Samassa tutkimuksessa myös selvitettiin niiden hyötyjä sellaisilla tieosuuksilla jossa nopeudet korkeat ja onnettomuus määriä runsaasti. Todettiin että niiden käyttö yleisesti ei ole tarkoituksenomaista vaan juuri liittymäaluille ja muille liikenneturvallisuuden kannalta ongelmallisille alueille.
Kehä III:lla ja Kehä I:llä tolppia on tasaisen harvaan tahtiin, joten onko niiden käyttö "yleisesti" sittenkin toimiva ratkaisu... Kehä II:llehan niitä ei ole katsottu olevan tarpeen asentaa.Kyllähän esimerkiksi kehäI ja III liikenne kulkee nykyään erittäin siististi ja muutos tilanteeseen ennen kameratolppia oli huomattava. Nykyään yleinen liikennevirta 80 alueella ajaa 78-84 tolppien välillä ja jarruttaa tolpille 76-82 nopeuteen. Sekä ylinopeudet että tolpille jarruttaminen on mitättömän pientä. Tolpat siis toimii erinomaisesti.