Meni tosiaan tien numerot sekaisin vaikka tuota reittiä ajankin viikoittain. Huittisiin päin olin ajamassa.Siis missä? Euran kohdalla kun kulkee vt 12, ei vt 2. Lisäksi se kulkee itä-länsi -suunnassa, ei pohjois-etelä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meni tosiaan tien numerot sekaisin vaikka tuota reittiä ajankin viikoittain. Huittisiin päin olin ajamassa.Siis missä? Euran kohdalla kun kulkee vt 12, ei vt 2. Lisäksi se kulkee itä-länsi -suunnassa, ei pohjois-etelä.
Eli kyse lie siitä kun Teboil jää vasemmalle ja rajoitus nousee 60 -> 80? Oon itsekin monta kertaa kironnut kun porukalta ei tunnu millään löytyvän kaasupoljinta siinä kohtaa. Ilmeisesti rajoituksen nousemista ei vain tajuta, kun tie/ympäristö ei suoraan kerro minkään muuttuneen.Meni tosiaan tien numerot sekaisin vaikka tuota reittiä ajankin viikoittain. Huittisiin päin olin ajamassa.
Juurikin se kohta. Kyllä siinä minun mielestä on 80-merkki ihan selkeässä kohdassa.Eli kyse lie siitä kun Teboil jää vasemmalle ja rajoitus nousee 60 -> 80? Oon itsekin monta kertaa kironnut kun porukalta ei tunnu millään löytyvän kaasupoljinta siinä kohtaa. Ilmeisesti rajoituksen nousemista ei vain tajuta, kun tie/ympäristö ei suoraan kerro minkään muuttuneen.
Sama tapahtuu todella usein tässä: https://goo.gl/maps/EyiwyZX5R7N2
Tuossakin rajoitus nousee 60 -> 80 mutta iso osa porukasta nostaa vauhtia vasta seuraavan risteyksen jälkeen.
Kysyä bussikuskilta että miten meni niinku sun mielestäsi. Jos vastaus ei olisi miellyttänyt niin TTT (=Tunti Tauotta Turpaan) ja kysyä uudestaan että miten nyt meni niinku sun mielestäsi.Miten tässä nyt olisi pitänyt oikeaoppisesti toimia?
Kyllähän noita pysäkeiltä lähteviä bussijakin koskee se sama, että "ajosuorite tulee tehdää vaaraa aiheuttamatta" riippumatta väistämisvelvollisuuksista.Miten tässä nyt olisi pitänyt oikeaoppisesti toimia? Mulla oli toki väistämisvelvollisuus
Tuttava joka ajanut bussia ammatikseen, kertoi että heillä esimies sanonut "säännöksi", että jos h.auto tulee pysäkin kohdalla auton etuosaan, on bussikuskin vika, jos takaosaan, h.auton vika. Bussi siis kai ajateltu suoraan kahteen osaan puolestavälin. En alkanut enää utelemaan että miten jos töräyttää 55% autosta keskilinjan etupuolelle
Tieliikennelaki 267/1981 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ®Tien antaminen pysäkiltä lähtevälle linja-autolle
Jos pysäkillä olevan linja-auton kuljettaja tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 60 km/h, osoittaa suuntamerkillä aikovansa lähteä liikkeelle, samaa tai viereistä ajokaistaa pysäkkiä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on vähennettävä nopeutta ja tarvittaessa pysäytettävä, jotta linja-auto voi esteettä lähteä pysäkiltä. (7.5.1997/414)
Huolimatta 1 momentin säännöksestä linja-auton kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta vaaran välttämiseksi ja annettava suuntamerkki siten kuin 35 §:ssä säädetään.
Tuosta varmaan unohtu se vilkku pitää olla päällä. Jos kojelauta kamerassa ei bussiöla vilkkua peränvalon ohituks näy on noi säännöt mitättömiä.
Joo, toki viestini oli kärjistetty ja autolla ajaessa pitävällä kelillä tuollainen varoaika voisi nyt mennäkin. Ja huonoimmassakin tapauksessa tuosta selviäisi "vain" peltisepän avulla. Mutta moottoripyöräilijänä katson asiaa myös kaksipyöräisten kulmasta: Pyörän selässä ja pahimmillaan liukkaalla tuossa ei kokemattomampi kuski (kuten allekirjoittanut) pysty kerta kaikkiaan tekemään samanlaisia väistömanöveerejä kuin auton ratissa. Ja silloin menee kättäjalkaaniskaa poikki.Kyllähän noita pysäkeiltä lähteviä bussijakin koskee se sama, että "ajosuorite tulee tehdää vaaraa aiheuttamatta" riippumatta väistämisvelvollisuuksista.
Joten @Demogorgon on värikkäässä näkemyksessään hyvinkin oikeassa!
Ja jos dösälaitoksen edustaja rupee inisemään aikatauluista, niin voi sitäkin vähän pyöritellä pitkin lattioita.
Tiedän kuka tojoa ajoi, pieni kylä, ja kysyn että muistaako tapahtunutta kun seuraavan kerran näen. Kakkosautossani ei ole kojelautakameraa, mutta tarkoitus on hankkia kyllä. Hyvin saa paskat housuun tuollainen tilanne vaikka itse on voitolla selviytymisessä että käräjillä, mutta kuitenkin.Jos olisi kysytty avensiskuskilta et miten niinkuin omasta mielestä meni vastaus olisi varmaan ollut ettei päälle saa ajaa.
Mut tiedö sitten mitä noiden pääs liikkuu. Eikö hahmota, luuleeko enemmän autoltaan vai luuleeko tosiaan että ovat oikeassa ehtiessään kokonaan tielle toisen luistelles hätäjarrutuksessa syyttäen tilannenopeutta. Tilannenopeus se ei ole koska kolmion takana sääntöjä noudattava auto ei ole este tien näkyvällä osuudella, koska tielle nousija ei saa häiritä tiellä olija. Kolmion takana olija ei siis voi hitaampanakaan olettaa että tiellä oleva auto joutuu jarruttamaan hänen takiaan. Ehkä ennen sana sanaa vastaan tuollain voinutkin voittaa. Mutta nykyaikana kojelautakameroiden aikaan osoittavat väistövelvollisuuden noudattamatta jättämistä ja liittymistä tielle häiritsien siellä olijaa.
Nimenomaan näin.Jos olisi kysytty avensiskuskilta et miten niinkuin omasta mielestä meni vastaus olisi varmaan ollut ettei päälle saa ajaa.
Mut tiedö sitten mitä noiden pääs liikkuu. Eikö hahmota, luuleeko enemmän autoltaan vai luuleeko tosiaan että ovat oikeassa ehtiessään kokonaan tielle toisen luistelles hätäjarrutuksessa syyttäen tilannenopeutta. Tilannenopeus se ei ole koska kolmion takana sääntöjä noudattava auto ei ole este tien näkyvällä osuudella, koska tielle nousija ei saa häiritä tiellä olija. Kolmion takana olija ei siis voi hitaampanakaan olettaa että tiellä oleva auto joutuu jarruttamaan hänen takiaan. Ehkä ennen sana sanaa vastaan tuollain voinutkin voittaa. Mutta nykyaikana kojelautakameroiden aikaan osoittavat väistövelvollisuuden noudattamatta jättämistä ja liittymistä tielle häiritsien siellä olijaa.
Kojelautakamerat aka dashcamit aka autokameratKojelauta kamerat on halventuneet hirveästi. Onko teillä tuohon mitään suosituksia? Kestääkö miten pakkasta nuo vehkeet?
Nimenomaan näin.
Tampereella tuli kanssa keskustassa yksi paku stopin takaa eteen. Hakkaysit pelasti ton ja nekin vaan kun kässärillä auttoi vielä. Varmaan alle 10m oli mulla matkaa 40km/h vauhdissa pakun takakulmaan kun oli juuri kääntänyt itsensä tielle.
Dashcami ei ole huono hankinta ollenkaan, ei ainkaan tarvitse pelätä että menee omasta pussista kaverin perän korjaus...
Siis minkälainen tilanne tuossa oli / mitä teit käkkärillä? Siis jos käsijarrusta oli hyötyä, vaikka oli niin liukasta(?) että hakkaysit pelasti peräänajolta?
Ensin poljin lattiaan, meni abseille ja perä vaan läheni. Inasen sai lisätehoa kun kiskas takapään lukkoon ja alkoi vähän kääntää kylkeä eteen.Siis minkälainen tilanne tuossa oli / mitä teit käkkärillä? Siis jos käsijarrusta oli hyötyä, vaikka oli niin liukasta(?) että hakkaysit pelasti peräänajolta?
Siinähän ohjailet parin rotvallin ja lumipenkan välillä. Ei voinut väistää, absit oli siis turhat tuossa, paitsi että olisi muutenvaan ilman abseja voinut lähteä sinkoutumaan johonkin nelipyöräluisussa.Abseillahan auto olisi ollut ohjattavissa vielä. Eli oliko niin vanha kaara ettei abseja? Painoit siis jarrut lukkoon hakkayseilla, nostit sen verran että eturenkaat rupesi rullaamaan ja käytit käppäriä saadaksesi auton lievään sivuluisuun mikä pelasti osumalta?
Kässärillä voi saada aavistuksen lisää jarrutehoa, jos on reippaasti irtolunta tai kesällä soraa/hiekkaa. Jos lumipöppyrää ei ollut, niin kässärin apu saattoi olla neliöllisyyden aiheuttama harha. Jarrutuksen ensimmäisellä puolikkaalla 40 --> 20 km/h silmä on sitä mieltä, että nyt kyllä kopsahtaa, koska kolarittomasta jarrutusmatkasta jo 75 prosenttia on käytetty. Auto ei tunnu hidastuvan millään. Jos ja kun kuski kuitenkin pitää jarrun pohjassa loppuun asti, hän yllättyy iloisesti, kun 20 --> 0 pysähtyykin kolmasosan matkalla vs. eka puolikas. Jälkimmäisellä puolikkaalla tempaistu käsijarru tuntuu hyvältä, koska perä ei enää lähesty yhtä vääjäämättä, ja onpahan ainakin jotain tekemistä käsille ajankuluksi. Edessä ajava paku on samalla saanut hiukan kerättyä nopeutta, mikä edesauttaa selviämistä.Ensin poljin lattiaan, meni abseille ja perä vaan läheni. Inasen sai lisätehoa kun kiskas takapään lukkoon ja alkoi vähän kääntää kylkeä eteen.
Kyllä se yksi rengaspari lukossa kuitenkin auttaa vähän vs. yksi rengaspari ei lukossa absitellen.
Siinähän ohjailet parin rotvallin ja lumipenkan välillä. Ei voinut väistää, absit oli siis turhat tuossa, paitsi että olisi muutenvaan ilman abseja voinut lähteä sinkoutumaan johonkin nelipyöräluisussa.
Kaikki renkaathan menee abseille joten kun kiskasee takarenkaat lukkoon niin saa hiukan lisää jarrutehoa, varsinkin hyvillä renkailla. Ei se paljoa tuntunut, mutta tuntui kuitenkin ja riitti pysäyttämään.
Vähän se alko nokka kääntyä oikealle siinä kässärillä tempoessa, ei se lievä sivuluisu kuitenkaan kolarilta olisi pelastanut.
Kässärillä voi saada aavistuksen lisää jarrutehoa, jos on reippaasti irtolunta tai kesällä soraa/hiekkaa. Jos lumipöppyrää ei ollut, niin kässärin apu saattoi olla neliöllisyyden aiheuttama harha. Jarrutuksen ensimmäisellä puolikkaalla 40 --> 20 km/h silmä on sitä mieltä, että nyt kyllä kopsahtaa, koska kolarittomasta jarrutusmatkasta jo 75 prosenttia on käytetty. Auto ei tunnu hidastuvan millään. Jos ja kun kuski kuitenkin pitää jarrun pohjassa loppuun asti, hän yllättyy iloisesti, kun 20 --> 0 pysähtyykin kolmasosan matkalla vs. eka puolikas. Jälkimmäisellä puolikkaalla tempaistu käsijarru tuntuu hyvältä, koska perä ei enää lähesty yhtä vääjäämättä, ja onpahan ainakin jotain tekemistä käsille ajankuluksi. Edessä ajava paku on samalla saanut hiukan kerättyä nopeutta, mikä edesauttaa selviämistä.
Käsijarrulla voi myös avittaa kääntymistä, jos esim. tiukka risteys meinaa mennä liian suuren nopeuden takia absit rutisten puskemalla lumipenkaan. Täyden abs-jarrutuksen aikana auto on ohjattavissa, mutta kääntymiseen ei riitä tarpeeksi kitkaa, koska samanaikainen jarrutus syö kitkaympyrää. Terävä ja lyhyt nyppäys käsijarrusta yhdistettynä vastaohjaukseen saa keulan osoittamaan oikeaan suuntaan. Mahdollinen ajonvakautus tulee rusauksen kera kekkereihin mukaan tuossa vastaohjausvaiheessa.
Auris TS hybrid on kaksi kertaa tänä talvena pakottanut kässäripelastukseen. Molemmilla kerroilla olin kirkastamassa hybridijärjestelmän hapettamia takajarrulevyjä, eli tarkoituksella ajoin tavallista epätaloudellisemmin iltalumilla. Pakko myöntää, että Auris on pikkukoneista G-Astraa pahempi puskija, ja varsinkin nahkeampi ohjattava kaasulla. Manuaalivaihteisen kakkosella oli paljon suorempi yhteys eturenkaisiin. Toki Astrallakin känkkendaalia tarvittiin useaan kertaan sen 12v aikana, mitä sitä pidin. Oi niitä aikoja! Silloin ei ajonvakautus häirinnyt ajolinjoja. Ysärillä A-Omegalla känkkää tarvittiin vain pysäköidessä...
Noi kässäripelastukset kannattaa sit säästää pieniin taajamanopeuksiin ja viimeiseksi oljenkorreksi pienen pusun välttämiseen. Kandee myös harjoitella omalla autolla etukäteen jollain tyhjällä parkkiksella, ettei tositilanteessa vedä jakajaan tai raapaise peräkulmaa penkkaan. Ajakaa ihmisiksi muun liikenteen seassa.
Riippuu ihan että väistetäänkö toillaavia kanssa autoilijoita vaiko korjataan omia tyhmyyksiä...Kyllähän tuo kertoo jotain ajotavoista, jos pitää talven aikana useamman kerran turvautua "kässäripelastukseen".
Riippuu ihan että väistetäänkö toillaavia kanssa autoilijoita vaiko korjataan omia tyhmyyksiä...
Joo, toikin tais olla ihan eka kerta tänä talvena. Ja suht liukastahan on ollut.Totta, mutta aika paljon saa ajaa jos joka talvi joutuu useasti turvautumaan siihen (tämä talvi nyt on ollutkin vähän "talvisempi").
Kerran vain onneksi olen joutunut kiskaisemaan 3-akselisen kuorkin sivuluisuun käppärillä "haitta-ajoneuvon" tötöilyn vuoksi, kyllä siinä jolpit hiukan katseli että mitenkä käy kun 15 tonnia massaa lähestyy...
Jarrunhoitotavoista se kertoo. Olisin tietty voinut hoitaa jarruja motarillakin, mutta ajattelin yhdistää huvin ja hyödyn räppäilemällä uudella lumella asutuksen ulkopuolella ihmisten nukkumaanmenoaikaan. Kävin siis tasan kaksi kertaa tänä talvena tekemässä lenkin, ja niistä molemmilla kerroilla yhdessä käännöksessä (noin 20:stä) Auriksen aliohjautuvuus tuli ilmi (irtolunta enemmän kuin muualla), jolloin vaadittiin pientä avitusta käsijarrulla.Kyllähän tuo kertoo jotain ajotavoista, jos pitää talven aikana useamman kerran turvautua "kässäripelastukseen".
Minä olisin tuossa tilanteessa soittanut torvea, jolloin golffin kuljettaja olisi todennäköisesti havahtunut ja painanut jarrua ennen kuin hänen autonsa olisi ehtinyt valua metritolkulla taaksepäin.Autokouluopetus... Nuori ilmeisesti aika vasta kortin saanut mies ajaa edessä neloskoppasella golffilla ja lentokentäntien risteyksen valot vaihtuvat punaiseksi. Pysähdytään, mutta valo vaihtuukin pian vihreäksi. Kestää hetki kun vaihde saadaan silmään ja samantien auto hyppää ja sammuu. No ei kai siinä, olin takana jo hitaasti lähtemässä liikkeelle, kun nuoren miehen auto alkaa valua kohti, jarrua kun ei voi painaa stumppauksen jälkeen. Tuli kiire peruuttaa, ettei golffi valunut keulaan. Ihan valehtelematta, miten voi noin surkeilla taidoilla saada ajokortin? Miten voi auto valua yli kaksi metriä taakseppäin ilman, että ymmärretään painaa jarrua? Miten tämä nuori mies on selvinnyt mäkilähtötestistä?
Tosiaan onneksi ei ollut muita autoja takana, että sain peruutettua. Nuori mies ei koskenutkaan mihinkään jarruun, ennenkuin sai autonsa takaisin käyntiin ja tästäkin selvittiin vain oman nopean päätöksentekokyvyn ansiosta ilman vahinkoa. Valehtelematta hänen autonsa valui vaarallisen pitkän matkan taakseppäin ilman mitään toimenpiteitä kuskin osalta.
Ja taas koko helvetin päivän sai ajella todella hitaasti muiden perässä kun ei niitä romuja saada kulkemaan...
Itse olen huomannut että Toyotakuskit ovat kaikkein helpoimmin provosoituvia liikenteessä.Ihan samoja audeja kuten avensiksia audin kanssa kohtaa liikenteessä. Liukkaalla oli mitään jakoakaan nillä liikennevaloissa, mutta jostain löytyy kova into mennä yhtäkkiä. Jos sit uudellen tupeksivat edes myöhemmin saavat sit huomata sen.
Tätä itsekkin kyllä vihaan. Ajelen päivittäin reilu 120km työmatkaa enkä todellakaan jaksa nykyisin paljoa ohitella. Jos ajetaan 75km/h 80km/h alueella niin melkein sitä köröttelen vakkarin kanssa siinä perässä jossei ole kiirusta tai satu hyvää paikkaa ohitella. Pieni alinopeus siis harvemmin kuitenkaan haittaa koska kuuntelen aamuisin yleX:n aamua ja iltapäivällä popittelen spotifytä tai kuuntelen äänikirjoja, joten matkat menee mukavasti. Ainoastaan tuo vitun nopeuden pumppaaminen saa veren kiehumaan kun ei voi rauhakseen ajella vakkarilla vaan koko ajan täytyy säätää nopeutta. Edes vilkuttamatta jättämiset yms. ajattelemattomuudet/kusipäisyydet ei niin kyrsi jos tuohon täysin aivovammaiseen hidasteluun ja kiihdyttelyyn vertaa. Tätä siis harrastetaan myös niillä autoilla mitä ei taatusti ole ikinä edes myyty ilman vakkaria. Jonkun vanhan koslan kohdalla sen voi vielä jotenkin laittaa toteutusteknisten asioiden piiriin.Ikuisuusvalitus... ja aihe. Ajelin eilen Tamperelta Jyväskylään. Mennen tullen löytyi ajosuorituksia, jossa 80 alueella mennään välillä 70 - välillä 90... ja kun nousee 100km/h rajoitukselle, vauhti nippa nappa 100... ja kun ohituskaista tulee, yhtä-äkkiä löytyykin 120 km/h... kunnes kaista päättyy ja sitten laskee takaisin jonnekin <100 nopeuteen.
En ymmärrä. Monessa autossa on kuitenkin vakionopeudensäädin, mutta ehkä sitä sitten ei osata / huomata käyttää.
Jos keskittyisi jatkuvasti ajamiseen niin vauhdin säätäminen ei pitäisi olla mikään ongelma.Tätä itsekkin kyllä vihaan. Ajelen päivittäin reilu 120km työmatkaa enkä todellakaan jaksa nykyisin paljoa ohitella. Jos ajetaan 75km/h 80km/h alueella niin melkein sitä köröttelen vakkarin kanssa siinä perässä jossei ole kiirusta tai satu hyvää paikkaa ohitella. Pieni alinopeus siis harvemmin kuitenkaan haittaa koska kuuntelen aamuisin yleX:n aamua ja iltapäivällä popittelen spotifytä tai kuuntelen äänikirjoja, joten matkat menee mukavasti. Ainoastaan tuo vitun nopeuden pumppaaminen saa veren kiehumaan kun ei voi rauhakseen ajella vakkarilla vaan koko ajan täytyy säätää nopeutta. Edes vilkuttamatta jättämiset yms. ajattelemattomuudet/kusipäisyydet ei niin kyrsi jos tuohon täysin aivovammaiseen hidasteluun ja kiihdyttelyyn vertaa. Tätä siis harrastetaan myös niillä autoilla mitä ei taatusti ole ikinä edes myyty ilman vakkaria. Jonkun vanhan koslan kohdalla sen voi vielä jotenkin laittaa toteutusteknisten asioiden piiriin.
Varmasti, mutta se vain osoittaa sen, sulla hukkuu reagointikykyä mukavuudenhaluun. Sen takia se ärsyttää.Kyllä se tympäsee vakkarin napilla vähän väliä olla vaikka kuinka keskittyis.
Saat ajaa ihan niin mukavasti kuin haluat, kunhan teet sen turvallisesti ja muuta liikennettä häiritsemättä.Selitttää ihminen jolla ei vakkaria selvästi ole ollen katkera siitä. Ei tuos väittees muuten mitään järkeä ole.
Yhtälailla sitä toivois automaattisia pitkiä tai edes vasemmalle jalalle nappia ettei niit viikseä tarvis jatkuvasti sormin kurkotella. Mitään tekemistä sillä ei reaktiokyvyn kanssa. Vai pitäiskö istuinkin olla kova puinen penkki ettei vaan ole mukava.
Niin. Parempi olisi, jos ei ärsyttäisi kun joutuu koskea hallintalaitteisiin.Tottakai ärsyttää. Mielummin ajan tasaista vauhtia täysin yksinään täysin ilman muita autoja. Jos siinä joku sahaa turhaan vauhtia sahaa hän turhaan vauhtia.
Niin, se vitutus on sillon sen edessä ajavan taliaivon syy, ei minun. Jossei osaa ajaa tasasesti niin ei tarvitse ajaakaan. Eikä siihe tasaseen liikkumiseen mitään vakkaria tarvitse käyttää. Joku 1-2kmh vaihtelu ei haittaa takana vakkarilla tulijaakaan jos osaa pitää hajurakoa.Saat ajaa ihan niin mukavasti kuin haluat, kunhan teet sen turvallisesti ja muuta liikennettä häiritsemättä.
Sanoinpa vain, että jos sinua ärsyttää se, että joudut sopeuttamaan ajoneuvon vauhtia muun liikenteen mukaan, niin se johtuu siitä, että sinua ärsyttää se, että joudut sopeuttamaan ajoneuvon vauhtia muun liikenteen mukaan.
Ei tarvii ei. Jos ei kyse ole mistään tieolosuhteisiin sopeutumisesta niin vaikea ymmärtää miten ei voi sen vertaa olla perillä auton liikkumisesta etteikö huomaisi nopeuden heittelyä. Menen aika nopeasti tuollaisista ohi. Ja muutenkin jos joku osoittaa epävarmoja otteita. En mielelläni aja sellaisen takana.Niin, se vitutus on sillon sen edessä ajavan taliaivon syy, ei minun. Jossei osaa ajaa tasasesti niin ei tarvitse ajaakaan. Eikä siihe tasaseen liikkumiseen mitään vakkaria tarvitse käyttää. Joku 1-2kmh vaihtelu ei haittaa takana vakkarilla tulijaakaan jos osaa pitää hajurakoa.
Minä olisin tuossa tilanteessa soittanut torvea, jolloin golffin kuljettaja olisi todennäköisesti havahtunut ja painanut jarrua ennen kuin hänen autonsa olisi ehtinyt valua metritolkulla taaksepäin.
Ihan ymmärrettävää, mutta en myöskään näe tööttäämisessä paheksuttavaa, jos ihan syystä soittaa torvea. Tarvitseeko taksikuskina toimiessa oikeasti olla noin hienovarainen? Jos joku olisi vaikka tulossa kolmion takaa eteen, niin jätätkö tööttäämättä ettei asiakkaat pelästy?Normaalisti olisin minäkin, mutta kun oli kaksi asiakasta kyydissä niin ei niistä ihmisistä tiedä, että mitä kirjoittelevat sitten johonkin foorumiin kun taksikuski painoi tööttiä.
Niin ja lisäksi jokaisessa youtubevideossa missä auto valuu kohti, ei tämä töötin painaminen ole auttanut... Parempi peruuttaa alta pois.