Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Suurin osa Toyota kuskeista on varmaan siellä +50v iässä, iässä jolle se vauhti ei ole enää pääasia ja mua ei haittaa hitaammat kuljettajat, mua haittaa ne hitaammat kuljettajat jotka luulee, että hänellä on oikeus hidastaa muidenkin matkaa, siinä on iso ero ja näitä mulkkuja löytyy joka merkiltä.
Nämä samat Toyotistit kyllä löytää sen kaasupolkimen kun niistä ajaa ohi tai ohituskaistan tullessa yrittää ohittaa satasta ajamalla. Yhtäkkiä se Kalevi kelaakin siihen Toyotaan 120km/h satkun alueella. Lähtökohtaisesti ei kaikki Toyotat, mutta aina se on Toyota. Emmä muista Citikkaa ohittaessani törmääväni tähän ilmiöön, tai BMW:n tai edes Audin kohdalla. Volvoistakin pääsee ohi näppärästi, mutta anna olla kun Toyotakuski näkee et joku on tulossa ohi, niin silloin onkin yhtäkkiä kiire blokata. Siitä kun painaa vähän suuremmalla vauhdilla, niin yleensä saa pitkien vilautuksia tai pitkät päällä perseessä ajamista. Tätä todistaa viikottain ykköstiellä, kasitiellä, ysitiellä, nelostiellä, kehäteillä, Länsiväylällä jne.
 
Nämä samat Toyotistit kyllä löytää sen kaasupolkimen kun niistä ajaa ohi tai ohituskaistan tullessa yrittää ohittaa satasta ajamalla. Yhtäkkiä se Kalevi kelaakin siihen Toyotaan 120km/h satkun alueella. Lähtökohtaisesti ei kaikki Toyotat, mutta aina se on Toyota. Emmä muista Citikkaa ohittaessani törmääväni tähän ilmiöön, tai BMW:n tai edes Audin kohdalla. Volvoistakin pääsee ohi näppärästi, mutta anna olla kun Toyotakuski näkee et joku on tulossa ohi, niin silloin onkin yhtäkkiä kiire blokata. Siitä kun painaa vähän suuremmalla vauhdilla, niin yleensä saa pitkien vilautuksia tai pitkät päällä perseessä ajamista. Tätä todistaa viikottain ykköstiellä, kasitiellä, ysitiellä, nelostiellä, kehäteillä, Länsiväylällä jne.

Joidenkin kohdalla saatuu sählääjiä enemmän kuin toisille, aikataulut, paikat varmaan vaikuttaa.

120 näin talvirajoituksilla varmaan jotain triggerointiä, mutta se Toytotan vakkari siine maltillisempaa usein syynä, varsinkin jos ohituskaistan alussa jotain profiili muutosta miksä saa vakkari korjaan nopeutta ylöspäin. Toinen sitten ne pätkät missä talvirajoitusten aikaan ohituskaista osuudella satku, niin siinä rajoituksen muututtua nostetaan vauhti uuteen rajoitukseen.

Omalla pienellä tuuri otannalla ne Toyota kuskit jotka polkasee maantiellä 120, niin on perässä tulian kannalta yleensä harmittomia, tai jos sekoilevat niin ehkä siinä merkkikuski ajalee äiteen laina-autolla.
 
Nämä samat Toyotistit kyllä löytää sen kaasupolkimen kun niistä ajaa ohi tai ohituskaistan tullessa yrittää ohittaa satasta ajamalla. Yhtäkkiä se Kalevi kelaakin siihen Toyotaan 120km/h satkun alueella. Lähtökohtaisesti ei kaikki Toyotat, mutta aina se on Toyota. Emmä muista Citikkaa ohittaessani törmääväni tähän ilmiöön, tai BMW:n tai edes Audin kohdalla. Volvoistakin pääsee ohi näppärästi, mutta anna olla kun Toyotakuski näkee et joku on tulossa ohi, niin silloin onkin yhtäkkiä kiire blokata. Siitä kun painaa vähän suuremmalla vauhdilla, niin yleensä saa pitkien vilautuksia tai pitkät päällä perseessä ajamista. Tätä todistaa viikottain ykköstiellä, kasitiellä, ysitiellä, nelostiellä, kehäteillä, Länsiväylällä jne.
Siinä olen samaa mieltä, että jos joku ajaa reilua alinopeutta, on se Toyota, mutta että suurimman osan ongelmista aiheuttaa Toyota kuski, en allekirjoita.
 
1765903344529.png

Huono lienee ollut aiempi kaistavalinta, kun pitää suojatietä pitkin vetää uukkari. Ei kai tuossakaan ketään välttämättä vaaranneta, jos silmät on auki --> joidenkin mielestä varmaan ok toimintaa...
 
Samaa vikaa allekirjoittaneella.

Liikenteen 4T-ryhmä: toyotat, teslat, taksit ja traktorit. Tientukkoja kaikki...
Nissan gasgay kuuluu kovasti tuohon myös.

Joskua aikanaan kaverin kanssa juteltiin puhelimessa, pelkäsi sakkoja, kun mittari näytti moottoritiellä tojotassa 140km/h, itse ajelin pösöllä perässä mittarin näyttäessä 120km/h... :D
 
Teslat ja monet sähkövatkaimet tuntuu ajavan kuin kaikissa olisi mummo ratissa.. eikö tosiaan voi ajaa reippaasti rajotusten mukaan ja vähän päälle vai viekö ne niin paljon sähköä yli 80kmh vauhdissa
 
Voi kehua kuinka paljon säästää VS se polttis millä on ennen vetänyt 20km/h yli rajoituksen...
Ei se siitä varmaan kovin yleisesti johdu, mutta sähköautot raportoivat keskimäärin paljon paremmin kulutustaan käyttäjälle ja se ohjanneet ajotapaa jonkin verran. Ehkä sähköautoilijat ovat vaan tajunneet ettei ole kiire?



Ja sitten eilisen ärsytykseen:
Motariajossa se helvetin kaistasinksaaminen heti kun liikennettä on enemmän. Se, että jonoutuneella motarilla vaihdetaan vasemmalle liikenteen hidastuessa ennen joka liittymää ja sitten ängetään takaisin jonoon on hyvä tapa sekoittaa pakkaa. Jäisivät edes siihen vasemmalle kunnes oikealla on tilaa. Olisi mukavempi ajaa jos ihmisten kiiresekoilu ei pahentaisi liikennettä entisestään. Pahimmat tekee tuota niin että lähtevät ohittamaan vaikka ovat jäämässä pois motarilta ja vetävät jarrun kanssa oikean kaistan läpi erkanemisrampille. Voi helvetin helvetti..
 
Motariajossa se helvetin kaistasinksaaminen heti kun liikennettä on enemmän. Se, että jonoutuneella motarilla vaihdetaan vasemmalle liikenteen hidastuessa ennen joka liittymää ja sitten ängetään takaisin jonoon on hyvä tapa sekoittaa pakkaa.

Aika yleinen vika liikenteessä on se että ajatellaan muita liikkujia joinain 90-luvun tietokonepelin NPC:inä, jotka ei reagoi sun toimintaan mitenkään vaikka tekisit mitä. Katsotaan että kyllä mä tuosta ehdin ja kyllä mä tuohon mahdun, ja ei tuu mitään vaaratilannetta. Sit kuitenkin kun muut reagoi siihen toimintaan niin aiheutuu aivan ihme sotkua, riippumatta onko kyse motarin kaistapujottelusta tai siitä että jalankulkijana juoksee kaistojen yli autojen välistä.
 
Voi kehua kuinka paljon säästää VS se polttis millä on ennen vetänyt 20km/h yli rajoituksen...
Itse liikun ihan tasapuolisesti polttiksella ja patterilla. Ihan samalla tavalla olen huomannu olevani tientukko riippumatta kummalla autolla ajan (gps:n mukaan) +5 yli rajoituksen, ei tunnu riittävän. Mun vika, sori kaikki.
 
Eihän siinä ole mitään muuta kuin että ajamalla hitaammin saa venytettyä rangea.

Joitain ketjuun postattuja yleistyksiä tunnistan, Tesloja on paljon liikenteessä ja tunnistaa suht vaivatta, mutta niihin kuskeihin taitaa mahtua koko ärsytysten kirjo. Siellä on ne mateliat, tien tukot, kontissa roikkuja, Valot päin vastaantulia, dynaamiset kuskit. vilkuttomat, kaista pujotteliat, valoista säntäilijät, valoihin nukahtavat, luurin tabletin näprääjät. plus 4x ihan asiallisesti ajavia.

Kuullostaa ihan kansanautolta.

Muutamavuosi sitten oli eri, "puolet" liikenteessä teslalijoista oli koeajolla tai hiljan noutaneita, ja kokeiltiin suorituskykyä ja loppu päivästä etsittiin laturia energiaa säästäen.

Edti, Tesloissa on varsin tarkka nopeusmittari, avustimia mitkä mahdollistaa varsin tarkkaan ja asiallisesti rajoitusten mukaan ajamisen, joillain väylillä voivat erottua siinä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 268
Viestejä
5 041 863
Jäsenet
80 870
Uusin jäsen
Forsman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom