Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Jos oikealla kaistalla oli sopivia rakoja, niin ehkä vähän mulkkua roikkua siinä vasurilla vaikka muita ohittelisikin. Ei siis laitonta, mutta ei-niin-muut-huomioivaakaan. Mikä sit on sopiva väli? Rusinannuuhkijoille se on autonmitta + 1m tai jotain muuta käsittämätöntä. Muuten se on sellainen, ettei juuri tarvitse vauhtiaan hidastaa päästääkseen toisen ohi. Sen hahmottaminen taas vaatii sen, että on havainnut kuinka nopeasti takaa tuleva on saavuttanut. Se jos jokin vituttaa, että kun annat tilaa jollekin perskärpäselle, niin sillä ohittajalla meneekin minuutti päästä ohi, eli siihen perseeseen on pitäny päästä nuuhkimaan jonkun muutaman km/h takia. Toki nykyään annan mielelläni tilaa vaikka vähän pienempäänkin rakoon, jos takaa tuleva jättää fiksun välin. Hanurissa roikkujille vastaan pikkumaisesti kusipäisyydellä kusipäisyyteen, enkä tee mitään ylimääräistä heidän hyväksi.

Mä pyrin vaihtamaan takas oikealle niin, että otan reippaasti väliä siihen ohitettavaan ajoneuvoon. Joskus joku kiireinen sitten ampaisee sillä sekunnilla ohi, kun vaan mahtuu ja se on sitten vaan yksinkertaisesti hänen typeryyttään ja lapsenomaista malttamattomuuttaan.

Siinä vaiheessa kun tuolla tiellä tullaan siihen Haagan liittymään, niin vasenta kaistaa alkaa olla perusteltua käyttää ryhmittymisen takia, koska varsinkin ruuhka-aikaan se keskustaan jatkavan kaistan jono tulee nopeesti vastaan.
 
Joskus on tullut vastaan tilanne, että rekkaa on lähtenyt ohittamaan tuollainen hidastelija, mutta sitten kun se rekka onkin liittynyt pois motarilta, niin se rekan perässä ollut letka onkin päässyt kiihdyttämään normivauhtiin, ja se etanaohittelija on sitten jäänyt jumiin vasemmalle kaistalle kun ei ole uskaltanut kiihdyttää vauhtiaan sellaiseksi että pääsisi liittymään takaisin sen nopeammin kulkevan letkan väliin.
Tätä käy muuten myös heille, jotka väistää liityntäkaistalta tulevia ajoneuvoja ns. "turhaan". Pahimmillaan on vielä väistänyt jonkun eteen niin, että takaa tuleva on joutunut jarruttamaan. Aika harvinaista, mutta sitäkin ärsyttävämpää.
 
Kaivaa vaan, ei kuulu mulle.
Selvä, yritin kaivaa ja en oikein löytänyt tukea väitteelesi.
Laissa toki mainittu oikealla ajaminen, mutta vanhankin lain aikaa tavallisilla nelikaista teillä ei kuvailemaasi pakkoa ajaa oikealla.

Päinvastoin neuvotaan , kaistanvaihtaminen on riski ja tarpeetonta pitää välttää, tai se suorastaan kielletty.
 
Selvä, yritin kaivaa ja en oikein löytänyt tukea väitteelesi.
Laissa toki mainittu oikealla ajaminen, mutta vanhankin lain aikaa tavallisilla nelikaista teillä ei kuvailemaasi pakkoa ajaa oikealla.

Päinvastoin neuvotaan , kaistanvaihtaminen on riski ja tarpeetonta pitää välttää, tai se suorastaan kielletty.

Tämän suhteen tuli vastaan Tanskassa yllätys kun kävin viime kesänä reissussa, että siellä ohjeistetaan kolmekaistaisella tiellä ihmisiä ajamaan oikeanpuolimmaisella kaistalla, vaikka se on selvästikin tarkoitettu vain valtatieltä poistumista ja sille liittymistä varten ainakin tiemerkintöjä itse vapaasti tulkiten. Oma järki sanoisi että nuilla teillä vasen kaista olisi ohittamista varten, keskimmäinen pidempiä suoraan siirtymisiä varten ja oikeanpuolimmaiselle mennään hetki ennen liittymää tai oikeanpuolimmaiselta koitettaisiin liittyä keskimmäiselle mahdollisimman pian ennen seuraavaa liittymää.
 
. Muuten se on sellainen, ettei juuri tarvitse vauhtiaan hidastaa päästääkseen toisen ohi. Sen hahmottaminen taas vaatii sen, että on havainnut kuinka nopeasti takaa tuleva on saavuttanut.
Jos nyt esimerkin nopeuksilla, mennään vajaa 90km/h, perässä tulia kympin enemmän, 100km/h, ja oikealla jono reilun vitosen hilijempaa.
Niin oliskolaskimella n. 300m jos tavoite se että itse pidetään turvavälit, ja ei häiritä kovasti muita, eikä jouduta hiljentää. Siis ynnäilin että 200 metriä + se väli että toinen kerkiää kunnolla ohi ja ettei tarvi itse hiljennellä.

Hälytysajoa väistää toki pieneenkin väliin ja hiljentää sinne muita häiriten.
 
Viimeksi muokattu:
Tämän suhteen tuli vastaan Tanskassa yllätys kun kävin viime kesänä reissussa, että siellä ohjeistetaan kolmekaistaisella tiellä ihmisiä ajamaan oikeanpuolimmaisella kaistalla, vaikka se on selvästikin tarkoitettu vain valtatieltä poistumista ja sille liittymistä varten ainakin tiemerkintöjä itse vapaasti tulkiten. Oma järki sanoisi että nuilla teillä vasen kaista olisi ohittamista varten, keskimmäinen pidempiä suoraan siirtymisiä varten ja oikeanpuolimmaiselle mennään hetki ennen liittymää tai oikeanpuolimmaiselta koitettaisiin liittyä keskimmäiselle mahdollisimman pian ennen seuraavaa liittymää.
Keskikaistasta voi tulla liian suosittu, koska siinä on helpointa ajaa aivot narikassa. "Middle lane hogging" on yleinen ilmiö maailmalla.
 
Kokoajan ohitin oikealla kaistalla olevia autoja, jotka ajeli sen perus 80km/h.

Varmaan siinä oli joku väli väistää oikealle, mutta mietiskelin että missä vauhdissa pitää 80kmh alueella vielä väistää takaatulijaa Hkin sisääntuloväylällä oikeanpuoleiselle kaistalle, jos jollain vielä kovempi kiire, esim 100km/h?

Ihan missä tahansa vauhdissa jos takantuleva on nopeampi. Oli rajoitus mikä tahansa.
 
Tätä käy muuten myös heille, jotka väistää liityntäkaistalta tulevia ajoneuvoja ns. "turhaan". Pahimmillaan on vielä väistänyt jonkun eteen niin, että takaa tuleva on joutunut jarruttamaan. Aika harvinaista, mutta sitäkin ärsyttävämpää.
Eikä edes ole harvinaista, ajan paljon hämeenlinnantietä ja tätä näkee päivittäin useamman kerran.
 
Keskikaistasta voi tulla liian suosittu, koska siinä on helpointa ajaa aivot narikassa. "Middle lane hogging" on yleinen ilmiö maailmalla.
Ja jos keskimmäisellä on jatkuva jono niin miten vasemmalta pääsee pois esimerkiksi liittymään?
 
Ihan missä tahansa vauhdissa jos takantuleva on nopeampi. Oli rajoitus mikä tahansa.
NÄIN.
Joillekkin on vain niin ylitsepääsemätöntä päästää se toinen ohi. kuuluu suomalaiseen minäminä asenteeseen. "Minä päätin tänään, että 9km/h ylinopeus on sopiva, ja ketään en varmasti päästä ohi... Tai 5km/h ylinopeus, tai tasan mittarin mukainen näyttämä mikä näyttää harmaassa hojohossa 10km/h alle todellisen.
Mutta kun minäminä, ja perkele, periksi en anna."
Tämä aiheuttaa täysin turhia ärsytyksiä muille.

Itse en aja käytännössä koskaan sakkonopeuksia, mutta jos huomaan reilusti nopeamman tulevan perään, niin koitan parhaani mukaan päästää kanssa-autoilijan ohi mahdollisimman vähällä häiriöllä. En ymmärrä, että miten se on niin pirun vaikeaa..?
Minulle ei ole liikenteessä keskisormea muistaakseni näytetty ikinä, ja ajan noin 60-80tkm/vuosi.
 
Mulle on ihan se ja sama vaikka kaikki muut ajais 200km/h, ei ole mun asia niitä alkaa kouluttamaan, estämään tai muutenkaan vittuuntua siitä, ellei nyt ole joku ihan silminnähtävä vaaranpaikka jossa ollaan vaikka ajamassa jonkun pellavapäisen veetijoonatanin yli koulutiellä.
 
Juu, itsekin jos näen jonkun ajavan 200km/h niin soitan poliisin (paitsi Saksan rajoittamattomalla motaripätkällä, mutta aika harvinaista sielläkin tuollainen).
Kouluttaminen on yleisesti ihan turhaa, koska kuski kyllä yleensä ihan tietoisesti tietää mitä tekee. Jatkan omaa ajoa kuten siihenkin asti, koska se on pääsääntöisesti se järkevin teko.

Jos oikein takaluukussa roikkuu pidempään niin saatan tiputtaa hivenen nopeutta ihan mahdollisen onnettomuuden vahinkojen laskemiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
No joo sekin vähän riippuu tilanteesta, kyllä sitä itsekin junnuna tuli säännöllisesti otettua se 200 lasiin joskus öisellä motarilla. Ei se nyt niin kamalaa ole, muualla maailmassa ajetaan päivittäin tuollaisia vauhteja perheen kauppakasseilla :D
 
Mulle on ihan se ja sama vaikka kaikki muut ajais 200km/h, ei ole mun asia niitä alkaa kouluttamaan, estämään tai muutenkaan vittuuntua siitä, ellei nyt ole joku ihan silminnähtävä vaaranpaikka jossa ollaan vaikka ajamassa jonkun pellavapäisen veetijoonatanin yli koulutiellä.
Juuri näin. Tosin esimerkin tapauksessa se kouluttaja löytyi sieltä toisesta päästä. Ylinopeutta ajettiin ilmeisesti vain päästäkseen kouluttamaan eteentulijoita, eikä oikeaa kiirettä vaikuttanut olevan.
Omalla kohdalla ei tuota ongelmaa ohittaa vasemman kaistan hidastelijaa oikealta (en harrasta pujottelua), mutta en myöskään jää tämän jälkeen osoittamaan mieltä toisen ajotavasta. Joskus toki ohitettava tuntuu saavan vedon päälle ohituksen jälkeen ja valomerkkejäkin on nähty. Ihmeellinen on toisten tapa ryhtyä poliiseiksi, varsinkin kun oma toiminta on kaikkea muuta kuin esimerkillistä.
 
Nykyään ei vissiin vasurilla voi ajaa ollenkaan 100kmh, joku aika sitten joku naisoletettu ajoi useamman sadan metrin välin kiinni (hki-hyvinkää välillä eli pk seudulla) kahta rekkaa ohitellessa ja kauhea vilkuttelu alkoi takana. Kai pitäsi tajuta että kaikilla autoilla ei ole mieluisaa vetää 120kmh+ alustan puolesta varsinkaan 500kg lastissa. Ennenkun joku tulee lässyttämään ennakoinnista niin audia ei näkynyt taustapeilissä mutkan vuoksi vasurille siirryttäessä. Onneksi omistan keskisormen ja lisävalon niin pystyi opettamaan käytöstapoja.

Nykyisellään tuntuu että suurin osa sakista ajaa sen ~110kmh 120 alueella, jos ajaisin gps 120kmh niin aika usein saisi valoja hätyytellä edessä köröttelijöiden kanssa, mutta empä ole kehdannut silloinkaan kun 120kmh liikennöitävä kalusto on käytössä.
 
Takaluukussa roikkuvilla on turhan usein vaikea hahmottaa turvavälejä, sekä omaansa että sitä millaisen välin oikealla ajavilla autoilla pitäisi olla että siihen voi liittyä turvavälin säilyttäen. Siinä sitten leuka kireänä hermoilevat kun ei siirrytä liian tiukkaan väliin ja HETI. Ei tipu sympatiaa muuten kuin samalla tavalla kuin pienelle kiukuttelevalle lapselle, ei voi vaatia jos toinen ei vaan ymmärrä.
 
Ruokakauppojen parkkiksilla olevia ekopisteitä itsekin käyttävänä on alkanut ärsyttää ihmiset jotka ovat valmiita pahimmillaan tukkimaan ajoväylän tai ainakin estämään muutamaan parkkiruutuun ajon kun on aivan pakko pysäyttää se auto tyhjennyksen ajaksi roskapönttöjen viereen sen sijaan että jaksaisi käyttää 30 sekuntia aikaa ja muutaman askeleen enemmän pysäköimällä ruutuun.
 
Ruokakauppojen parkkiksilla olevia ekopisteitä itsekin käyttävänä on alkanut ärsyttää ihmiset jotka ovat valmiita pahimmillaan tukkimaan ajoväylän tai ainakin estämään muutamaan parkkiruutuun ajon kun on aivan pakko pysäyttää se auto tyhjennyksen ajaksi roskapönttöjen viereen sen sijaan että jaksaisi käyttää 30 sekuntia aikaa ja muutaman askeleen enemmän pysäköimällä ruutuun.
Nyt kun kirjoitit, niin tuota on paljon, pysähdytään kulmalle ja nopeasti tyhjätään auto kontteihin. Mutta monessa paikkaa taitaa nuo olla sijoitettu niin että ovat niissä nurkissa missä häiritsee muuta parkkiksen liikennettä vähän.
Mutta ei se pisteen sijoitus tietenkään mikä selitys oikeutus sille että voisi pysähty tientukkeeksi, päinvastoin.
 
Ruokakauppojen parkkiksilla olevia ekopisteitä itsekin käyttävänä on alkanut ärsyttää ihmiset jotka ovat valmiita pahimmillaan tukkimaan ajoväylän tai ainakin estämään muutamaan parkkiruutuun ajon kun on aivan pakko pysäyttää se auto tyhjennyksen ajaksi roskapönttöjen viereen sen sijaan että jaksaisi käyttää 30 sekuntia aikaa ja muutaman askeleen enemmän pysäköimällä ruutuun.
Heh, säästäisipä siinä 30 sekuntia eikä viisi minuuttia. Tuossa missä käydään ei tosin ole parkkiruutuja n. 50 metrin säteellä. Siinäkin tosin aina välillä joku tunkeaa ihan puristimiin kiinni parkkiin, vaikka ympärillä olisi siististi sopivan matkan päässä kahdeksan autoa joilla on takakontti täynnä kierrätyskamaa jota lapataan puristimiin.
 
Ruokakauppojen parkkiksilla olevia ekopisteitä itsekin käyttävänä on alkanut ärsyttää ihmiset jotka ovat valmiita pahimmillaan tukkimaan ajoväylän tai ainakin estämään muutamaan parkkiruutuun ajon kun on aivan pakko pysäyttää se auto tyhjennyksen ajaksi roskapönttöjen viereen sen sijaan että jaksaisi käyttää 30 sekuntia aikaa ja muutaman askeleen enemmän pysäköimällä ruutuun.
Ei kuorman purkamista varten tarvitse varata pysäköintiruutua, kun kuorman purkaminen ei ole pysäköintiä.

Jos ekopisteet on sijoitettu niin ettei siihen mahdu autolla niin ne on suunniteltu päin p.

Itse en ole tuollaisia vielä tähän päivään mennessä nähnyt.
 
Ei kuorman purkamista varten tarvitse varata pysäköintiruutua, kun kuorman purkaminen ei ole pysäköintiä.

Jos ekopisteet on sijoitettu niin ettei siihen mahdu autolla niin ne on suunniteltu päin p.

Itse en ole tuollaisia vielä tähän päivään mennessä nähnyt.

Niin, lakikirjan noudattaminen joka pykälää myöten ei tarkoita että muut ihmiset tulisivat huomioiduksi.

Ketju tai viestinikään ei tainnut olla lakia rikkovat autoilijat vaan "mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa".

Jos sinä et ole nähnyt niin ei tarkoita etteikö niitä olisi.
 
Ei kuorman purkamista varten tarvitse varata pysäköintiruutua, kun kuorman purkaminen ei ole pysäköintiä.

Jos ekopisteet on sijoitettu niin ettei siihen mahdu autolla niin ne on suunniteltu päin p.

Itse en ole tuollaisia vielä tähän päivään mennessä nähnyt.
Ajatus tasolla jos johonkin jäte/kierrätys/keräyspisteelle tuomassa tavaraa autolla, niin tavoite kyllä ajaa mahdollisimman lähelleä, minimoida turvallisesti se tyhjennys matka.

Jos vierestä menee joku parkkiksen ajoväylä, eikä tilaa pysähtyä, niin pisteen sijoitus on vaarallinen, ja käytännössä joutuu miettiin kumpi parempi, pysäköidä väylän toiselle puolelle, vai minne. Jos joutuu ylittää väylän, niin ei sekään ole hyvä, siis ihan turvallisuuden kannalta, ja aikaakin menee.

Jos vie jotain yhtä paistinpannua niin on toki vähän eri, vs isompaa erää.

Monessa pisteessa ne kontit on jonkin "takaväylän" reunassa, missä lähinnä liikkuu ko pisteellekävijöitä, tai muuten vain nurkkien kautta kiertäjät, ja sen kontin viireen autolla sijoittuminen ei sinänsä tuki muilta liikkumista. ja siis turvallisempi, helpompi, nopeampi kuin väylän toisella puolella olevat ruudut.

Jos pisteell ruuhkaa, ja itselle viennissä se paistonpannu, niin mita helpottaakseen se parkkiruutu voi olla ihan ok.
 
En tiedä liittyykö nyt suoraan autoiluun mutta voi helvetti tuo taloyhtiön pysäköintipaikkojen väärinkäyttö. Yhdellä sankarilla (yllättäen yhtiön ainoa vuokralainen) on kaksi autoa ja asuntovaunu. Ylipitkä asuntovaunu on perma-parkkeerattu asukkaan pysäköintipaikalle, jonka myötä vieressä ja takana oleville parkkipaikoille on helvetin vaikea pysäköidä. Voitte varmaan arvata, missä näiden sankareiden autoja säilytetään, no tietenkin vierasparkkipaikoilla joka helvetin päivä, jonka seurauksena puolet vierasparkkipaikoista on poissa pelistä tai lumenläjityskautena kaikki. Asia ei valitettavasti etene, koska leikkivät etteivät osaa suomea (Jotain kosovolaisia tai vastaavaa sakkia), ja väittävät että autot eivät ole heidän vaan sukulaisten, jotka vierailevat säännöllisesti katsomassa näiden lapsia. Ilmeisesti yksi näistä "sukulaisista" myös asuu siellä asuntovaunussa, ja vetää talvella jatkoroikkaa taloyhtiön pannuhuoneeseen. Isännöitsijä on täysin neuvoton ja ehdottelee jotain Parkkipatea tai vastaavaa koijarifirmaa hoitamaan ongelmaa.
 
Isännöitsijä on täysin neuvoton ja ehdottelee jotain Parkkipatea tai vastaavaa koijarifirmaa hoitamaan ongelmaa.
Tuli monenlaisia ideoita, mutta pieni mahku ettei heitä hämää paten touhut, niin onko teillä tehokasta kunnallista valvontaa. Jos on niin sitä voisi kokeilla, ensin käydä ne merkit ja kiellot läpi, meniskö ajatus että vieraspaikka vaatisi luvan ja aika raja kiekolla.


Sen asuntoautopaikan, voisiko sen siirtää kohtaa missä koko ei häiritse.
 
Tuli monenlaisia ideoita, mutta pieni mahku ettei heitä hämää paten touhut, niin onko teillä tehokasta kunnallista valvontaa. Jos on niin sitä voisi kokeilla, ensin käydä ne merkit ja kiellot läpi, meniskö ajatus että vieraspaikka vaatisi luvan ja aika raja kiekolla.

Sen asuntoautopaikan, voisiko sen siirtää kohtaa missä koko ei häiritse.

Kunnallinen valvonta ei tule yksityisalueen puolelle, vaan pysyvät tiukasti kunnan puolella. Tämä asia on aikoinaan selvitetty perin pohjin, kun käytiin läpi tonttirajoja ja vastuukysymyksiä.

Sen asuntovaunun paikka olisi kunnallisen tien varteen pysäköitynä, mutta tämä sovi vuokralaisille. Todennäköisesti siksi, että eivät voi heittää jatkoroikkaa sieltä asti taloyhtiön pistorasiaan :rolleyes:

Vierasparkkipaikkojen luvittamisestakaan ei ole käytännössä hyötyä, koska yhtiöllä ei ole mahdollisuutta siirtää tai sakottaa pysäköintipaikan väärinkäyttäjiä pois näiltä paikoilta.
 
Kunnallinen valvonta ei tule yksityisalueen puolelle, vaan pysyvät tiukasti kunnan puolella. Tämä asia on aikoinaan selvitetty perin pohjin, kun käytiin läpi tonttirajoja ja vastuukysymyksiä.

Sen asuntovaunun paikka olisi kunnallisen tien varteen pysäköitynä, mutta tämä sovi vuokralaisille. Todennäköisesti siksi, että eivät voi heittää jatkoroikkaa sieltä asti taloyhtiön pistorasiaan :rolleyes:

Vierasparkkipaikkojen luvittamisestakaan ei ole käytännössä hyötyä, koska yhtiöllä ei ole mahdollisuutta siirtää tai sakottaa pysäköintipaikan väärinkäyttäjiä pois näiltä paikoilta.
Sähkön napsiminen on poliisiasia ja siten "helposti" hoidossa kunhan ottaa todisteeksi kuvia jne. Ja ainakin Espoossa tuli moneenkin kertaan yksityiset tilattua kiinteistön vierasparkkiin kiinteistön toimesta. Eli en tiedä onko jokin muuttunut tai onko alueellinen ero. Jos eivät tule paikalle niin Parkkipaten tms kusipäiden kanssa mahd. lyhyt diili jotta saadaan ensin sankarit kuriin ja sen jälkeen soppari poikki (ellei sitten koeta hyväksi). Mutta pääasia on todisteet todisteet todisteet. Oli se sitten halpa valvontakamera joka kuvaa tätä aluetta ja kerää ne todisteet että auto ei liiku tai että piuhaa vedellään.

Itseä vituttaa noissa taloyhtiön parkkipaikkojen käyttäjissä nämä joilla on taloyhtiön harvoja autotalleja, ottavat myös parkkiruudun jotta voivat käyttää talliaan varastona ja ruutua autolleen. Ja useinmiten ovat taloyhtiön hallituksen jäseniä. Pitää keräillä hiukan todisteita ja pyytää sen jälkeen paloviranomaiset tarkastuskäynnille. Itse maksan kahdesta ruudusta ja harraste joutuu seisomaan ulkona kun talleja ei riitä kun niin moni on vain varastona.
 
Itseä vituttaa noissa taloyhtiön parkkipaikkojen käyttäjissä nämä joilla on taloyhtiön harvoja autotalleja, ottavat myös parkkiruudun jotta voivat käyttää talliaan varastona ja ruutua autolleen. Ja useinmiten ovat taloyhtiön hallituksen jäseniä. Pitää keräillä hiukan todisteita ja pyytää sen jälkeen paloviranomaiset tarkastuskäynnille. Itse maksan kahdesta ruudusta ja harraste joutuu seisomaan ulkona kun talleja ei riitä kun niin moni on vain varastona.

Heh, kaverin taloyhtiössä puolet talleista oli sellaisilla asukkailla, joilla ei edes ollut autoa ja tallit oli täysin tyhjillään. Niistä ei voinut luopua, koska "ei voi koskaan tietää jos lapset tarttee sitten kun saavat tämän perinnöksi".

Mutta eipä sillä, kyllä itselläkin tuli pidettyä kahta autopaikkaa taloyhtiössä asuessani ihan vain siksi, että sain autoni parkkiin näiden kahden paikan keskelle, jolloin ei tartte huolehtia siitä että naapuri kolhii ovilla.
 
Heh, kaverin taloyhtiössä puolet talleista oli sellaisilla asukkailla, joilla ei edes ollut autoa ja tallit oli täysin tyhjillään. Niistä ei voinut luopua, koska "ei voi koskaan tietää jos lapset tarttee sitten kun saavat tämän perinnöksi".

Mutta eipä sillä, kyllä itselläkin tuli pidettyä kahta autopaikkaa taloyhtiössä asuessani ihan vain siksi, että sain autoni parkkiin näiden kahden paikan keskelle, jolloin ei tartte huolehtia siitä että naapuri kolhii ovilla.
Juu noita "jos sitä joskus tarvitsee" tyyppejä on, sitten on nämä varastoivat hamsterit ja nämä joilla on suunnilleen autokorjaamo tallissaan. Viimeisimmässä en näe muuta ongelmaa kuin että varsin usein siellä on aina eri auto, eli joku korjaa/rakentelee kaverin/muiden autoja eikä pidä tallia omassa käytössään. Yhdessä taloyhtiössä missä asuin, tuli sääntö että tallin vuokraajalla pitää olla auto ja sen pitää olla leimattu että saa vuokrata tallia. Sen verran pieni taloyhtiö/niin vähän talleja ettei valvonta ollut ongelma. Sitä tosin en tiedä oliko tuo ns. laillisesti sitova sääntö. Sen kuitenkin muistan että yksi hallituksen jäsen mussutti kovin kun joutui firmansa kirjanpidon siirtämään johonkin ja luopumaan tallistaan. Kaikkiin talleihin tehtiin myös kerran asumiseni aikana palotarkastus ja pari tallia vapautui kun havaitsivat samalla muita väärinkäytöksiä paloturvallisuusrikkeiden lisäksi.

Eihän siinä kahden paikan pitämisessä ole mitään jos tilaa on ja on esim kuten aiemmassa että jos jonoa muodostuu, joudut luopumaan toisesta paikastasi. Mutta kovin monessa taloyhtiössä ei välttämättä ole tilaa. Itsellä on ollut tuuria matkassa ja on ollut joka taloyhtiössä missä olen asunut heti autopaikka tai autotalli. Viimeisimmässä parissa myös kaksi autopaikkaa. Nykyisessä ei vaan ole vierekkäisiä :(. Onneksi tuon harrasteen vieressä parkkeeraavat naapurit ovat asiallisen oloisia tyyppejä ja on sovittu että jätän tarkoituksella auton ruudun toiseen laitaan ja viereinen ajaa omansa samaan laitaan toisinpäin niin saadaan molemmat tilaa avata ovi, ilman pelkoa siitä että kummankaan toisella puolella olevasta autosta olisi vaaraa edes vahingossa ja toisella puolella olevan isomman pickupin omaavan kuskin ei tarvitse hinkuttaa itseään autoon naurettavan kapeasta raosta.
 
Juu noita "jos sitä joskus tarvitsee" tyyppejä on, sitten on nämä varastoivat hamsterit ja nämä joilla on suunnilleen autokorjaamo tallissaan. Viimeisimmässä en näe muuta ongelmaa kuin että varsin usein siellä on aina eri auto, eli joku korjaa/rakentelee kaverin/muiden autoja eikä pidä tallia omassa käytössään. Yhdessä taloyhtiössä missä asuin, tuli sääntö että tallin vuokraajalla pitää olla auto ja sen pitää olla leimattu että saa vuokrata tallia. Sen verran pieni taloyhtiö/niin vähän talleja ettei valvonta ollut ongelma. Sitä tosin en tiedä oliko tuo ns. laillisesti sitova sääntö. Sen kuitenkin muistan että yksi hallituksen jäsen mussutti kovin kun joutui firmansa kirjanpidon siirtämään johonkin ja luopumaan tallistaan. Kaikkiin talleihin tehtiin myös kerran asumiseni aikana palotarkastus ja pari tallia vapautui kun havaitsivat samalla muita väärinkäytöksiä paloturvallisuusrikkeiden lisäksi.

Eihän siinä kahden paikan pitämisessä ole mitään jos tilaa on ja on esim kuten aiemmassa että jos jonoa muodostuu, joudut luopumaan toisesta paikastasi. Mutta kovin monessa taloyhtiössä ei välttämättä ole tilaa. Itsellä on ollut tuuria matkassa ja on ollut joka taloyhtiössä missä olen asunut heti autopaikka tai autotalli. Viimeisimmässä parissa myös kaksi autopaikkaa. Nykyisessä ei vaan ole vierekkäisiä :(. Onneksi tuon harrasteen vieressä parkkeeraavat naapurit ovat asiallisen oloisia tyyppejä ja on sovittu että jätän tarkoituksella auton ruudun toiseen laitaan ja viereinen ajaa omansa samaan laitaan toisinpäin niin saadaan molemmat tilaa avata ovi, ilman pelkoa siitä että kummankaan toisella puolella olevasta autosta olisi vaaraa edes vahingossa ja toisella puolella olevan isomman pickupin omaavan kuskin ei tarvitse hinkuttaa itseään autoon naurettavan kapeasta raosta.
No kai tämä sitten on ärsyttävä autoilijat.

Vuokratalleissa tuo ehto että vuokraajalla pitää olla liikenne kelpoinen auto mitä varten sen vuokraa ja siis vain asukkaille, se joissain yhtiöissä lisännyt kiertoa, muualla asuvat osakkeen omistajat hankkineet tallinsa muualta, ja seisonnassa olevat autot samoin, jne. Ulokuopilisella vasta sitten

Jos talliosakkeet, niin sitten yhtiöllä kiinnostusvähäisempää, kunha ei häritise eikä ole riski.

Jos kysyntä on kova, mutta kierto hidasta, niin ilman olevien mielestä varmaan 5v välein tehtävä huutokauppa olisi reilu, jossain on kierto, mutta kannattaisi huutokauppaa.

Mutta ei sekään väärin ole jos tallipaikat jaettu varasujärjestyksessä ja vuokra on kohtuullinen, myöhemmin tulleet ovat tietoisesti tulleet taloon, missä ei vapaata tallipaikkaa.
 
No tuohon voi soittaa poliisit paikalle. Kyse on varastamisesta, eli rikos.

Olisipa asia niin helppoa mutta isännöitsijän linjaus on ollut, ettei voida kohdella asuntovaunun käyttäjää eriarvoisesti, koska lohkolämmittimien käyttäjätkin saavat "ilmaista" sähköä taloyhtiön piikkiin. Sitten kun naapuri kävi repimässä jatkoroikan pois ajotieltä niin vaunusta nousi pari mummelia huutamaan kirouksia ja raivoamaan. Yhteistä kieltä ei löytynyt, joten hetken päästä oli jatkoroikka taas paikallaan.
 
Olisipa asia niin helppoa mutta isännöitsijän linjaus on ollut, ettei voida kohdella asuntovaunun käyttäjää eriarvoisesti, koska lohkolämmittimien käyttäjätkin saavat "ilmaista" sähköä taloyhtiön piikkiin. Sitten kun naapuri kävi repimässä jatkoroikan pois ajotieltä niin vaunusta nousi pari mummelia huutamaan kirouksia ja raivoamaan. Yhteistä kieltä ei löytynyt, joten hetken päästä oli jatkoroikka taas paikallaan.
Siis ottaa sähkön lämmitystolpasta, luulin että jostain muusta.
Tolppaan sitten kello ja kesäksi sähköpois.

Mutta kuullostaa vätykseltä isännöitsijältä , pitäisi miettiä miten asia ratkaistaa, eikä keksiä syitä miksi ei voi ratkaista.

Mutta otsikkoon liittyen ärsyttävä kuski.
 
Kunnallinen valvonta ei tule yksityisalueen puolelle, vaan pysyvät tiukasti kunnan puolella. Tämä asia on aikoinaan selvitetty perin pohjin, kun käytiin läpi tonttirajoja ja vastuukysymyksiä.
No jos siellä vaunussa joku jatkuvasti asuu, niin kysehän on leiriytymisestä. Leiriytyä ei saa piha-alueelle tai piha-alueen läheisyyteen, tai "liian lähellä asumuksia", vaikka leiriytyminen noin muuten kuuluukin jokaisenoikeuksiin. Eihän parkkiruutuun leiriytyminen taida vastata edes alueen käyttötarkoitusta enää, jonka perusteella ne voi häätää. Muutenkin vähän outoa, jos taloyhtiössä ei pysäköintialueen käytössä ole ehtoa siitä, että aluetta saa käyttää vaan tosiasiallisesti liikennekäytössä olevien ajoneuvojen pysäköintiin. Tai joku vastaava ehto.

Kyllä niistä eroon pääsee, jos isännöitsijä ei ole selkärangaton. Ja jos kerran kyse on yhtiön ainoasta vuokralaiseta, niin viimeistään sit yhtiökokouksessa teette tarvittavat muutokset ja ehdot ruutujen käyttöön ettei ongelma pahene.
 
Olisipa asia niin helppoa mutta isännöitsijän linjaus on ollut, ettei voida kohdella asuntovaunun käyttäjää eriarvoisesti, koska lohkolämmittimien käyttäjätkin saavat "ilmaista" sähköä taloyhtiön piikkiin. Sitten kun naapuri kävi repimässä jatkoroikan pois ajotieltä niin vaunusta nousi pari mummelia huutamaan kirouksia ja raivoamaan. Yhteistä kieltä ei löytynyt, joten hetken päästä oli jatkoroikka taas paikallaan.

Mitä helvettiä nyt? Isännöitsijä samantien vaihtoon jos on noin pihalla. Se, että autot käyttävät lämmitykseen sähköä, niinkuin on tarkoitettukin, ei millään muotoa tarkoita sitä, että jollekin pitäisi antaa asuntovaunun käyttöön ilmaiset sähköt. Tuon on ihan sama asia kuin joku väittäisi, että koska joillekin tarjotaan juotavaksi ilmaista vettä, niin sen vuoksi jollekin toiselle pitäisi tarjota ilmaista shamppanjaa.

Ja kertoohan tuokin jo jotain, että sitä sähköä vedellään jatkoroikalla kulkuväylien yli. Eihän ne lohkolämmitintä käyttävätkään noin tee.

Ottakaa nyt helvetti itseänne niskasta kiinni ja laittakaa paskasakki ojennukseen. Ja tosiaan se isännöitsijä vaihtoon samantien. Näyttää siltä että sekä isännöitsijältä että teiltä osakkailtakin on unohtunut se, että isännöitsijä on teillä töissä. Isännöitsijä ei ole mikään päällikkö, joka sanelee osakkaille asioita, vaan se on juurikin toisinpäin.
 
Aika pitkälti samaa mieltä, tosiaan taloyhtiön kulttuuri on ollut aina, että asiat hoidetaan isännöitsijän kautta, joka taas kysyy firman lakiosaston kantaa, ja lopputulemana asiat eivät etene milloin minkäkin nyanssin takia. Sellainen maalaisjärjen käyttö olisi ajoittain toivottavaa.

Korjataan sen verran ettei tuolla asuntovaunussa tietääkseni asu kukaan täyspäiväisesti, vaan tämän vuokralaisen sukulaiset majoittuvat siellä vähintään kerran viikossa. Sähköt vetävät talvipäivien aikana jatkoroikalla noin 20 metriä taloyhtiön päärakennuksen seinässä olevasta pistorasiasta, jossa ei ole kelloa. Tuota pistorasiaa käytetään kiinteistöhuollon tarpeisiin, ei pitäisi todellakaan kuulua asukkaiden käyttöön.
 
Korjataan sen verran ettei tuolla asuntovaunussa tietääkseni asu kukaan täyspäiväisesti, vaan tämän vuokralaisen sukulaiset majoittuvat siellä vähintään kerran viikossa.
Onhan se silti leiriytymistä eikä vaan yöpymistä, kun koppi ei liiku mihinkään ja siitä on tullut säännöllinen yöpymispaikka eikä kertaluontoinen tai tilapäinen. Koko touhu on ihan uskomatonta. Jos ei edes lämmitystolpasta oteta sähköä vaan huoltopistokkeesta, niin se ei eroa mitenkään siitä että porraskäytävän rasiasta vetäis jatkojohdolla postiluukun kautta sähköt itselle. Varastamista ihan suoraan.
 
Olisipa asia niin helppoa mutta isännöitsijän linjaus on ollut, ettei voida kohdella asuntovaunun käyttäjää eriarvoisesti, koska lohkolämmittimien käyttäjätkin saavat "ilmaista" sähköä taloyhtiön piikkiin. Sitten kun naapuri kävi repimässä jatkoroikan pois ajotieltä niin vaunusta nousi pari mummelia huutamaan kirouksia ja raivoamaan. Yhteistä kieltä ei löytynyt, joten hetken päästä oli jatkoroikka taas paikallaan.
Joo, mutta voihan sen kieltää, ettei sähköä oteta mistään taloyhtiön sisätiloista jatkuvaan käyttöön vaan esimerkiksi siitä kellokytkimellä olevasta boksista, parkkialueelta ja voihan taloyhtiö siihenkin tehdä säännön, että sitä tolppaa saa käyttää yksinomaan ajoneuvon lämmittämiseen ennen liikkeellelähtöä, koska onhan noita kieltoja tullut nyt esimerkiksi sähköautoilijoille ettei aleta imemään sulakkeita rikkovia määriä sähköä noista tolpista, kun ei siellä ole edes mitoitettu niitä sähköjärjestelmiä muuhun kuin tollaseen satunnaiseen autojen lämmittämiseen. Lienee eriasia, jos se jatkoroikka mistä sähköä otetaan on vedetty ihan sinne varsinaiseen asuntoon asti.

Jokatapauksessa taloyhtiö voi kyllä pysäköintipaikkojen säännöistä tehdä jos jonkinlaisia ohjeita ja sääntöjä. Onhan niitä sääntöjä ihan vaikkapa näihin yhdenvertaisuutta rikkoviin asioihinkin liittyen esim ylimääräisten autopaikkojen vapautuminen jonottajille tai jopa edellisessä yhtiössäni ylimääräiset autopaikat arvottiin halukkaille vuosittain yhtiökokouksessa, jottei käy niin, että joku saa siitä sellasen elinikäisen/asumisaikaisen edun itselleen, kun sattumalta helsingissä auton pitäminen on aika kallista tai työlästä julkisilla paikoilla. Voisihan siellä säännöissä olla ihan hyvin vaikkapa sellainen pykälä, ettei niihin henkilöautoille mitoitettuihin ruutuihin saa pysäköidä mitään muihin ajoneuvoluokkiin rekisteröityjä ajoneuvoja esimerkiksi kuorma-autoja, matkailuautoja, linja-autoja yms.

Onneksi asun nykyään omakotitalossa :D
 
Tuskin noissa on siitä kyse että sinun nopeudestasi tai ohittamisesta pahastutaan. Useimmiten ihmiset ajattelevat ihan itseään vain ja todennäköisempää onkin että siinä takana ajava tajuaa katsoa nopeusmittaria kun näkee peilistä kovaa lähestyvän auton ja toteaa että tässähän voi ajaa kovempaakin..

Suuri osa kuitenkin ajaa tuolla ihan nollat taulussa miettien esim. parisuhdeongelmiaan tai päivän kauppalistaa, keskittymättä liikenteeseen lähes ollenkaan. (puhumatta kännykän räplääjistä..)

Tällainen tuli eilen kohdattua. Motarilla ajoin oikeaa kaistaa h. 125km/h (gps) ja saavutin nopeasti kahta peräkkäin arviolta 100km/h ajavaa. Siirryin vasemmalle hyvissä ajoin ja juuri kun olin ohittamassa taaimmasta, se veti vilkun ja vasemmalle kaistalle yhtäaikaa, piti hypätä jarrulle ettei aja perään. Sitten hitaasti ohitettiin se edelleen satasta jatkanut ja olin lähdössä tästä yllätysohittajasta ohi, niin sehän painoi kaasun pohjaan ja esti ohituksen ja lähti ajamaan 130km/h+ vauhdilla oikeaa kaistaa.

Noh samapa tuo sitten ja siirryin oikealle kaistalle. Aloin taas saavuttamaan pian tätä edessä ajavaa hullua ja sainkin muutaman kilometerin päästä taas kiinni. Sitten rajoitukset muuttui ja poistuin motarilta, mutta kaikenlaista. Terveisiä Optima-kuskille, vähän nyt järkeä liikenteeseen.
 
Tällainen tuli eilen kohdattua. Motarilla ajoin oikeaa kaistaa h. 125km/h (gps) ja saavutin nopeasti kahta peräkkäin arviolta 100km/h ajavaa. Siirryin vasemmalle hyvissä ajoin ja juuri kun olin ohittamassa taaimmasta, se veti vilkun ja vasemmalle kaistalle yhtäaikaa, piti hypätä jarrulle ettei aja perään. Sitten hitaasti ohitettiin se edelleen satasta jatkanut ja olin lähdössä tästä yllätysohittajasta ohi, niin sehän painoi kaasun pohjaan ja esti ohituksen ja lähti ajamaan 130km/h+ vauhdilla oikeaa kaistaa.

Noh samapa tuo sitten ja siirryin oikealle kaistalle. Aloin taas saavuttamaan pian tätä edessä ajavaa hullua ja sainkin muutaman kilometerin päästä taas kiinni. Sitten rajoitukset muuttui ja poistuin motarilta, mutta kaikenlaista. Terveisiä Optima-kuskille, vähän nyt järkeä liikenteeseen.

Näitä tai vastaavia lievempiä tapauksia näkee nykyään ihan päivittäin. Osa tekee sen varmaan tietoisesti, osa ei ymmärrä mitä ympärillä tapahtuu ja peesailee parhaansa mukaan.
 
Tällainen tuli eilen kohdattua. Motarilla ajoin oikeaa kaistaa h. 125km/h (gps) ja saavutin nopeasti kahta peräkkäin arviolta 100km/h ajavaa. Siirryin vasemmalle hyvissä ajoin ja juuri kun olin ohittamassa taaimmasta, se veti vilkun ja vasemmalle kaistalle yhtäaikaa, piti hypätä jarrulle ettei aja perään. Sitten hitaasti ohitettiin se edelleen satasta jatkanut ja olin lähdössä tästä yllätysohittajasta ohi, niin sehän painoi kaasun pohjaan ja esti ohituksen ja lähti ajamaan 130km/h+ vauhdilla oikeaa kaistaa.

Noh samapa tuo sitten ja siirryin oikealle kaistalle. Aloin taas saavuttamaan pian tätä edessä ajavaa hullua ja sainkin muutaman kilometerin päästä taas kiinni. Sitten rajoitukset muuttui ja poistuin motarilta, mutta kaikenlaista. Terveisiä Optima-kuskille, vähän nyt järkeä liikenteeseen.

Ajamalla tuollaisia nopeuksia, saat perääsi muutkin kaahailijat hiillostamaan ja jonkun jos useammankin esittelemään autonsa kiihtyvyyttä kuin mielenosoitus-mielessä. Ajamalla aina pientä ylinopeutta todellakin saa matkanteosta mielenkiintoisempaa. Jos taas pysyt muun liikenteen tahdissa oikealla kaistalla ja ohittelet harkitusti etkä pyri jatkuvasti pitämään sitä pientä ylinopeutta, niin lopputulos on vähän toisenlainen. :x3: Ei ole pakko kokeilla.
 
Ajamalla tuollaisia nopeuksia, saat perääsi muutkin kaahailijat hiillostamaan ja jonkun jos useammankin esittelemään autonsa kiihtyvyyttä kuin mielenosoitus-mielessä. Ajamalla aina pientä ylinopeutta todellakin saa matkanteosta mielenkiintoisempaa. Jos taas pysyt muun liikenteen tahdissa oikealla kaistalla ja ohittelet harkitusti etkä pyri jatkuvasti pitämään sitä pientä ylinopeutta, niin lopputulos on vähän toisenlainen. :x3: Ei ole pakko kokeilla.
Tuo on usein totta. Vasta kun ylinopeutta alkaa olemaan yli 40 km/h rupeaa olemaan riittävä turvaväli takana tulijaan. Peräkärriä vetäessä se tuntuu jo huvittavalta, sillä vielä useampi haluaa päästä ohi.
 
Ajamalla tuollaisia nopeuksia, saat perääsi muutkin kaahailijat hiillostamaan ja jonkun jos useammankin esittelemään autonsa kiihtyvyyttä kuin mielenosoitus-mielessä. Ajamalla aina pientä ylinopeutta todellakin saa matkanteosta mielenkiintoisempaa. Jos taas pysyt muun liikenteen tahdissa oikealla kaistalla ja ohittelet harkitusti etkä pyri jatkuvasti pitämään sitä pientä ylinopeutta, niin lopputulos on vähän toisenlainen. :x3: Ei ole pakko kokeilla.

Joo toki, ei vaan huvittanut 120km/h rajoituksella ajella 100km/h oikeata kaistaa, kun liikenne oli hyvin vähäistä. Takana ei näkynyt ketään ja edessäkin vaan nämä 2 autoa peräkkäin. Nämä 2 hinaajaakin ajoivat ihan peräkanaa pitkään, ei ollu nopeuseroa. Ei sitä viitti jokaisen hinaajan perään jäädä, kun kaistoja on ihan tyhjänä ajaa nopeamminkin.
 
Joo toki, ei vaan huvittanut 120km/h rajoituksella ajella 100km/h oikeata kaistaa, kun liikenne oli hyvin vähäistä. Takana ei näkynyt ketään ja edessäkin vaan nämä 2 autoa peräkkäin. Nämä 2 hinaajaakin ajoivat ihan peräkanaa pitkään, ei ollu nopeuseroa. Ei sitä viitti jokaisen hinaajan perään jäädä, kun kaistoja on ihan tyhjänä ajaa nopeamminkin.

Hämmästyttävää on just nämä lyhyet sekunnin turvavälit. Taitaa tyypit vasta oppia sitten, kun joutuvat kolariin. Elämyshakuista taitaa ajaminen olla olipa sitä kummalla kaistalla tahansa. :x3:
 
Yleisellä tasolla turhauttaa henkilöt, jotka eivät tunne väistämissääntöjä ja antavat virheellisesti tietä, vaikka väistämisvelvollisuus on minulla. Viimeksi tänään joku sankari alkoi viittoilemaan kädellä, että voisin ajaa risteyksestä ja kun en lähtenyt niin viestiä tehostetaan painamalla tööttiä. Samasta kolmiollisesta risteyksestä ajanut satoja kertoja, ja säännöllisin väliajoin joku ummikko yrittää antaa tietä..
 
Yleisellä tasolla turhauttaa henkilöt, jotka eivät tunne väistämissääntöjä ja antavat virheellisesti tietä, vaikka väistämisvelvollisuus on minulla. Viimeksi tänään joku sankari alkoi viittoilemaan kädellä, että voisin ajaa risteyksestä ja kun en lähtenyt niin viestiä tehostetaan painamalla tööttiä. Samasta kolmiollisesta risteyksestä ajanut satoja kertoja, ja säännöllisin väliajoin joku ummikko yrittää antaa tietä..
En tiedä paikkaa, mutta tulee mieleen jotain paikkoja missä se ajojärjestys ei ole ilmeinen, joo on kärkikolmio, mutta jos on suunnassa missä ei sitä oleta ja jos vielä erottuu huonosti. tai ei ollut 90 luvulla. niin no parempi kai että noin päin.

Toinen on sitten tasa-arvoiset risteykset, joissain taajamissa, kunnissa voi olla ettei niitä tasa-arvoisi risteyksiä ole ja kärkikolmiot ovat niissä missä ns olettaakin. siellä sitten seassa se yksi poikkeus, niin ansa valmis.

Yksi on, missä tunnastan tehneeni noin, paikka jonka ajojarjestys ei ole tuttu ja kun risteykseen saapuessa liikennetta havoinnoidessa ja samalla niitä merkkejä etsien viimein tajuaa, niin ihan mielellään luopuu vuorosta jos ja kun jo pysähtynyt ja toinen siellä enemmän menollaan. Jokatapauksessa jotuu varmistaan ettei se väistämis velvollinen tule kylkeen.
 
Yleisellä tasolla turhauttaa henkilöt, jotka eivät tunne väistämissääntöjä ja antavat virheellisesti tietä, vaikka väistämisvelvollisuus on minulla. Viimeksi tänään joku sankari alkoi viittoilemaan kädellä, että voisin ajaa risteyksestä ja kun en lähtenyt niin viestiä tehostetaan painamalla tööttiä. Samasta kolmiollisesta risteyksestä ajanut satoja kertoja, ja säännöllisin väliajoin joku ummikko yrittää antaa tietä..
Mulle kävi jokunen viikko sitten näin, en tosin tööttäillyt mut viitoin oikealta tulevaa menemään. Tällä parin korttelin alueella on tasureita ja sit on kolmioita. Pysähdyin tässä risteyksessä antamaan oikealta tulevaa tietä, kun kolmio ei yksinkertaisesti ollut nähtävissä vaan hautautunut puiden sekaan. Linkissä kolmio on samalla paikalla missä se on edelleen, ja siinäkin aika hyvin peittyneenä. Tällä kertaa oli vähän enemmän kasvustoa, osa alhaalta kasvavaa peittämään tolppaa ja osa tota levinnyttä puuta yms. Toki ilmoittelin asiasta eteenpäin, että voisivat katkoa oksat. Pitäis käydä kattomassa, josko merkki on jo kaivettu esiin.

 
Mulle kävi jokunen viikko sitten näin, en tosin tööttäillyt mut viitoin oikealta tulevaa menemään. Tällä parin korttelin alueella on tasureita ja sit on kolmioita. Pysähdyin tässä risteyksessä antamaan oikealta tulevaa tietä, kun kolmio ei yksinkertaisesti ollut nähtävissä vaan hautautunut puiden sekaan. Linkissä kolmio on samalla paikalla missä se on edelleen, ja siinäkin aika hyvin peittyneenä. Tällä kertaa oli vähän enemmän kasvustoa, osa alhaalta kasvavaa peittämään tolppaa ja osa tota levinnyttä puuta yms. Toki ilmoittelin asiasta eteenpäin, että voisivat katkoa oksat. Pitäis käydä kattomassa, josko merkki on jo kaivettu esiin.

Pakko sanoa että on muuten harvinaisen taidolla sijoitettu. En nähnyt tuosta edes tihrustamalla kolmiota, kunnes vaihdoin kameran paikkaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 219
Viestejä
4 672 585
Jäsenet
76 577
Uusin jäsen
Joni P.

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom