Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Esimerkkinä tilanne jossa iltapäiväruuhkassa moottoritieltä pienemmälle tielle siirtynyt letka ajaa taajamassa. Erään nyppylän jälkeisen alamäen pohjalla on risteys oikealle, sieltä tuleville kolmio. Teiden Ritari havaitsee oikealta tulevan yksittäisen ajoneuvon, joka pysähtyy odottamaan paikkaa liittyä jonoon. Herrasmiehenä Ritari päättää sitten ensin hidastaa, ja sitten jopa pysähtyä kokonaan, viittoen kolmion takana odottelevalle että tässä sinulle paikka, olkaa hyvä.

Miten muuten täällä porukka toimii tuollaisten "herrasmiesten" kanssa? Jos minun kohdalle tuollainen sattuu, niin lyön torven pohjaan ja pidän sitä pohjassa niin kauan kunnes pässi liikahtaa. Ja jos ei lähde niin käyn ihan ovella sanomassa, että lähde nyt liikkeelle siitä.
 
Tämä sankari ei tykännyt siitä että ohitin hänet, pakko änkeä eteen ja sen jälkeen jarrulle, koska kamera! :facepalm:



5min myöhemmin ohitin hänet uudestaan :facepalm::facepalm:
 
Tämä sankari ei tykännyt siitä että ohitin hänet, pakko änkeä eteen ja sen jälkeen jarrulle, koska kamera! :facepalm:



5min myöhemmin ohitin hänet uudestaan :facepalm::facepalm:

Tarina ei kerro, ja kuvakulma voi hämätä, mutta voisiko olla että olit noudattanut oikeuksiasi vasemmalla kaistalla hieman liian pitkään?
 
Tarina ei kerro, ja kuvakulma voi hämätä, mutta voisiko olla että olit noudattanut oikeuksiasi vasemmalla kaistalla hieman liian pitkään?
Tarinassa oli ohittannut pakettiauton aiemmin, ja seuraava ohitettu näkyvissä.

Pakettiauton toiminnalle ainoa (heikko) syys olisi että kuvaajan takana possujuna. (ja halusi ohittaa jakeluauton)


Mutta jos nyt päättää ohittaa ilmeisen tasavauhtista ajavan auton, vaihtaa kaistaa eteen, niin miksi ihmeessä hidastella, olis jatkanut omalla kaistalla jos vauhtia liikaa.
Kuvaaja epäili että nopeuskameroilla osuutta asiaan, no jos rajoitus 80, niin pienihidastus olisi riittänyt.

Kuvaaja toki oli unessa kun konttii ajoi.
 
Tarinassa oli ohittannut pakettiauton aiemmin, ja seuraava ohitettu näkyvissä.

Pakettiauton toiminnalle ainoa (heikko) syys olisi että kuvaajan takana possujuna. (ja halusi ohittaa jakeluauton)


Mutta jos nyt päättää ohittaa ilmeisen tasavauhtista ajavan auton, vaihtaa kaistaa eteen, niin miksi ihmeessä hidastella, olis jatkanut omalla kaistalla jos vauhtia liikaa.
Kuvaaja epäili että nopeuskameroilla osuutta asiaan, no jos rajoitus 80, niin pienihidastus olisi riittänyt.

Kuvaaja toki oli unessa kun konttii ajoi.
Kuvaajalle tuli yllätyksenä kun eka kiihdytetään +90km/h ohi ja seuraavaksi tullaan perä edellä vastaan ilman jarruvaloja 70km/h.

Pakettiauton sekoilusta kertoo myös se että 5min myöhemmin nukahti uudestaan ja ohitin sen taas. Tuollaisten kuskien takia tiellä kuin tiellä nopeus humppaa edes takas.
 
Kuvaajalle tuli yllätyksenä kun eka kiihdytetään +90km/h ohi ja seuraavaksi tullaan perä edellä vastaan ilman jarruvaloja 70km/h.

Pakettiauton sekoilusta kertoo myös se että 5min myöhemmin nukahti uudestaan ja ohitin sen taas. Tuollaisten kuskien takia tiellä kuin tiellä nopeus humppaa edes takas.
Kehä I:llä kirjoittamaton sääntö on, että vasemmanpuoleisimmalla kaistalla ajetaan noin 90 km/h ja tolppien kohdalla hidastetaan. Näin on enemmistö sopinut. Jos ajaa vasenta kaistaa yli 10 sekuntia oikean kaistan ollessa tyhjänä, niin tuollaista sekoilua saa katsella jatkossakin.

Mikähän vika noissa jarruvaloissa oli? Yleensä poljinta painaessa ne syttyvät.

E: Siellähän se nopeus oli videossa. Täysi synninpäästö kuvaajalle. :)
 
Mikähän vika noissa jarruvaloissa oli? Yleensä poljinta painaessa ne syttyvät.
Minusta videossa ei pakettiautossa jarruvalot vilkkuneet, sen verran vanha että tuskin ilman polkimen painamista vilkkuu.
Videon perusteella vaikuttu aika voimakkaalta hidastumiselta pelkän "kaasupolkimen" nostoksi, vaikka olisi niin sitten pitäisi sitä jarrua (jarruvaloja) painaa varoituksesti.
Ja perus sikailua, jos vauhti on itselle liikaa, niin ei sitten ohiteta vaihdetta toisen eteen ja aleta hidasteleen.

Ketään ei voi ottaa päähän jos joku ohittaa, ei kiilaa eteen, yms. niin tarkoituksellinen kiusanteko tuntuisi aika kaukaiselta.
Kuvaajalle tuli yllätyksenä kun eka kiihdytetään +90km/h ohi ja seuraavaksi tullaan perä edellä vastaan ilman jarruvaloja 70km/h.
Esimerkki tosiaan siitä että jos vaihestaan etteen niin tarpeeksi kauksi että jää sitä turvaväliä.

Muistatko oliko takanasi possujana, siis mietin että miksi edes päättänyt eteesi kiihdytellä..
 
Minusta videossa ei pakettiautossa jarruvalot vilkkuneet, sen verran vanha että tuskin ilman polkimen painamista vilkkuu.
Videon perusteella vaikuttu aika voimakkaalta hidastumiselta pelkän "kaasupolkimen" nostoksi, vaikka olisi niin sitten pitäisi sitä jarrua (jarruvaloja) painaa varoituksesti.
Ja perus sikailua, jos vauhti on itselle liikaa, niin ei sitten ohiteta vaihdetta toisen eteen ja aleta hidasteleen.

Ketään ei voi ottaa päähän jos joku ohittaa, ei kiilaa eteen, yms. niin tarkoituksellinen kiusanteko tuntuisi aika kaukaiselta.

Esimerkki tosiaan siitä että jos vaihestaan etteen niin tarpeeksi kauksi että jää sitä turvaväliä.

Muistatko oliko takanasi possujana, siis mietin että miksi edes päättänyt eteesi kiihdytellä..
Ei ollut ketään takana, ohitin pakun ja jäin seuraamaan peilistä voinko palata takaisin oikealle kaistalle, mutta siinä se roikkui niin jäin ajamaan vasenta kaistaa ja ohihan se sitten tuli kuten nähtiin.

Ajoin koko ajan vakkarin kanssa ja kun paku meni ohi ja sitten kun perä alkoi lähestymään niin otin vakkarin pois, mutta oli pakko ihan jarruttaa kun nopeus putosi niin nopeasti, tosiaan ilman jarruvaloja.
 
Ei ollut ketään takana, ohitin pakun ja jäin seuraamaan peilistä voinko palata takaisin oikealle kaistalle, mutta siinä se roikkui niin jäin ajamaan vasenta kaistaa ja ohihan se sitten tuli kuten nähtiin.

Ajoin koko ajan vakkarin kanssa ja kun paku meni ohi ja sitten kun perä alkoi lähestymään niin otin vakkarin pois, mutta oli pakko ihan jarruttaa kun nopeus putosi niin nopeasti, tosiaan ilman jarruvaloja.
Varsin rasittavia tuollaiset jotka kiihdyttää senverran ettei ohi pääse. no mitäs siinä muuta tehdä jatkaa matkaa.

Mutta jos takanasi ei ollut ketään, niin tuo jo ihan täyssä urapäisyyttä että kiihdyttää eteen ja sen jälkeen himmaa. Ei harvinaista, mutta osa ilmeisesti ihan tietoista.
 
Normia pakun käyntöstä. Ehkä kaksi kertaa vuodessa näkee pakun ajavan edes suunnilleen liikennesääntöjen mukaan. Jostain syystä luulevat niitä urheiluauton ja sähköpotkulaudan risteytykseksi. Ajotapa on sitten sen mukainen.
 
Mielenkiintoinen ihmisryhmä tämäkin, jonka nopeus seilaa 100 km/h -alueella jossain 75-95 km/h välillä. Sitten ohitat heidät ripeästi ja turvallisesti, mutta kas kummaa kun heilläkin löytyy se kaasupoljin ja perässä roikutaan koko loppumatka.
 
Mielenkiintoinen ihmisryhmä tämäkin, jonka nopeus seilaa 100 km/h -alueella jossain 75-95 km/h välillä. Sitten ohitat heidät ripeästi ja turvallisesti, mutta kas kummaa kun heilläkin löytyy se kaasupoljin ja perässä roikutaan koko loppumatka.

Itse aina ennakoin tietyn merkin ja seilaavan nopeuden kohdalla, kolmonen sisään, kaasu pohjaan ja ohi reilulla nopeudella. Ei ole kerta tai kaksi kun ovat alkaneet kiihdyttämään rinnalla.
 
Niinkin jännä juttu, kuten vakionopeudensäädin tekee tuota. Täysin normaali tilanne kaikissa autoissa jotka lukevat liikennemerkkejä. Ärsyyntyminen on siis sekä täysin turhaa että loputon suo.
 
Niinkin jännä juttu, kuten vakionopeudensäädin tekee tuota. Täysin normaali tilanne kaikissa autoissa jotka lukevat liikennemerkkejä. Ärsyyntyminen on siis sekä täysin turhaa että loputon suo.

No eihän tuossa voinut sellaisesta olla kyse, kun nopeusrajoitus ei muuttunut lainkaan. Ja olen ymmärtänyt, että jarruvalon pitäisi palaa, vaikka se olisikin vakkari joka jarruttaa.
 
Harmaa vesisateinen päivä Oulussa, noin 20 kilsan ajosuorite taajama-alueella. Vähintään joka neljännessä vastaan tulleessa autossa päiväajovalotuikut keulilla ja suurimmassa osassa siten auton takapää täysin pimeänä. Kaksi täysin valotonta autoa, ei edes sitä parkkituikkua keulalla. Miksi helvatassa niitä ajovaloja ei väännetä siitä valokatkaisijasta päälle(jos automatiikka ei tätä osaa itse tehdä) kun sää sitä vaatii?
 
No eihän tuossa voinut sellaisesta olla kyse, kun nopeusrajoitus ei muuttunut lainkaan. Ja olen ymmärtänyt, että jarruvalon pitäisi palaa, vaikka se olisikin vakkari joka jarruttaa.

Pahoittelut, tarkoitin tuota että ennakoidaan merkkiä kiihdyttämällä ja sitten vieressä oleva kiihdyttää myös. En tuota seilaamista itsekään ymmärrä. Sinänsä voi olla kyse että keskitytään kaikkeen muuhun kuin ajamiseen ja kun joku menee ohi niin havahdutaan että mikäs se nopeus yms. nyt olisikaan.
 
. Miksi helvatassa niitä ajovaloja ei väännetä siitä valokatkaisijasta päälle(jos automatiikka ei tätä osaa itse tehdä) kun sää sitä vaatii?

Varmaan sama juttu kuin yleensä automatiikassa. Ei käytetä yhtään ajatusta siihen toimiiko se automatiikka nyt oikein ja luotetaan että kyllä se hoitaa.

Omassa kiassa vaatii enemmän hämärää että ajovalot syttyvät (sade ei aktivoi, kuten kait suuressa osassa saksalaisissa). Takavalot olisivat samalla pois päältä, mutta noi on auton myyjän puolelta aktivoitu palamaan (eli maahantuodussa autossa ne eivät olleet aina päällä).
 
Pahoittelut, tarkoitin tuota että ennakoidaan merkkiä kiihdyttämällä ja sitten vieressä oleva kiihdyttää myös. En tuota seilaamista itsekään ymmärrä. Sinänsä voi olla kyse että keskitytään kaikkeen muuhun kuin ajamiseen ja kun joku menee ohi niin havahdutaan että mikäs se nopeus yms. nyt olisikaan.

Ei, tarkoitin ennakoidaan tietyn automerkin (lue: toyota) ja sen seilaavan nopeuden kohdalla, että ratin takana istuu seniili kyrpä jota ei saa ohittaa.
 
Keskimäärin ihmiset ovat omien kokemusten mukaan ennemmin seniilejä ajatuksissaan ajavia kuin seniilejä kyrpiä. Ei se huomion herpaantuminen tarvitse tarkoittaa kännykän vahtaamista (mitä varmasti tapahtuu vähän nuoremmilla suhteessa enemmän).
 
Mielenkiintoinen ihmisryhmä tämäkin, jonka nopeus seilaa 100 km/h -alueella jossain 75-95 km/h välillä. Sitten ohitat heidät ripeästi ja turvallisesti, mutta kas kummaa kun heilläkin löytyy se kaasupoljin ja perässä roikutaan koko loppumatka.
Syitä varmaan monia, joku käyny läpi joidenkin automallien ominaisuuksia, mutta veikkaan että yksi syy on se että ennen ohitus ei ehkä tarkkaa tietoa rajoituksesta, ajettu vähän alle. Toinen rajoitus tiedossa, jos mennään ns jalkakaasulla niin autosta ja toki kuskista riippuu miten helppoa tasaista nopeutta ajaa. Edessä oleva vakkarikuski helpottaa sitätouhua.

Eli jos edellä menee sopivaa vauhtia ajava kuski, niin miksä siinä perässä ajelle. vaikka maaliin asti. Eikä ne kai ärsytä, jos turvavälin osaa pitää. Toki siinä voi tulla sellainen olo että jäinkö nyt hänen tukokseen, mutta se sitten eri tarina. (oletan että jatkoi matkaa tasaisesti suurinpiirtein rajoitsuten mukaan)
 
Varmaan sama juttu kuin yleensä automatiikassa. Ei käytetä yhtään ajatusta siihen toimiiko se automatiikka nyt oikein ja luotetaan että kyllä se hoitaa.

Omassa kiassa vaatii enemmän hämärää että ajovalot syttyvät (sade ei aktivoi, kuten kait suuressa osassa saksalaisissa). Takavalot olisivat samalla pois päältä, mutta noi on auton myyjän puolelta aktivoitu palamaan (eli maahantuodussa autossa ne eivät olleet aina päällä).

Ennemmin veikkaan sen puolesta, että nämä sankarit eivät ole edes miettineen valoja sekuntiakaan. Eivät siis edes mieti sitä automatiikkaa.
 
Ei ollut ketään takana, ohitin pakun ja jäin seuraamaan peilistä voinko palata takaisin oikealle kaistalle, mutta siinä se roikkui niin jäin ajamaan vasenta kaistaa ja ohihan se sitten tuli kuten nähtiin.

Ajoin koko ajan vakkarin kanssa ja kun paku meni ohi ja sitten kun perä alkoi lähestymään niin otin vakkarin pois, mutta oli pakko ihan jarruttaa kun nopeus putosi niin nopeasti, tosiaan ilman jarruvaloja.

Käsijarrulla jarrutettaessa ei pala jarruvalot (tai ainakaan omassa ei pala). Sen verran nopea oli jarrutus, että epäilen käsijarrutemppua.
 
Kysehän ei ole siitä, kuinka paljon nopeus tippui, vaan kuinka nopeasti se nopeus tippui. Tästä mietin, että voisi olla käsijarrun kanssa jarrutettu, mutta vaikeahan se on tuosta varmuutta saada koskaan.
 
Tuosta ennakoinnista ja luottamusperiaatteesta tuli mieleen yksi ryhmä joka ei varmasti itse tiedosta toimintansa aiheuttavan turhaa riskitason nousua: Kohteliaat Teiden Ritarit®

Esimerkkinä tilanne jossa iltapäiväruuhkassa moottoritieltä pienemmälle tielle siirtynyt letka ajaa taajamassa. Erään nyppylän jälkeisen alamäen pohjalla on risteys oikealle, sieltä tuleville kolmio. Teiden Ritari havaitsee oikealta tulevan yksittäisen ajoneuvon, joka pysähtyy odottamaan paikkaa liittyä jonoon. Herrasmiehenä Ritari päättää sitten ensin hidastaa, ja sitten jopa pysähtyä kokonaan, viittoen kolmion takana odottelevalle että tässä sinulle paikka, olkaa hyvä.

Hieno herrasmiehen ele ja kaikkea, mutta nyt sitten on parempi jokaisen jonossa perässä tulevan työmatkalaisen olla hereillä! Kukaan joka luottaa muiden ajavan liikennesääntöjen mukaan ei odota joutuvansa pysähtymään tuossa kohtaa. Monesti olen nähnyt tuollaisen johdosta äkkijarrutuksia ja muita kevätjuhlaliikkeitä. Teiden Ritari ei varmasti omasta mielestään tehnyt kuin päivän hyvän teon. Kaikki mahdolliset peräänajothan ovat lainkin mukaan puutteellisten turvavälien ja puutteellisen tilanneseurannan tulosta. Tämä ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että toimimalla liikennesääntöjen vastaisesti tämä Ritari laukaisee koko tapahtumasarjan. Jos hän ymmärtäisi toimintansa haitallisuuden, hänkin ehkä säästäisi ritarillisuutensa vaikkapa kaupanoven availuun.
Kerran todistin tällaisen Teiden Ritarin Hämeenlinnanväylällä.

Toki oli iltapäiväruuhka ja possujuna mateli oikealla kaistalla muistaakseni jotain max 60 km/h. Mitä se nyt pahimmillaan tekee pohjoseen päin mennessä ennen Kehä III:sen liittymää. Martsarin muutenkin lyhkästä kiihdytyskaistaa ryömitti henkilöautokuski, jolla olis ollut ihan ok väli mennä, mutta kun ei uskalla tunkea, niin ei uskalla tunkea ja tiivistä jonoa alkoi olemaan varmaan edelliseen liittymään saakka. Arkajalka on jo melkein kiihdytyskaistan jälkeisessä ojassa, koska jostain kumman syystä auton on pakko liikkua eteenpäin, vaikkei tilaa olisi(???). Tässä vaiheessa Teiden Ritari päättää pysähtyä ja koska possujuna on aika tiivis, niin äkkijarrutusta seuras toinen ja kolmaskin äkkijarrutus. Vähän osas ite odottaa jotain mielenkiintosta, joten ei ollut varsinaisesti lähellä, mutta kyllä siinä hetken kerkes säikähtää et tuleeks joku takakontista sisään.
 
Aivan kiinni hinkkaajat. Vaikka hyvin näkee että edessäni on jono autoja. Vielä valojen vilkuttajat. Huoh..
 
Aivan kiinni hinkkaajat. Vaikka hyvin näkee että edessäni on jono autoja. Vielä valojen vilkuttajat. Huoh..

Joo. Tämä on kyllä käsittämätöntä urpoilua.. :rolleyes: Itse päästän aina välillä turvavälin melko pitkäksi (n. 50m) että voi laittaa vakkarin päälle, niin eikös joku urpo ala takaa vilkuttelemaan valoja.

Juhannuksen paluuliikenteessä perässäni oli tälläinen urpo, joka vielä ohitti minut vaikka edessäni oli arviolta n. 30-40 auton jono. Seuraavat 50km tuo kyseinen auto oli edelleen minun näköpiirissä. :)
 
Aivan kiinni hinkkaajat. Vaikka hyvin näkee että edessäni on jono autoja. Vielä valojen vilkuttajat. Huoh..
Joo. Tämä on kyllä käsittämätöntä urpoilua.. :rolleyes: Itse päästän aina välillä turvavälin melko pitkäksi (n. 50m) että voi laittaa vakkarin päälle, niin eikös joku urpo ala takaa vilkuttelemaan valoja.

Juhannuksen paluuliikenteessä perässäni oli tälläinen urpo, joka vielä ohitti minut vaikka edessäni oli arviolta n. 30-40 auton jono. Seuraavat 50km tuo kyseinen auto oli edelleen minun näköpiirissä. :)
Oon ihan varma, että tuolla liikenteessä on tyhjäpäitä, joiden havainnointikyky loppuu n. 2 metrin päähän oman auton keulasta. :beye:
 

Suomen mulkuin mulkku on näköjään löytynyt. Vankilaa tuosta pitäisi saada, ei mitään vähempää.

Muutoin tänään nähtyä: harvaan asuttu alue jossa pikkutiellä välillä päällyste, välillä soraa, rajoitus 60kmh. BMW ajoi vastaan valehtelematta vähintään 100kmh, todennäköisesti mentiin jo lähempänä toistasataa. Kohdattiin onneksi paikassa, jossa hänen ei tarvinnut leikata meidän puolelta kaarretta. 20-30 metriä edempänä tilanne olisi voinut olla toinen ja hän/minä/puoliso osa jotain tilastoa.
 

Suomen mulkuin mulkku on näköjään löytynyt. Vankilaa tuosta pitäisi saada, ei mitään vähempää.

Muutoin tänään nähtyä: harvaan asuttu alue jossa pikkutiellä välillä päällyste, välillä soraa, rajoitus 60kmh. BMW ajoi vastaan valehtelematta vähintään 100kmh, todennäköisesti mentiin jo lähempänä toistasataa. Kohdattiin onneksi paikassa, jossa hänen ei tarvinnut leikata meidän puolelta kaarretta. 20-30 metriä edempänä tilanne olisi voinut olla toinen ja hän/minä/puoliso osa jotain tilastoa.
Vähän outoa kuitenkin että kuski tuossa kertoo ettei mennyt hiostamaan lähelle taakse ja sitten videossa on kokoajan alle sekunnin välillä = alle sakkotäisyydellä. Jos on oikeasti näyttänyt videon poliiseille niin kortti voisi lähteä hetkeksi.
 
Vähän outoa kuitenkin että kuski tuossa kertoo ettei mennyt hiostamaan lähelle taakse ja sitten videossa on kokoajan alle sekunnin välillä = alle sakkotäisyydellä. Jos on oikeasti näyttänyt videon poliiseille niin kortti voisi lähteä hetkeksi.

ei pakettiauton kiihtyvyydellä voi lähteä mistään kilometrin päästä ohittamattaan hitaampaa estettä.
 
Vähän outoa kuitenkin että kuski tuossa kertoo ettei mennyt hiostamaan lähelle taakse ja sitten videossa on kokoajan alle sekunnin välillä = alle sakkotäisyydellä. Jos on oikeasti näyttänyt videon poliiseille niin kortti voisi lähteä hetkeksi.

Samaan kiinnitin huomiota. Ennen ohitusta ajaa aivan Teslan perseeseen kiinni. Ja kun palaa omalle kaistalleen, niin silloinkin vetää ihan Teslan perseeseen kiinni. Ja jutusta päätellen kuvaaja ei edes itse tajua tehneensä mitään väärin.
 
Samaan kiinnitin huomiota. Ennen ohitusta ajaa aivan Teslan perseeseen kiinni. Ja kun palaa omalle kaistalleen, niin silloinkin vetää ihan Teslan perseeseen kiinni. Ja jutusta päätellen kuvaaja ei edes itse tajua tehneensä mitään väärin.

Jotkut tekee ohitukset noin, jopa motarilla. Väärä tapa ja vaarallinen, mutta tässä kontekstissa sama kun valittaisi siitä että joku on läpäissyt poskelle ja vastapuoli yrittänyt ampua kohti. En tiedä huomasitko paluun osalta, että tesla vetää jarrut (lähes) lukkoon kun paku yrittää palata kaistalleen. Jos olisi ajanut perään, niin videon kanssa Tesla olisi todennäköisesti saanut maksaa kaikki viulut.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Tappaahan toi Tesla-kuski tuossa yritti, kun ensin blokkaa ohituksen ja sen jälkeen alkaa estämään kaistalle paluun. Olis tosin ekana varmaan Tesla saanut pusun persposkeen ja siitä Tesla poikittain vastaantulijan nokkaan ja paku vielä päälle. Minusta kuvasjan ohitusyritys näytti ihan normaalilta, omalla kaistalla vauhdit, että vastaantulijoiden kaistalla mahdollisimmman vähän aikaa.
 
Leikattu tuo pätkä niin ettei tiedä mitä aikaisemmin tapahtuu.

Mutta tapahtui mitä vaan niin kunnon perseilyä sinisen auton kuljettajalta.Merķkiä ei saa mainita ettei sysoplla mene hermo.
 
Onneksi on video esittää todisteeksi, kun tuossa on selvästi kyse tahallisesta liikenteen haittaamisesta ja ohittamisen estämisestä. Ylipäätään omituista käytöstä.

Toki maanteillä ajetaan sekunnin turmaväleillä, ettei edes järki riitä tajuamaan miten on kortti joskus saatu.
 
Itäisemmässä Suomessa ei näköjään osata ohittaa. Tai sitten todella tykätään ajaa alinopeutta tiukassa Possu jonossa ilman turvavälejä. Ihan joka puolella moisia. Onko jollain paikallisella antaa syytåää tai selitystä.
 
Aivan kiinni hinkkaajat. Vaikka hyvin näkee että edessäni on jono autoja. Vielä valojen vilkuttajat. Huoh..

Joo, tämä on kyllä niin käsittämätöntä touhua. Selittää kyllä tätä miten vähän väliä tulee näitä monen auton ketjukolareita, kun hiissataan ihan perseessä kiinni vaikka liikenne olisi jo täysin jonoutunut. Jotenkin ei vaan sinne kahden aivosolun väliin istu konsepti siitä, että liikun edelleen ihan samaa vauhtia kuin se jonokin, vaikka mulla olisikin vähän väliä siihen seuraavaan autoon. Yleensä tulee päästettyä nämä sankarit sitten suosiolla seuraavan perseeseen hiillostamaan, mutta eipä siinä kauaa mene kun jo se seuraava sankari perseessä kiinni. Aivan vitun idioottimaista touhua.

***

Ylipäätään vituttaa se, että liikenteessä on tasan kahdenlaisia kuskeja: reilua (vähintään 10 alle rajoituksen) alinopeutta köröttelijöitä, tai sitten himokaahaajia jotka vetää aina vähintään 20 km/h ylinopeutta ja sekoilee muuten vaan.
 
Teeslakuskin sekoilu videolla on aivan käsittämätöntä. Aivan sama mitä aiemmin on tapahtunut, pitäisi tuosta rangaista törkeän liikenteen vaarantamisen skaalan yläpäästä. Ehkä video vielä poliisille päätyy, ellei ole jo tutkittavana.

Voi siitäkin väitellä että pakulle voisi myös pienet sakot antaa, eikä sekään väärin ole, mutta se on lähinnä keskustelun sivujuonne.
 
Teeslakuskin sekoilu videolla on aivan käsittämätöntä. Aivan sama mitä aiemmin on tapahtunut, pitäisi tuosta rangaista törkeän liikenteen vaarantamisen skaalan yläpäästä. Ehkä video vielä poliisille päätyy, ellei ole jo tutkittavana.

Voi siitäkin väitellä että pakulle voisi myös pienet sakot antaa, eikä sekään väärin ole, mutta se on lähinnä keskustelun sivujuonne.
Mistä antaisit pakulle sakot?
 
Aika kovia reaktioita tuohon Teslan perseilyyn. Fakta vaan valitettavasti on että kun tuossa ei ollut mitään läheltäpitiäkään niin poliisi jos tutkisi niin eipä se olisi kuin perustason liikenteen vaarantaminen, eli muutama päiväsakko.

Näitä näkee jatkuvasti eikä ketään ketään kiinnosta.
 
Tuossa videossahan se sanoo lopussa että oli ratsia edessä jossa kävi näyttämässä poliiseille videota. Ottivat rekkarin ylös ja laittoivat auton etsintään.
 
Turvavälin puuttumisesta kun on lähdössä ohitukseen. Ei siinä ole mitään muttia, ihan sama mikä se motiivi on.
Nyt kyllä menee ylitulkinnaksi. Ohitushetkellä se turvaväli saa ja melkein pitää pienentyä. Tuossahan paku aivan oikeaoppisesti keräsi vauhdin omalla kaistalla lähteä ohi heti kun latu vapaa. Ei kukaan täysjärkinen lähde ohitukseen 2-kaistaisella siten, että vaihtaa kaistaa jo turvavälin kohdalla. Videon pitäisi olla paljon pidempi, että voisi arvioida ajoiko liian lähellä sakon arvoisesti.
 
Nyt kyllä menee ylitulkinnaksi. Ohitushetkellä se turvaväli saa ja melkein pitää pienentyä. Tuossahan paku aivan oikeaoppisesti keräsi vauhdin omalla kaistalla lähteä ohi heti kun latu vapaa. Ei kukaan täysjärkinen lähde ohitukseen 2-kaistaisella siten, että vaihtaa kaistaa jo turvavälin kohdalla. Videon pitäisi olla paljon pidempi, että voisi arvioida ajoiko liian lähellä sakon arvoisesti.
Sakot katsotaan lain mukaan.
Videon ei tarvitse olla pidempi jotta voisi arvioida ajettiinko sakkovälillä vai ei. Heikot ohittamistaidot ei ole lain mukaan mikään hyväksyttävä tekosyy ajaa liian lähelle toisen perää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 432
Viestejä
4 512 071
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom