Kaipaisi ehkä uudelleenmuotoilua tuo laki. Onhan siellä se ohitystyyttäyskin, jonka voisi poistaa kokonaan.
Tyyttääminen ei ole mitään "kädestä pitäen opettamista" vaan normaali signalointikeino liikenteessä. Kummasti monella pelko käyttää tyyttiä. Itse tyyttään aina, jos joku perseilee tai jää jumittamaan valoihin. Sitä varten se tyytti on
Joissain kulttuureissa on ihan normaali signalointia, mua niin kovasti harmittaa, mee ny, mä tuun ny.
Esiintyy tuota torven soittelua suomessakin, jostain syystä ahkerimmat "väärinkäyttäjät" pilaa sen väärinköyttöideankin huudattamalla sitä torvea. Olet varmaan kuullut kun joku painaa torvea kun edellä oleva ei ihan heti pääsekkään liikkeelle, siis en tarkoita sitä pienintä mahdollista, vaan sitä torvea painetaan vähän enemmän, varmistetaan että sen kuuluu koko kortteli.
Siinä olen samaa mieltä että se on äärettömän tehokas herätteleen sen edessä olevan somettajan,
sen sijaan että varoitettaisiin vaarasta, niin torvesoittamalla jos ei ihan aiheuteta vaaratilannetta, niin ainakan sellaisen vaaran synnyttää.
En ole kieltämässä hallittua äänimerkin käyttöä, vaan sitä liianmyöhäistä varoitusta, eli keskari, heippallauppuilun korviketta, ja sitä että joku ei sillä sekunnilla lähde kun takanatulava jne. varsinkin sitä versiota missä torvisen napin hallinta jumittelee.
Onhan siellä se ohitystyyttäyskin, jonka voisi poistaa kokonaan.
Siinä on ollut rajoituksia jai taitaa olla edelleen, mutta taisi vähän lieventyä.
Mutta olet siis kieltämässä sellaista torven käyttöä millä pyritään varoittaan, välttää vaaratilanteen syntyä. Ja sallimassa, tai jopa suosimassa taajamissa torven huudattamista tilanteissa joissa kanssaliikkuja ärsyttää.
Hups, tämä olikin pyöräilyketju.
No siirrytään otsikkoon, polkypyörissä sille torvelle olisi välillä tarvetta, siis todelliseten vaaratilanteiden varoittamiseksi kun pyöräilijän ja autoilijan linjat kohtaa.
Pyörissä on kyllä se pakollinen "Kilikello", sen käyttö harmittavan vähäistä, ehkä vähän lisääntynyt, ainakin toivon että suunta on lisäävä. Se kilkutin ei valitettavasti kuulu autonkuljettajan korviin, sitä varten tarvittaisiin kunnon torvi. Tosin kuulen korvissanin kun tietyt spandex yuotube aktiivit painas autoja kohti torvi pohjassa, ehkä parempi ettei.