Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sellon halli on ollut ainakin omasta mielestä ihan toimiva, lähinnä se hidastetöyssyjen määrä vituttaa. Paras on se töyssy mikä on valoristeyksen ylämäessä. Mikäköhän vitun järki siinäkin on.
Eli se on noiden päätyihin parkkeeraavien vika, että X tai kuvassa sen oikealla puolella oleva on parkkeeranneet itse päin vittua? Hyvin vedetty.
Nimenomaan, väännetään nyt vielä rautalangasta kuvan kanssaEikös tossa ole pointti se että parkkeerattaisiin sinne reunoille jolloin noiden alunperin "väärin" parkkeeranneiden lähtiessä jäisi enemmän tilaa.
Nuo Sellon hallin ruuduthan ovat muistaakseni ihan rehellisiä kunnon vinoparkkeja, eli sedän auton kääntösäde on täytynyt olla oikeastikin pieni, että on saanut sen vastapalloon tuolla kääntymään. Tai sitten on ollut alun perin pysäköitynä kunnolla päin helvettiä kuten Digip kirjoitti.
Kokonaan toinen juttu on nämä Oulun parkkiluolan "vinoparkit" jotka ovat vain periaatteen vuoksi hitusen vinossa. Just sen verran viistossa että ruutuun ei voi järkevästi pakittaa, ja samaan aikaan sen verran suorassa, että keula edellä ruutuun mennessä joutuu vähänkään kookkaamalla autolla joko vekslaamaan tai sitten härskisti koukkaamaan viereisen kaistan kautta. Sama pois lähtiessä.
Kyllä ne opasteet on yleensä ihan selkeät, ongelma on siinä että niitä ei viitsitä lukea.
Eikös tossa ole pointti se että parkkeerattaisiin sinne reunoille jolloin noiden alunperin "väärin" parkkeeranneiden lähtiessä jäisi enemmän tilaa.
Öööö täh? Siis miten tossa nyt pitää jonkun läpi ajaa?
Mahdollisimman pienet välit joo, näiden vittumasojen ansiosta jää aina kadunvarteen ne metrien mittaiset käyttämättömät pätkät ja jää tilaa turhaan käyttämättä.
Ei se tuosta vedosta sen vähemmän idioottimaista perseilyä tee ettei mitään just nyt sattunut.
Häh? Katso nyt tuota kuvaa ja mieti uudestaan.
On se niin kiva ajella pimeällä maantiellä ja 120km matkan joku roikkuu puskurissa kiinni. Ei ole varmaan tietoinen käsitteestä "turvaväli". Olisi niin upeeta keräille sen kamppeita omasta peräluukusta, jos pitäisi vaikka hirveä väistää.
Jossain vaiheessa edeltä käänty auto pikkutielle ja piti melkein pysäyttää. Siitä sitten kiihdyttelyn aikana jäi kyseinen ajoneuvo n. 300m päähän. Ei aikaakaan kun oltiin jo puskurissa kiinni. Eli piti ajaa oikein ylinopeutta, että pääsi taas roikkumaan puskuriin...
parkkipaikka-syndrooma
Tämä on ns. parkkipaikka-syndrooma missä oman auton viereen on ilmestynyt vähintään yksi auto kauppareissun aikana vaikka olisit pysäköinyt pihan kauimaiseen ruutuun. Suomalainen ei tykkää olla yksin vaan haluaa jonottaa yhdessä muiden kanssa liikenteessä, kassalla, postissa, automaatilla...
Enemmän se ärsyttää, että ne parkkipaikat täytetään epäjärjestyksessä. Sitten kun joku pienempi parkkis alkaa täyttyä niin siellä on joka toinen ruutu vapaana. Näin talvella etenkin ne välit tahtoo olla sitten sellaisia että sinne just auto mahtuu mutta ei ulos. Työpaikan parkkiksella tämä on juuri se pahin ongelma ja siihen on koitettu puuttua ohjeistuksella, että täytettäisiin paikat järjestyksessä, eikä miten sattuu.
Parkkehalleissa näkee näitä "ajoin ruudun oikeaan reunaan, että vasemmalle jää reilusti tilaa ulostua" tapauksia jolloin siihen oikella olevaan ruutuun pysäköivä ei enää pääsekään omasta kopperosta pihalle koska naapurin auto on ihan kuskin ovessa kiinni.
Parkkehalleissa näkee näitä "ajoin ruudun oikeaan reunaan, että vasemmalle jää reilusti tilaa ulostua" tapauksia jolloin siihen oikella olevaan ruutuun pysäköivä ei enää pääsekään omasta kopperosta pihalle koska naapurin auto on ihan kuskin ovessa kiinni.
Joo, yleensä jätän auton halleissa ja muissakin parkkitiloissa sen verran kauas ettei pitäisi olla pelkoa että joku on kyljessä kiinni. Vaan ei, joku nutipää ajoi melkeen kylkeen kiinni. Ennenkun aloin jumppaanaan itseäni omaan autoon, muistin toki taittaa naapurin auton peilin kylkeä vasten ja nostaa pyyhkijänsulat pystyyn, mitään siis rikkomatta. Siinähän ihmettelee.
Toinen erikoinen tapaus oli kun istuin autossa marketin pihalla odottelemassa emäntää kaupasta. No siihen ilmestyy joku nainen kauppakassiensa kanssa, eikä jostain syystä nähnyt että meikä istuu vanhan maasturin rohjon sisällä. Täti laittoi ensimmäisen kassin suoraan maasturini konepellille - tässä kohtaa töötti soi samalla sekunnilla. Lähti kassi aika vikkelään...siis vittu mitään tapoja?! Siinä se sitten hyvin varovasti laitteli ostoksiaan sedaninsa takapenkille, varoen ettei osu mun autoon. Jos olisi ovi kolahtanut, niin olisi itsekin avannut oven vähän reippaammin ja sitten keskusteltu kumpi maksaa kummankin kolhut. Oma auto siis aika piiskattu ja muutenkin lommoilla, mutta olisi ollut tasapeli.
Mulkut jotka ohittaa moottoritiellä ja suoraan ohituksesta ajaa liittymään. On vittu pakko lähtee ohittaa ja surffaa pitkin kaistoja vaikka kääntyy liittymään 200m päästä
Top viisi ärsyttävyydet kanssa-autoilijoissa:
1) Hajurako jonottajat.
Liikennevaloissa pysäköidään 10m päähän suojatiestä/liikennevaloista niin että mahtuisi vähintään yksi auto vielä eteen. Vittumaista varsinkin kaupungeissa ja ahtaissa risteyksissä. Samat henkilöt jättävät myös keskellä jonoa sen 10m edelliseen autoon. Ymmärrän turvavälin liikkeessä, mutta jonottaessa ei ole juurikaan mitään syytä pitää tommosia rakoja
Lauantaina joku C-Mese aloitti ihmeellisen valoshown, kun jarruvaloilla huomautin reilun kuudenkympin nopeuteen riittämättömästä turvavälistä. Taisi tulla pojalle kiire, kun väliäkään ei ollut kolmea metriä enempää.3. Tyypit jotka eivät ymmärrä sanaa turvaväli (jarruvalon väläytys yleensä toimii tähän)
Tää oli varsinkin joskus noin 8 v sitten ärsyttävä juttu. Itellä oli 90-luvun auto jossa tehdasvarusteena uudesta asti olleet Xenon projektorivalot. Oli oikein suunnattu eikä häikässy mutta kyllä silti usein vilkuteltiin varsinkin päiväsaikaan. Ehkä silloin oli tuo Xenon jälkiasennus halogeeniumpioihin suosittu harrastus niin kyläpoliisit vilkutteli kaikille vanhoille autoille joissa xenonit.Keskiviikkona olis katsastus, katsuri varmasti taas sanoo että hyvin suunnattu paitsi kuskin tuikku näyttää vähän liian alas, niinkuin viime vuonnakin. Kuulemma olis varaa nostaa ylemmäs.
Silti kaikenmaailman turkulaiset aloittaa lisäpitkäshown kohdatessa.
Kyllä tuo laittoman puolelle vissiin lipsahtaa, jos risteyksen tukkii. Satavarmasti se on kuitenkin kusipäistä toimintaa, josta kuuluu antaa palaute valoilla, äänillä ja käsielein.
Voisi yleistyä ne ulkomailtakin tutut maalatut risteykset. Muistuttavat hyvin siitä, että kyseessä ei ole mikään pysäköintialue.
Voisko syynä olla esim. ajoneuvon hidastaminen sakon välttämiseksi? Itse ainakin jarrutan, kun pitää itse ne sakot maksaa ja jarruttamalla ennen kameraa nilltä sakoilta myös välttyy.- Kameroihin jarruttelijat. Siis miksi..
Jarrutatko varmuuden vuoksi myös aina kun näet poliisit liikenteessä?Voisko syynä olla esim. ajoneuvon hidastaminen sakon välttämiseksi? Itse ainakin jarrutan, kun pitää itse ne sakot maksaa ja jarruttamalla ennen kameraa nilltä sakoilta myös välttyy.
Voisko syynä olla esim. ajoneuvon hidastaminen sakon välttämiseksi? Itse ainakin jarrutan, kun pitää itse ne sakot maksaa ja jarruttamalla ennen kameraa nilltä sakoilta myös välttyy.