Pieni kurkistus alemman keskiluokan Toyotan mittarivirheeseen (TM mitannut) eri vuosikymmenten noin puolivälissä:
19/2022
Corolla 1.8 hybrid Touring Sports, 205/55R16:
57/60
77/80
97/100
117/120
Virhe on pienehkö, ja kätevästi aina 3 km/h. Fordissa ja Pösössä oli sama kiinteä 3 km/h. Skoda oli tarkin, mutta ikävästi 59/60 ja 117/120, eli virhe kasvoi nopeuden mukaan. Kiassa oli suurin virhe, 115/120.
1/2014
Auris hybrid Touring Sports, 225/45R17:
55/60
74/80
93/100
112/120
Vertailun suurin virhe (5-8 km/h), ja ikävästi nopeuden mukaan kasvava.
12/2005
Corolla 1,6 wagon, 195/60R15:
56/60
76/80
95/100
114/120
Vertailun suurin virhe (4-6 km/h), ja ikävästi nopeuden mukaan kasvava. Opelissa oli 3-6 km/h ja Rellussa 2-6 km/h. Minusta Toyotan 4-6 on helpompi ajaa kuin Rellun 2-6. Rellulla voi ajaa motarilla selvästi yli, mutta taajamassa pitää muistaa, että siellä virhettä ei paljon olekaan, eli rellukuski joutuu keskittymään enemmän mikäli mielii ajaa suurinta sallittua.
17/1997
Corolla 1,3 sedan, 165/70R14:
57/60
76/80
95/100
113/120
Virhe (3-7 km/h) oli vertailun keskitasoa, ja ikävästi nopeuden mukaan kasvava. Mitsubishin 111/120 ja Nissanin 110/120 heittivät eniten.
4/1985
Corolla FX 1,3 DX, 155 SR13:
46/50
75/80
93/100
112/120
Virhe oli 4-8 km/h, ja ikävästi nopeuden mukaan kasvava. Tämä ei ollut vertailu vaan koeajo. Virhe oli samaa tasoa kuin 2014 Auriksessa.
12/1975
Corolla (iso), 155 SR13:
48,2/50
74,7/80
90,9/100
108,9/120
Koeajon virhe oli 1,8-11,1 km/h, mikä oli ikävästi erittäin voimakkaasti nopeuden mukaan kasvava, ja lisäksi absoluuttisesti suuri moottoritiellä (11,1 km/h).
15/1967
Corolla, renkaat 6.00-12:
48,2/50
69,1/70
99,7/100
Hep, koeajossa mittarivirhe oli erittäin pieni 0,3 km/h maantiellä satasen vauhdissa. Harvassa nykyautossa on noin pientä virhettä. Omamassa oli hellyttävä 755 kg.
