain mersua.
Juttelin duunissa parin mersumiehen kanssa ja kommentti oli että 200tkm ajettu moinen on asia mihin eivät koskisi pitkällä tikullakaan. Ja isäukolla pysyy kyllä työkalut kädessä, muttei ole tietotaitoa autoista, saati ymmärrystä miten esim asennella ilmajousia ja sopeuttaa niitä yms juttua. Itsellä taas ei ole intoa tai aikaa lähteä ropaamaan autoa josta varoittelin jo etukäteen.

Tuleeko mitään muita optioita mieleen?
 
Juttelin duunissa parin mersumiehen kanssa ja kommentti oli että 200tkm ajettu moinen on asia mihin eivät koskisi pitkällä tikullakaan. Ja isäukolla pysyy kyllä työkalut kädessä, muttei ole tietotaitoa autoista, saati ymmärrystä miten esim asennella ilmajousia ja sopeuttaa niitä yms juttua. Itsellä taas ei ole intoa tai aikaa lähteä ropaamaan autoa josta varoittelin jo etukäteen.

Tuleeko mitään muita optioita mieleen?

Onko käyttövoimalla väliä? Ts. tuleeko kilsoja todella paljon jolloin diesel on järkevä. Toisaalta tuon ikäluokan dieselit on adbluella, joka on Uhka/mahdollisuus asteikolla iso uhka ja touhutonneja voi mennä useampikin huonolla tuurilla.

Ja eikö tuota mersua ole tehty rautajousilla vai onko aina ilmajouset, katsoo sellaisen "suomiversion" jossa ei ole liikaa tingelitangeleita jotka on tonnin per laaki hajotessaan.

Skoda Suberb(Octaviakin ehkä), VW Passat, Volvo V60(jos koiran häkki mahtuu), V90 myös. Noita kaikkia saa melkolailla kaikilla moottori+vaihteisto+vetotapa yhdistelmillä.
 
Farkut on aina takapää ilmajousilla.

Ehkä vois katsoa jotain G31 korimallin BMW farmaria, bensakoneella, tuskin dieseliä "tarvitaan" ellei ajomäärät ole 30tkm+ vuodessa. Farmarimallien kato rajaa ehdotukset, sitten on enää jäljellä vaan nykytyylillä katumaastureita.
 
Saattaa dieselit olla tingittävissä todella halvalla tulevina vuosina.

Tuossa on sitä tinkivaraa. Broidi siis osti vastaavan, vuotta uudempana ja 30 tkm enemmän ajettuna, samalla viikolla katsastettuna, ison ketjun liikkeestä 3600 €:lla.


Ehkä kuitenkin tämä, jos noista kahdesta pitäisi valita. Jos myyjälle tarjoaa paikan päällä setelinippua, jossa on vaikka 4200 €, niin eiköhän tuokin mukaan lähtisi.

 
Onko käyttövoimalla väliä? Ts. tuleeko kilsoja todella paljon jolloin diesel on järkevä. Toisaalta tuon ikäluokan dieselit on adbluella, joka on Uhka/mahdollisuus asteikolla iso uhka ja touhutonneja voi mennä useampikin huonolla tuurilla.

Ja eikö tuota mersua ole tehty rautajousilla vai onko aina ilmajouset, katsoo sellaisen "suomiversion" jossa ei ole liikaa tingelitangeleita jotka on tonnin per laaki hajotessaan.

Skoda Suberb(Octaviakin ehkä), VW Passat, Volvo V60(jos koiran häkki mahtuu), V90 myös. Noita kaikkia saa melkolailla kaikilla moottori+vaihteisto+vetotapa yhdistelmillä.
Käyttövoimana on tähän mennessä ollut vuosia diesel kilsojen takia, mutta muuttuneen tilanteen takia kilometrejä on mahdoton arvioida. Kysyin asiasta niin kovasti kuitenkin mietti että pysyisi dieselissä. Itsekin yritin sanoa tuosta Adblue riskistä, mutta eipä tuo kovin tuntunut kuuntelevan. Tuo farkku vaatimus tosiaan rajaa aika paljon kun ei koiraa kuulemma voi kuljettaa takapenkillä ja kyllä siellä kontissa on välillä sellaiset kasat tavaraa että ei ne oikein perus sedaniin tms mahtuisikaan.

Ja tosiaan tuota ei tietääkseni ei ole tehty karvalakkina. Mutta hyviä ehdotuksia nuo. Pitää katsoa minkälaista kiinnostusta herättäisivät. Onko Volvoissaa minkälaiset asiat mitä katsoa/välttää (tietty moottori, vuosimalli, aski tms)?
 
Kuinka vanha isäsi on? Onko näitä city maastureita katsottu vaihtoehtoina lainkaan? Mietin tuota oman isäni kautta, kun autoon nouseminen on nykyään helpompaa kuin autoon laskeutuminen.
 
Kuinka vanha isäsi on? Onko näitä city maastureita katsottu vaihtoehtoina lainkaan? Mietin tuota oman isäni kautta, kun autoon nouseminen on nykyään helpompaa kuin autoon laskeutuminen.
50-luvulla syntyneitä. Ikä ei vielä ole ongelma joten ei oikein halua kuunnella tulevaisuutta ajatellen. Jäärä kun on. Toki on varsin urheilullinen joten ei ole ehkä ihan vielä romahtamassa tilanteeseen että olisi ongelma. Luulen että kortti lähtee ennen kuin kunto menee niin heikoksi.

EDIT: Tosin jos tarpeeksi hyviä ehdotuksia on näistä niin voisihan sitä yrittää saada katsomaan.
 
Katumaasturin sijaan voi myös vilkaista millainen tarjonta on Cross Country volvoissa, ne lienee jokusen sentin korkeampia kuin vakiot, ainakin näyttää siltä.

Muillakin toki on noita seikkailumuoveilla varustettuja versioita mutta lienee tapauskohtaista että onko ne oikeasti korkeampia.
 
Juu jos saan jääräpään innostumaan yhdestäkään muusta, käytännössä tulen vaatimaan ettei adblueta ole. Eikä kyse ole siitä etteikö olisi rahaa korjata sitä, mutta miksi ottaa riskiä moisen kanssa jos jostain syystä kilsat putoaakin yhtäkkiä tms kun ikää tulee. Todennäköisesti kun ei tule autoa vaihtamaan kuin erittäin erittäin isosta syystä. Nykyinenkin liisarisoppari jatkettiin jo pariin kertaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
263 480
Viestejä
4 567 383
Jäsenet
75 205
Uusin jäsen
Zecuel

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom