Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Mulkut joita säännöt ei koske, koska kiireempi ja tärkeämpi ärsyttää kyllä aika-ajoin. Lisäksi näillä kavereilla on yleensä huono kritiikinsietokyky.

 
Pakko oli kuitenkin autolla kärkkyä kaistalla poikittain että pääsee kuvaamaan vuosisadan videomatskun :D

Ei ymmärrä vaikka mersu perseilikin.
 
:D

No mikäs siinä, toi on kieltämättä aika ruuhkanen osuus toi viinikan nurkka neljän aikaan.

Voivoi kun tommonen tulis joskus napittamaan siihen ikkunan taa...
 
Kyllähän sen näistä kommenteista näkee että vähintään puolet Suomalaisista on kotipoliiseja joiden pitää kouluttaa muita liikenteessä. Miten se on keneltäkään pois jos esimerkiksi suoritetaan se ohitus moottoritiellä mahdollisimman nopeasti ja palataan oikealle kaistalle ja annetaan nopeammalle tietä. Tästä syystä tykkäänkin ajaa enemmän kaksisuuntaisella maantiellä. Siellä harvemmin kukaan jää vasemmalle kaistalle kouluttamaan. Poliisi valvokoon liikennettä ja jätetään ne kouluttamiset liikenneopettajille. Minulla ainakin hermolepää ajettaessa esimerkiksi Italiassa, Espanjassa tai Saksassa moottoriteillä. Siellä ymmärretään että nopeammille annetaan mahdollisimman pian tietä ja että pääasia on liikenteen sujuvuus.

Ja miksi se on niin vaikea vilkaista taustapeiliin ennenkuin lähdetään ohittamaan tai vaihdetaan kaistaa moottoritiellä? Todella usein joutuu jarruttamaan, välillä rajustikkin, kun moottoritiellä vaihdetaan kaistaa ilman vilkkua eteen, todella ärsyttävää.
 
Aamulla oli jollakin ongelma moottoritiellä. Yritin liittyä tielle samalla nopeudella, kuin oikean kaistan jonokin (n. 80 km/h, rajoitus 100). Olisin onnistunut, jos ei se tila-autopelle, jonka eteen olisin mahtunut helposti, olisi kiihdyttänyt ja kaventanut välin kolmeen metriin edellään ajavaan juuri kun olin aloittamassa siirtymisen. Ei tuntunut kiire kuitenkaan olevan, kun jatkoi tappituntumalla jonossa ajamista selvästi alle rajoituksen. Siirryin sitten hänen taakseen, ja ajelin vasenta kaistaa ohi.

Kaksi suurinta ärsytystä aiheuttavaa autoilijatyyppiä tällä hetkellä:
1) Aina samaa nopeutta ajavat. Haitolla suuremman nopeusrajoituksen alueella, roikkuvat kuitenkin perseessä jos rajoitus alenee.
2) Nopeutta vaihtelevat. Saman rajoituksen alueella nopeus vaihtelee 20 km/h täysin epäloogisesti. Sisältää myös ohituskaistoituksella tai ohittaessa kiihdyttämisen, kun ovat juuri vetäneet kilometrin letkaa ajamalla selvästi alle rajoituksen.

Yritän ajaa vakkarilla rajoitus +5 km/h gps-nopeutta, mutta alkaa olla melko vaikeaa, kun kaikenlaista tötteröä on jatkuvasti liikkeellä.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Niimpä...olisi kaikkien etu jos työmatkaliikenteessä moottoriteillä varsinkin annettaisiin niiden ajaa ohi, jotka haluaa oli vauhtia sitten 120 tai 130 tai enemmän. Mutta ei, vaan ajetaan sitä samaa tasaista vauhtia ja ei anneta tietä käymällä välillä oikealla. Ymmärrän tietenkin, että on pelkona joutua "pussiin" jos takaa tulee pitkä letka. Pitäisi kuitenkin kellojen soida, jos itse vetää letkaa. Onhan se tuskallista jos yksi väistää ja 50 menee ohi kuin että 51 hiljentää ja hinaa menemään määrättyä vauhtia.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Niimpä...olisi kaikkien etu jos työmatkaliikenteessä moottoriteillä varsinkin annettaisiin niiden ajaa ohi, jotka haluaa oli vauhtia sitten 120 tai 130 tai enemmän. Mutta ei, vaan ajetaan sitä samaa tasaista vauhtia ja ei anneta tietä käymällä välillä oikealla. Ymmärrän tietenkin, että on pelkona joutua "pussiin" jos takaa tulee pitkä letka. Pitäisi kuitenkin kellojen soida, jos itse vetää letkaa. Onhan se tuskallista jos yksi väistää ja 50 menee ohi kuin että 51 hiljentää ja hinaa menemään määrättyä vauhtia.
Se tie vetää paljon paremmin kun ei tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja ruuhkassa aiheuttaen haitariliikettä. Kaikkien etu siis, paitsi niiden muutaman jotka ovat lähteneet myöhässä liikkeelle ja haluaisivat kovasti ohitella. Aihetta on tutkittu aika paljon jotta voi puhua faktasta.
 
Lentokentällä joskus menee (henkilökunnan) parkkis täyteen ja tämänhän saa selville siinä kohtaa kun työntää korttia koneeseen ja ei pääsekkään sisälle. Pitää sitten peruuttaa pois. Paitsi että siihen taakse mahtuu pari autoa jonoon, jotka ei välttämättä lähde mihinkään jos siitä lähtee peruutteleen. Ei lähde vaikka olis kaks puomia rinnan ja molemmissa lyö autot peruutusvalot päälle. Viimeksi peruutin tälläisen ohi reilusti penkan kautta joka sitten väkisi tunki siihen puomille toteamaan samaa.
 
Lentokentällä joskus menee (henkilökunnan) parkkis täyteen ja tämänhän saa selville siinä kohtaa kun työntää korttia koneeseen ja ei pääsekkään sisälle. Pitää sitten peruuttaa pois. Paitsi että siihen taakse mahtuu pari autoa jonoon, jotka ei välttämättä lähde mihinkään jos siitä lähtee peruutteleen. Ei lähde vaikka olis kaks puomia rinnan ja molemmissa lyö autot peruutusvalot päälle. Viimeksi peruutin tälläisen ohi reilusti penkan kautta joka sitten väkisi tunki siihen puomille toteamaan samaa.
Juu nämä on aina hauskoja nämä yllärit ja tosiaan kun ei aina tajuta tehdä tilaa vaikka toinen tulisi sitten kyljestä läpi peruuttelemalla.
 
Vilkun käyttö, tai itseasiassa sen käyttämättömyys liikenneympyrässä. Voi hyvä helvetti kun pistää kihisemään kun on tulossa itse ympyrään, ja hieman itseä ennen ympyrään on tulossa toinen auto itsestä katsottuna vasemmalta, joka päättää kääntyä ensimmäisestä ulos vilkkua käyttämättä. Sitä sitten joutuu itse himmaamaan melkein täysin pysähdyksiin asti siinä oletuksessa että toinen arvostettu tienkäyttäjä tulisikin pitemmälle ympyrään, mutta ei.

Toinen on täysi välinpitämättömyys liikenteessä. Esimerkkitilanne: Ajan Jokivarrentietä Korsosta pois päin 80km/h vakkariin. n. klo. 9-10 aikaan illalla. Erään bussipysäkin kohdalla tien ritari, Audisti, päättää liittyä liikenteeseen bussipysäkin kautta isomman tien vieressä kulkevalta pihatieltä bussipysäkin läpi suoraan eteen täysin katsomatta. Eikä ollut ensimmäinen kerta tässä kohdassa. Ei ollut hirveän kaukana että en tullut kuskinovesta sisälle, oman persiin alla ollessa laina-Audissa oli onneksi paremmat jarrut kuin omassa ysäri Vollessa.

https://www.google.fi/maps/@60.3603...4!1skWZgcBErVziyDgmmJbh4tA!2e0!7i13312!8i6656
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nnh
Ei nyt ärsytä mutta aina ihmetyttää ne, jotka motarilla (2 kaistaa suuntaansa) eivät malta siirtyä jonoutuneelle oikealle kaistalle (josta ryhmittyminen rampilta pois) ajoissa. Usein on niin, että itse olen oikealla kaistalla jonon viimeinen eli takanani on reilusti tilaa. No, nämä tyypit paahtavat täysillä ohi vasenta kaistaa ja änkevät sinne oikealle kaistalle sulkuviivaa hipoen. Miksei voinut vain tulla taakseni jossa olisi tilaa? En käsitä.
 
Ei nyt ärsytä mutta aina ihmetyttää ne, jotka motarilla (2 kaistaa suuntaansa) eivät malta siirtyä jonoutuneelle oikealle kaistalle (josta ryhmittyminen rampilta pois) ajoissa. Usein on niin, että itse olen oikealla kaistalla jonon viimeinen eli takanani on reilusti tilaa. No, nämä tyypit paahtavat täysillä ohi vasenta kaistaa ja änkevät sinne oikealle kaistalle sulkuviivaa hipoen. Miksei voinut vain tulla taakseni jossa olisi tilaa? En käsitä.
Tuosta ihmetyttää vielä hieman enemmän se variantti joka vetää motarille rampista alas kunnon ylinopeutta, ajaa ohi kaikesta mistä vaan ehtii ja sitte heti seuraavan rampin kohdalla oikealla kulkevan ajoneuvon keulaa hipoen ylös rampista. :confused2:
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
Ajoin paikkaan josta saa materaalin purkkiin todisteeksi jos menee käsirysyksi. Noista kuumakalleista kun ei aina tiedä.

Anna tapella. Äijät vähän nahistelee, toiselta menee nenä poskelle mutta homma loppuu siihen.

Asiaa ei auta jos joku hönö menee muna pystyssä soittelemaan poliiseille että kyllä tästä nyt täytyy juttu saada aikaiseksi kun sain matskuakin, kato nyt kun rane lyö penaa!111!! ETKÖ NÄE!? ASIALLE ON TEHTÄVÄ JOTAIN.
 
Täälläpäin ajelee joku valkoinen ja ruosteinen Tojota Camry joka on jo 2 kertaa meinannu päälle tulla. Kummallakin kerralla ollu eri kuski.
Ekalla kerralla se ajoi meikäläisen perässä ja käännyttiin samaan suuntaan mutta tämä sankari päätti oikaista ja meikäläisen piti ajaa sitten erään kirppiksen pihalle joka onneksi oli siinä, muuten olisi Alto menny lunnariin.
Sitten tänään meinasi tuollaisessa T-risteyksessä tulla päälle kun oikaisi toiselle kaistalle kääntyessä. Tuossa kyllä on puu aita mutta luulis nyt tyhmemmänkin älyävän että pysyy omalla kaistallaan kääntyessään.
 
Omat kokemukset on paremminkin sen suuntaisia, että siihen ei voi luottaa tasan yhtään, että risteyksessä kääntyvä pysyisi omalla kaistallaan.
 
Tässä herää taas kysymys, miksi vitussa toi pakukuski painaa jarrua? Kaasua ja tuon pikkuauton edestä vasemmalle kaistalle, mutta se vitun jarru ja siitä kaikkien eteen hidastamaan sitten kaikkien matkaa. Ajan tuosta joka aamu ja vedän tuosta oikealta kaikkien ohi kun urpot menee jarru pohjassa tuonne kehälle ja sitten vasta myöhemmin vasemalle kaistalle, ei ole niin vaikeaa kun tuossa tuota kaistaa on vaikka muille jakaa.
 
  • Tykkää
Reactions: nnh
No, jos itse saisin (tai autoni ottaisi) vahingossa turpaan tollaiselta kehityshäiriöiseltä raivoapinalta niin kyllä mä olisin todistusaineistosta ihan kiitollinen.

Mutta joo onhan se huomattu mikä sunkin asenne lakia järjestystä kohtaan on. :D

Huomattavasti terveempi kun monilla muilla.
 
Meikäläisen mielipide on että aivan täysin sama jos tuolla yleisillä teillä leikkii, kunhan varmistaa ettei muut kärsi.
Yöllä tyhjällä motarilla keskellä peltoa saa minun puolestani ajaa vaikka 400km/h ja vetää arabdriftiä pvc muovista tehdyillä renkailla.

Tämä turpasaunahomma on vähän sama kun tämä "Ennen ja nyt -vitsi".

TILANNE: JORMA JA MATTI TAPPELEVAT OIKEIN KUNNOLLA KOULUN JÄLKEEN.
1963 - Porukkaa saapuu paikalle katsomaan. Matti voittaa ja Jorma myöntää
asian.
Pojat kättelevät ja ovat tästedes parhaita kavereita. Ketään ei
syytetä, ei tuomita eikä eroteta koulusta.
2008 - Soitetaan poliisille, joka saapuu paikalle koirien kanssa.
Molemmat pidätetään ja erotetaan koulusta määräajaksi. Molemmat saavat
syytteen vaikka Jorma aloitti koko tappelun.
 
Kokemuksesta nämä "ei tässä virkavaltaa tarvita, tapellaan vähän ja ollaan sen jälkeen taas kavereita" on just niitä, jotka on ite alottamassa aina sen tappelun ja todisteaineiston tullessa kuvaan 100% aina maksumiehiä.
 
Kokemuksesta nämä "ei tässä virkavaltaa tarvita, tapellaan vähän ja ollaan sen jälkeen taas kavereita" on just niitä, jotka on ite alottamassa aina sen tappelun ja todisteaineiston tullessa kuvaan 100% aina maksumiehiä.

Mikäs siinä jos kritiikkiin suhtautuminen aiheuttaa niin pahan agression, ettei vaan osaa puhumalla tai itsekseen sitä selvitellä. Tuntuu olevan näiden "vähän hitaampien" juttuja.
 
Tässä herää taas kysymys, miksi vitussa toi pakukuski painaa jarrua? Kaasua ja tuon pikkuauton edestä vasemmalle kaistalle, mutta se vitun jarru ja siitä kaikkien eteen hidastamaan sitten kaikkien matkaa. Ajan tuosta joka aamu ja vedän tuosta oikealta kaikkien ohi kun urpot menee jarru pohjassa tuonne kehälle ja sitten vasta myöhemmin vasemalle kaistalle, ei ole niin vaikeaa kun tuossa tuota kaistaa on vaikka muille jakaa.


Tuossa kohtaa tulee joo välillä perä edellä autoja vastaan, ketkä liittyvät kuuttakymppiä liikenteen sekaan. Tulee samalla lailla tuossa otettua se matkavauhti rampissa ja siitä seuraavaan ramppiin asti jatkuvalla kääntymiskaistalla.

Tuli kyllä aikanaan kerran tuossa itse hölmöiltyä liittymisen kanssa, ennen kuin tajusin siinä olevan reilusti aikaa etsiä sopiva väli liittyä.

(Jos nyt tunnistin tuon paikan oikein, ramppi kehä-III 3 tieltä.)
 
Näitä rattiraivoajia on sattunut kohdalle kerran Helsingissä.
Tasa-arvoisessa risteyksessä tulin oikealta ja ihan reilusti oli matkaa roskakuskilla jarutella.
Seuraavissa valoissa sitten tuli keskelle risteystä autolla eteen ja meuhkaamaan,
että vittu ainakin sata metriä pitää olla, ettei hänen tarvi jarrupolkimelle mennä saatana.
Onnekseen ei kaverilla ollut mitään kättä pitempää mukana.
Noiden varalle on kikka kolmonen: Ratista täydet oikealle, pakki päälle ja vähän kaasua.
Jos näyttää pahalta, niin kytkin ylös ja loppuu se vittuilu :lol:
 
Näitä rattiraivoajia on sattunut kohdalle kerran Helsingissä.
Tasa-arvoisessa risteyksessä tulin oikealta ja ihan reilusti oli matkaa roskakuskilla jarutella.
Seuraavissa valoissa sitten tuli keskelle risteystä autolla eteen ja meuhkaamaan,
että vittu ainakin sata metriä pitää olla, ettei hänen tarvi jarrupolkimelle mennä saatana.
Onnekseen ei kaverilla ollut mitään kättä pitempää mukana.
Noiden varalle on kikka kolmonen: Ratista täydet oikealle, pakki päälle ja vähän kaasua.
Jos näyttää pahalta, niin kytkin ylös ja loppuu se vittuilu :lol:

Tarkoitatko RAAKA-AINEENKERÄÄJÄÄ? ;)
Itse väistän noita vaikka ei tarttis, tuntuu olevan harvinaisen sekopäistä jengiä.
 
Siis mitä vittua? Se oli väistämisvelvollinen ja alkoi pauhaamaan kun joutui väistämään?
 
Tarkoitatko RAAKA-AINEENKERÄÄJÄÄ? ;)
Itse väistän noita vaikka ei tarttis, tuntuu olevan harvinaisen sekopäistä jengiä.

Voi olla että yks tai kaks on käyny jossain vaiheessa linnassa kääntymässä.
 
Pyöräilijältä tuli äsken nähtyä aika reikäpää liike. Tultiin Turun linja-autoaseman liikenneympyrään ratapihankadulta ja oltiin poistumassa aninkaistenkadun suuntaan. Ympyrä täysin jäässä eli vauhti aika minimeissä, Vilkku ajoissa päällä poistumista varten ja takaa läntisen pitkäkadun suunnasta tuli fillari ympyrään meidän perään ja lähti ohi kääntyen omasta suunnasta vasemmalle ympyrän jälkeiselle suojatielle suoraan auton keulan eteen, vauhtia niin paljon että meni jäällä nurin auton edessä. Auton sai kuski kävelyvauhdista pysäytettyä juuri ennen maassa makaavaa pyöräilijää.

https://www.google.fi/maps/@60.4572265,22.267276,20z/data=!3m1!1e3
 
Pyörä tuli siis oikealta puolelta ohi ja siihen eteen. Eikä tullut autotietä ympyrään vaan reunakiveyksen yli kevliltä.

Auton reitti vihreällä, pyörän reitti punaisella.
heseympyr%C3%A4.png
 
Näyttäs olevan vissiin niitä pyörälijöitä jotka on sitä mieltä että heille kuuluu sekä kevyen- että moottoriliikenteen oikeudet muttei kummankaan vastuita tai velvollisuuksia.
 
Vaikka yleensä pyöräilijöiden puolia pidänkin, niin nyt kuulostaa kunnon uunoilulta. Mikäli oikein ymmärsin, niin ohitti ajoradalla oikealle kääntyvän auton oikealta ja pyrki sen jälkeen leikkaamaan vasemmalle pyörätienjatketta pitkin. Erittäin mielenkiintoinen ja typerä reittivalinta, joskin näyttäisi tuossa infrassakin olevan parantamisen varaa.
 
Se on sitä insinöörien ja ihmiskunnan loputonta kisailua.

Toinen yrittää tehdä koko ajan idioottivarmempia järjestelmiä, ja toinen koko ajan varmempia idiootteja. Luomakunta oli tällä kertaa voittajana.
 
Parantamisen varaa? Tossahan on jopa oma pyöräkaista.
Samaa aloin ihmettelemään, että miten tuota vois vielä parantaa? Sijainnin huomioiden aika hyvin tehty.

upload_2016-12-1_17-26-27.png


En ole mikään liikennesuunnittelija, mutta piirsin silti punaisella nykyisen infran määräämän ajolinjan ja vihreällä luontevan ajolinjan (sori punavihersokeat). Vihreä olisi luonnollisesti mukavampi ajaa ja toisekseen se olisi autoilijoille ja muille liikkuville ennustettava - toisin kuin nykyinen, varsinkin tuossa ensimmäisessä vasemmalle kääntymisessä.
 
Olisi ja on toki väistämisvelvollisuus. Olisi vaan hyvä, jos infra tukisi sitä väistämisvelvollisuutta.

Ketjun aiheeseen: sumuvalopellet ja vilkun käyttämättömyys ärsyttää.
 
Tukee ihan hyvin niin kauan kun pyöräilijä näyttää suuntamerkkiä. Mikä tossa paikassa nyt ei muka "tue" väistämisvelvollisuutta?
Nimenomaan toi kääntyminen, johon täytyy hidastaa ja samalla pitäisi olla käsi ojossa näyttämässä suuntamerkkiä. Luonnollinen ajosuunta on tuossa suoraan pyörätietä pitkin - eikä vasemmalle - jolloin risteävät ajolinjat tulee ainakin jonkin verran yllätyksenä.
 
Siis mitä tossa nyt pitäisi olla että olisi hyvä? Ja miten se autoilija kykenee arpomaan että pyöräilijä tulee nyt ylittämään ajoradan, jos se ei näytä suuntamerkkiä?

Tostahan voi jatkaa joko suoraan tai mennä vasemmalle.
https://goo.gl/maps/WXdAiWuFgZM2
Tuossa on ihan hyvännäköinen toteutus. Periaate saisi olla, että ympyrää kiertäessä ajetaan suoraan ja poistuttaessa käännytään ja vilkutetaan - ihan samoin kuin autolla.

Pyörällä ajaessa se suuntamerkin näyttäminen on hankalampaa kuin autolla, kun sitä "vilkkua" ei voi jättää päälle ja kättä tarvitaan myös ohjaamiseen/pystyssä pysymiseen.
 
Tuo on pyöräkaista eikä kevyen liikenteen väylä.

Ei tuossa ratkaisussa ole mitään vikaa paitsi idioottien autoilijoiden ja idioottien pyöräilijöiden kohdalla jotka ei osaa liikennesääntöjä.
Samanlainen pyörä"kaista" se on tuossa Turun tapauksessakin. Erona on ainoastaan, että se ei kulje ajoradan tasossa sillä kohtaa kun pitäisi kääntyä vasemmalle.
 
Jos tuo on muka huono niin 99% kiertoliittymistä on siis huonoja. Siitä vaan muuttamaan.

Tai sitten sinäkin opettelet liikennesäännöt? :D

Ja juu, meinasin tolla kaistalla sitä että kiveyksen tilalle on lyöty asvaltti ettei mene spandexmankelin herkät renkaat solmuun.
Totta, väittäisin, että yli 90% kiertoliittymistä on Suomessa pyöräilijöille huonoja. Mutta näillä mennään. Vähän parempi infra saattaisi kuitenkin vaikuttaa siihen, että valitsisin kulkuvälineeksi useammin auton sijaan pyörän.

Väitän myös osaavani liikennesäännöt varsin hyvin myös pyöräilyn osalta ja myös noudattavan niitä. Harmillisen usein vaan näkee niin autoilijoita ja pyöräilijöitä, jotka eivät sääntöjä osaa.
 
Autoilijat toki vielä tukee pyöräilijöiden vääriä käsityksiä väistämällä, kun pyöräilijä ylittää tien auton mennessä suoraan. Sitten kun tulee se autoilija, joka olettaa että pyöräilijä väistää kuten pitääkin niin voi kolista.
 
Edessä ajava 50@80 koska talvi ja silti vasemmalle kääntyvässä pimeässä mutkassa puoliksi vastustajan kaistalta leikaten koska talvi. Lisäksi jopa keskiviivotus näkyvillä vaikka talvi.

Tästä sitten melkein heti oikealle risteyksestä sieltä keskiviivan päältä pyöreästi kaartaen kuin rekka-auto koska talvi.

220px-Racing_line.svg.png
 
Viimeksi muokattu:
Klaukkalan liittymästä heti vasemmalle kaistalle tulevat, meinasin kirjoittaaa runkkarit, autoilijat aamuruuhkassa. Jokunen kerta kun muuten hyvin vetävä liikenne pysähtyy kuin seinään tuon takia.
Myös ne jotka luuri korvalla ajelee motarin vasenta kaistaa, nopeuden vaihdellessa 80-130km\h.
Pysytään motarilla viellä, itse oikeaa kaistaa rajoitusten mukaan ja edessä hiljempaa ajava jota lähestyn. Samaan aikaan vasempaa kaistaa tulee karvan nopeampi. Koska se on ainoa auto ja mulla ei kiire niin hiljennän nopeutta lievästi, sillein että nopeampi kerkee ohittamaan minut juuri ennen hidasta autoa. Mutta sitten se saatanan palikka rupeaa myös hidastamaan sillä vasemmalla kaistalla ja antaisi minulle tietä ohittaa hitaampi vaikka itse tuli nopeampana takaa.
 
kehä ykkösen kameroihin sahaajat. Ite oon säätänyt vakkarin niin että todellinen nopeus on 82, eli kamerat ei reagoi. Sitten on näitä jotka ajaa kameroiden välit kovempaa ja itse saan ohittaa ne kameroiden kohdalla. Haitariliikettä tommoinen perseily nimenomaan aiheuttaa.
 
Toinen on täysi välinpitämättömyys liikenteessä. Esimerkkitilanne: Ajan Jokivarrentietä Korsosta pois päin 80km/h vakkariin. n. klo. 9-10 aikaan illalla. Erään bussipysäkin kohdalla tien ritari, Audisti, päättää liittyä liikenteeseen bussipysäkin kautta isomman tien vieressä kulkevalta pihatieltä bussipysäkin läpi suoraan eteen täysin katsomatta. Eikä ollut ensimmäinen kerta tässä kohdassa. Ei ollut hirveän kaukana että en tullut kuskinovesta sisälle, oman persiin alla ollessa laina-Audissa oli onneksi paremmat jarrut kuin omassa ysäri Vollessa.

https://www.google.fi/maps/@60.3603...4!1skWZgcBErVziyDgmmJbh4tA!2e0!7i13312!8i6656

Haa, minä ajan tuosta joka päivä ja muutaman kerran on samassa kohdassa saanut teiden ritaria varoa. Ensi kerralla tulen kyljestä sisään.
 
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tol...kkui-taman-volkswagen-kuskin-paassa-24127815/

Joku ärsyyntynyt liikenteessä. Mitä mieltä tästä? Kaista jatkuu lähes saman levyisenä, autot matkaa samaan suuntaan, mutta viivan leikkautuminen kaistan poikki tekee tästä vaarallisen? Ymmärrän säännön ja poliisihan sakottaisi jos näkisi. Tuo ei eroa siitä, että normaalilla ohituskaistalla sen loppuessa jos ajaa siihen viivoitetulle aiheutat näennäistä vaaraa vaikka olisi suoraa ja tyhjää kilometrin verran eteenpäin eikä ketään tule vastaan. Eri asia jos jokin rakenne, esim. kaide kaventaa tuon alueen pikku hiljaa ja tien kokonaisleveys muuttuu ohitettavan tilan käydessä ahtaammaksi. Vaarallisempaa ja yleisempää on, että moottoritien rampin alkaessa porukkaa lähtee ruuhkassa jo ajamaan ennen ramppia siellä pientareella kun ei jaksa jonottaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 276
Viestejä
4 507 631
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom