Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pakko oli kuitenkin autolla kärkkyä kaistalla poikittain että pääsee kuvaamaan vuosisadan videomatskun
Ei ymmärrä vaikka mersu perseilikin.
Se tie vetää paljon paremmin kun ei tehdä ylimääräisiä kaistanvaihtoja ruuhkassa aiheuttaen haitariliikettä. Kaikkien etu siis, paitsi niiden muutaman jotka ovat lähteneet myöhässä liikkeelle ja haluaisivat kovasti ohitella. Aihetta on tutkittu aika paljon jotta voi puhua faktasta.Niimpä...olisi kaikkien etu jos työmatkaliikenteessä moottoriteillä varsinkin annettaisiin niiden ajaa ohi, jotka haluaa oli vauhtia sitten 120 tai 130 tai enemmän. Mutta ei, vaan ajetaan sitä samaa tasaista vauhtia ja ei anneta tietä käymällä välillä oikealla. Ymmärrän tietenkin, että on pelkona joutua "pussiin" jos takaa tulee pitkä letka. Pitäisi kuitenkin kellojen soida, jos itse vetää letkaa. Onhan se tuskallista jos yksi väistää ja 50 menee ohi kuin että 51 hiljentää ja hinaa menemään määrättyä vauhtia.
Juu nämä on aina hauskoja nämä yllärit ja tosiaan kun ei aina tajuta tehdä tilaa vaikka toinen tulisi sitten kyljestä läpi peruuttelemalla.Lentokentällä joskus menee (henkilökunnan) parkkis täyteen ja tämänhän saa selville siinä kohtaa kun työntää korttia koneeseen ja ei pääsekkään sisälle. Pitää sitten peruuttaa pois. Paitsi että siihen taakse mahtuu pari autoa jonoon, jotka ei välttämättä lähde mihinkään jos siitä lähtee peruutteleen. Ei lähde vaikka olis kaks puomia rinnan ja molemmissa lyö autot peruutusvalot päälle. Viimeksi peruutin tälläisen ohi reilusti penkan kautta joka sitten väkisi tunki siihen puomille toteamaan samaa.
Tuosta ihmetyttää vielä hieman enemmän se variantti joka vetää motarille rampista alas kunnon ylinopeutta, ajaa ohi kaikesta mistä vaan ehtii ja sitte heti seuraavan rampin kohdalla oikealla kulkevan ajoneuvon keulaa hipoen ylös rampista.Ei nyt ärsytä mutta aina ihmetyttää ne, jotka motarilla (2 kaistaa suuntaansa) eivät malta siirtyä jonoutuneelle oikealle kaistalle (josta ryhmittyminen rampilta pois) ajoissa. Usein on niin, että itse olen oikealla kaistalla jonon viimeinen eli takanani on reilusti tilaa. No, nämä tyypit paahtavat täysillä ohi vasenta kaistaa ja änkevät sinne oikealle kaistalle sulkuviivaa hipoen. Miksei voinut vain tulla taakseni jossa olisi tilaa? En käsitä.
Ajoin paikkaan josta saa materaalin purkkiin todisteeksi jos menee käsirysyksi. Noista kuumakalleista kun ei aina tiedä.
No, jos itse saisin (tai autoni ottaisi) vahingossa turpaan tollaiselta kehityshäiriöiseltä raivoapinalta niin kyllä mä olisin todistusaineistosta ihan kiitollinen.
Mutta joo onhan se huomattu mikä sunkin asenne lakia järjestystä kohtaan on.
Kokemuksesta nämä "ei tässä virkavaltaa tarvita, tapellaan vähän ja ollaan sen jälkeen taas kavereita" on just niitä, jotka on ite alottamassa aina sen tappelun ja todisteaineiston tullessa kuvaan 100% aina maksumiehiä.
Tässä herää taas kysymys, miksi vitussa toi pakukuski painaa jarrua? Kaasua ja tuon pikkuauton edestä vasemmalle kaistalle, mutta se vitun jarru ja siitä kaikkien eteen hidastamaan sitten kaikkien matkaa. Ajan tuosta joka aamu ja vedän tuosta oikealta kaikkien ohi kun urpot menee jarru pohjassa tuonne kehälle ja sitten vasta myöhemmin vasemalle kaistalle, ei ole niin vaikeaa kun tuossa tuota kaistaa on vaikka muille jakaa.
Näitä rattiraivoajia on sattunut kohdalle kerran Helsingissä.
Tasa-arvoisessa risteyksessä tulin oikealta ja ihan reilusti oli matkaa roskakuskilla jarutella.
Seuraavissa valoissa sitten tuli keskelle risteystä autolla eteen ja meuhkaamaan,
että vittu ainakin sata metriä pitää olla, ettei hänen tarvi jarrupolkimelle mennä saatana.
Onnekseen ei kaverilla ollut mitään kättä pitempää mukana.
Noiden varalle on kikka kolmonen: Ratista täydet oikealle, pakki päälle ja vähän kaasua.
Jos näyttää pahalta, niin kytkin ylös ja loppuu se vittuilu
Tarkoitatko RAAKA-AINEENKERÄÄJÄÄ?
Itse väistän noita vaikka ei tarttis, tuntuu olevan harvinaisen sekopäistä jengiä.
Samaa aloin ihmettelemään, että miten tuota vois vielä parantaa? Sijainnin huomioiden aika hyvin tehty.Parantamisen varaa? Tossahan on jopa oma pyöräkaista.
Parantamisen varaa? Tossahan on jopa oma pyöräkaista.
Samaa aloin ihmettelemään, että miten tuota vois vielä parantaa? Sijainnin huomioiden aika hyvin tehty.
Nimenomaan toi kääntyminen, johon täytyy hidastaa ja samalla pitäisi olla käsi ojossa näyttämässä suuntamerkkiä. Luonnollinen ajosuunta on tuossa suoraan pyörätietä pitkin - eikä vasemmalle - jolloin risteävät ajolinjat tulee ainakin jonkin verran yllätyksenä.Tukee ihan hyvin niin kauan kun pyöräilijä näyttää suuntamerkkiä. Mikä tossa paikassa nyt ei muka "tue" väistämisvelvollisuutta?
https://goo.gl/maps/WXdAiWuFgZM2Siis mitä tossa nyt pitäisi olla että olisi hyvä? Ja miten se autoilija kykenee arpomaan että pyöräilijä tulee nyt ylittämään ajoradan, jos se ei näytä suuntamerkkiä?
Tostahan voi jatkaa joko suoraan tai mennä vasemmalle.
Samanlainen pyörä"kaista" se on tuossa Turun tapauksessakin. Erona on ainoastaan, että se ei kulje ajoradan tasossa sillä kohtaa kun pitäisi kääntyä vasemmalle.Tuo on pyöräkaista eikä kevyen liikenteen väylä.
Ei tuossa ratkaisussa ole mitään vikaa paitsi idioottien autoilijoiden ja idioottien pyöräilijöiden kohdalla jotka ei osaa liikennesääntöjä.
Suosittelen samaa sinulle:Kannattaa tarkistaa pyöräkaistan ja kelvin ero. Niillä on ero.
Huonoon risteyssuunnitteluun ei vaikuta onko tuo nyt pyöräkaista vai -tie.Parantamisen varaa? Tossahan on jopa oma pyöräkaista.
Totta, väittäisin, että yli 90% kiertoliittymistä on Suomessa pyöräilijöille huonoja. Mutta näillä mennään. Vähän parempi infra saattaisi kuitenkin vaikuttaa siihen, että valitsisin kulkuvälineeksi useammin auton sijaan pyörän.Jos tuo on muka huono niin 99% kiertoliittymistä on siis huonoja. Siitä vaan muuttamaan.
Tai sitten sinäkin opettelet liikennesäännöt?
Ja juu, meinasin tolla kaistalla sitä että kiveyksen tilalle on lyöty asvaltti ettei mene spandexmankelin herkät renkaat solmuun.
Toinen on täysi välinpitämättömyys liikenteessä. Esimerkkitilanne: Ajan Jokivarrentietä Korsosta pois päin 80km/h vakkariin. n. klo. 9-10 aikaan illalla. Erään bussipysäkin kohdalla tien ritari, Audisti, päättää liittyä liikenteeseen bussipysäkin kautta isomman tien vieressä kulkevalta pihatieltä bussipysäkin läpi suoraan eteen täysin katsomatta. Eikä ollut ensimmäinen kerta tässä kohdassa. Ei ollut hirveän kaukana että en tullut kuskinovesta sisälle, oman persiin alla ollessa laina-Audissa oli onneksi paremmat jarrut kuin omassa ysäri Vollessa.
https://www.google.fi/maps/@60.3603...4!1skWZgcBErVziyDgmmJbh4tA!2e0!7i13312!8i6656